Aktív témák
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Oliverda #3018 üzenetére
Ha ez igaz, akkor az NV lemondott a grafikai vonalról. Ez már több, mint egy GPU. A baj az, hogy a DX11-nél nem csak a számítási kapacitás a fontos, hanem a megfelelő menedzsment az ideiglenes adatoknak. Ezt az NV továbbra is csak extra gyorsítótárakkal oldhatja meg. Most már tényleg kezdem érezni, hogy az NV-nek nem fontos a PC-s VGA piac.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dark KillerX #2978 üzenetére
Akár, de a régebbi Red Faction-ok is jól mutatják a lehetőségeket.
Vagy ott a 3D-s Worms. Bár az egy picit átdolgozott voxel technika.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dark KillerX #2976 üzenetére
Hát a voxeles technikákba sokkal jobb lehetőségek vannak. A voxel rendkívül erőforrásbarát a poligonhoz viszonyítva, emellett baromi jó terepek tervezhetők velük. Barlangrendszerek kiálló peremek, amire a Heigh Map nem igazán ad megoldást. A Cryengine 2 is használ minimális szinten voxeles terepleképzést. Ezenkívül a voxeles terep teljesen rombolható, alagutakat áshatsz Red Faction mintára (ezt is voxeles technikával oldották meg anno).
No para. Süti cuccok készülnek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát most a DX11 futószalagra ránézve nem nagyon találok olyan pontot, ami még fejleszthető (max a teljesen programozható tesszelláció, de ez bolhafing szintű újítás).
Szerintem ez a futószalag kvázi a végleges.
A Compute Shader viszont fejlődni fog, mert az lehetőség a szoftver renderre. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt leírtuk a kompatibilitást. Ha nincs DX11 erőforrás, akkor DX10.1, vagy DX10 eszköz lesz kreálva, tehát teljesen kompatibilis az API a régiekkel. Az eltérések pedig nagyban függnek majd a fejlesztők alkalmazott eljárásaitól. Eleinte nem lesz túl nagy gond képminőségben, de sebességben a DX10 eszköz visszaeshet majd (Gather4 hiánya).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Battlefield: Bad Company 2 elvileg az lesz. (év vége, vagy jövő év eleje)
A Frostbite motor már támogatni fogja a DX11-et. Állítólag elég gyorsan beépítették. Mondjuk itt ott volt a csavar, hogy az AMD Tesselation SDK nagyon DX11 barát, így a jelenlegi Radeonokhoz írt tesszelláció pillanatokon belül átültethető a szabványos DX11 kódba. Egyéb DX11 újdonságok kihasználásáról nem igazán van infó, szerintem azok egyelőre nem lesznek kiaknázva.
A Techland szerint a Chrome Engine kibővített változata is át lesz írva DX11-re, de a módosítások valszeg azt a célt szolgálják, hogy a tesszellálás ne csak a jelenlegi Radeonokon, hanem a DX11-es kártyákon is működjön.rocket: Miért az AMD-nek nincs? ... ez így nem valami nagy előny. Dokumentációk kellenek, mert ha mindenki az AMD leírásai alapján dolgozik, az nem jó az NV-nek. A HBAO az jó, csak egymagában kevés, mert erre az eljárásra több tucat AMD publikáció jut. Sajnos az NV nagyon el van foglalva a CUDA-val, így a fejlesztőcsapatnak semmi idejük a DX-re.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már tök mindegy fejlesztői szempontból. Az NV-től csak a HBAO-t láttam dokumentálva, azonkívül nem foglalkozik se a DX10-zel, se a DX11-gyel. Az AMD meg ontja magából a doksikat, rengeteg tapasztalattal rendelkezik a fejlesztői csapat, ami meggyőzi a stúdiókat, sőt már meg is győzte ... gondolva a felbontott TWIMTBP szerződésekre.
Remélem nem hiszi az NV, hogy a CUDA elterjedhet. Mondjuk tény, hogy az NV a CUDA nélkül másodhegedűs szerepre van ítélve, de akkor is még van minimum két év ebben a VGA piacban. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Azokat a képeket Sue kapta le az Expreview-től, mivel vettek Kínában egy saját példányt és az valóban 800 SP-s volt. Nem értem, mi értelme van hazudni, az embereknek. Ez megin ugyanaz, mint az X3 négymagos hype. Az AMD ki akarja szórni a készletet és ez jó ingyenreklám. Sőt ezek után már az X3->X4-et sem tekintem véletlennek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jeah végre itt van ... Tesselation SDK
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elérhetőek a GDC09 bemutatók:
DirectX 10/10.1/11 - AMD:
HDAO és Árnyék szűrés a DX10.1-ben - [link]
Microsoft Compute Shader és SM5.0 - [link]
NVIDIA:
Compute Shader - [link]
Tesselation - [link]
DICE:
Frostbite motor - [link]
GSC:
X-Ray motor - [link]
Általános DX10 programozási tanácsok:
NVIDIA (zöld sor) és az AMD (piros sor) ajánlásaival - [link] ... helyenként röhögőgörcs veszély(NVIDIA: Keep GS shaders short
) - ez aztán jó tanács.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez ugyanaz a technika, mint amit a Crysis használ, csak GPU-val gyorsítva. Szépnek szép, csak mehetnénk a Cube Map tömbök irányába is, mert lassan illene őket használni. A DX11-es karikban már kell lennie elég kraftnak. Az API oldalról már a DX10.1-es megvalósítás is jó.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
paprika #2513 üzenetére
Aha ... Az AMD stratégia része. Csak akkor beszélnek egy új DX10.1-es játékról, amikor már a megjelenés a küszöbön van, de nagy hírverést nem csapnak neki, mert azt a látszatot akarják kelteni, hogy akár holnap is befuthat egy DX10.1-es cím. Bár ez még igaz is lehet, mert speciel a H.A.W.X.-ról nem is tudták, hogy DX10.1 lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt még az AMD sem tudja. A chip várhatóan nyár végére lesz kész, de a megjelenést a Windows 7-hez akarják kötni. A Win 7 előtt biztos, hogy nem jelenik meg.
Tudni kéne a chip pontos specifikációját a teljesítmény számításához. A méretére olyan 210-230 mm^2 tartok ideálisnak, ebbe úgy 1920 SP beleférhet ... Szóval jóval gyorsabb lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az az igazság, hogy more efficient shaderekről nem írt az AMD a doksikban, csak a pletyka lapok. Teljesen más változások voltak. Csak még NDA van, de a különbségek a Shader igényes programokban jönnek ki ... pl.: Stalker-nél látszik. Bár igaz, hogy nem sok az eltérés.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt megint az jön elő, hogy a tuning sohasem garantált. Ami garantálva van az a gyári órajel ... és ennyi. A többi az a szerencsén múlik.
Az AMD az előadáson is csak annyit mondott, hogy nagyon jól tuningolható. Persze ezt úgy kell mindig érteni, hogy ha nem megy, akkor nem megy. Felelősségre nem vonhatsz senkit.
Ezért mondom mindig, hogy a vásárlásnál sose legyen főszereplő a tuning. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
nixx-21 #2434 üzenetére
Mondták a sajtótájékoztatón, hogy vizsgálják a lehetőséget, de nem valószínű, hogy lesz.
A végén erről volt szó a beszélgetés alatt ... az új GTX 295 május vége felé tér vissza, a fejlesztőkkel való diskurálás után arra lehet következtetni, hogy a tavaszi játékokban már a HD 4870 X2 is visszaveszi a teljesítménykoronát a modernebb felépítése miatt. Ergo felesleges lenne az RV790 alapú X2, persze ha az NV hoz a GTX295-nél egy gyorsabb rendszert, akkor lehetőség van a megjelenésére. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Kis túrórudik
... hogy szivárogtatnak. Ha így haladunk holnapra kint lesz a doksi összes oldala
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A minimum FPS-es ügy az nehéz, mert többször kell mérni az eredményt, azokat összehasonlítani, és ha ténylegesen állandó az adott framenél a sebesség, akkor tekinthető minimumnak az FPS. Ez rengeteg idő még a tesztekhez viszonyítva. A minimum FPS-t kikeresni a frame sebességből meg lényegtelen, mert általában a betöltés után FPS a legkisebb, amikor még nincsenek a textúrák gyorstárazva. Az meg ugye marhára nem jelent semmit.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen ... de ettől még nem fognak gyorsan leamortizálódni. Az AMD-nél azért volt a gyors csökkenés, mert fizették az ATI hitelét. Az NV-nek nem kell fizetni semmit.
Ha folytatódik a jelenlegi gyenge felhozatal, és a rendelések a 2009Q2-höz hasonlóan, gyengék maradnak, akkor a jelenlegi viszonyok között nagyjából még 1 évet bír ki az NV változtatások nélkül. Utána már gondolkodni kell némi átszervezésen, de pánikra még ekkor sincs ok. Persze ezalatt az egy év alatt nem szabad komoly beruházásokat tervezni, mert az gyökerestül felforgatná a helyzetet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
szacsee #2299 üzenetére
Kisgyerekekról beszélünk te ...
gbors: Hát ezzel a generációval már nem lehet alkotni, de ettől még lehet a jövőre készülni. Ha komolyan gondolják ezt a piacot, akkor gőzerővel be kell építeni a Physx-et az OpenCL-be és a Compute Shaderbe. Egyszerűen nem szabad az életképes technikákat veszni hagyni. El kell kezdeni a DX10 eljárások dokumentálását, mert az sem módi, hogy a következő évek játékait az AMD doksijai alapján hozzák majd össze. Valóban nem úgy jöttek össze a dolgok, ahogy azt tervezték, és ez biztos nagy sokk volt, de fel lehet állni ... a GF FX-nél is felálltak a padlóról. Le kell higgadni és a jövőre koncentrálni. Felesleges PR köröket futni az átnevezésekkel.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért nincs még sehol az NV a 40 nm-rel, mert ez a processz már nem kivitelezhető node cserével. Tehát a 40 nm-es GPU-hoz bármelyik chipet újra kell tervezni. Az NV a 40 nm-re a fejlesztést úgy akarta megoldani, hogy a jelenlegi chipek felépítését használja, de ez nem jött össze, így most késik a project egy pár hónapot. Valszeg a kicsi rendszerek már nyáron megjelennek a 40 nm-rel, ott kevés tranyó van, és egyszerű kivitelezni a módosításokat.
Mellesleg ez nem befolyásolja a GT300 megjelenését, mert az külön van fejlesztve, mindentől. Annyi probléma lehet, hogy a gyártás elején lassan tudnak reagálni a hibákra a tapasztalathiány miatt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #2252 üzenetére
A G92-ből tele vannak a raktárak. Először el kell adni a chipeket. Az NV a második negyedévben felezi a TSMC felé leadott megrendeléseket, mert felesleges a raktárakban ilyen drága porfogókat tartani.
A másik probléma pedig, hogy a kimutatások szerint a 79-99 és a 250-299 dolcsis kategória a legkeresettebb globális szinten. A 129-159 dodós réteg eléggé lent van. Tom, hogy meglepő, de ez a tény.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a csíkszélesség 55 nm mindkét rendszernél, akkor miért lenne sűrűbben a tranyó az egyik chipben? Mindkét cég a TSMC-nél gyárt és mindketten ugyanazt a gyártástechnológiát használják. Ha más lenne a technológia akkor előfordulhatna eltérés, de így nem.
Egyébként a hivatalosan közölt adatok sem pontosak. Egyrészt az AMD az aktív tranzisztorszámot közli, tehát a rendundáns részeket nem számolja bele. Ennek megfelelően nem a tényleges méretet jelzik, hanem az aktív méretet.
Az NV pont fordítva csinálja teljes mérettel és teljes tranyószámmal számol. Pontos paraméterek nélkül nem lehet számolni.Egy ponton túl már nagyon nehéz javítani. Így jött össze a HD 4830-ra a chip megfelelő mennyiségű selejt. Az a baj, hogy bármilyen tökéletes a gyártástechnológia állandó 90%-os kihozatal fölé még méretes redundáns részekkel sem lehet menni. Egyszerűen a waffer szélén lévő chipek nem képesek olyan jó órajelekre, mint a középen lévő lapkák. Márpedig hiába hibátlan a chip, ha nem tudod felpakolni az órajelét a megfelelő szintre. Az AMD igazából arra megy, hogy 75-80%-al kezdjék a kihozatalt, és 90%-ig jussanak el három-négy hónap alatt. Tekintve a chip méretét ez igazán gazdaságos.
Csak a partnerek csökkentik a rendeléseket az NV-nél és növelik az AMD-nél. Nem véletlen rendelt az UMC és a TSMC 30000 ostyát. Egyszerűen az AMD raktárait hétről hétre kipucolják, így meg kell nyomni a gyártást, amire az arab tőke jó alap.
Konkrét infókat megint nem mondhatok, de a nyáron takarítás lesz. Az új rendszer szerint aki nem teljesíti az elvárásokat az ki lesz rúgva ... és az EVGA a küszöbön áll a partnerszerződésért. Csak arra vár, hogy az AMD kitegye valakinek a szűrét.
Ezek a gyártók cégek ... ha a vezetők 5-6%-os nyereségre vágynak, akkor beteszik a pénzüket a bankba. AZ NV nem tud nagyobb nyereséget kínálni, hiszen már ők is veszteségesen működnek. Az AMD viszont nagy nyereséget kínál, így ha lehetőség van belépni, akkor mindenki próbálkozni fog. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A tranzisztor az ugyanolyan sűrű az RV770 és a GT200 esetében ... hisz mindkét rendszer 55 nm-es technológia. Abban van a rejtély, hogy az AMD a 85-90%-os kihozatalra megy. Ezért magas feszültségen üzemel a rendszer. Ez az oka annak is, hogy egy csomó ideig nem volt 800 SP-nél kevesebbel rendelkező chip. Egyszerűen "mind" hibátlan volt. Az NV vagdalja a rendszert, így nekik jó az alacsonyabb feszültség is, mert ha nem megy a rendszer GTX 285-szinten, akkor majd megy 280-275-260 szinten. Persze profit szinten az AMD sokkal előrébb jár, hiszen még a HD 4850-en is ötször akkora haszon van, mint egy GF GTX 260-on (bár az most elvileg az új árakkal nullszaldós). Ezért állnak át a gyártók a közeljövőben az AMD kártyák gyártására, mert ők hasznot akarnak, amit jelenleg az NV-től nem kapnak meg.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Alapvetően jó a Fud infója csak apróbb elírások vannak benne.
Gonosz15: Mindent a maga idejében.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #2154 üzenetére
Azt írják a külföldi fórumokon, hogy a termékból lesz egy OC jelzésű változat. Ez ugyanolyan órajelen megy, mint a sima HD 4890, de az overdrive alatt garantáltan el lehet érni az 1 GHz-es magórajelet. Ezt a Catalysmaker is megerősítette egy böffentésével. Ezért van a nyomtatott áramkörön hely a 8 pines PCI-Express csatinak. Nyilván az OC variáns nem lesz olcsó.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Gonosz15 #1655 üzenetére
Az AMD partnerektől szivárognak a doksik. Csak megfelelő kontakt kell - tőle szoktam szerválni a TSMC infókat ... selejt arány stb.
Ha megosztom ... legközelebb nem kapok doksit. Bár a chipre vonatkozó lényegi információkat nem tartalmazza, akkor is titkos az anyag. Mellesleg ezek a doksik segítik a munkám ... amennyi kamu hír van manapság ...Keldor papa: nem teljesen ... a gyártói doksik nem publikusak, NDA csak a hivatalos anyagokra van. Ilyet még nem kaptunk, de ami késik az nem múlik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Fura, hogy még senkinek nem jutott eszébe az RV740 újításait az RV790-be próbálni. Hivatalos doksit még nem kaptunk, de az kb. biztos, hogy 800 SP és 55 nm. Esetleg érdemes lenne eljátszani a gondolattal, hogy az RV740 RBE és memóriabusz felépítését átvitték. Talán ez az újítás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem ... a feszültségcsökkenés az a felépítéstől függ. A kihozatali arányhoz a default feszültségnek van köze. Attól, hogy alacsonyabbra veszik a feszültséget nem lesz jobb a powerplay.
Alapvetően jó munkát végeztek a mérnökök, hiszen amióta az RV770 megjelent negyedévente 3-5%-os piaci részesedést vesznek el az NV-től.Igazából itt az NV elkúrta az egészet. Szépen eltervezték, hogy a G80-nal leszívják az Ati részesedését, a G92-vel pedig kinyirják a céget. Ezután egyeduralkodóként minden figyelem mehet a GPGPU és a mobil eszközök piacára. Ott csúszott hiba a buliba, hogy az AMD megvette a kanadaiakat, így elég pénztartalék állt rendelkezésre, hogy kibekkeljék az RV770-ig. Az Ati amellett, hogy a GPGPU-ban is utazott, inkább a grafikus processzorok irányelveinek megfelelően tervezte az architektúrát, míg az NV már a G80-nál is az általános számításokat helyezte előtérbe. Alapvetően nem volt nehéz belátni, hogy idővel egy grafikus számításokra kihegyezett rendszer alacsonyabb tranzisztorszám ellenére is beéri az általános számításokra felkészített chipet. Ha majd megjelennek az első only DX10 játékok, akkor már látni fogjátok mennyire más a két rendszer működési elve. Az új eljárások nem fekszenek a GeForce-nak.
Igazából ha minden az NV tervei szerint megy, akkor már egy éve nem lenne Ati, és mostanában lenne leváltva a DX API és a CUDA lenne helyette használva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De nem tudjuk, hogy a kártya milyen feszültségcsökkenést tud elviselni működés közben.
Az ok, hogy szépen elgondoljátok, hogy vissza a feszt ... oszt jóvan, de ezt a mérnököknek, úgy kell kivitelezni, hogy ne fagyjon bele a kártya.A gyári doksik szerint az NV most ráállt a zöld környezetkímélő vonalra. Ezt nem azért tették, hogy jó legyen a földünknek, hanem azért, mert a mérnökök szerint csak a fogyasztás/teljesítmény vonalon lesz esély megverni az AMD-t a közeljövőben.
Az XFX marketingese azt írta nekem, hogy azért álltak át az AMD vonalra, mert a felhasználók innovációt és magas teljesítményt szeretnének, emellett a technológiailag fejlett chipeket veszik. Nyilván az XFX már a múlt évben látta, hogy az NV vonalon a G300-ig nem lesz előrelépés. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
westlake #1600 üzenetére
Nem értem hol a probléma a Powerplay-ben. Hiszen működik. Egyszerűen arról van szó, hogy a chipek magas feszültségen üzemelnek, hogy a kihozatal 90% felett legyen. Ennek megfelelően nem 10-15% a haszon a kártyán, hanem 100-120. Az NV sem üröl annak, hogy ilyen batár drága kártyákkal kell versenyeznie, mert a partnerek már bejelentették, hogy csökkentik a rendeléseket. A TSMC-től kiszivárgott infók szerint a második negyedévben feleannyi NV lapka lesz legyártva, mint a mostani első negyedévben. Az AMD-ről nincs hír, de a felszabaduló gyártósorok egy részét minden bizonnyal kihasználja, hiszen a raktárakat jelenleg kipucolják a partnerek ... ráadásul egyre nagyobb az érdeklődés a notis HD 4000-ek után. Lassan túl kevés GPU-t fognak gyártani.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az én tippem, hogy kipróbálják élesben az RV870 Shader tömbjeit.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Gonosz15 #1481 üzenetére
Pedig ez a számozás így tökéletes... eddig volt HD 4850 és HD 4870. Most jött a HD 4830 ... ami a leglassabb HD 4800, míg a HD 4860 az RV740 ellenére is gyorsabb lesz a mobil HD 4850-nél. Nem véletlen ilyen a számozás. A teljesítmény szerint vannak a jelölések, ez volt az AMD célja ezzel a számos rendszerrel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
VinoRosso #1458 üzenetére
Picit félreértesz. Abban egyetértek, hogy modelleknek egyértelműen poli alapúnak kell lennie, de a terepre tökéletes alternatíva a voxel már jelenleg is. Persze most még olyan megoldások vannak, mint a Cryengine 2-ben ... Nem teljesen voxeles rendszer, hanem csak a kritikus részekhez használják. Ettől függetlenül a Larrabee sok magja elég jó kiindulási alap a full voxeles terephez, abban erő van bőven. A Carmack és Sweeney is ebbe az irányba mozdul következő generációs motorokkal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az x86 hatalmas támogatással rendelkezik, és az Intel gondolkodásmódja is jelentősen megváltozott azóta.
Ezenkívül a Larrabee-ben is lesz új utasításkészlet AVX névvel. Az x86 csak a komolyabb kompatibilitásért felel. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Compute Shader az előny az NV-nek, de a szoftver renderingben már nem igazán. Az AMD is egyfajta grafikára optimalizált x86 magot fog kiadni, 2014 körül. Azt C-ben lehet keményen használni és kész.
Az NV-nek a CUDA az esélye, ha az elterjed, akkor nem mennek ők sehova.
Janos666: Azért alapvetően ez nem így volt betervezve. Ott került homokszem a gépezetben, hogy az AMD megvette az Ati-t. Megvolt a tőke véghezvinni az R600 projectet. Ha az Ati nem kell el, akkor mára már NV "monopólium" van. Ennek megfelelően a CUDA kitúrt volna mindent a piacról, és az AMD illetve az Intel szépen támogatta volna az interfészt a jövőbeli fejlesztéseivel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
VinoRosso #1444 üzenetére
Ez így van annyi pontosítással, hogy a heightmap nem képes barlangra, vagy kiálló felületekre információt hordozni. A motorban viszont a mesh egyes részeihez voxel object van rendelve. Amint kész az voxeles objektum leképzése poligon alapúvá lesz konvertálva, mivel a raszterizálás csak így működik.
A voxel sokkal többet tud egyszerű tesszellálásnál. Nyilván egyelőre a tesszellátor lesz használva, de idővel áttérnek voxel alapú terepgenerálásra. Gondolj bele mekkora lehetőség egy teljesen rombolható környezet. És ami nagyon fontos, hogy a voxel erőforrásigénye messze kisebb, mint a poligon alapú felületé. Persze a poligonná konvertálás továbbra is probléma, mert a raszterizálás csak ezen a felületen működik.
Érdekes elgondolás lehet a voxeles terep poligonná konvertálása, és után az alacsony poligonszámú terep tesszellálása. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Már a CryEngine 2 is voxel alapú terepgenerálással dolgozik, csak polira konvertál. Szerintem bőven lesz más is aki áttér Voxelre. Ha továbbviszik ezt a megvalósítást, akkor teljesen rombolható környezet lesz, elég kis erőforrás használatával. Az Unreal Engine 4 is full szoftver rendering. Az elvileg jó eséllyel kijön 2012-re.
Hát a Larrabeeről borítékolható, hogy lassú lesz a DX futószalagon, de a szoftver renderinghez ilyen GPU kell. A textúrázókat azért rakták bele, mert ott sokat lassult volna a rendszer az emulált hardverrel. A többi esetben nyilván van némi lassulás, de úgy ítélték meg a mérnökök, hogy nem mérvadó ... ráadásul full programozható a rendszer. Egy idő után ez előnybe csap át. Persze akkorra már az AMD is elkészíti a Larrabee utánzatot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bele kellene számítani a buliba, hogy a DX11 az utolsó kötött futószalagú 3D-s API. 3-4 év és visszatér a szoftveres renderelés. Ezelőtt még lesz némi változás. Valszeg 2 éven belül már lesz olyan program ami elkezdi komolyabban használni a voxeles technikákat.
Az Intel jól gondolkodik a Larrabee-vel. Azért hozzák ki ilyen hamar, mert nincs veszteni valójuk. Az AMD is Larrabee variánsban fog gondolkodni. A szoftveres renderre az a jó.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
VinoRosso #1415 üzenetére
Nyilván az RV870 az 220-230mm^2-re lesz belőve 40 nm-en. Ehhez kell kb. 1,6-1,7 milliárd tranyó. A SIMD tömbök maradnak 80 utasak, és ezekhez tartozik majd továbbra is egy textúrázó blokk. Kb. 24 ilyen tömb fér bele a tranyószámba. A ROP blokk-ok száma 8 lesz, 32 bites csatornákkal. Így a memóriabusz 256 bites lesz ... nyilván GDDR5-tel. A DX11-hez gyakorlatilag csak a textúrázókon kell dolgozni, ott is csak az új BC6, BC7 tömörítő algoritmusokat kell beépíteni. A tesszellátor ott van a rendszerben, csak a vezérlést kell átalakítani a Dispatch processzorban. A rendszer már eleve maximális hatékonysággal dolgozik a lebegőpontos számításokkal (már az R600 óta), ennél többet már nem lehet kihozni belőle. Persze kisebb útvonal optimalizálások beleférhetnek.
A G300 az szokás szerint GPGPU lesz, tehát az igények kvázi eltérőek. Mivel a rendszer nem statikus vezérlésű, így sok tranyót kell elverni az ütemezésre. Szerintem az NV az 512 stream processzort célozza meg. Ehhez 16 TPC kell blokkonként 4 shader processzorral (összesen 32 stream processzor). Ezekhez ideális lenne 128 textúrázó csatorna. Ez TPC-nként két textúrázó blokkot eredményez. DX11 támogatáshoz sok változás kell. A textúrázó csatornákat elégé át kell dolgozni, először is egy csatornába 4 mintavételező kell, az eddigi 1 helyet, továbbá növelni kell a rendszer hatékonyságát a lebegőpontos textúrázás esetén. A tesszellátort be kell építeni (ez nem komoly munka). A rendszernek teljesen DP kompatibilisnek kell lennie, tehát a jelenlegi 1/8-os DP teljesítményt fel kell hozni a Radeon szintjére, azaz a hatékonyság nem lehet rosszabb 1/2-nél. Nyilván ez eleve sokkal combosabb ütemezőt eredményez majd, így valamit ide is ki kell találni, mert ez kb. G200 alapokon 3,5 milliárd tranyó, ami nem járható út. A 2,8-3 milliárd tranyó 40 nm már jó eredmény, ... a gyorsítótárakat jelentősen átszervezésével, és az ütemező megnyirbálásával ez talán elérhető. Nyilván itt ne hasonlítsuk a tranyószámot az AMD-hez, mivel a Radeon az elsősorban grafikus feldogozáshoz készül, míg a GeForce nem. A ROP blokk az talány, de 12 kellene a rendszerbe, ezzel jó lenne egy 384 bit-es memóriavezérlő. Memóriából GDDR5 kell, de ez nem téma.
Kb. így jönnek ki az adatok.
Aktív témák
Hirdetés
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Augusztusban jön a Honor Magic V Flip 2
- Home server / házi szerver építése
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Nintendo Wii U
- Philips LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
- Robbanj a jövőbe egy új Ryzen 7 5800X-szel! Kamatmentes rèszletre is!!
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Szerezd meg a tökéletes házat most!
- Szerezd be most az érzékelhető különbséget! Akár 0% THM-re
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest