- Milyen okostelefont vegyek?
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Google Pixel topik
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
pisti
őstag
válasz
debut12 #22196 üzenetére
Szvsz egy tekersz lesz ez a zizegő alkatrész, nem véletlen szokás ezeket leönteni ilyen gumiszerű szigetelő, rezgéselnyelő trutyival.
Pont a fenti gondolatmenetből adódóan szerintem aggódnod nem kell, ezek működésükből fakadóan rezegnek, csak ha nincsenek megfelelően lekezelve, akkor mechanikai rezgést is végeznek, amit lehet hallani is.
Ha nagyon zavar a hangja, akkor próbáld meg valami szigetelő anyagdarabbal (ceruza radíros vége pl.) "leszorítani" (kicsit hozzányomni sztem elég) az ilyen gyanús tekercseket mikor zizeg, ha abbamarad a hang, akkor megvan a bűnös.
Nemtom most mi a neve, annak a büdös ammónia szagot árasztó szigetelő cuccnak (áttetsző és gumiszerű anyaggá szárad -> közben eregetve rémes szagát), barkács boltokban biztos lehet kapni, én lehet megkínálnám egy kis olyannal ezt a bigyót, persze azért ha ezt komolyan megfontolod, akkor kérdezz meg vkit aki nagyon vágja a témát, hogy biztos nem lesz-e ebből probléma. -
pisti
őstag
válasz
SlaveDealer #22100 üzenetére
Ásszm ez a fekete-fehér kép annak a jele, hogy NTSC jelet ad a kártya, neked meg ugye PAL rendszerű TV-d van.
Nemtudom, hogy tényleg ez-e a baj, meg ha az akkor lehet-e kezdeni vele valamit. De hátha segít elindul ez a tipp a jó irányba. -
pisti
őstag
válasz
Mike 32 #21414 üzenetére
Hm. Nálam csak másodlagos opre. a Vista szóval kipróbálom nálam mit mutat ezaz sp1, erre a DX10.1-es demóra is úgyis kíváncsi vagyok. Ráadásul valami csoda folytán mostmár bootol a Vista a Catalyst 8.3-al (eddig ez sem ment neki ezzel a videókártyával és ezzel az Asrock lappal), lehet komolyan foglalkoztak a hibajeggyel amit beküldtem az ATI-nak? Mindesetre perpill minden klappol, meglátjuk milesz az sp1 telepítése után.
-
pisti
őstag
válasz
bajusz15 #20786 üzenetére
A CPU limit azaz fps határ ami fölé nem tud menni egy játék egy adott mérés során a CPU "sebessége" miatt. Épp ezért ez a limit csak a CPU teljesítményétől függ (+RAM+alaplapi chipset is beleszólhat minimálisan), tökmind1 mit csinálsz a VGA-val.
Annyit lehet tenni, amit katt777 is csinál, hogy olyan magas grafikai beállításokat használsz, hogy a GPU limit, azaz a VGA által kipumpált fps szám lecsökken a CPU limit közelébe.Például az én konfigomon ha Crysisben az objektum részletességet VeryHigh-ra állítom, akkor az annyira leterheli a CPU-m, hogy 30 fps körüli átlagokat kapok attól függetlenül, hogy a többi beállítást minimumra vagy highra rakom.
Ez azért van, mert a játéknak egy új képkocka kiszámolásához van valamennyi dolga a CPU-nak, meg valamennyi a VGA-nak, ezek között vannak olyanok, amiket minden képkocka kirajzolása előtt meg KELL csinálnia a CPU-nak és csak utána jöhet a VGA munkája. Ergó ha a CPU csak lassan tudja elvégezni a dolgát, akkor a VGA-nak várnia kell rá, ilyenkor nincs kihajtva úgymond a VGA, hiszen minden képkockánál van egy kis üresjárata, amíg várakozik.
Jah igen és nyilvánvalóan amíg a VGA kirajzol egy képkockát, addig a CPU elkezdheti számolni a következőhöz való adatokat, ebben a felállásban igaz az, hogy vagy a CPU vagy a VGA vár egymásra. Ha nincsen ennyi párhuzamosítás se az engine-ben, akkor vegyeslimit van, bármelyik (CPU vagy VGA) számolási fázis rövidülése növeli az fps számot, mondjuk ilyen engine komoly játék alatt szerintem egyre kevesebb van (ha van egyáltalán), hiszen a párhuzamosított változat nyilvánvalóan gyorsabb.Remélem érthető ebből valamennyire a téma.
-
pisti
őstag
válasz
Komplikato #19523 üzenetére
Egy konektorbedugástól simán szétéghet bármi ...
A feszültség inkább esni szokott mikor egy nagyfogyasztót bekapcsolsz.
A konnektorba (nem kollektor wazze, az teljesen más, mondjuk ez nem neked szól az is igaz) csatlakoztatás esetén szvsz nem történik semmi jelentős, persze feltéve, hogy rendeltetésszerűen van használva a hálózat meg az eszköz is amit rádugnak.
Szerintem szimplán valami gagyi "villámvédő elosztó" a téma tárgya, ami nem hogy védett, hanem még problémát is okozott annyira szarul megépített valamiről van szó.
Az meg, hogy ki- vagy bekacsolt állapotban volt épp mikor bedugták az elosztót oly mindegy kéne, hogy legyen... -
pisti
őstag
válasz
Antimatrix #19520 üzenetére
Villámvédős elosztó, höhö. Túlfesztől talán véd, bár úgylátszik aztis inkább csak csinál...
igen de az okos gyermek nem kapcsolta ki az elosztót hanem csak kihuzta kollektorból
E? Naés? Akkor sem kéne halálos áramlöketet küldeni szét neki... Nameg milyen kollektorról is van szó? -
pisti
őstag
válasz
rollins #19447 üzenetére
Korrekt kis konfig ez a Crysis-os.
1280*960-ban 20,1 fps-t kaptam a GPU benchmarkra. Korrekt.
Játék közben mondjuk javallott a az r_usepom és az e_water_ocean_fft 0-ra vétele. Ezzel minimálisan csökken csak a grafika színvonala (sőt pom nélkül van AF is a textúrákon, meg eleve élesebbek), az fps meg sok szituban elég sokat javul ettől. -
pisti
őstag
válasz
rollins #19447 üzenetére
Ahogy írtad a CPU föbb feladatai az AI (ez is ha komolyan megcsinált szintén nagyon erőforrásigényes), a fizika számolása (ebbe beletartozik az ütközésfigyelés, ami mondjuk egy nagyon sokszereplős RTS esetén elég komolyan leterheli a CPU-t, ugyanúgy mint az útvonalszámítás), ezen felül minden játéklogikával kapcsolatos dolog (eltalálnak csökkenjen az életerő, stb.). Plusz ottvan még a tesszeláció, ez szintén elég komoly terhet jelent, volt is erről szó az egyik cikkben itt.
De mondjuk ottvan ez a játék amivel játszok most neten (Project Torque), p2p alapú a netkódja és sok játékosnál eléggé leesik az fps (nem mikor sokan látszanak, hanem folyamatosan alacsony), szerintem itt a netkóddal kapcsolatos számítások terhelik meg még szintén jelentősen a CPU-t.Szóval van dolga, nem kevés.
-
pisti
őstag
válasz
katt777 #19441 üzenetére
Sztem de.
A CPU limit ugyanott marad, nem megy az sehova, csak ha mellé megterheled a VGA-t is annyira a HQ beállításokkal, hogy annak is az fps limitje (mert ugye erről van szó) lecsökkenjen a CPU limit közelébe, esetleg alá, akkor lehet azt mondani, hogy nincs CPU limit az adott beállítások mellett. Ezzel csak annyi a probléma, hogy a CPU fps limitje alacsonyan is lehet, az emberek pedig a tuti új VGA-juktól nem akadozós játékélményt várnak, én legalábbis nem.
Persze ez egyéni ízlés dolga, én megértem azt is akit nem zavar az alacsony fps, viszont csak nagyon magas felbontásban meg képminőséggel szeret játszani. -
-
pisti
őstag
válasz
edeleny #19434 üzenetére
Attól függ, hogy mit kezelsz kevésként. Nekem is hasonló mértékben tudja kihajtani (2,4 GHz-s E4300), nálam se 100%, sőt Crysisban sokszor ilyen 75% körül tanyázik a GPU terheltség, de perpill ez is jó. Ha ennél jobbat akarsz akkor cserélned kéne az egész platformot, annyit meg nem ér meg szerintem, viszont a következő mondjuk 2x erősebb VGA generációhoz már erősen javallott lesz a platformot is cserélned.
Szerk.:
rollins: Több újabb játék jobban megfingatja a procimat mint a 3Dmark06, úgyhogy ja, nem a 3Dmark mondja meg, de érdemes levonni a konzekvenciákat a kapott eredményekből, még akkor is ha nem tetszik a végkövetkeztetés.Szerk2.:
Nagyjából elég is. -
pisti
őstag
válasz
bajusz15 #19274 üzenetére
Lehet nem hajtaná ki 100%-osan Crysisban a 3870-et az a 3 Ghz-es X2-es AMD, viszont az biztos, hogy sokat gyorsulna a Crysis ezzel együtt is.
Amennyiben 1280*1024-es High beállítások melletti benchmark eredmény neked az a 22 fps, akkor egy olyan procival ami rendesen kihajtaná a 3870-ed, úgy kb. +50%-nyi fps növekedést tudnál elérni ugyanezen beállítások mellett. -
pisti
őstag
válasz
Bundás22 #19199 üzenetére
Ha 512-es a 3850 meg a 3870 is, akkor tényleg nem nagy a különbség, átlagban a GPU órajelek százalékos különbségének felel meg.
Itt-ott kicsit megnő a 3870 gyorsabb memóriája miatt, de ilyen teszteknél egy kis memó tuning 3850-nél nagyrészt eltünteti az extra különbséget, igen tudom a 3870-en is lehet tuningolni, de annál szerintem nem javít sokat az eredményen az eleve magas memó órajelek miatt (ott az alapon sem szűk keresztmetszet HQ tesztekben).A 256-os 3850 sokszor kifogy a memóból HQ teszteknél ezért az nagyon le tud maradni azokban, dehát eleve ezek a HQ tesztek sokszor egyáltalán nem "életszerűek". Viszont Katt "barátunk" ezekre "kattan"
.
Annyiban mindenképp igazad van, hogy ugyanaz a GPU, nem úgy mint az előző generációnál ugye, emiatt a különbségek kisebbek mint annó az X19xx-ak idején.
-
pisti
őstag
válasz
Csiborbogár #18196 üzenetére
A 2,6-os C2D néha még a sima 3870-et sem hajtja ki, szóval nem, nem hajtotta ki.
-
pisti
őstag
-
pisti
őstag
válasz
TomBoy1986 #17042 üzenetére
No igen amiről te beszélsz az olyan 20-25%-os emelés a gyárihoz (vagy inkább referenciához) képest, azért az már túl van egy kicsit a 10%-on.
De szvsz a FET-ek adták meg magukat, ha jól gondolom nem voltak hűtve. -
pisti
őstag
válasz
TomBoy1986 #17040 üzenetére
A FET-ek hűtve voltak ezeken a 7900GS-eken?
Nameg mennyi is az annyi? Mennyiről emeltek mennyire azok akiknek behalt a kártyájuk?
A 3870 3D-s VGPU-ja 1,33V, szerintem +10% emelés itt is nagy biztonsággal belefér, mint a legtöbb alkatrésznél, márpedig 1,33V + 0,133V = 1,463V. -
pisti
őstag
-
pisti
őstag
válasz
#96302336 #16557 üzenetére
Mondjuk beépített nano heatpipeokkal.
Amik oldalt kilógnak, olyanok lesznek mint a hajszálak, összekötelgelve, a végükön egy szabványos csatlakozóval, amit rá lehet majd nyomni az ehhez kialakított nextgen procihűtő bordákra.Vagy nem fognak annyira melegedni, hogy rétegenként hűteni kelljen őket, vagy valamilyen hűtési megoldást is integrálni kell majd beléjük. Esetleg el lehet képzelni vertikális megoldást is, négyzetrácsosan az összes rétegen átfutó valamilyen hővezető megoldással, azis érdekesen nézne ki.
De szinte biztos, hogy az ilyet túl bonyolult lenne megtervezni, gyártani meg méginkább. Szval ez marad ilyen sci-fi fantazmagória szerintem. -
pisti
őstag
válasz
Foglalt név #16459 üzenetére
Ha valaki itt a topikban ír nekem, akkor engedtessék meg, hogy a választ és a részemről lezárást is had tegyem megy ugyanitt, így fair nemde?
-
pisti
őstag
válasz
katt777 #16377 üzenetére
Az még inkább szerfölött érdekes amiket te irogatsz itt.
Iszonyat kicsavarodott a gondolkodásmódod:A vadbarom csak a saját nyelvén ért, kénytelen az ember lesüllyedni hozzá, különben átverik/megkárosítják/eltapossák.
Ha úgy viselkedsz, olyan nézeteket vallasz mint egy bűnöző, akkor ne csodálkozz, ha annak néznek. Ez van, még akkor is ha nem a saját hibádból kerültél ebbe a helyzetbe és valójában nem vagy az.
-
pisti
őstag
A saját VGAm bios-át szerkesztettem kézzel (HxDen nevezetű progival, egy xtremesystems fórumain talált leírás alapján).
Konkrétan a 3Ds terheléshez tartozó feszültség értékeket cseréltem ki az 1,21V-os értékről az 1,33V-osra, meg a checksumot javítottam (ehhez is találtam leírást). Így kaptam meg a fentebb már említett 1,27V-t 3D-s terhelés alatt.
A default 1,21V-s GPU fesszel ~740Mhz-ig volt stabil a mag, a megemelt 1,27V-s GPU fesszel pedig ez ~770Mhz-re módosult. A többi dolog nem változott, 2D-ben továbbra is 1,01V-on és 300Mhz-en megy a GPU és működőképes maradt a powerplay is, így kellemesen nagyon keveset fogyaszt ez a kártya, úgyhogy ezen nem is akarok változtatni.
Jah és az Accelero S1+venti kombinációval a terhelés melletti hőmérséklet sokat nem változott, valami 1-2 fokkal lett csak magasabb, ~43 helyett 44-45 fok a maximum. -
pisti
őstag
Én pl. itt olvastam erről, énis kimértem és nálam is csak 1,27V-t mutatott a multiméter terhelés mellett az 1,33V-ra állított biossal.
Szerintem ennyire képesek fizikailag a referencia 3850-ek, ezért ezen semmilyen bios nem fog változtatni meglátásom szerint; marad a vmod. Egyébként szerintem a HIS ICEQ modellek eleve ezen az emelt 1,27V-on mennek. Nálam a default 3D GPU fesz 1,21V volt.Akkor ezért nem volt meg tegnap a biosban beállított 1,327V?!
A fentiek alapján nyugodtan mondhatjuk, hogy igen. -
-
pisti
őstag
válasz
Viktor77 #15802 üzenetére
Nemértelek.
Nem látok itt egy árva szót sem arról, hogy warezzel kapcsolatos tanácsot adott volna bárki is vagy ilyet kérte volna megoldásként. Semmi ilyesmiről nem volt szó, legfeljebb magánban, ahhoz meg semmi köze nincs a moderátoroknak se.
Ha tévedtem, akkor linkeld be kérlek azt a HSZ-t amit elnéztem. -
pisti
őstag
válasz
LALA_kiraly #15536 üzenetére
Linkelt itt valaki egy olyan hírt, ami szerint az a VGA csak a kínaiaknál lesz kapható, legalábbis állítólag kifejezetten arra a piacra szánják.
-
pisti
őstag
válasz
pempellini #15507 üzenetére
Inkább itt végződik, de a kártya is ki.
-
pisti
őstag
válasz
leviske #15367 üzenetére
Elégni nem fog, de az élettartamát jelentősen rövidíti, ha ilyen magas hőfokok mellett üzemel a VGA. A probléma csak az, hogy nemtudni mennyiről mennyire rövidül, csak azt hogy jelentősen. Mondjuk ha 100 évről 10 évre az még mindig bőven jó, de ha 10-ről 1 évre az már nem annyira... Ezért szerintem aki teheti rakjon értelmes hűtést rá.
Egyébként bármelyik hagyományos kondenzátorra, ha kerül ebből a "kellemes" 90 fokos melegből (alaplapi pl.) nem fogja megköszönni, azok a legérzékenyebbek a melegre. -
pisti
őstag
válasz
DeSanto #15363 üzenetére
Valószínű nem bírja a 770Mhz-t, ezért szokás a biosba égetés előtt meggyőződni arról, hogy fogja-e bírni az emelt órajelet. A 3850-ek legjobb tudomásom szerint, nem tudnak csak maximum 1.27V-t adni a magnak.
Nekem is ennyire nőtt csak, hiába írtam a biosba 1,327V-t, illetve mások is álátámasztották ezt.
Rivatunerben abban az ablakban amiben az órajelet is tudod állítani, van egy checkbox mellette a szöveggel: Apply overclocking at Windows startup, ha ez be van pipálva akkor a kijelölt órajelekre tuningolja a VGA-t minden windows induláskor. -
pisti
őstag
válasz
Gascan #15358 üzenetére
Igen mert ha azt mondod, hogy 3-8 fps különség van csak két VGA között akkor abból megtudod, hogy mennyire jól fut az adott VGA-n...
Én a különbség kifejezéséről beszéltem, azt akárhogy adod meg (csak a különbséget) nem fog semmi egyéb információt magában hordozni, viszont %-osan van is értelme. Pl. a 3850/3870 (512 verzió mindekettő) között az átlagos különbség ~14%-os, épp annyi amennyi az GPU órajelek közti eltérés.Egész konkrétan mit akarsz súlyozott átlaggal számolni? Merthogy lehet csak a különbséget is újfent így számolni, vagy az elért fps számokat (mellesleg egyiknek sincs sok értelme szerintem), mindkettő teljesen mást jelent. Ráadásul az első esetén ugyanúgy nem tudsz meg semmit az átlagolt különbség értéken kívül, a másodiknál meg a különbségről nem tudsz semmit.
-
pisti
őstag
válasz
diablo1984 #15320 üzenetére
Most ezt úgy mindenkinek, aki fps különbségekkel dobálózik:
Semmi értelme a vitának, abszolúte non reprezentatív, ha fps számban adjátok meg a különbséget. Akkor lenne valami értelme, hogy megadnátok, hogy milyen két fps számból jön ki a különbség, de ennek is csak részben.
Tessék már megszokni, hogy százalékosan adjuk meg a különbséget. A gyakorlatban nagyon nem minden, hogy mondjuk 8 fps eltérésről beszélve 100 vs 108 fps-ből jön ez ki, vagy 20 vs 28 fps-ből. Míg az előbbi mindössze 8%-os elenyésző különbség, addig a második 40%-os egyáltalán nem elenyésző!!
-
pisti
őstag
válasz
FefeeX #15113 üzenetére
Kelvinnek sincs igaza, mert ha a proci 100 fok akkor a borda is 90. A borda és a proci közt max 10 fok különbség lehet, de az is csak szélsőséges esetben.
Annyi mindentől függ, hogy mennyi a különbség a proci meg a borda között, hogy ennyivel abszolúte lehetetlen lerendezni.
Eleve a borda közvetlen proci melletti része lesz a legmelegebb, ahogy távolodsz a procitól megy egyre hővösebb lesz a bordázat, ezt a hatást lehet valamennyire ellensúlyozni pl. a heatpipeokkal (ezért szeretjük őket). -
pisti
őstag
válasz
Gaboman #15127 üzenetére
Attól függ, hogy mit veszünk fullnak. Az engine az még sokkal többre képes, mint amit ebben a játékban mutatott. De a CVAR-okon keresztül még a VeryHigh fölé is lehet tekerni a grafikát, szóval van itt többféle "full"-ról alkotott elképzelés is.
Szerintem egyébként a legtöbben a High beállításokat értik alatta. -
pisti
őstag
válasz
FefeeX #14650 üzenetére
Nálam az alaplap sajna csak a 266Mhz-s FSB-t viszi stabilan, így 2,4Ghz-n megy a proci. 290-es FSB-n is megy a rendszer, de így 2D-ben folyton (olyan félóránként) kifagy (3D-ben viszont stabil
), 2600Mhz-s procival is tesztelgettem. Bezony volt olyan, hogy a saját beállításaimmal (árnyékok med, a többi high, obj. detail very high + sunshafts, 1024*768-ban) Crysisban az a 200Mhz plusz 28 helyett 35 fps-t eredményezett.
Ebben a tartományban már eléggé vegyes képet mutat, hogy hol van VGA vagy CPU limit. Mindenesetre 2,4Ghz-s E4300 mellett a Rivatuner szerint a GPU usage sokszor csak 70% környékén járt --> CPU limit. -
-
pisti
őstag
válasz
pempellini #14644 üzenetére
2,8Ghz-s E4300-al + 512MB-s 3850-el meg egy kis VGA tuninggal már 10k fölé kéne mennie az eredménynek.
C@rbon: Ha az E4300-ra azt írjuk, hogy 2800Mhz-n már rendesen kihajtja, akkor ugyanez igaz az E6300-ra is, ugyanis a két proci játékokban gyakorlatilag ugyanúgy teljesít. Az E6300 meg alapon majd 1 Ghz-el lassabb a megbeszélthez képest. A legolcsóbb az lenne ha tuningolnád azt az E6300-at, feltéve, hogy tudod.
mod.: Abban az alaplapban nem látom akadályát a tuningnak.
-
pisti
őstag
válasz
tomcat33 #14597 üzenetére
"The 3DMark Score is calculated using the following formula:
SM2.0 Score = 120 x 0.5 x (SM2 GT1 fps + SM2 GT2 fps)
HDR/SM3.0 Score = 100 x 0.5 x (SM3 GT1 fps + SM3 GT2 fps)
CPU Score = 2500 x Sqrt( CPU1 fps x CPU2 fps)We'll define for clarity:
GS for hardware capable of running all graphics tests = 0.5 x (SM2S + HDRSM3S)
GS for hardware capable of running only SM2.0 graphics tests = 0.75 x SM2S3DMark Score = 2.5 x 1.0/(( 1.7/GS + 0.3/CPU Score )/2)
i.e. 2.5 x weighted harmonic mean of GS and CPU Score.GT1 fps means the average frame rate measured in SM2.0 graphics test 1. CPU fps means the frame rate measured in the CPU test."
..\3DMark06\Help\3DMark.htm-ből idéztemAz Sqrt a gyökvonás, akinek esetleg nem tiszta.
-
pisti
őstag
válasz
rumkola #14485 üzenetére
Nulla biztos nem lehet. A saját játékuk ugyanis a saját enginejükkel készült, egyértelmű módon...
Itt érdemes körülnézni egy kicsit. Jelenleg több mint fél tucat játékot fejlesztenek Cryengine2-vel. Ha ezen az úton haladnak tovább, akkor valószínű egyre inkább felkapottabbak lesznek az engine-jeik. -
pisti
őstag
válasz
bajusz15 #14406 üzenetére
Hőmérsékletet kéne monitorozni (Rivatuner 2.06 -> Hardware monitoring, ez rögzíti visszamenőleg is az adatokat), a ventit meg magasabb fordulatra kéne tenni, ahogy írták már itt.
A vpu recovery sose jó ha megjelenik.szerk.: Mondjuk ha a PCS verziód van, azzal a Zalman szerű hűtővel, akkor kétlem, hogy a túlmelegedés lenne a probléma.
-
pisti
őstag
válasz
rumkola #14393 üzenetére
Csak okulásképp nézd már meg ezt meg ezt az oldalt, hogy ne ír ilyen nagyon elszállt dolgokat.
160W-t terhelve a 2900XT fogyaszt, a 3870 ~80W-t a 3850 meg ~60W-t, a 9800 pro terhelve majdnem 50W-t eszik, idle-ben meg vagy 2x annyit mint a 3850, szóval összességében nem lehet kijelenteni, hogy többet eszik a 3850.
-
pisti
őstag
válasz
katt777 #14236 üzenetére
Állítólag ezek a 71-es végződésűek amiknél már nincs jelen a 862Mhz-s korlát a GPU-nál. Tehát ha van 71-esed azt biztos szívesen fogják látni sokan. Pl 256Mb-s 3850-eknél hiány volt ezekből régebben mikor olvasgattam az XtremeSystems fórumait. Lehet ma már más a helyzet, de megkövezni biztos nem fognak, inkább megköszönik, ha már volt is ilyen felrakva.
-
pisti
őstag
Szerinted mindenhova le kéne írnom, hogy a 36W-nyi felvett többlet teljesítmény az ami hővé alakul? Így rövidítve is tökéletesen érthető volt hogy miről beszélek. Sőt arányaiban így látható csak igazán, hogy milyen sokat is jelent az a kis plusz feszültség meg extra órajel melegedés szempontjából.
-
pisti
őstag
Persze simán bírnia is kell.
Énis 350W-s kis FSP-t használok, a tied is meg ezis ~300W-t tud a 12V-s ágakon, ami azért elég sokmindenre. Mondjuk én eleve törekszek mostanábana arra, hogy ne legyen sokat fogyasztó alkatrész a gépben, ezzel a hozzállással még sokáig elég is lesz ez a táp. -
pisti
őstag
válasz
tomcat33 #14225 üzenetére
Igen meg lehet csinálni.
Ami neked kell (meg majd nekem is, de nekem egyelőre ráér), az az hogy a 3870 GPU feszültségét megkapja a te 3850-ed is. A referencia 3850-ek 1,22V körül kapnak 3D-s üzemmódban, míg a 3870-ek 1,33V körül. Bios-ból ennyi is a maximum (1.33V) amit be lehet állítani, efölé már csak voltmoddal lehet menni.
Viszont, ezt szerintem addig ne erőltesd amíg a referencia hűtés csücsül a kártyádon, mivel a plusz feszültség, meg az emelt órajelek együtt sokkal nagyobb hőleadást jelentenek terhelés mellett. Meg is mondom pontosan, a prohardveres 3850/70 teszt alapján a két VGA között terhelés mellett 36W az eltérés, ez nagyrészt vagy teljes egészében betudható az eltérő GPU feszültségnek és órajelnek. Namost ha ezt a plusz 36W hőt még rászabadítod a kis referencia 3850 hűtőre, akkor nagyon magas hőfokokat kapnál szerintem terhelve még úgy is, hogy 100%-on járatod a kis zajgép ventijét. Próba erejéig mondjuk bírnia kéne, főleg ha erősen figyeled a hőfokokat. De azért egy Accelero S1+venti kombó erősen javallott lenne. -
pisti
őstag
válasz
Foglalt név #14218 üzenetére
Csak azt nem tudom, hogy azt honnan veszed, hogy a Chieftec gagyi. Itt valamit nagyon félrenézhettél, mert ott van a helye abban a listában amit írtál. Sőt arról a listáról kissé lelóg a Zalman meg az Enermax, árban azért kissé "erősebbek" már ebben az 500W+ kategóriában, mint mondjuk az FSP, a Chieftec vagy a Corsair.
Itt nézd meg, hogy mely tápok szerepelnek az ajánlottak között, meg fogsz lepődni, ott van köztük az 550W-s Chieftec is (GPS-550AB_A). -
pisti
őstag
válasz
diablo1984 #14212 üzenetére
Az első bekezdésben annyi "furcsaságot" írtál, hogy inkább most egyenként le se reagálnám. Mondjuk, hogy nem láttam.
A bios frissítést lehet "erőltetni" - forceolni, így még akkor is felmegy, ha egyébként leállna mondjuk típusazonossági hibával.
Tomcat majd akkor megy neki a bios flashelésnek, hogyha elég infót összeszedett, ráadásul van tartalék VGA-ja ahogy írta, kétlem hogy pánikba esne. Azért ez nem az a fajta dolog, amire ne lehetne jól felkészülni előre elméletben. -
pisti
őstag
Ha rendesen ki akarod majd hajtani a CF-t, akkor arra a 6750-re nem némi tuning lesz javallott, hanem inkább ami csak a csövön kifér.
--> 3,5-4Ghz. Amit még értelmes feszültséggel bír hosszú távon.
Az a táp bőven elég kell, hogy legyen. Nem tévedsz, 400 W-t szerintem sem fog fogyasztani. -
pisti
őstag
válasz
diablo1984 #14205 üzenetére
Az egy dolog, hogy mit hisz az átlaguser, meg hogy mi történt valójában.
Az meg megint egy másik, hogy átlaguser valszeg nem fog ilyesmivel próbálkozni, csak ha alaposan tájékozódott előtte, de akkor meg már nem átlaguser.
A bios nemhiszem, hogy a memória feszbe akármilyen szinten is bele tudna szólni, az hardveres adott. Még ha tudna is, a gddr4 kevesebb feszt használ mint a 3, az meg nem veszélyes. Az eltérő memória mennyiség is legfeljebb nem működést eredményezhet, olvastam is ilyenről külföldi fórumon.szerk.: Egyébként szerintem sem ajánlott eltérő típus biosát flashelni, ha másért nem a hercehurcáért, amit utána a visszaflashelés jelent. A jó út szerintem a saját kártya biosának módosítása, majd annak a flashelése. Ezzel a módszerrel lehet állítani sokmindent, pl. 3870-es GPU feszt 3850-eknek, a 2D-s feszt meg frekit is lehet állítani. De ha minden igaz mindezt majd egy jövőbeli ATitool-ból is lehet állítani, ezért én egyelőre várakozó állásponton vagyok.
-
pisti
őstag
válasz
diablo1984 #14202 üzenetére
Nem nagyon szokták a nem megfelelő biosok "kinyírni a karcsikat", viszont kell egy PCI-os VGA, hogy vissza tudj írni rá egy működő bios-t.
-
pisti
őstag
válasz
Gaboman #14025 üzenetére
Akkor ezt írd, ne mást, vagy akkor ne csodálkozz ha félreértenek.
Egyébként írják is, hogy Vista alatt ment a mérés, szinte biztos, hogy DX10 alatt. Úgy pedig jelentősen lassabban fut a Crysis VeryHigh-ban, mint DX9-ben VeryHigh-ra átírt konfigfájlokkal. Másrészt meg a Crossfire is gyengélkedik még Crysisben, itt még szükség lesz vagy újabb driverre, vagy újabb patchre a Crysishoz.
-
pisti
őstag
válasz
Gaboman #14019 üzenetére
Mi sántít?
A kisebb felbontás amiben teszteltek jelentősen nagyobb mint amiben te mértél. Ráadásul 4xAA+16AF is volt a linkelt tesztes mérésben, plusz ha tesztben VeryHigh-ot írnak mint beállítást, akkor az kb. azt is jelenti, hogy DX10-ben ment a játék, ami megint csak minusz fps-eket jelent ahhoz képest ahogy te mérted, mert nálad látszik a képből, hogy WinXP alatt ment a mérés, ergó DX9-ben. -
pisti
őstag
válasz
Sniperman209 #13933 üzenetére
Szerintem legújabb Catalyst kéne neked: 8.1-es.
-
pisti
őstag
arra gondoltam hogy lehet be szerelek alá egy 12cm ventit 1.000 fordulattal szerintem az is sokat segítene
Üresjáratban talán, de terhelés mellett kétlem, hogy jelentős különbséget lenne. A műanyag burok szépen leszigeteli a bordázatot, a műanyagot meg fújathatod extra légárammal.
Szerintem állíts a fordulatszámon. -
pisti
őstag
Az nem is paszta, hanem ahogy írtad ilyen rágógumi szerű anyag, amin lófütty kis bordadarab csücsül általában. A low-end VGA-k, amikre nem kell nagy hűtő most is így készülnek szerintem. De ahol sokszáz grammos réztömb már a gyári megoldás is ott általában a pásztázással sincs probléma.
-
pisti
őstag
válasz
lacka1111 #13910 üzenetére
Ha rendesen rászorítod a hűtést, úgyis kiszorul a felesleg, legfeljebb azért érdemes módjával adagolni a pasztát, hogy ne nyomódjon mellé sok, és így könnyebben takarítható legyen később.
Egyébként szerintem nem nagyon fogsz változást észlelni, a jobb VGA-kra gyárilag is normális pasztát szokás tenni. -
pisti
őstag
Azért az látszik, hogy nagyon ATI-éknál próbálják kihozni amit csak kilehet az R600 alapú architektúrából.
Ha belegondoltok, akkor minden kategória le lesz fedve RV670-es GPU-kat használó VGA-kkal. Azért az komoly.
Lesz 128 bites nyákon RV670 az alsó kategóriába, van 3850/3870 a középkategóriában, és lesz 3870X2 a csúcskategóriába.Gondolom ez egyszerűsíti a driver írást is, úgylátszik érzik a fiúk az AMD-nél, hogy rendezni kell a soraikat és nagyon úgy tűnik, hogy pontosan ezt is teszik. Csatarendbe állnak.
Legalábbis nekem ez az érzésem a híreket olvasgatva. -
pisti
őstag
válasz
Yutani #13082 üzenetére
Az vagy valami bug, vagy egyszerűen ahhoz már kevés a VRAM.
Én 8.1-es Catalystet használok, a VGA 512-es és HDR+4xAA-val 1280-ban High-on 40-45 fps van, ha a fővárosban furikázok akkor is. Verseny közben sok autóval, füsttel, egyebekkel biztos kevesebb lenne.
Mondjuk nekem nagyon nem jön be a HDR ebben a játékban, alig látni vele. Inkább kikapcsolom és +10 fps. -
pisti
őstag
válasz
#96302336 #13013 üzenetére
Te is elvakult vagy egy "kissé".
mert bármennyire is fáj az igazság, mindig az Ati kártyáin jön elő valamilyen grafikai BUG.
Miaz, hogy mindig? Magadnál vagy úgy egyébként? Tény, hogy mostanában több probléma van ilyen téren ATI-knál, de az Nvidia sem tökéletes ilyen szempontból. Ezt hinni elég buta és/vagy elvakult dolog.
Másik.
megyek játszani very high-on multiban sokszáz FPS-el, kristálytiszta képpel AKÁRMIT.
AKÁRMIT?
Te valaminek a hatása alatt állsz, valld be. Ez akkora hülyeség magában, ráadásul értelme se sok van.Úgy egyébként igazad van az elhajtással kapcsolatban, de azért maradjunk már a valóságban és ne szálljunk el ilyennekkel mint amiket fentebb idéztem...
-
pisti
őstag
válasz
FefeeX #12993 üzenetére
Igen énis láttam, az ilyeneket én már válaszra se méltatom.
Egyrészt.Másrészt tényleg vannak problémák az ATI-val, driverek terén. Ő belefutott egy driver bugba Crysis alatt, amire már régóta van hotfix, szóval azt kis utánajárással könnyedén kiküszöbölhette volna.
De énis csak néztem, hogy mondjuk a Gears of War alatt miért "laggol" a játék mikor single playerben játszok, azis valamilyen driver bug volt, amit azóta szerintem javítottak. Tehát egy kis türelem elég legrosszabb esetben is.
Vannak akiknek elég néhány negatív élmény, hogy általánosítsanak és elkezdjék a szardobálást, ezis elég alacsony színvonalú viselkedés. Meg a fanboyozás, a másik ide-oda küldözgetése is.Harmadrészt meg, ha valaki NV párti, hát akkor legyen. Minden joga megvan hozzá.
Amennyiben értelmesen ki tudja fejteni az álláspontját, akkor nyugodtan megteheti azt is.
Ahány féle ember, annyi féle szempont, ami lényeges neki mondjuk egy PC működésénél. -
pisti
őstag
Ezt a gyermeteg flémet, meg ilyen-olyan fanozást sürgősen fejezzétek be. Mi ez itt, valami napközi?
Az Nvidia és ATI megoldásainak is ugyanúgy vannak erősségei, gyengeségei és hibái ugyanúgy.
Ne kezdjünk már el lovagolni néhány kiragadott részleten, ez hihetetlen alacsony színvonal... -
pisti
őstag
válasz
Maotun #12936 üzenetére
Crysis alatt problémák vannak a Crossfire-el, ennyi a probléma forrása.
Persze ha az ember kifizeti két 3870-es árát akkor elvárható, hogy ne legyen probléma. Más kérdés, hogy a többkártyás rendszerekkel mindig több a probléma mint az egykártyásokkal, attól függetlenül, hogy SLI-ről vagy CF-ről van szó. -
pisti
őstag
válasz
Kelvin #12862 üzenetére
Nálam is 4x-es PCI-express slotban megy az 1db. HD3850. Szerintem ha lassít is rajta, akkor is csak minimálisan.
Játékokban, amikben néztem hozta a ~2x akkora fps-t a 8600Gt-hez képest, úgyhogy szerintem ott sincs probléma.
Meg a 3Dmark06 pontszám is teljesen átlagos. 2,6Ghz-re húzott E4300-al, meg 742/1000Mhz-s órajellel ~10000 pontot kaptam.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Digital Fingerprinting: Így buktat le a böngésződ a neten - Tech Percek #18
- Okos Otthon / Smart Home
- Azonnali processzoros kérdések órája
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Tőzsde és gazdaság
- Formula-1 humoros
- Formula-1
- Futás, futópályák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X
- MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GAINWARD RTX 4070 Ghost OC 12GB - ÚJ! 3 év garancia
- ROG Astral GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition - 32 HÓNAP IPON GARANCIA
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I 14" WQHD HDR I Cam I W11 I Gari!
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! R5 5600X / RTX 3080 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Újszerű Apple MacBook Air 13.6" (2024) - M3 - 68 Ciklus- 8GB/256GB (MRXN3MG/A) Asztroszürke - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest