- Samsung Galaxy A33 5G - a három az majdnem öt
- Egyéves Gemini AI Pro a Google-től a magyar egyetemistáknak is
- A ZTE sem maradt adós csúcstelefonnal
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Szerényebb kivitelben is elérhető a Realme GT 8 Pro
- Netfone
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
barnam_
#14127
üzenetére
sőt, emlékeim szerint anno a 3850-es esetében elég sokat győzködték a gyártók az AMD-t, hogy engedélyezze az AGP-s megoldásokat. ettől még nem tartom korrektnek a részükről, hogy nincs natív driver támogatás hozzá, de sajna ez van.
mondjuk lassan annyival drágábban lesznek ezek a változatok, hogy alaplap +PCIE kártya kijönne belőlük... -
válasz
mulika2
#14121
üzenetére
szerintem sem jó a konklúzió, a 9500GT árán egy 3850-et vagy egy 4670-et kapsz, ezek vagy 60-80%-kal gyorsabbak, és ugyanúgy semmi gondod nem lenne velük, hacsak nem valami gagyi gyártmányt fogsz ki - de az nVidia oldalon is előfordulhat...
de a lényeg az, hogy megszabadultál az AGP-től

-
válasz
VaniliásRönk
#14100
üzenetére
figyelemfelkeltésnek teljesen hatékony

-
válasz
Louloudaki
#13720
üzenetére
hát, nekem eddig az automatikus tuningolásra tett kísérleteim 100%-os valószínűséggel fagyással értek véget, akár VGA, akár CPU volt a tárgy...
-
-
válasz
empir3
#13696
üzenetére
a Physix egy standard fizikai csomag, a játék fizikai számításait végzi el (hogy erre a CPU-t, egy nVidia VGA-t vagy egy Physix kártyát használ, az függ attól, hogy mikori a játék, és persze, hogy mi van a gépben). menni fog ATI VGA-val, ilyenkor a CPU számolja a fizikát.
-
válasz
LilProphet
#13619
üzenetére
a tünetek arra utalnak, hogy nem bírja a kártya az órajeleket, amiken fut. nézd meg, milyen órajelekkel megy (pl. Rivatuner), mert ha a CCC-ben engedélyezve van az overdrive, akkor ő ott magától elkezd órajeleket emelni.
ha alapórajelen megy (800/700), akkor jó eséllyel garancia.és ne türelmetlenkedj - ez nem egy grade A SLA-val ellátott hotline vonal

-
válasz
VaniliásRönk
#13543
üzenetére
akkor Neked erre van szükséged

-
válasz
VaniliásRönk
#13538
üzenetére
hogy miért is van szükségem nagyobb teljesítményű VGA-ra.
há' me' nagyobb lesz tőle az e-péniszed, hö?

-
válasz
VaniliásRönk
#13491
üzenetére
95%, hogy ez meg fogja oldani

-
válasz
VaniliásRönk
#12887
üzenetére
várok még egy olyan 10 évet, és akkor megveszem és pénzért mutogatom (magam, hogy mekkora marha vagyok
) -
válasz
CPT.Pirk
#12823
üzenetére
persze, hogy nem véletlenül, hanem azért, mert "nagyon otthon van a srác a HW-ek működésében"

tzsolesz:
de "sajnos" gbors-nak van teljes munkaidős állása 
Diablo 3-ban egyébként nekem az a legnagyobb magic, hogy süt róla, hogy a Blizzard egy klasszissal felette áll minden más nagy játékgyárnak - sokkal jobban tudnak a játékos fejével gondolkodni, a trailerek / bemutatók összeállítása pedig zseniális, bennem mindegyik "húdejátszanékvele" feelinget generál, pedig sem a Diablonak, sem a Starcraftnak nem vagyok nagy rajongója.
-
válasz
CPT.Pirk
#12821
üzenetére
hihetetlen ez az Abu-vallás, komolyan mondom - nagyon otthon van a srác a HW-ek működésében, de azt ő sem tudja megjósolni, melyik játék mennyire lesz érzékeny a GPU-k egyes korlátjaira. eddig az összes shader-intenzívnek kikiáltott játék közül egyedül a R6:Vegasban van számottevő előnye a 3850-nek a 9600GT-vel szemben.
ettől még lehet, hogy a Diablo 3-ban 1.5-szer olyan gyors lesz, de:
- akkor is arra számítok, hogy 60fps VS 90fps-ről beszélünk
- hiszem, ha látom
ja, és a magas ALU:TEX aránytól nem hal meg a GF8/9, csak arányosan lassul - a "meghaláshoz" iszonyú magas érték kell...
tzsolesz: dehogy. jelenleg minden szegmensben egyértelműen jobb az ATI, ezt az egyet kivéve - de amit kritériumként fentebb leírtál, annak egyik kártyájuk sem felel meg. a 9500GT pedig tényleg vicc (elég rossz vicc).
-
válasz
tzsolesz
#12811
üzenetére
nem néztem el, azt írtam, hogy a CoD4-nél rendbehozták a dolgokat, de a többi játéknál gyakori a szemmel is jól látható különbség

Aggregátor: 10x7 noAA-ra szerintem elég a 2600XT. Bioshock pl. gyönyörűen ment úgy - ami nagyjából azt jelenti, hogy minden eddigi UE3 alapú játékhoz elég.
-
válasz
tzsolesz
#12801
üzenetére
hát, én néztem ezt a tesztet, azt látom, hogy a legdurvább dolgok (pl. CoD4) már sokat javultak a driver miatt, de sok helyen 15-20% a különbség 12x10 4xAA mellett a 96GT javára - és ez 30-40 fps között pont nem mindegy. csak ismételni tudom: várd meg a FC2-t (addigra lesz 4830 is
).Cpt.Pirk: ez a Diablo 3 nekem egyelőre az urban legend kategória. a DX10.1 támogatással én pl. semmire sem mennék (no Vista plz!), ráadásul a Blizzard játékai klasszikusan nem az iszonyú erőforrásigényükről ismertek - engem meglepne, ha pont emiatt kellene VGA-t cserélnem.
-
válasz
tzsolesz
#12795
üzenetére
Nekem most 1280x1024-es felbontásra kellene VGA úgy hogy minden minden játékban betudjam kapcsolni a max AA, AF, és részletességeket, fícsőrőket.
Rájöttem arra is hogy 20K-nál lehet nem éri meg többet kiadni egy VGA-ért.Ennek a kritériumrendszernek jelenleg egyetlen kártya felel meg, a 9600GT (ha 161FT extra még belefér
) - akár technológiai visszalépés, akár nem. A Radeonoknál van pár játék, ami 12x10 4xAA mellett már kissé lassú (értsd 30fps alatt).
De ha a FC2-t várod, akkor az első benchmarkolható demo előtt semmiképpen ne vegyél VGA-t...Wendelke: ez minden engine-nél más. Általában 30fps alatt már gázos a dolog, de ha nagyon ugrál a framerate, akkor ennél jóval több a minimális elvárható érték.
-
-
válasz
fagy53
#12739
üzenetére
háááááát, 960M tranzisztorból indulunk, és az, hogy a 10 clusterből 6 lesz, az még meglátjuk, mennyit jelent - a 16 ROP pl. marad, meg az egyéb fix elemek (setup, fő dispatch, perifériák, etc.). ráadásul a perifériák miatt ugyanannyi lesz a pad limitációja, mint a 4850-nek, ezért chip nem biztos, hogy tud kisebb lenni. hmmmm. lehet, hogy ezek a kicsit hibás RV770-ek lesznek?
-
válasz
tzsolesz
#12692
üzenetére
feltétlen rakd ki a logoutra, szerintem!
Aggregátor: 1et értek, akinek jelen pillanatban egyik játék sem fáj iszonyúan az aktuális VGA-jával, annak érdemesebb megvárni a november környékét. a GTA4-re én is kíváncsi leszek - különösen annak tükrében, hogy a konzolok hogy szenvednek vele...
-
válasz
sagesz93
#12634
üzenetére
Amennyiben a CPU-d 10x200MHz-en, a memória pedig 4x200MHz-en megy, akkor a BIOS-ban:
1. FSB átállítása 200-ról 266MHz-re
2. Memória szorzó átállítása 4-ről 3-raElvileg a lap ilyenkor mentés után 1-2 másodpercre lekapcsolja és újraindítja a gépet, de ha nem kapcsol le, akkor kapcsold le Te, mert az FSB átállításánál ez az egészséges.
-
válasz
CPT.Pirk
#12530
üzenetére
szerintem reálisak a topicban linkelt tesztek, próbáltam, mit tud az én kártyám fele sávszéllel,
AA nélkül 10-30%-ot, AA-val akár 50%-ot is lassult. a 4670 magasabb core órajele ebből valamennyit le fog faragni, de szerintem konzisztensen lassabb lesz a 3850-nél, AA-val meg kb. annyira lesz stabil, mint egy 256M-s 8800GT![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Akkor kiegészíve a listát:
HD2600Pro: cca. 40-50W
HD2600XT: cca. 50-55W
9600GT: cca. 60-65W
8800GT: cca. 80-90WVaniliásRönk, a G94-ben csak 500M tranzisztor van, ezzel szemben a G92 750M, az RV630 meg 400M. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a 9600GT felépítéséből adódóan aligha használja minden tranzisztorát "egyszerre", akkor szerintem teljesen reális a különbség. Btw. én is csináltam mérésemet, és pl. Crysis alatt 12W-tal evett többet a gép a 96GT mellett (a tápom meg ugye nem 80+-os
).Piero, ezek tipikus fogyasztások, ennél biztos többet is ki lehet csikarni a kártyákból. meg ott van az alkatrészek szórása is, úgyhogy 60W feletti csúcsfogyasztáshoz már indokolt a +1 tápcsatlakozó.
Blood Mage, az a gép nem fogyaszt sokat, a tápon múlik minden - egy gagyi darab ettől is simán elhasalhat.
tzsolesz: hát, ha 3-4K-ért kap, akkor esetleg érdemes...
-
válasz
Blood Mage
#12468
üzenetére
valószínűleg nem, bár nem tudom, mid van - egy 350-es FSP kényelmesen elbír a konfigoddal.
a fogyasztások tipikus játék alatti fogyasztások VGA-intenzív esetben - a szőrös fánkkal és a rokonaival biztos ki lehet kicsit többet is csikarni. -
-
válasz
Blood Mage
#12430
üzenetére
HD2600Pro: cca. 40-50W
8800GT: cca. 80-90W -
válasz
tzsolesz
#12321
üzenetére
most nem azért, de az EUR középárfolyam 235 HUF körül van, a USD meg valamivel 160 alatt.
a 32e HUF-os 4850-et pont a szokatlanul erős forintnak köszönhettük, szerintem nem fair a nemzeti valutánkat hibáztatni azért, mert egy túlzott erősödés után visszabillen az egyensúly irányába... -
válasz
barnam_
#12287
üzenetére
egyéni filter nagyon kevés játékban van, az egyik a Call of Juarez DX10. A Stalkerben is van valami kavarás az AA-val, dynamic lighting mellett, de az lehet, hogy nem ez.
amúgy a 2600XT-n minden játék shaderes élsimítással megy, egyszerűen a standard box MSAA filter benne van a Catalyst-ben shader kód formájában, és amikor a játék MSAA-t kér, akkor ez lesz aktiválva. -
válasz
tzsolesz
#12274
üzenetére
nehéz eldönteni, hogy hátrány-e. a 4850-ről több hozzáértő azt mondja, hogy igazából nincs benne hardware MSAA támogatás, "mindössze" javították a 3850 ROP-jainak a gyengéit (a z-fillrate és az AA melletti pixel fillrate duplájára emelkedett). ill. a 2600XT jól áll shaderben, ezért vszleg még kevésbé fáj a shaderes AA, mint a nagyobb testvéreknek.
piero: a ROP-ok nem textúráznak, hanem a képek utánfeldolgozásával kapcsolatos feladatokért felelnek (post processing). ezen eljárások egyike az élsimítás. a ROP egyik jellemző tulajdonsága, hogy órajelenként hány AA mintát képes feldolgozásra előkészíteni - több ROP = több minta.
-
válasz
tzsolesz
#11901
üzenetére
az 59 fok határeset, lehet, hogy megy 3D-ben, csak vmi más fogja meg, és akkor a VGA sokat pihen. ahogy fagy is mondta, meg kellene nézni a GPU utilizációt. ill. meg lehet nézni, hogy egy 2D-s grafika-intenzív alkalmazásban milyen hőmérsékletű a kártya.
a renderer beállítást meg a játékban kellene megkeresni (vagy az ini file-okban). amúgy a demo nálad fut, csak a full verzióval van ilyen gond?
-
dehogy áldozott, 10x7-ben élsimítás nélkül szinte minden megy rajta maximális beállításokkal. 1-2 éve hol kaptál ilyen kártyát 10e pénzért?

tzsolesz: nekem gyanús, hogy a játék esetleg a MS reference renderert használja (a szoftvereset), nem a gyorsítottat. ennek nézz utána sztem - pl. monitorozd a VGA hőmérsékletét, ha nem megy fel, akkor ez a gond.
-
válasz
barnam_
#11728
üzenetére
DX10.1-es játékokban AA mellett valóban gyorsabb lesz - az Assassin's Creednél látottak alapján olyan 20-30%-kal - azonos órajel mellett. sajna ezzel sokkal nem lesz előrébb - a 4 ROP és az alacsony memória-sávszélesség miatt mindenképpen siralmas lesz az AA teljesítmény, a 10 helyett 12-13 fps meg senkit nem fog boldoggá tenni...
-
sajna pont ott van egy lyuk, a következő realisztikus kártya a 3850.
van még a 8800GTS 320, ami valamivel a 3850 alatt van (nem tudom, milyen áron), ill. az x1950Pro (ha lehet még bárhol kapni), ami valamivel a 2600XT fölött, legalábbis AA-val. de javasolni egyiket sem tudom

-
válasz
CPT.Pirk
#11609
üzenetére
hát, a ProStreetnél lehet más is a háttérben. egyrészt a játék engine-je is bőven hagy maga után kivánnivalót, másrészt a G80 / G92 alapú kártyákon jó sokáig nagyon szarul ment (láttam olyan tesztet, ahol 96GT-n gyorsabb volt, mint 8800GTX-en). szóval ez nekem 50-50, míg a Crysis mondjuk 90-10.
az meg nem vita tárgya, hogy az nVidia köcsög

-
válasz
stevve
#11605
üzenetére
urak, urak, már megint az nVidia = Sátán szinten tartunk
legyetek már realisták: ha átnevezitek az .exe file-t, akkor a driver nem alkalmazza az alkalmazás-specifikus profilt, és akkor is lassabb lesz, ha csak teljesen legális optimalizációkat tartalmaz. ezt csak úgy lehet ellenőrizni, ha a képminőségben is mutatkozik különbség - a Crysis-ben a 8800GT megjelenésekor valóban volt ilyen, és én sem hiszek a driver bugos verzióban, de azért az .exe-átnevezés-lassulás esetek többségében nem ez a valóság (ill. az ATI kártyákkal is ugyanez a helyzet - csak próbáljátok ki a BioShock DX10-es változatával).az meg, hogy az nVidia kártyák számára kihasználható optimalizációk vannak egyes engine-ekben, túlzottan nem meglepő - az nVidiás mérnökök nyilván nem azért ülnek a gyártóknál hónapokat, hogy az ATI kártyákon jobban menjen a játék. ezzel nincs semmi baj addig, amíg az optimalizációk hatására ATI-n nem megy lassabban - ilyen is van, sajnos, de itt sem ez a többség.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A33 5G - a három az majdnem öt
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- ASUS routerek
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen légkondit a lakásba?
- NVIDIA® driverek topikja
- Így kezdődik a Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Vállalom telefonok,tabletek javítását ,(szoftveres hibát is,frp lock-ot is)márkától fügetlenűl
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3648, 96% Akkumulátor
- Bomba ár! Microsoft Surface Pro 7 Silver - i7-1065G7 I 16GB I 512SSD I W11 I Cam I Garancia!
- Microsoft licencek KIVÉTELES ÁRON AZONNAL - UTALÁSSAL IS AUTOMATIKUS KÉZBESÍTÉS - Windows és Office
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest











