Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pandoukht

    csendes tag

    válasz szőr Artúr #27652 üzenetére

    Sztori vége: Alaplap- és akkumulátorcserével garanciálisan javítva. Keserédes happy end.

  • pandoukht

    csendes tag

    válasz szőr Artúr #27656 üzenetére

    Az ASUS szerviztől:
    https://eu-rma.asus.com/pick_eu/h/agb.pdf
    Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó köteles azt kicserélni, feltéve, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza és nem javítható rövid határidőn belül.

    Kérdés, ez a "fogyasztó" a törvényi fogyasztó-e, vagyis én ebben az esetben nem.

    Illetve, mit javasoltok, ha a cég elzárkózik az elállástól, akkor direkt az ASUS-hoz forduljak a szerviz miatt? Illetve egy Zenbookhoz már talán háztól házig szerviz is járhat, akkor nem küldözgetném sehova, hol tudom ezt kideríteni?

  • pandoukht

    csendes tag

    válasz szőr Artúr #27654 üzenetére

    Én úgy tudom, az már csak legenda, mindenesetre említeni sehol nem említik. De túl is vagyunk rajta.

  • pandoukht

    csendes tag

    válasz szőr Artúr #27652 üzenetére

    Köszi!
    Közben elindítottam az elállást, ami sajnos a várt fordulatot hozta (várt abban az értelemben, hogy miután kicsit utánaolvastam, számítottam erre, vásárlás előtt, mivel nem voltam még ilyen helyzetben, nem tudtam), a webshop arra hivatkozik, hogy céges vásárlóként nem illet meg az elállás joga. Ami a betűre értelmezem a kormányrendeletet, még igaz is lehet. Csak a honlapjukon nem a kormányrendeletre hivatkoznak, és általánosan fogalmaznak, hihettem, értelemszerűen, hogy az ott leírtak rám is vonatkoznak. Van a dolognak irodalma:
    Eversheds: webshopban vásároltam, vonatkozik rám a 14 napos elállási jog?
    Ha kérek számlát, bukó a 14 nap elállás?
    Nem tudom, elkezdjek-e ezen feszülni, vagy menjen a garanciális szerviz, és csók. Karácsonyra nem lesz ebből hibátlan gép, az a gyanúm.

  • pandoukht

    csendes tag

    Sziasztok! Vadonatúj ASUS Zenbook Flip UX360, azonnal az első töltéskor probléma volt vele, és azóta is folyamatosan. Ha nem tudom megoldani, visszaküldöm, de ha tudtok tippeket adni, megköszönöm. Teljesen lehetetlen állapotokat jelez a töltésről, vagy éppen nem tölt.

    A gyárilag telepített Firmware-t/BIOS-t használtam, és a hiba már az első töltéskor jelen volt, még az eredeti ASUS Windows 10 telepítéssel (amit azóta frissítettem, de nem telepítettem újra, mert elveszteném az eredeti ASUS tetreszabásokat).
    A notebook 55% töltöttséggel érkezett, az első bekapcsolás előtt töltőre került, és töltés közben indítottuk el. A használat során a gép egyszer sem volt rendellenesen meleg.

    Teljes töltésnél a töltőt lehúzva a gépről a narancssárga töltöttség led elkezdett villogni, és a gép továbbra is azt jelezte, hogy töltőn van (plugged in), de értelemszerűen nem tölt. Egészen pontosan a töltő eltávolítása után kiírja, hogy telepről működik, majd fél-egy másodperc után újra kiírja, hogy töltőn van, pedig nincs. Mivel a gép szerint töltőn van, az energiatakarékos üzemmód sem kapcsolható, és nem is lépnek életbe alacsony töltöttségi szintnél a gép önvédelmi mechanizmusai, vagyis nem hibernálja magát (mivel azt hiszi, kábelen van). A narancs led a végtelenségig villog.

    A neten fölllelhető kézikönyvben a követező kódok szerepelnek, vagyis akkor kéne villognia, amikor 10% alatti töltöttségnél nincs töltőn:

    Solid Green The Notebook PC is plugged to a power source and the battery power is between 95% and 100%.
    Solid Orange The Notebook PC is plugged to a power source, charging its battery, and the battery power is less than 95%.
    Blinking Orange The Notebook PC is running on battery mode and the battery power is less than 10%.
    Lights off The Notebook PC is running on battery mode and the battery power is between 10% to 100%.

    Csakhogy a töltőt újra csatlakoztatva tovább villog. Vagyis 100%-os töltöttség mellett, kábelen is azt jelzi, hogy 10% alatti állapotban van, akkumulátoros üzemben. És ezt a jelzés tartja akkor is, amikor zölden kellene világítania (töltés vége) vagy nem kéne világítania. De a fő probléma nem az, hogy nem helyes a led jelzése, hanem, hogy úgy viselkedik a gép, mintha kábelen volna.

    Vagyis teljesen lemeríthető, ezt ki is próbáltam. Tudom, hogy ezzel megrövidítem az akkumulátor élettartamát, és rontom a teljesítményét, nem is örültem neki, de azt olvastam, ezzel újrakalibrálható az akksi. És valóban, egy lemerítés után a led elalszik, és töltőre téve fixen bekapcsol a narancs világítás, de akár töltés közben (50%-on), veszem le töltőről, akár hagyom föltölteni, ekkor magától, a fix zöld jelzés után, vagyis a töltés kikapcsolásakor jelentkezik ugyanez a probléma, vagyis elkezd villogni a narancs led, és a gép azt állítja, kábelen van.

    Ilyenkor a töltőre téve a gép nem kezd el tölteni, sem kikapcsolt, sem működő állapotban. Azt jelzi, hogy kábelre került, de nem tölt. Sima leállítás esetén semmi nem változik, a led villog tovább.

    Ha ilyenkor végzek egy forced shutdownt a töltőn levő gépen, akkor a narancs led is kialszik, és a power gombot elengedve elindul a töltés, amit a fix narancs led jelez. A gép bekapcsolása után látszik, hogy a töltés folyamatban van. Ezután kihúzom a töltőt a konnektorból, amire a gép átmegy akkumulátoros üzemmódba, és a led is kialszik, ahogy kell. Ezután várok addig, amíg a töltőben már nincs maradékáram, majd kihúzom a töltőkábelt a gépből, és a probléma máris jelentkezik, a narancs led elkezd villogni, és a gép azt mondja, kábelen van. Akár teljes töltésnél csinálom ezt meg, akár nem.

    Nem ez az első notebookom, Windows 10-zel sem, tehát van tapasztalatom, hogyan kell működnie a töltésnek. Nem így.

    Mit gondoltok? Nem akarok egy új gép helyett egyből szervizzel kezdeni, akkor inkább az elállás.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés