- Hiánypótló funkciót vezet be a Nothing
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S25 FE - fenséges, felejthető vagy felesleges?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 17 - alap
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Megérkeztek a Xiaomi 15T sorozatának telefonjai Magyarországra
-
Mobilarena
Először is megkérünk minden kedves kollégát, hogy kérdés előtt a téma összefoglalót olvassa el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jdeutsch
tag
válasz
hevizms #15779 üzenetére
Szép reggelt Neked és minden jelenlévőnek!
/mielőtt megszóltok, tudom nem ide tartozik, de újra meg újra előjön gondolom nem árt tisztázni!/Fussunk neki újra ennek a "vám témának", mert valamit nagyon össze kever a tisztelt publikum!
Amikor a DHL-t (vagy bármely más szállítmányozót) megbízzák a csomagod szállításával, kezelésével, "szerződés" jön létre megbízó és szállító között.
A vámkezelés alapja a számla, (proforma invoice), a vám alapja pedig a számla+szállítás+(egyébb költség) + ÁFA együttes összege. Ingyenes szállítás free sipping) pedig nincs! / a világon semmi sincs ingyen, legfeljebb "beépítették" a rendelt termék árába/
Minden nemzetközi szállítmányozó cégnek van saját (vagy megbízott) vámügyintézéssel foglalkozó ügyintézője, vagy csoportja, esetünkben a DHL-nek is. (de ugyanez igaz a Magyar Királyi Posta esetében is) Amennyiben a részedre feladott küldemény számlán szereplő összege eléri vagy meghaladja a jogszabályban szereplő vám és Áfa mentességet biztosító 22 Euro értékhatárt, a szállítmányozó felveszi Veled a kapcsolatot, mivel a részedre érkező küldeményt vámkezelni kell! (pedig az árucikket még nem is látta, előfordul, hogy még nincs is Európában) És ez az a pont amikor eldöntheted, hogy megbízod a szállítmányozót a vámkezelési eljárás lebonyolításával, avagy magad intézed azt. Tehát a DHL nem vámkezel, csak vámkezeltet helyetted!!! (természetesen akkor ha megbízod vele: meghatalmazás és nyilatkozat)
Amikor a küldeményed megérkezik, és a számlán szereplő érték kevesebb mint 22 Euro, a vámhatóságon múlik, hogy elfogadja azt, vagy vizsgálja annak valódiságát. ("átvilágítja", felbontja a csomagod) Ha kételyei vannak, további "igazolásokat" kér, Pl: számla kivonat, vissza igazoló e-mail, webshop elérhetőség, stb.
Tehát téves az állítás, miszerint a DHL (vagy bármely más szállítmányozó) jó vagy rosszindulatán múlik fizetsz-e vámot, Áfát a csomagod után!Üdv: DJ
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest