- iPhone topik
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- Fotók, videók mobillal
- EarFun Air Pro 4 - a cél a csúcs
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel topik
- Apple iPhone Air - almacsutka
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 17 - alap
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #33724 üzenetére
Nem bugos. A probléma az, hogy az aktuális HDR szabványokat nem játékokra tervezték. Meg lehet csinálni, de mindegyik szabványos pipeline csinál egy extra tone mapping lépcsőt azután, hogy a PC-ről elküldte a program a képet a kijelzőre. Az a kép akkor igazán jó, ha a kijelző képességeiről az adott játék információt kap, és abból az információból kiindulva csinálja a tone mappingot, majd az így keletkező képet küldi el, amit a kijelző lehetőség szerint már nem módosít egy extra tone mapping lépcsővel. Effektíve így működik a Samsungnak a három HDR kijelzője, amit a játékosoknak szánnak, de ezeken kívül semmi más nem támogatja ezt a formát, vagyis a HDR a játékokban az említett kijelzőkön kívül minőségtorzító hatásban részesül. Egyszerűen a HDR10 és Dolby Vision nem alkalmas arra, hogy a játékokba tegyen jó minőségű HDR-t. Ezért is dolgozik a háttérben az ipar egy olyan gaming kiegészítésen, amelyek szabványosan is megoldják a kijelző adatainak beolvasását, és ebből a közvetlen tone mappingot, csak ez még évek kérdése ugye, mert szabványosítani kell.
A Samsung alapvetően egy nem szabványos megoldást használ, a FreeSync 2-t, amit a PC-n csak az újabb Radeonok, míg a konzolpiacon az Xbox One S és X támogat. Mivel ez nem szabvány így könnyű építeni rá támogatást, csak magát az alapproblémát egy nagyon szűk részterületen oldod meg vele. És ez is játékokra van bontva, például a Far Cry 5 ezt a formát már támogatja, de ha nincs Samsung FreeSync 2 Gaming monitorod és újabb Radeonod, akkor a Microsoft szabványos HDR pipeline-ját használja a program, aminek a minősége sokkal rosszabb. Az Xbox One S és X is hiába támogatja, konzolon a Far Cry 5 nem tudja használni a FreeSync 2-t.
Szóval nem bugos a dolog, nagyon korlátozott hardverek használata mellett működik, de általánosan a szabványos pipeline-ok nem játékokra vannak kitalálva, és ha ilyen HDR-t használsz, akkor nyilván nem lesz jó eredmény a kijelzőn, maga az extra tone mapping fázis lehetetleníti el ezt. És ez egy full szoftveres probléma, hardverből nem oldható meg.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ŐSZI BOMBA AKCIÓK! PSN, STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- RÉSZLETRE .OPCIONÁLIS. Asus ROG Strix G614JVR-N4014W SZÁMLÁVAL GARANCIÁVAL
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB ZALMAN M4 FSP 700W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Blue-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3415 94% Akkumulátor
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával! Upd. 10.03
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest