Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #28821 üzenetére

    Ezek a problémák már léteznek. A legsúlyosabb, hogy ma egy játék a VRAM kapacitásának jó ha a 30-40%-át tölti fel hasznos adattal. A többi szemét. Orbitálisan nagy problémáról van szó, mert emiatt nem lehet szállítani a legjobb elkészült tartalommal egy játékot PC-re. A legtöbb PC-s játék valójában nem 4K-s. Akkor lenne az, ha a textúrák felbontása is illeszkedni a függőleges pixelek számához, de nem illeszkedik. Kisebb szokott lenni, mert ezzel a kisebb felbontással is problémás beleférni a 8 GB-nyi VRAM-ba. De nem azért, mert ez kevés, hanem mert ebből 2-3 GB a valóban hasznosítható tárterület. A Vega 10 az első hardver, ami ezt a problémát megoldja és szállíthatóvá teszi a valóban 4K-hoz igazított tartalmat. Egy 4K-ra tervezett hardvernél az nagyon komoly előny, hiszen hiába 4K-s a felbontásod, ha a textúrák egyszerűen túl picik, hogy jól illeszkedjenek 2160 függőleges pixelhez.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #28821 üzenetére

    Az MS-t kiemelve, még megjegyeznék annyit, hogy pont az a baj, hogy az MS ezért nem csókol kezet senkinek. Őket ez a két probléma nem érdekli. Amiatt nem, hogy az Xbox az nem PC, tehát egy program teljesen közvetlenül tudja kezelni a memóriáját, és a mono hozzáférési mód lehetővé teszi az egyedi futószalagok kreálását is. A Microsoft tehát ezeket a problémákat pusztán szoftveres szinten abszolút kezelni tudja, innentől kezdve pedig ezek PC-t érintő gondok, majd két-három év múlva kitalálnak rá valamit, ha nagyon veri már az ipar az asztalt. De addig minek ugye. Nem olyan nagy PC-barát az MS, ahogy azt manapság mutatja. Kifelé imádják, de valójában csak az számít, hogy a PC-t és az Xboxot a shader nyelv szempontjából egy szintre helyezzék, hogy ne kelljen a két platformhoz külön kódokat írni. A többi problémát lényegtelennek tekintik, amíg azok csak a PC-t érintik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • #45185024

    törölt tag

    válasz Petykemano #28821 üzenetére

    Én abszolút megértem az álláspontod.
    Próbáljuk meg ezt picit globálisan szemlélni...
    Nem véletlenül hoztam fel a kommentemben a Schrödinger macskáját.
    Abban a kvantum fizikai alaptézisben megengedik hogy a macska egyszerre éljen és haljon meg a dobozban.
    Nagyon jól szemlélteti a Vega változásait, és annak kettősségét.
    Minden ami új kétféle megítéléssel fog találkozni.
    Az NV fanok természetesen azzal fogják kezdeni na jójó de hogy fut ez Direct X11 alatt a Tomb Raider orosz pályáján és a GTAban , na meg olyan játékokban ami a látótávolság drasztikus növelésével visz a Full HD játékokba is extrém gépigényt...
    Tehát fontos hogy működjenek az újdonságok automatikusan is...
    Másrészt csinált az MS magának egy Eszkalibúrt (szigorúan tünde acélból ;) ) az Xboxba nem tudja belevinni a VEGÁ-t (egyelőre, szerintem lesz idő hogy lesz konzolokban).
    Viszont a Polarisszal belecsempészte a GCN5-öt.
    És voala itt a VEGA xbox mennyország,
    Iratok játékokat 40 Millió xboxra (csak mondtam egy számot) meg még szépen fut vegán.
    (Xbox &Vega exclusive) többiek meg a "futottak még" kategóriával majd konvertálják.

    Van a Vevőknek egy olyan része akik buknak az ilyen technikai újdonságokra, (én is ilyen vagyok) akiknek ezt kilóra el tudják adni.
    A siker mögött sok van abból is hogy ezekből az újdonságokból mit tudnak általánosan beépíteni pl a nagy játék motrokba... (és saját címekbe)
    Van ebben egy nagy adag irány mutatás és abban igazad van hogy önmagában PC-re ehhez kártyarészesedés kellene ahhoz meg sok sok pénz...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák