Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Yutani #41334 üzenetére

    Nem az a lényeg, hanem az, hogy két eltérő OS fut a két gépen. A Macbook esetében az alkalmazásokat Metal API-ra optimalizálják, de pont ezért a többi API nem is élvez prioritást. Egyszerűen az Apple nem foglalkozik velük. Így viszont muszáj olyan alkalmazást keresni, ami a Metal API-ra van optimalizálva, hogy működjön a rendszerrel. Ha például raksz rá egy Windows 10-et, a hozzá való meghajtókkal, akkor például egy OpenCL ugyanazok a Macbookon sokszorosan gyorsabb, csak azért, mert a Windows 10-re még van nagy teljesítményű OpenCL meghajtó.

    A Macbook előnye, hogy ami Metalra van optimalizálva az tényleg nagyon gyors a macOS-en. Egy külön liga ez a platform. Pont emiatt a különcködés miatt engedhetik meg azt, hogy az OpenCL és az OpenGL esetében már a támogatás kivezetését készítik elő. Egy-két frissítés, és nemhogy szarul nem fog futni egy OpenCL alkalmazás, hanem sehogy sem. Ellenben lesz Metal port, és azt már nem tudják visszamenteni Windows 10-be, vagyis akinek valami miatt a Metal port kell, például egy funkció, amit más port nem támogat, annak muszáj Macet vennie. Tipikus piaclezárás, megölöd a rendszereden a szabványos API-kat a teljesítménnyel, és mindenkit átkényszerítesz Metálra. Ezt koncepcióból csinálja az Apple. A CUDA-t is kivették, az OpenGL és az OpenCL is erre a sorsra jut nemsokára, csak előbb teljesítményben fogják vissza őket, ami nagyszerű a marketinghez, hogy "jééé mennyivel jobb a Metal" ... ugye, hogy ugye!

Új hozzászólás Aktív témák