Hirdetés
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- iPhone topik
- iOS alkalmazások
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
ibookg4 #54298 üzenetére
Szóval akkor összefoglalva, ami ténylegesen ki lett fizetve a termékért az az alapja az áfának, akár IOSS-os vámolás akár normál vámeljárás van. A vám-árúnyilatkozat nem tartalmazhat olyan értéket, ami nem lett kifizetve, azon nem fogalakozik senki a bolt bruttó árával amiből adott kedvezményt, nem az a funkciója.
-
ibookg4
tag
Köszönöm a gyors választ!
Nyilván ez a "normál" folyamat. Mint olvasom szeretik a Postán IOSS számot nem "látni" és kétszer ÁFA-t fizettetni, de nyilván akkor meg marad a reklamáció és ez nem tartozik az eredeti kérdésemhez. Kíváncsi leszek, ha ilyen esemény történik, hogy majd az eredeti vagy a kuponos árra akarják velem másodjára is befizettetni az ÁFA-tUtóbbi esetében nem hiszem, hogy reklamálni fogok 180Ft-ért.
-
válasz
ibookg4 #54296 üzenetére
Az árkedvezmény a termék árát csökkenti, nem mond erre semmit a NAV, mivel az AliExpress beszedi az áfát és eljuttatja ide ezért a NAV-nak semmi dolga ezzel.
Amikor megérkezik akkor a vám-árúnyitakozat alapján "beengedik az országba" mert fizetve van a közteher, lényegében az IOSS azonosító ellenőrzését én nem nevezném vámolásnak.
Nem bírálják felül, hiszen ez az IOSS lényege, hogy minél kevesebb legyen az adminisztrációt. Amit fizetsz érte termék árat és szállítási költséget abból van számolva az áfa.
Gondold már el mi lenne ha itthon is nem a kedvezményes ár után fizetnéd az áfát? Az üzlet ad 25% kedvezményt, de te mégis a 100 egység ár után fizetnéd a 27 %-ot nem 75 egység után. -
ibookg4
tag
Sziasztok!
Lehet már volt a kérdés, de nem találtam meg rá itt a választ, így újból megkérdezem.
Az Ali a kuponnal lecsökkentett árra számolja fel, fizeti be a 27%-os ÁFA-t. Mit mond erre a NAV?
Elfogadja vagy arra kér, hogy fizessem be az eredeti és a kuponos ár közötti ÁFA különbözetet? (természetesen a Posta által felszámított vámeljárási díj mellett, ami 399Ft).
Mi a helyzet, ha az eredeti árat a kupon annyira lecsökkenti, hogy gyakorlatilag csak pár centet kell fizessek az Alinak ÁFA-val együtt? Tudom ez szélsőséges eset, de pár dolláros termék esetén simán előfordulhat.Amennyiben volt erről már szó, kérlek linkeljétek már be a választ. Előre is köszönöm!
-
veze
őstag
válasz
vandor01 #54284 üzenetére
Nem mondod, ez most komoly? tényleg egy csomagba tették?
láthatták hogy minden adat megegyezik a két küldeményen, ráadasul kb egyszerre ért be oda ahol ezeket az LTxxNL számokat megkapják...tök eltérő cuccok pedig, de együtt is kb 140 US$ , szóval még jók vagyunk.. 150EUR alatt van
Végül is nekem tökmindegy , csak megkapjam. LTxxNL-es csomagért az utobbi 3 honapban még sose fizettem semmit , jul 01 után se , még 400-at se. csak jön automatice. Most is van egy ami beérkezett és egy nap után minden hokuszpók nélkül már tovább is küldték postára. Remélem ez a jó szokásuk megmarad...
lehet hogy akkor ez is egy infó lesz a későbbiekre azoknak akik hasonlóan járnak majd.. legalabb ezt is megtudtuk. Ha hibatlanul megérkeznek együtt, majd jelzem, hogy mindezek ellenére rendben volt. -
Putyin90
senior tag
Sajnos a parcelsapp sem mutat semmit, ott is a gls oldalán lévő negyedikei, 19:06-os mozgás az utolsó. Azért is fura ez nekem, mert január végén volt egy rendelésem ugyanettől az eladótól, ugyanúgy spanyol raktárról, és akkor január 26-án rendeltem és február 1-én már nálam volt. Ez meg még el sem hagyta a feladó országát.
-
vandor01
senior tag
legalabb egy orom a dupla afa es 400+800 vagy vamugyintezes demoklesz kardja alatt!
Alirol barmit rendelek belgaba az a vegen a kinai logisztikatol kap "rendes" belga TN-t
elindul akar UH...BE vagy massal... a vegen LD...BE lesz a tortenet...
gyanitom ez igy a legjobb logoccobb leggyorsabb mindenkinek! max 10nap!
vagy egyeb megallapodas ali-bpost kozott? -
Putyin90
senior tag
Sziasztok újra! Kezdek kicsit aggódni az egyik rendelésem miatt. 2021.08.03-án spanyol raktárról rendeltem egy órát, amit a GLS szállít. 4-én fel is lett adva a csomag, de azóta semmi nem történt vele. Kedden lejár a 7 napos szállítási idő is, de kizártnak tartom, hogy keddre megérkezzen, ez még mindig spanyolban dekkol. Természetesen írtam a GLS-nek, még pénteken, de semmi választ nem kaptam.
-
vandor01
senior tag
nekem is igy jott a legutobb!
ket kulon shopbol rendeltem... UH524308090BE es UH524349718BE
de a kinai logisztika osszeparositotta es osszecsomizta 1 TN ala LD223507683BE
sporolni tudni kell!!mindket rendelesnel fizettem kb 1,5+1,5 ejrot a postaert
gyanitom ha foldrajzi es idoelteresi akadaja nincs akkor igy fog mukodni a jovoben....
csak egy buktatojat latom ha esetleg 2db 100eurost osszecsomiznak es mire megjon VAM ala is eshet?? vagy a masik.... egyutt veszik el a ketto!? -
veze
őstag
Igen, az eredeti vagy elsődleges az eltérő, azt én is látom, de aztán azok mind a két rendelésnél át lettek huzva és a "közös" szám van feltüntetve mind a kettőnél.
Amikor megkapom az ilyen csomagot, mindig a másodjára kapott szám (LTxxNL) szerepel a csomagon, nem a sokszámos, és ezeket a posta hozza. A nyomkövetés indulása után még néhány bejegyzés eltérő a kettőnél de utána mindegyik percre pontosan ugyanaz, mivel közös az LTxx szám.
valószínűleg megkapom az egyik rendelést ezzel a számmal. A másikat meg sehogy nem tudom keresni sem, mert azt fogja rá kidobni hogy már kézbesitve lett. Az eladó is azt fogja mondani.. csinálhatok majd videot a csomagbontásról, azzal tudom esetleg bizonyitani hogy az a csomagszám nem az ő rendelése volt hanem a másik... -
veze
őstag
Jul. 30-án rendeltem
teljes előzmény:
Budapest-Linehaul Arrival:Arrived Budapest
2021-08-06 18:59:00
Hand over to airline
2021-08-05 17:00:00
Received by line-haul
2021-08-01 21:15:21
Outbound in sorting center
2021-08-01 14:08:59
Inbound in sorting center
2021-08-01 04:18:58
Accepted by carrier
2021-08-01 03:48:58
Parcelsapp:
Sender Cainiao - FeroComputerOfficesStore
Weight 0.57 kg
Found in ExpressOne
Tracked with couriers ExpressOne P2P TRAKPAK
Szállítási mód INK
Csomagok 1 pcs -
Jahno
veterán
válasz
pulutodurumo #54265 üzenetére
Érdekesen Ali csak az itteni póóstának nem adja át, máshonnan egyelőre nem hallani ennyi nyűgöt. Vagy csak rossz helyen keresem.
-
Eltelt már az elküldéstől számolva pár nap, mert ha tegnap vagy ma adták meg akkor azért korai még.
Pedig ők fogják hozni ott, csak egyben legyen a szám az utolsó néggyel, nem írja hogy jelezve van feléjük (Adat bekerült a rendszerbe)? Itt sem látsz jobbra utalást rájuk?
De mivel Európában szállítanak addig amíg nem érkezik meg ide, ne várd már hogy legyen bejegyzés náluk. Majd jön. Hamarabb mint a postai szállítás. -
veze
őstag
az ilyen trackinget hol lehet nyomkövetni , ami az irányítószámra végződik? ? xxxx7190000099361360 6720
az express one oldalán nem ismeri, ha majd beérkezik az országba akkor bejelentkezik a futárszolgálat egy a rendszerükben már követhető azonosítóval?
nálam ez esetek 90 százalékában ezek 2-3 nap mulva kapnak egy ujabb számot , ami már LTxxxxNL -es ( eddig azok után sosem kellett fizenem semmit még a 400-at sem) most van egy csomagom ami nem kapott utolag ilyet, a CAINIAO szerint ( ebben látom csak )
Budapest-Linehaul Arrival:Arrived Budapest
2021-08-06 18:59:00 -
válasz
Submarine #54263 üzenetére
Szerintem nem törlendő. Én valójában azt látom hogy teljesen mindegy hogy milyen formában van megadva a telefonszám a Magyar Posta ha akarja figyelembe veszi, de inkább azt állítja hogy nem kapta meg, nem jó formátum, de sosem igazolja ezt az állítását.
A telefonszámok megadása nemzetközi egyezmény alapján történik, nem valószínű hogy ahol használatban van azokon a helyeken eltérnének tőle.
Ha egy webshop feladja az ország hívószámokat (+36, +44) és azután a telefonszámot kéri akkor olyan formában kerül eltárolásra hogy ez a három karakter elébe kerül, +363088..... és ezt küldi elektronikusan vagy küldi ki a nyomtatóra.
Szóval ugyan minek is foglalkozzon a Magyar Posta ilyen hibák vizsgálatával, hiszen "ha nem kapták meg az adatot" az +400 Ft bevétel. Addig ez a jogos feltételezés, amíg titkolják hogy ugyan mely adatok érkeztek meg hozzájuk
De a gond a hibás automatikus vámkezelésük, miért megy tovább ha hiányzik vagy nem megfelelő az elérhetőségi információ az elektronikus adatokból és a küldeményen viszont a legtöbb esetben azonosítható módon ott van. -
válasz
pulutodurumo #54265 üzenetére
Szerinted ez hol fog megjelenni? Az hogy ezt látod a mobil app-ban szerintem nem bizonyíték arra hogy ténylegesen ez van továbbadva, hiszen megy elektronikus formában és nyomtatott formában a küldemény címkén. És sajnos nem mindig egyeznek.
Ha ilyet látsz +0036 akkor meg kell nézni a kiindulási információt, mert ilyet magától senki nem ír. Kínából 0036-al lehet indítani hívást ide. Nincs + -
válasz
Submarine #54261 üzenetére
Már megbeszéltük a postásokkal is ez nem jó: a +36-ot hagyjátok figyelmen kívül és írjátok így: 06301234567 szóval ne így legyen. Idéztük itt is hogy mit várnak el és nem ez az, eleve a listádból nem fogadja el a program a 0036 kezdetűt, ez pedig 36301234567 érvénytelen telefonszám formátum még ha neked ezt is mondták.
A 06 egyébként is csak országon belül használatos.
Nekem a címkén ott a +36 legtöbb esetben.
De hányszor írjam le hogy a vámolási folyamat nem a küldemény címkéjén lévő adatokkal történik. Az elektronikus adatok nem mindig azonosak azzal nagyobb a valószínűsége hogy amit a szállítási címnél adunk meg az van ott a megfelelő formában.
A helyi postán nézhetik a címkét, ha ott nem tudnak erre a számra 301234567 sms-t küldeni az átvételi lehetőségről az csak azért van mert buták. -
Submarine
senior tag
Sziasztok!
Az én történetem is sikeresen zárult.
Mondjuk már tegnap óta azt írta a hazai nyomkövető, hogy küldemény a kézbesítőnél.
Az parcelsapp.com -on meg már azt is írták, hogy tegnap délután volt egy sikertelen kézbesítés. És maj' értesítik a vidéki jóképűt..
De persze se értesítés, se üzenet, se telefon..
Ma reggel bementem az ofiszba és felvettem magam.
Szerencsére csak 800 pénzt kértek érte, áfát nem kellett mégegyszer.Viszont ha élhetek egy javaslattal, az ali oldalán a My Orders/Shipping Address fülön, a telószámnál a +36-ot hagyjátok figyelmen kívül és írjátok így:
06301234567
Mert a posta ü.f.sz.-a is válaszolt közben, és ezt írták:
A megfelelő telefonszám formátumok az alábbiak:
+36301234567
36301234567
0036301234567
06301234567A többi kérdésemre nem válaszoltak.
Az email címet meg szerintem is mindenki írja be az "Optional" rubrikába:
A nevemet így fordítva írtam be, és lehagytam az út/utcát is csak házszámot írtam, valamint azt sem írtam ki hogy megye, mert egyértelmű a legtöbb esetben (ezt valaki mondja meg a postának is pls).
De nem is ezekkel volt a baj hanem, hogy nem értesítettek semmiről. Mint ahogy sokan másokat sem. De az emailem nem volt beírva, és a telószám is a szolgáltatóval kezdődött.
Betudom ezeknek a felmerült hiányosságokat. A két hét szállítás jelen esetben szerintem rendben volt (persze ebből 6 napja már belföldön van).Az eladó korrekt volt, azt küldte amit vettem, úgy néz ki jók is lesznek (3db elektronikai nyáklap+csatlakozó vacak, amit máshonnan képtelenség beszerezni).
Lehet majd az alinak is megeresztek egy üzit, kicsit igazítsák meg ezt a datasheetet, hátha elmúlna a bosszantó dolgok java. Mondjuk akkor nekünk is újból be kell írni az adatokat helyesen.
-
-
Nodi19
csendes tag
Sziasztok!
Korábbi rendelésemnél a posta újra felszámolta az áfát, azt azóta megreklamáltam az összefoglaló 8. pontja szerint, de válaszra sem méltattak. Napokban rendeltem egy másik cuccot és erre is felszámolták újra az áfát. Valakinek sikerült már visszaigényelnie az áfát vagy szokjunk hozzá, hogy ezentúl kétszer lehúzzák rólunk a bőrt? -
válasz
#04441088 #54254 üzenetére
Értem. Lehet hogy ez gond, hogy nem lett átvéve, de nem tudom. Bár az hogy majd 120 napig tárolják az át nem vett küldeményt azért az kétséges.
Mert azt amit jogtalanul beszedtek, azzal egy kicsit máshogy kell eljárni.
A júliusban beszedett áfát majd augusztus 20-ig kell átutalniuk a NAV-nak, így addig simán tudják sztornózni és visszafizetni. Ami nincs náluk és meg van panaszolva azzal meg csinálnak majd valamit.
Azért nem is értettem hogy válaszolnak, mert a reklamációs felülten beküldött anyagokra eddig sosem volt válasz hogy majd X idő múlva lesz belőle valami.
Az is lehet hogy ez csak valami elírás, mint ez: Felülvizsgálati kérelmet szeretne benyújtani, mert nem ért egyet a NAV döntésével (pl. a vámkezelt küldeményére kivetett fizetendő összeggel)?
Mert mindenki tudja hogy ők határozzák meg és szedik be, nem a NAV a 150 € alatti értékű küldeménynél. -
#04441088
törölt tag
Alin fizettem, máshol eddig nem. A kézbesítő amúgy nem is hozta ki. Rajta a csomagon a név, cím, emelet, ajtó, telefonszám és email is. 2 hete is egy hétig állt egy német csomagom a 100as postán, mert adathianyosak voltak a csomagok elvileg. Érdekes, mert átvételkor láttam, hogy minden szerepel rajta.
Ja és itt divat utólag hetekkel később bedobni az értesítőt egy régebbi dátummal. -
válasz
#04441088 #54248 üzenetére
Eddig sehol nem írtak ilyet. De ha jól értem nem fizetted ki? Mert akkor egy kicsit más az eljárás.
Valójában én nem látom az indokát, hiszen jogtalan volt az egész, nincs mit vizsgálni rajta a pénzt vissza kell adni.A NAV 30 napon belül szokta rendezni-
Ezt már a NAV nyomozó hatóságnál lehet feljelenteni. -
válasz
Walter_White #54250 üzenetére
Igen, minden rendben szokott lenni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- vrob: Irány a 32 bit: játékprogramok 1994-1995-ben
- Politika
- LEGO klub
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- World of Tanks - MMO
- Synology NAS
- További aktív témák...
- új, bontatlan, iPhone 13 kártya-független, apple világ-garanciával
- ASUS TUF Gaming A17 Makulátlan Állapotban, Dobozában!
- Samsung Galaxy Tab S9 FE 5G (128GB) Gyári Fóliás, Gyönyörű Állapotban! 6hó garancia
- Macbook Pro M1 13" (16/512GB) Gyönyörű Állapotban!
- HP Omen 45L/ 14700K/ RTX 4080 SUPER/ 64GB DDR5/ 2TB M.2 SSD
- Bomba ár! Dell Latitude 7280 - i5-7GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- Csere-Beszámítás! Xbox One X 1TB Játékkonzol Olvass! Model 1787
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest