Hirdetés
- [Re:] Hauwei m40 - miért ne vedd meg soha, de soha
- [Re:] Huawei Watch GT 2 - épp ideje!
- [Re:] Előre félünk a Nokia 1.4-től
- DIGI Mobil
- [Re:] Huawei P30 Pro - teletalálat
- [Re:] Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- [Re:] OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- [Re:] Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- [Re:] Három méretben, töltő nélkül jött meg a Galaxy S21
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
1. AliExpress regisztráció
Egy kis segítség a regisztrációhoz ezen a linken.
2. Vásárlás folyamata az AliExpressen
Röviden összefoglalva, hogy egy vásárlás folyamata hogyan történik, valamint tipp EU raktáras eladó kereséshez.
A leírás ezen a linken olvasható.
3. AliExpress probléma kezelés, dispute indítás
Ha probléma van, akkor az első dolog az, hogy küldünk üzenetet az eladónak és megpróbáljuk úgy rendezni a problémát, hogy ne legyen dispute (vita) belőle.
Természetesen, ha nem lehet vele egyezkedni, akkor indulhat.
Általános szabály hogy dispute csak a vásárlói védelem ideje (Purchase Protection time) alatt kezdeményezhető, kivéve, ha leigazoljuk a megérkezést, ami után még 15 napon belül lehet dispute-t indítani.
Dispute indítás végső határideje a szállítási védelmi idő lejártát követő 15 nap, ilyenkor a rendszer teljesítettre zárja a vásárlást, de ne várjon senki a 14. napig.
Ha a szállítási védelmi idő vége közeledik, érdemes elgondolkodni hogy kérjük a szállítási védelmi idő növelését az eladótól. Sajnos a postai szállítás ideje kiszámíthatatlan, néha csak adni kell még pár napot.
Ha az eladó feladta a megvett terméket, a feladás napja után a 11. napon lehet dispute-ot nyitni.
Ha a védelem lejárta előtt nem indítható dispute, mert az AliExpress rendszer felad egy későbbi érkezési dátumot, vagy azt hogy folyamatban van a szállítás, akkor azt követően legyen elindítva, itt is van lehetőség maximum 15 nap dispute-ra, de annyi napot ne várjon senki és ne fogadja el az újraküldés lehetőséget az eladótól.
A "megszakított" Cancel dispute (dispute megszakítása) esetén lehet másikat indítani, ha a buyer protection (vásárlói védelem) ideje még nem járt le.
Az eladónak a megindított dispute-ra 5 naptári napon belül kell reagálnia, ha nem teszi meg, akkor automatikusan megkapjuk a refund összegét 3-15 munkanap alatt.
A visszatérítés - refund - automatikusan fog visszakerülni arra bankszámlára, amelyhez a kártya tartozik.Ha válaszol, akkor a következő lehetőségeink vannak:
1. Elfogadjuk az ajánlatát, ez esetben az Accept (elfogad) gombot nyomjuk meg. A dispute az egyezségnek megfelelően zárul.
2. Nem fogadjuk el, a Reject (elutasít) gombra nyomunk, ez esetben az AliExpress fog dönteni a vitában.
3. Olyat ajánlat jön, hogy várjunk még egy kicsit, emeli a vásárlói védelem idejét, máshogy kárpótol stb. akkor a bal szélen a Cancel dispute (dispute megszakítása) gomb. Ez valójában az lesz, mint ha nem is indítottunk volna dispute-t. Ezért amíg él a vásárlói védelem, lehet másik dispute-t kezdeményezni.Az átvétel leigazolása utáni 15 napon belül már a Cancel dispute nem igazán használható, létező problémára kérjük, amit orvosolni kell az eladónak.
Előfordulhat, hogy az AliExpress döntését (AliExpress' Judgement) is el kell fogadnunk, mert két opciót ajánlanak fel (Solutions: Option 1: ...........).
Ekkor a feljebb említett Accept (elfogad) gombot vagy Reject (elutasít) gombot kell használni, az elfogadás a AliExpress' Proposal-nál írt első opcióra vonatkozik és az e-mail megkapásától számított 3 napon belül kell dönteni.Ha nem felel meg számunkra az AliExpress döntése, a lezárástól számított 7 napon belül kérhetjük a döntés felülvizsgálatát (Appeal)
Bővebb leírás ezen a linken olvasható.
4. Alipay használata
A gyorsabb és biztonságos fizetés érdekében célszerű a bankkártyánkat beregisztrálni.
Csak Mastercard és Visa kártya adható hozzá.
Ha a vásárlás jogosulatlan használat volt, akkor 90 napig nyújthatunk be kárigényt.5. Ajánlott nyomkövetési oldalak
Trackitonline.org linkje. Ezen az oldalon van AliExpress-eladó ellenőrző és Univerzális termékkeresés (Aliexpress, Amazon, eBay) is.
Parcelsapp.com linkje. Pontos nyomkövetés, ha több szállító van a folyamatban akkor látható a másik nyomkövetési szám is.
17track.net linkje. Egy általános nyomkövetési oldal
Cainiao.com linkje. Az AliExpress nyomkövetési oldala.
Postal.Ninja linkje pontos nyomkövetés
Yanwen logisztika nyomkövető oldala. Ha ilyesmi számot kapsz: UE999999999YP náluk előfordul hogy futárszolgálat kézbesíti majd, de ezt akkor jelzik a nyomkövetési információknál és látható lesz a másik szállító és a szám.
Magyar Posta nyomkövetési oldalának linkje.
6. A vásárlás, eladó értékelése
Miután megkaptuk a terméket, a megérkezést jelezni kell* az AliExpress felé és ekkor célszerű az értékelést is megtenni.
*Amíg nem jelezzük, addig az eladó nem kapja meg a vételárat.Bővebb leírás ezen a linken olvasható.
7. Az AliExpressen megvásárolt termékek vámkezelési szabályai
Egyszerűsítve vámeljárásnak, vámkezelésnek hívjuk a vásárolt termék vámjogi szabadforgalomba helyezést, amelynek keretében, ha van vám, akkor annak a mértékének megállapítását és az adott termék után befizetendő áfának a kiszabását végzik el.
Téves az az információ, hogy a küldeményre, csomagra írt érték alapján kerül a vámérték megállapításra.
2004 óta az egységes Uniós Vámkódex alapján kell eljárniuk a vámosoknak. Abban nincs csomagra ráírt érték elfogadása módszer a vámérték megállapításának szabályai közt.
Ezért az a városi legenda, hogy a ráírt értéket, meg a gift (ajándék) szöveget veszik alapul 2004 óta nem él.
Ha olyan szöveget látsz a nyomkövetésnél hogy vámon (hold customs, Into customs), az azért van, mert minden, akár 0,5 $-os tétel EU-n kívülről vámeljárás után kerül be a vámjogi szabadforgalomba az országba, az értékhatár alattiak egyszerűsített eljárással, míg a feletti értékűekhez be kell nyújtani a vásárlási igazolásokat.
Mivel nem tudják eldönteni ránézésre, hogy mennyi az értéke a küldeménynek, ezért kérhetik igazolni azt. Ha az értéke kevesebb 22 €-nál azok esetén is, mivel nem tudhatják, hogy mennyiért vásároltad.
Természetesen, ha megkapják az igazolásokat akkor a vámeljárás nem kerül folytatásra és továbbítják a küldeményt kézbesítésre.Általános szabályok
Magánszemély által megrendelt áru (vásárolt áru)
0-22 euró között vámmentes/vámeljárás alá nem tartozó küldemény
22,1-150 euró között vámmentes, de 27% áfa terheli a küldeményt
150,1 euró felett kereskedelmi vámtarifa* +27% áfa terheli a küldeményt
Minden nem EU-ból érkező új vagy használt, cégtől vagy magánszemélytől vásárolt dologra 22,1 €-tól (kb. 25 $) fizetendő az ÁFA és ha van a vám.
Van kivétel ez alól a szabály alól, lásd lejjebb.
Természetesen az Áfa mértéke ahol az kedvezményes akkor nem 27%, hanem a termékhez tartozó mértékű.Ha ajándékba kapjuk (magánszemélytől magánszemélynek kategória) -nem adtunk érte pénzt és van egy ajándékozási nyilatkozat- akkor 45 €-ig ÁFA és vámmentes.
A nyilatkozathoz formanyomtatvány nincs rendszeresítve, ezt az alábbi adatokkal szükséges elkészíteni: feladó és címzett adatai (név és cím); küldemény postai azonosítószáma, küldemény pontos tartalma, értéke, mennyisége, ajándék meghatározás és a feladónak kell aláírással igazolni.Az ÁFA és vámalap a vételár és szállítási költséggel együtt értendő.
A kereskedelmi vámtarifa az adott országra, az adott termékre vonatkozó a TARIC szerinti mérték, a vám mértéke kategóriánkként változó, 0 - 15% mértékű. A legtöbb esetben, mivel végfelhasználók vagyunk 0 % a mértéke.
TARIC vámtarifaszámkereső
Árukód [Böngészés] kezdetű sorban a Böngészés-re kattintás kiválasztani ezután a származási/célország résznél az adott országot kiválasztani ahonnan jönne, és úgy megkeresni a kategóriát majd az Intézkedések beolvasása gomb, a megjelenő képernyő ahol ez olvasható Harmadik ország vámtétele ott vám mértéke.A 22-150 euró értékű küldemények esetén azonban a vámmentesség nem alkalmazható a következő termékkörökre:
- alkoholtartalmú termékek,
- parfümök és kölnivizek,
- dohány vagy dohánytermékek.Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény 162 § (5) bekezdése alapján a rendelt küldeményben lévő termék értéke a 22 € forintra számított összértékét meghaladja, de nem éri el a 150 € értéket, úgy a termékbehozatal során általános forgalmi adó fizetési kötelezettség keletkezik, amely összeget az ügyfélnek nem kell megfizetnie akkor, ha a kiszámolt – és így az ügyfél által fizetendő – összeg a 10 € értéket nem haladja meg.
Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény 162 §., valamint az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény előírásai alapján kiszámolt alábbi értékhatárokig áfamentes a küldemény:
2021. január: 36,79 €-ig, 44,86 USD-ig, 59,28 AUD-ig, 57,76 CAD-ig, 33,43 £-ig és 39,89 CHF-ig.
2021. február: 37,31 €-ig, 45,25 USD-ig, 58,52 AUD-ig, 57,45 CAD-ig, 33,05 £-ig és 40,21 CHF-ig.
Megjegyzés: Egyesült Királyságból a beszerzés is már ide tartozik és 2021. júliusig él ez a kedvezmény, havonta más értékhatárral.Aki +megerősítést igényel az hívja fel Nemzeti Adó- és Vámhivatal Vámeljárási Osztályát. +36 (1) 297-2479, +36 (1) 297-2400, +36 (1) 297-2410
Ha vámeljárásra kerülne sor és a vásárolt dolog értéke pl.: januári vámolás esetén 44,86 $ alatti, akkor emlékeztetve a fenti jogszabályi helyre az értékigazolást bekérőt, kérni kell egy kérelemben a fent idézett jogszabályi helyre való hivatkozással az áfa kiszabásától történő eltekintést, a vámeljárás vámmenteskénti elbírálását.
Mivel ennek a szabálynak alkalmazása már vámeljárás keretében történik, így a vámolási szolgáltatást végző cég felszámolhatja a vámeljárási költségét. (A Magyar Posta esetében, ha nem kell az Áfá-t megfizetni, egyelőre nem számol fel semmilyen költséget.)A kérelem kb. ez lenne a Magyar Posta esetén, futár cégnél ők vannak a megszólításban:
Tisztelt Magyar Posta Zrt. Nemzetközi Kicserélő Központ!
Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény 162 § (5) bekezdése alapján a rendelt küldeményben lévő termék értéke a 22 € forintra számított összértékét meghaladja, de nem éri el a 150 € értéket, úgy a termékbehozatal során általános forgalmi adó fizetési kötelezettség keletkezik, amely összeget az ügyfélnek nem kell megfizetnie akkor, ha a kiszámolt – és így az ügyfél által fizetendő – összeg a 10 € értéket nem haladja meg.
A fentiek alapján kérem, hogy a Rx999999999CN postai azonosítószámú csomag vámkezelését, vámteher felszámítását mellőzni szíveskedjenek, mivel a küldemény értéke .... $, amely után fizetendő közteher nem éri el a 10 €-t.
Dátum, aláírásA termék ára akkor így alakul: vételár, a szállítási költséggel + ha van rá vám annak az összege + egyéb költségek (itt szerepelhet a futár cég vámeljárási díja) mindezeknek a 27%-ának megfelelő Áfa + a szolgáltató vámeljárási díja, ha előzőleg nem lett beszámítva.
Vámeljárás alá került küldemény esetén a teendők
Ha vámeljárás alá kerül a küldeményünk, amelyről kapunk egy sms-t ilyesmi szöveggel: Az ön részére RS××××××NL azonosítóval küldemény érkezett. További információk: magyar posta, vagy ajánlott levelet kapunk ebben a témában, illetve a nyomkövetésnél a Magyar Posta oldalán ez olvasható: Küldemény információ: Vámköteles küldemény NAV regisztráció / Under postal customs procedure (futárcég értesítője jöhet telefon és e-mail-n is) az alábbiakat javasolt beküldeni:
Az AliExpress vásárlás (az Orders listában) View Detail-ja-nak Order és Financial fülére kattintva a mindkét képernyő, olvasható formában, a bankkártyás fizetés tranzakciója, ezek lehetnek képek vagy pdf-ek, Magánszemély Vámkezelési nyilatkozat kitöltve, kinyomtatva, ezután aláírva, személyazonosító igazolványszám megadása kötelező, beszkennelve vagy képként.
Ha a küldemény értéke az Áfa elengedéses kategóriába esik, lásd feljebb, akkor az említett vámmenteskénti eljárás kérelem is csatolandó.
Az űrlapon az A postai vámkezelés jelölendő, ha a meghatározott érték alatt van a küldemény végső ára akkor persze az itt szereplő összeget nem számolják fel. Ha a többi felsorolásból illik rá valamelyik akkor természetesen azt jelölni.Ezeket e-mail-ben postaimport@posta.hu e-mail címre küldeni.
Vagy használd a Magyar Posta Én postám regisztrációt követően ezt az elérhető szolgáltatást: E-vámügyintézés Belépés után az Egyéb szolgáltatások menüpont és lent.
A E-vámügyintézés leírása egyértelmű
A Posta kitöltési mintájának linkje az Egyszeri import vámkezelési megbízás kitöltésére.
Az első keretezett résznél, ha nem a tőlük levélben kapott nyomtatványt alkalmazzuk, akkor csak a Postai azonosítószám szükséges, az ország és feladó neve még esetleg, mert azokat általában tudjuk.
A végén aláírni és ráírni a személyigazolvány számot is, azután elküldeni a felsorolt mellékletekkel.
A tájékoztatójuk az igazolásokról itt tölthető le.
Ha futárszolgálat hozza a küldeményt, a vételár leigazolására a fentiek, de ők használhatnak más nyomtatványt.
A DHL vámkezelési nyomtatványa magánszemély részére itt tölthető le.Figyelem, a szolgáltató pénzt kér a vámeljárás lefolytatásáért, ezt a munkát akkor is elvégzik ha nincs az adott terméknél fizetendő vám, csak áfa. A Magyar Posta 3500 Ft, futárcégek 7000 Ft körüli díjjal számolnak!
Amennyiben a Nemzetközi Posta Kicserélő Központ küldeményforgalmát ellenőrző Vámigazgatóság vámteher (áfa, vám, jövedéki adó) fizetési kötelezettséget nem állapít meg, a természetes személyeknek címzett küldemények vámügynöki szolgáltatás díját nem kell megfizetni.
A fizetendő költségeket kézbesítéskor fizetjük készpénzben. Futárszolgálat esetén előfordulhat kártyás fizetés is.A 2021-es vám és adómentes értékhatárok ezen a linken olvashatóak
Az 1. pont b) alpontja („Elhanyagolható értékű küldemények” jogcím) esetén az ÁFA törvény 94. § (1) bekezdés c) pontja értelmében a termékimport 22 EUR összegig mentes az adó alól. Az említett összeg az ÁFA törvény 256. § (1) bekezdése szerint, a Magyar Köztársaság Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napján érvényes, az MNB által közzétett hivatalos forint/euró devizaárfolyamot (252,19 HUF/EUR) figyelembe véve 6 000.- HUF értékhatárt jelent.
Ez van leírva, de nem így kell számolni.
Az Unión kívüli valuta a beérkezés napján átszámítva euróra az Európai Központi Bank keresztárfolyama alapján és úgy kell figyelni az Euró értékeket.
Az Áfá-t általában a deviza vételár (száll.kltsg-el együtt) beérkezés napján érvényes MNB árfolyamán forintra átszámított értékéből számolják ki.
A kereskedelmi vámtarifa az adott országra, az adott termékre vonatkozó a TARIC szerinti mérték, a vám mértéke kategóriánként változó, 0 - 15% mértékű. A legtöbb esetben mivel végfelhasználók vagyunk 0 % a mértéke.A NAV tájékoztató oldalának linkje az Internetes vásárlás elszámolási szabályairól.
Elérhetőségek:
A NAV Váminformációs Központja
+36 (1) 250-9570
+36 (40) 346-262
vam.info@vam.gov.hu
hétfőtől csütörtökig 8:30-16:00 óráig, pénteken 8:30-13:30 óráig tart nyitva.
Magyar Posta
Vámkezelési kérdésekkel kapcsolatos hívásokat a Magyar Posta ügyfélszolgálata hétfőtől csütörtökig 08:00-16:00 és pénteken 08:00-12:00 között a 06-1-421-7235 telefonszámon fogadja
postaimport@posta.hu8. AliExpress mobil kliens használata
Néhány alap információ olvasható itt.
9. Teendők, ha máshol kézbesítik a nekünk megadott nyomkövetési számú küldeményt.
Bővebb leírás ezen a linken olvasható.
10. Kínai ünnepnapok
Amikor ünnep van, lehet vásárolni, de az eladó részéről aktivitás ne várjunk, üzenetre válaszolás, csomagfeladás stb. (Nagyításhoz klikk a képre.)
A 2021 évi kínai ünnepnapok listája
11. Egy rövid összefoglaló az AliExpress Standard Shipping szállítási móddal küldött a Sprinter futárszolgálat által vagy Pick Pack Ponton kézbesítendő Észt postai számos vagy SyTrack (SunYou) küldeményekről.
Bővebb leírás ezen a linken olvasható.
12. Az AliExpress ez évi akcióinak listája ezen a linken olvasható.
Az akciók magyar idő szerint 09:00-tól indulnak az adott napon.
Ezen az oldalon szoktak meg adni az adott hónapra érvényes kuponokat, promóciós kódokat is. Pl. AliExpress Coupon Codes and Promo Codes January 2020Tartalom:
1. Az AliExpress és kapcsolódó részek hivatalos e-mail címei, amelyekről érkezhet levél:
2. Nem látszik, nincs processing time a termékeknél?
3. Hol látom azt, hogy lejárt-e vevővédelmem?
4. Ha nem fizetem ki az adott tételt milyen szankciók érhetnek?
5. Hogy tudom törölni az eltárolt bankkártya adatokat?A címsorra kattintva a többször felmerült kérdésekre olvashatóak válaszok.
Néhány tipp a könnyebb kezelhetőség érdekében
1. Az eladó megjegyzése
2. Vásárlói védelem idejének növelése
3. A szállítási cím megadás, módosítás
4. Az értékelési oldal
5. Az Aliexpress fiók deaktiválása
6. Az eladó általi vételár módosítás lehetősége.
Hirdetés
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Milyen asztali (teljes, vagy fél-) gépet vegyek?
- Napelem
- [Re:] [bacsis:] Elhatároztuk a Zasszonnyal, hogy berúgunk
- Gaming notebook topik
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- Milyen alaplapot vegyek?
- PlayStation 5
- Laza koronavírus topik
- Hálózati / IP kamera
- Házi hangfal építés
- További aktív témák...