- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gaborbol
őstag
válasz
echterion #2625 üzenetére
Nem tudom miert volt leragsztva, lehet attol feltek, hogy kisgyerek bezarja magat a kocsiba?
2 orara 14k az nem keves, sajnos nem egyszeru normalis szerelot talani, aki ert is hozza, es nem is huz le, eszmeletlen trogerek vannak sajnos a szakmaban.
Baratnom hondajat, visszaadta a muhely egy olajcsere utan, hogy volt vele egy kis gond, de megoldottak es sproltak neki 700 dollart.
Nem is tudta megmondani bartanom, hogy mit csinaltak vele. De nem is kellett,mert a kovetkezo olajcserenel rajottem.
Elbasztak az olajleereszto csavar fejet, nem birtak kiszedni, furtak bele egy lukat,abba meg vagtak menetet es betekertek egy kissebb csavart. De ok faszak voltak, mert igy nem kellet kicserlni az olajteknot. Talan nem kellett volna elcseszi a csavarfejet az elso korben, mert elotte semi baja nem volt.
Nem is viszem a kocsit sehova, amit csak lehet magma csinalok rajta, nem veletlen.
Ha mar erdekes dolgokrol van szo, aki a 10-es kepen azt a csavart odatervezte a segedalvaz meg a valto haza koze, az nem eloszor es nem is utoljara csuklott amikor lengokart szedtem ki meg raktam vissza
Termeszetesen a lengescsillapitobol nem jot kuldtek, ugy hogy maradt alateglazva
-
zsid
senior tag
válasz
echterion #2582 üzenetére
Nem feltétlen megkerülhetetlen. Olyan szerintem simán meg tudja csinálni, akinek van Vida Dice, pl Seres Karcsi bá.
Én azért ráérdeklődnék Ivanicsra, hogy is megy ez. Ha pl azt mondják ugorj be bármikor megcsinálják, felszámolnak rá fél óra munkadíjat, akkor azonnal megvan max 6-8000-ből-szerintem (amikor legutóbb volvo márkaszervizben voltam akkor 9800 volt az óradíj). Az előző verziónál sem lesz olcsóbb csak 2-3000-rel, viszont ő lehet csak jövő hónap végére tud időpontot adni. Egy telefont szerintem megér. -
gaborbol
őstag
válasz
echterion #2580 üzenetére
Elveszett a ket elso kodlampa takaro muanyag 39 dollar lett volna darabja. $47-ert kaptam kodlampat izzoval!
Vettem kettot, beraktam, vezetekek ott voltak a csatlakozoval elore, csak siman ra kellett dugni oket, volt relem, berakom, nem megyRakeresek szoftverbol engedlyezni kell-> markaszerviz-> 50-75 dollar. Kossz sracok
-
zsid
senior tag
válasz
echterion #2563 üzenetére
Nálam teljesen lapos aljú izzók vannak a klímapanelban, ahhoz szerintem csak úgy férsz hozzá, ha leszeded a panel hátulját ( a régebbi fajta izzót, aminek van a hátulján egy kiemelkedő műanyag, azt simán lehetne cserélni szétszedés nélkül is ), néhány csavar csak
Akkor egy kis hétvégi agyrém. Péntek éjjel dobott a kocsi egy "sebességváltó sürgős szerviz" üzenetet. Furcsa volt, mert az autó ment rendesen. Tegnap ránéztem a hibakódokra:
P0740=Torque Converter Clutch Malfunction
P0756=Shift Solenoid B Performance or Stuck Off
Tegnap már elkezdett furcsán váltogatni a kocsi, előjött a "csúszik a kuplung" effektus - kicsit vicces kuplung nélküli autónálSzerelők tanácsára, gyors olajcsere ( szerencsére pont volt itthon 5 liter mobil ATF 320-as olaj ). Nemrég volt itt is téma a váltóolajcsere szükségessége. Ebben az olajban ~45 000km volt, de iszonyatosan nézett ki, tiszta fekete volt az egész.
Friss olajjal próbaút, a nyomatékmódosító hibája megszűnt, Egy pár kilométeren normálisan váltogatott a kocsi, majd újból elkezdett vacakolni. Este már nem küzdöttem vele tovább, ma még ránézek az olajszintre, lehet kell még rátölteni. Ha ettől nem javul meg, akkor az egyik szolenoid elhalálozik/zott. Gyorsan kutakodtam a fórumokban a szolenoid 50-100 dolláros tétel, nem para. Gondoltam meg kellene nézni ezt, hátha csak egy takarítás kell neki. Aztán jött a csapás. Ehhez - ha jól olvastam - le kell szedni a váltó oldalborítását, mai csak úgy kivitelezhető, ha le van szedve a váltó vagy leengedjük a motorral együtt. Ilyenkor végig fut az ember agyán a "szíved állt volna meg, amikor keresztbe építetted be a motort és a váltót a kocsiba" c. felkiáltás.
Igazából, még ez sem lenne akkora para, mivel - már itt is írtam - kialakult nálam egy két olajfolyás, ami miatt amúgy is jó lett volna venni a motort / karter ragasztás, szelepfedél ragasztás /. Csak ezt nem úgy képzeltem, hogy a fővárostól és a szerelőimtől hétvégén 260 km távolságra. Murphy...Egyelőre olajszint ellenőrzés lesz, kicsit meghajtom, hátha az új olaj átmossa a váltót és helyre jön a szolenoid. Ha nem, akkor
felgyújtom a gcbenagy szerviz.A váltóolaj csere kérdésre visszatérve. Sajnos könyékig olajosan nem csináltam képeket. A váltó deklijében van egy mágneses fémfogács "csapda". Meglepő módon volt rajta bőséggel nagyon finom szemcséjű fémpor. Az olajról majd lövök képet, új korában Castrol ATF Dexron III volt, jelenlegi állapotában kb olyan, mint motorolaj volt a kamionomban 75 000km után
-
zsid
senior tag
-
marsu
veterán
válasz
echterion #2554 üzenetére
Jól néz ki a váltógomb!
A kormányt is újrabőröztetted?
Legutóbb kb fél litert öntöttem utána, mert annyi volt még a flakonban.
Ha teljesen fel van öntve akkor 5.75 liter kell bele, de ha két literrel kevesebb van benne, még akkor sem jelzi ki a műszerfalon az olajnyomás visszajelző.
-
xtech2
tag
válasz
echterion #2533 üzenetére
Hozzáférnek Ivanicsék is a listához.
Telefonon egyik se fogja bediktálni, érdemes email-t írni ez ügyben a VAH-nak. Nem kötelességük kiadni, tehát csak illedelmesen kérjük inkább
Az email azért fontos, mert lesz benne csomó olyan adat, amire nem is gondolnál
Pl pontosan mikor gurult le a gyártósorról (ugyebár köze sincs ahhoz mikor adták el újként). Illetve hogy gurult le, pontosan milyen felszereltséggel kérték, milyennek kell lennie a kárpit színének, illetve az autóénak. Láttunk olyat, hogy fekete műszerfal volt a kocsiban közbe meg vajszínnel gyártották le... Azaz rommá volt törve egyszer és gondolom ilyen találtak hozzá.
Nekem annó volt egy V40 T4-em, azt 3 évesen vettem 2001-ben, 1998-as gyártásúnak volt feltüntetve a forgalmiban is, évekkel később jöttem rá, hogy a VAH-tól ki lehet kérni az adatokat, akkor derült ki hogy igazából 1997-es autó volt.
Érdekes az is, amikor 5-6éve a a D5-öt vettem, akkor általában 2éves autókat néztem, sok minden szóba jött Volvo-n belül. Én mindet lekérdeztem, volt olyan 2éves 60eKm óraállású V50, amit osztrák származásúnak hazudtak, miközben kiderült hogy olasz eladás volt a kocsi és 10hónapos korában volt egy klímaszoftver frissítés 108eKm-nél!.
A szervizadatok ebben a listában nem lesznek benne, mivel azt nem jelentik le a gyárnak, csak a garanciát... Tehát, ha bármilyen jellegű garanciális javítást (legyen egy szoftverfrissítés) végeztek az autón, annak van nyoma.
-
xtech2
tag
válasz
echterion #2524 üzenetére
én nem bízok a végig vezetett szervizkönyben, sokszor csak az eladás körül pecsételtetik végig...
Aminek viszont ennél több az értelme, az az hogy elkéri az alvázszámot és a VAH-nál lekéri az adatait (bárkinek kiadják) ott benne lesznek a garanciális javítások (azzal nem tudnak csalni, automatán rögzül az óra állás és mindez nem itthon hanem a svéd központban) amiből lehet következtetni az előéletre (pl ha 2évvel ezelőtt volt garos bejegyzés magasabb óraszámmal mint a mostani).D5-nél az aggályos részek:
porlasztócsúcs (nem jellemző, de drága)
automata váltó esetén a vásárlási összeghez tegyünk félre még 3-400eFt-ot
kézi váltónál ugyanennyit a lendkerékre
d5 turbó kb 200ed5 kuplungot és lendkereket én 330eKm-nél cseréltem (úgy hogy előtte 200eKm-t 163-ról 205Lóra húzva használtam).
Az automata váltó ezekben szintén kb 250-300eKm-t megy el, de feljavítható kb 300pénzből. -
Nyemoka
csendes tag
válasz
echterion #2514 üzenetére
megnézni már megnéztem de az eladó nélkül.Csak beugrottam hogy lássam élőbe is,beülni nem ültem egyenlőre nem fájdítom a szívem,hátha olyan tapasztalatokat kapok hogy muszáj lesz lemondanom róla...Stilom is eszi a budgetet most rendesen nem akarok egy pénznyelőt venni a megspórolt pénzből.
Kívülről viszont nagyon tipp topp,jövőhéten mennénk egy alaposabb átnézésre,ha nincs szervizkönyv akkor igen ahogy írtad is felejtős lesz a dolog. Tempomatnak a gombjai is kormányon találhatóak ugye? -
-
marsu
veterán
válasz
echterion #2506 üzenetére
Én úgy tudom, hogy egy diagnosztikai műszer kell hozzá, ami kommunikál az autó vezérlőegységével. Ott lehet kiolvasni, és megváltoztatni a nyelv beállításokat is.
Nem tudom, hogy Volvo szervizben mennyit kérnek érte, de anno a VW - Skoda szervizben 5.000.- és 8.000.- Ft körül volt egy egy ilyen kisebb diagnosztikai beállításos történet ...
-
Dr.Burn
őstag
válasz
echterion #2498 üzenetére
Altalaban ket dolog ami tudja ezt fordulasnal produkalni. Az egyik mar az emlitett toronycsapagy a masik a feltengely.
Ha, ropogast hallasz teljesen kitekert kormanynal akkor inkabb toronycsapagy, ha kattogast folyamatos fordulasnal akkor az feltengely lesz. Esetleg, ha alatudsz nezni a kocsinak akkor megnezheted hogy a gumiharangok a feltengelynel nincsenek-e kiszakadva(kulso,belso). -
aneda
senior tag
-
marsu
veterán
válasz
echterion #2492 üzenetére
Eddig nálam ilyen jelenség nem volt ...
A próbaút alatt sem tapasztaltunk semmi ropogó hangot. A totonycsapágyat nem feltételezném, mert az nem egyik pillanatról a másikra romlik el. Persze jobb ha egy szerelő meg tudja nézni, kicsit felemelni, alánézni.
Nem feltétlenül kell Volvo márkaszerviz, csak ha nagyon ragaszkodsz hozzá ...
-
marsu
veterán
válasz
echterion #2488 üzenetére
A Chek Brake a féklámpa hibára utaló üzenet. Körbejárva az autót persze világít. Egyik autóvillamossági szerelő ismerős azt mondta, hogy akkor is kiírja a műszerfalra, ha még működik az izzó, de gyengébben mint kellene.
Legutóbb a position bulb feliratnál egyértelműen a helyzetjelző izzó volt a bűnös.
-
gaborbol
őstag
válasz
echterion #2466 üzenetére
Gratutalok! Sok szep es balesetmentes kilometert kivanok !
Kicsit mas.
Mikor a rele megadta magat, kihuztam kettot ami veszettul kattogott majd raadtam a gyujtast
, hogy lassam hogy mi tortenik, ugy nez ki,hogy az egyik az SRS rendszer releje volt, es most ott figyel a felkialtojel, meg a hiba a muszerfalon. Ami diagnosztikam van az csak a motorhoz fer hozza a legzsak rendszerhez nem
Markaszerviz tudna torolni durvan 30K-t kernek erte atszamitva. Tegnap rendeltem egy uj muszert amit minden komponensehez hozzafer, es tipus fuggetlen.
Baratnom Hondajan ABS hiba van, igy most az is orvosolva lesz, plusz mar haverok szoltak, hogy nekik is van vas ezzel azzalViszont ma kicsit nezelodtem es mit talatam??????
VOLVO TESZT MUSZER es hozza a teljes vida2012 !!!!!!
A leiras meg 2012A-it ir az elejen, de mar a legujabb verzioval kapod, ennyi penzert must have szerintem!
-
-
zsid
senior tag
válasz
echterion #2450 üzenetére
Ha kézi váltós akkor kuplung, ha automata akkor ott a váltónak van valami baja. Váltóolaj csere előtt néha nekem is érdekesen váltott, csere után meg szinte észre sem venni, amikor vált.
Tegnap elindultam, először kiírta a műszerfalon, hogy kevés hűtővíz. Utána előtört a gőz a motortérből. A tűzfalnál lévő egyik fűtéscsőnek lazult meg a bilincse és az ugrott le a csonkról (ez pont a két kipufogó cső és a turbók hőpajzsa felett van). Érdekes, hogy november elején lett rátéve radiátor cserénél és azóta nem eresztett meg semmi, most meg simán lecsúszott. Majd holnap visszarakom, ma már nem volt rá időm/erőm.
-
zsid
senior tag
válasz
echterion #2425 üzenetére
Ha alapjáraton "hideg" kipufogónál is füstöl, akkor már nagy a baj. Ha pl a turbóban a labirint kezdi átengedni az olajat, akkor friss olaj kerül a kipufogóba, ami csak akkor kezd el kiégni ( azaz láthatóan és erezhetően füstölni) ha a kipufogórendszer már átmelegedett. Ehhez kell egy 5-6-8km kocsikázás, utána már kellően meleg ahhoz, hogy a benne összegyűlt olaj elkezdjen lassan kiégni és alapjáraton is megjelenjen a füst.
Talán itthon a legnagyobb Volvos fanklub a VolvoWIW, ott találsz pár szerelőt, akik Volvo fanatikusok. Szerintem hozzájuk érdemes fordulni, én pl anno voltam Seres Karcsibánál Zuglóban, ha valaki akkor ő már látott pár Volvot
-
zsid
senior tag
válasz
echterion #2422 üzenetére
Turbósokhoz egy kis adalék:
ha elmész kipróbálni akkor melegítsd be a motort, ha nem füstöl kicsit sem akkor ok. Utána meleg motornál hajtsd meg egy kicsit, nem kell nagyon, csak hogy a kipufogócső is átmelegedjen rendesen, majd utána alapjáraton lehet vizsgálódni. Ha engedi a turbó az olajat, akkor ilyenkor egy két percen belül elkezd füstölni. Ha egy minimál égett olajszag is jön, akkor lehet készülni egy jövőbeni turbófelújításra, ami 50 000-ről indul.Nem tudom mennyire jellemző a 2.4-eseknél, de a sor6-osok kartergáz leválasztója elég gyakran dugul. Az enyémnél a gázkeringetés idióta megoldása miatt képes az olajos kartergázt felnyomni a feltöltő szívócsövéhez ( nem tudom, hogy a többi motornál, hogy van megoldva a keringetés). Nálam 3 bilincs meglazításával bele lehet kukkantani a szívócsőbe, ha ott olaj van, akkor...
-
gaborbol
őstag
válasz
echterion #2422 üzenetére
Ha ugy is gondold, hogy teljesen tokeletes az auto akkor is vidd el mindenkeppen markaszervizbe az a 5-10 ezer forint atvizsgalasi dij nem a vilag vege es sokkal tobbet er.
Nem tudom beszeltel e Marsu forumtarssal, eselteg keress ra aneten a magyar volvo kubbokra ott is erdeklodj. Az ilyen emberek mindig torodnek-buszkek a kocsijukra, sokkal realisabb aron kapsz tenyleg jobb alapotban levo megkimelt autot. A klimoter ora alassal meg ne is torodj, mert allapotot kell nezni nem venni.
De itt az en peldam 320.000 kilometer korul igy nez ki. -
gaborbol
őstag
válasz
echterion #2417 üzenetére
Ami gyakor hiba fordulatszam tekinteteben az ETM eletronic thorottle modul. Az esetek nagyreszeben egy tisztias segit rajta, de van akinel nem es akkor eleg koltseges tud lenni a javitas, mar ha ez a baj, mert ezen kivul lehet barmi mas is. Szakszerviz tudna megmondani, meg meg azt is amit most nem latsz esetleg az auton.
Akar milyen autot veszel, akar mennyire van "jo allapotban", mindenkeppen vidd el az aktualis markszervizbe teljes alapotfelmeresre, mert hatvanyozottan meg fogja erni az arat.
-
marsu
veterán
válasz
echterion #2417 üzenetére
Szia!
Ha komolyan ilyen autót szeretnél venni, akkor olyat vegyél ami megbízható forrásból származik, gondos gazdája volt / van / lesz ...
Az enyém is 2001-es évjárat, friss műszakis, 250 lóerős, turbós, fekete színű, manuális váltós, 197.000 km van benne, és eladó.
Nekem semmi gondom nem volt vele, motorikusan hibátlan, erős, a váltó precíz, pontos. Ha érdekel keress meg priviben!
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- BestBuy topik
- Milyen autót vegyek?
- Need for Speed: Rivals
- Battlefield 1
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- További aktív témák...
- LG 24GQ50F-B - 24" VA / 1920x1080 FHD / 165Hz 1ms / AMD FreeSync Premium / Adaptive Sync / HDR 10
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- GÉMER! Dell G15 5520 i7-12700H 14magos! RTX 3060 3070 szint! 32GB RAM 1000GB SSD FHD 120Hz Gar. 2026
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest