- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
150k-ba már lehet belefér egy jobb hangfalpár + olyan DAC, ami külső segítség nélkül képes a digitális jelből analógot csinálni. De fogalmam sincs, hogy ezek mennyire jók, ebayen pl kb 5k-ért vannak a leggagyibbak. De ha van jóféle, s relatíve jó áron, akkor a TV-seknek lehetne ezt ajánlani, ha megvan a keret.
-
válasz
Degeczi #31513 üzenetére
Áhá. Komoly, de itt (nagyrészt) nem karton lap van, hanem (valószínűleg) teljes hangszóró, csak nincs bekötve. Illetve nem rejtik el tudatosan az eredeti sugárzót, hogy a nagyobb látsszon.
(#31515) matyi19: Nem tudom, én is csak a téma-összefoglalóból olvastam.
(#31519) HThomas: Jó kérdés, valószínűleg rendesen az is sugároz, de ez nem feltétlenül jó, sőt...
(#31520) maujuri: Szerintem is inkább fejest vegyél, legalábbis ha azért kéne 5.1, hogy jobban halld a játékbeli dolgokat. Ha viszont csak simán kell az 5.1, s nem akarsz túllépni a mostani által nyújtott "minőségen", akkor mindegy mit veszel.
-
válasz
Degeczi #31510 üzenetére
Ja, itt legalább leírják. Mondjuk a magyar oldalon semmi nincs erről, és a sávszél is tök más, valszeg az is a reális, 35Hz sehogy sem tud kijönni egy ilyen dobozból, a jóval drágább Z-623 se képes rá.
A méret legalább úgyahogy kiegyenlítődött (5.25" és 5.5"), amikor még a Z-3 / Z-4 ment, akkor csak azt írták, hogy 8" inch pressure driver, s a dobozbeli 3" (!!!) csodáról sehol sem tettek említést, ott tényleg a marketingre mentek.
Egyébként hol gyakori a passzív "driver"? Nem nagyon láttam ilyet a login kívül.
(#31511) matyi19: Esetleg a modecom vagy edifier 2.0 cuccai lehetnek jók.
-
válasz
Laraxior #31504 üzenetére
Alaplapin szokott lenni optikai kimenet. Ha digitálisan kapja a hangot a szett, akkor az abban lévő DAC fog konvertálni, ami nem tudom milyen, de valószínűleg többet tud nála egy jobb (20k+) hangkártya. Tehát ha veszel egy jó 5.1 / 7.1 hangkártyát, akkor arra ne optikaival tedd rá, legalábbis próbáld ki analógon, mert lehet egy úgy jobban fog szólni. Viszont alaplapival elég valószínű, hogy az optikai lesz jobb, mert azokban elég béna DAC-ok szoktak lenni. Digitálisnál mindegy mi a vivő közeg, legalább ebben a kategóriában. Feljebb a coaxot preferálják.
(#31505) matyi19: Már írták, Thonet & Vander Vertrag van ebben az árban ajánlva.
-
válasz
HThomas #31502 üzenetére
A logitech-kel nincs probléma, legalábbis beviteli periféria eséten. Csak sokak szerint ha már egy gyártó valamiben jó, akkor minden másban is, pedig ez nagyon nem igaz. És ez fordítva sem, attól még, hogy retek hangfalakat gyárt, a többi terméke még lehet jó. Egy termék miatt leírni vagy isteníteni egy gyártót elég nagy butaság.
Más példával élve pl ott a steelseries, az úgy tudom igen jó beviteli eszközöket gyárt (qck egérpadom van tőlük), de a fejhallgatói kritikán aluliak mind hangban, mind anyagminőségben. Vagy ott van a Samsung / LG páros, bár ez már tényleg megosztó. Én közvetlenül szinte semmi vennék tőlük, de tudom, hogy mindkettő élen jár a félvezetőgyártás terén, ezért van pl a Dell IPS monitoromban LG panel.
(#31501) Laraxior: Értelemszerűen a DTS jobb, de egy ilyen rendszeren max placebo szinten fogod meghallani, főleg ha magyar szinkronról van szó.
-
válasz
matyi19 #31499 üzenetére
Az összes 2.1 bögreszett vacaknak számít.
Főleg az olcsóbbak (20k alatt). 2-3" szatelit + 4-5.25" "mélyláda" a lehető legbénább kombináció, szatellitek egyutasak, a "mélynyomó" meg csak puffog (50 Hz alatt nincs semmi), frekvencia szintjén ezt a 2.0-ek is simán tudják. Viszont a bögreszett csinál egy orbitálist kiemelést a mély tartomány tetején 100Hz körül (a nagyon olcsóak (10k alatt) még magasabban), ettől puffog, amiről sokan azt hiszik, hogy milyen jó méjj, de igazából nagyon nem.
A Z-523 egy elég vicces egyed, ahogy nézem, a Z-3 / Z-4 utódja (volt ilyenem). Van elől egy 20cm-es membránnak látszó kartonpapír, de valójában az alján van az igazi hangszóró. LOL. A régebbieknél legalább szépen elrejtették.
A drágábbak (pl Z-623, nekem az előd Z-2300 volt sokáig) már valamivel jobbak, legalábbis nagyobb a membrán (6.5-8") és a térfogat, így képesek 50 Hz alá is bemenni; puffogás helyett már "csak" huppognak, az alacsonyabb kiemeléstől. De ez se jó irány, s ebben az árban még jobb 2.0-at kapni, melyek szintén le tudnak menni ilyen mélyre, hangminőségben meg lemossák az összes hasonló árú 2.1-et.
Ja és nem véletlenül írtam csak a mélyről, a bögreszettek közép és magas tartománya minősíthetetlenül rossz.
A Thonet-féle Kürbis / Vertag + SW-10 kombó az ami talán valami, de ez is eléggé kompromisszumos, pedig 60-70k-s 2.1. Érdemi 2.1 valahol 3-400k-tól (!) indul, de még ott is van egy kevés kompromisszum, mindig van.
2.0-nál kevesebb a mély, de igazából még ott is van valamennyi kiemelés, s poti is, ha esetleg még többet szeretnél. Jóval dinamikusabb is, tud ütni a mély, nem kenődik el. Közép és magas tartomány meg szimplán van, részletez, tere van, stb; ez az igazi különbség, nem a mély.
-
válasz
Alabástrom #31484 üzenetére
Nem kell előerősítő, elég egy DAC. A windowsos hangerőszabályzás szerintem nem ront semmit a minőségen, csak kényelmi szempontból más. De kapsz olyan DAC-ot is, amin van poti.
-
válasz
Alabástrom #31473 üzenetére
Szimmetrikus forrás is kell.
Az az előnye, hogy jóval kevésbé lesz érzékeny a kábel a zajra, de ez otthoni használatnál nem igazán lényeges.
-
Ha annyira számít a méret, akkor ott a Creative T20, ami jó kompromisszum, de annak ára is van.
Egyébként a 800B az 120x220x130, az 1255B meg 140x245x147, csak pár centivel nagyobb. Nem férne el, vagy mi a gond? Ha csak szimplán zavar, az már megbocsáss, elég nagy hülyeség.
-
válasz
krichd1 #31457 üzenetére
Nagyjából ezt mondom én is. 8"-okat az esetek egy részében el szokták cseszni, bár ez legtöbbször úgy igaz, hogy az 5-7" túl jól sikerült, s ahhoz képest visszalépés pl középtartományban.
Eredetileg zenehallgatásról volt szó, keverést nem tudom hogy sikerült idekeverni. Munkára azért tök más szempontok érvényesek.
Több basszus hangsáv az azért elég durván hangik, amilyen zenéről én beszéltem, ot csak egy van, de az elég mély. Az a minimum, hogy a hangfal kiadja az első harmonikust valahogy (ne csak a felsőket halljuk, már ha vannak), s azért az olcsóbb monitorok is (pl nekem a volt Behringer B3031) képesek egy relatíve egész jó minőségi szintre. Persze bőven van jobb is, de az már horror ár.
-
válasz
schawo #31450 üzenetére
Bizonyos elektronikus műfajoknál egyszerűen kell, mert szörnyű lesz hallgatni a lyukas subtartománytól, írtam fent. S nem elég a ±3dB, az már bőven észrevehető. Ott 38Hz (D#), ami nem árt, bár alatta már tényleg nagyon ritkán van valami. De 41Hz mindenképp kell max ±1dB-nél, E-ben igen sok szám van.
Egyébként meg nem értem hogy van ez a 8". Egyszer is azt írják itt, hogy a 2.1 nem éri meg, annyi pénzért inkább 8"; most meg a 8"-nak nincs értelme, inkább 5", sub meg le van tojva. Ennyire szarul sikerülnének a 8" dobozok? Az, hogy valamivel gyengébb a közepe, még mindig jobb, minthogy teljesen hiányzik több számnál a sub, bizonyos stílusoknak ez a rákfenéje.
-
válasz
Alabástrom #31438 üzenetére
Ja, hát egy 8" hangfalpár lefújja a fejedről a hajad, olyan hangerőt tud, ez tök normális. Egy stúdió monitor sokkal nagyobbat szól, mint amit várnál tőle. De értelemszerűen ez nem azt jelenti, hogy így kell használni.
Csak van bennük tartalék.
De alapzajnak nem kéne lennie egy stúdió monitornál, ott a forrás (hangkártya) lesz problémás illetve földhurok van.
Fogalmam sincs miket kell nézni, abban nincs tapasztalatom. Ha budapesti vagy, akkor bemész pl a Hitspace-be és meghallgatod azokat, amik kívánt ársávban vannak. De attól tartok hozzá kell még tenned.
-
válasz
Alabástrom #31385 üzenetére
150ezer / pár vagy darabár? 8"-ból egy jó monitorpár 150-200k-tól indul, alatta nem érdemes nézelődni. Hallgatózz az a biztos.
-
válasz
gabber01 #31375 üzenetére
Szóval akkor az erősítő-féle clipping más, mint a sima "digitális" clipping? Azt már el tudom képzelni, hogy amikor az erősítő clippingel, akkor valami olyasféle elektromos zűrzavar van jelen, amitől a hangfal behalhat. De a "tervezett" torzulásnál / négyszögjelnél nem kéne, hogy baj legyen, lásd rock / metál, vagy neurofunk drum n bass.
szerk: utánaolvastam, értem már: az a probléma, hogy megsüti a lengőtekercset az, ha sokáig nem "nullán" áll egy helyben. Ezért problémás a clipping. De ez csak nagy hangerőn valós probléma, kisebbnél nem igazán. Szóval kis erősítővel nagy hangfalakat megölni csak úgy lehet, ha a júzer feltekeri maxra, mert primitív szegény.
-
válasz
gabber01 #31373 üzenetére
Egy jó erősítő nem hal meg a túlvezérléstől, ebből következően a hangfalat sem viheti magával. De eleve hogy vinné magával a hangfalat egy azt kihajtani nem képes erősítő? Meghal a túlvezérléstől és rádobja direktben a 220-at? Torz jeltől nem halhat meg a hangszóró, s a négyszögjel sem hangfalgyilkoló fegyver.
-
válasz
Alabástrom #31368 üzenetére
Jók a stúdió subok, nem rontanak a minőségen és van értelme a mélynek. Csak itt egy ilyen sub kb 120k-tól indul, s a hozzávaló sztereó monitorpár darabára is kb ennyi.
Subot nem úgy kell használni, hogy be- vagy kikapcsolod, nem pluszba aggya a méjjet. A subra rá kell kötni a szateliteket, s beállítani a keresztváltót, azaz pl 85Hz alatt a sub kapja a hangot, a többit pedig a szatelitek. Jó minőségű subbal és megfelelő elhelyezéssel (szobaakusztikával) tökéletes transzparenciát lehet elérni, észre se veszed, hogy van sub, csak ha a kikapcsolod.
Egy subnak akkor van értelme, ha:
1. Érdekel, hogy mi zajlik 30-35Hz környékén. (lehet hogy semmi!)
2. Annyira tiszta subtartományt szeretnél, hogy az már jól hallhatóan dallamos. (már ha a keverés tiszta és van odalent dallam)
3. Nem az olcsó modellek között nézelődsz. (annyi pénzért minőség helyett mennyiséget kapsz)
4. Rászánod az időt (simán napokat is) a megfelelő elhelyezésre (akár radikális szobaátrendezéssel is!)Mint fent látható, a subnak vannak buktatói, bőven.
Amit linkeltél szám az E-ben van, s átpörgetve a legmélyebb hang az ez is, azaz 41Hz, amit akár egy 5" hangfalpárral is teljesíteni lehet sub nélkül. De vannak ennél mélyebben szólóak is, pl ez, mely D#-ben van, ami 38Hz, s ennél mélyebb alaphangú számokat nem is szoktak csinálni, eleve a D# is ritka már (amúgy ehhez sem kell sub, csak 8" pár). Persze ez csak alaphang, valamikor mélyebbre is megy, de a legtöbb számnál ez nem jellemző, max néhány fél hang. Persze vannak kivételek (nagyon ritka), pl ebben a számban, ahol párszor jön egymás után két C# hang (a helyüket linkeltem), ami 34Hz, amihez már tényleg elegedhetetlen a sub, anélkül nem lesz ott. De ez nem különösebben zavaró sib nélkül, a (szerző által beletett) felharmonikusok általában attól még ott vannak "kompenzációnak", nem lesz tőle hiányos.
Szóval, kell-e neked sub?
-
válasz
Alabástrom #31363 üzenetére
Stúdió monitorokat akkor kell szemből hallgatni, ha munkára használod, hisz ekkora igazán precízek. Simán lehet velük amúgy "hangosítani" is. Megfelelő mélytartományhoz nem feltétlenül kell külön sub, utóbbinak leginkább csak az igazán beteg minőségi elvárásoknál van értelme. Azaz 300k+, alatta inkább hátránya van, mint előnye, de még a drágább kategóriában se biztos, hogy van értelme subnak. Inkább vegyél egy pár 8" monitort, azok általában szépen lemennek 40Hz alá is (gyakorlatban, a gyári adatoknak ne higgy) , ami az esetek 99%-ra bőven elég.
Sterilségtől nem kell félni ebben az árkategóriában. EQ-zni meg bűn. Hallgass meg párat, aztán úgy válassz.
Gyakorlati példa: nekem van egy pár Behringer B3031-em is, 8" (pontosabban 8.75") hangalak, hatalmas hangerőre képesek, mélyben sem kell szégyenkezniük. Hangerő alatt itt most azt értem, hogy feltekerve egy 15-20nm-es szobát úgy betölt, hogy két egymás mellett lévő ember ordítva tud max beszélgetni. A mély nem nyomja el a többi hangot, de egyáltalán nem éreztem szükségét subnak, szép feszes mélyei voltak kb 38Hz-ig, ami elektronikus zenéhez is teljesen jó. Persze van alatta is néha hang, de az elég ritka. Azóta egy 2.1-re upgradeltem, de az már más árkategória...
-
-
Döngetés szempontjából se a watt számít, még mindig, már millióan leírták neked itt, mit nem lehet ezen érteni?
Edifierről meg simán olvashattál volna az első hsz-ben, van egy cikk is. Az alapján felejtős az R1800, mivel az R1900 se hozza a Kürbis szintjét.
Vegyél Hochot, annak elvileg közelebb van a hangja a 2.1-hez. Szóval jobban aggya a méjjet.
-
válasz
szabeska #31333 üzenetére
Ja, így látszik, hogy a szoba közepén ülsz majdnem, sajnos az nem mindig jó. Főleg, hogy az a fele gipszkarton, az lehet kevésbé "tereli" a mélyet. Érdemes kipróbálni mindent, de az fontos, hogy egyenlő távolságokra legyenek tőled a hangfalak. Egy D verziónak egyébként ott van az, hogy az A-t csak simán tükrözöd, a betonfal lehet megteszi a jótékony hatását.
-
válasz
szabeska #31319 üzenetére
Rajzold le (paint is jó), hogy hogyan van elrendezve, úgy talán tudunk mondani valami tippet. Általánosságban a szoba közepén szokott lenni a legkevesebb mély. Ez a fázis-kioltás jelensége miatt van, ami pl attól lehet, hogy a hátsó falról visszaverődő mély fázisa pont ellentétes az eredetivel. Úgy lehet ezen segíteni, ha a hangfalakat közelebb vagy messzebb, pl a sarkokba teszed. Így több lesz a mély, bár a minősége valószínűleg rosszabb lesz.
Esetleg megpróbálhatod még a mélyládáknál bevált módszert, ez elég gyakorlatias. Odateszed az egyik hangfalat a hallgató pozícióba (magasságra is figyelj!), küldesz rá valami mélyben gazdag számot, majd odahallgatózol azokra a helyekre, ahova tudod tenni a hangfalat. Ahol a legjobb minőségű (vagy leghangosabb), ott lesz jó helye. Bár ez nem biztos, hogy olyan jól működik fog, hisz 2.0-nál effektíve két "mélyládád" van, azaz két lehetőleg szimmetrikus pozíciót kell találnod.
(#31320) gubabela: A mélyeket nem érdekli, hogy merre sugároz a hangfal, omnidirekcionálisak. Át kell helyezni a hangfalat, ha nem kielégítő az eredmény, forgatással semmit nem oldasz meg, ha mélyről van szó.
-
válasz
scrage #31288 üzenetére
Ha beszorzod 10-15-tel a keretet, akkor a külön mélyláda jobb. Addig nem.
30Hz-et nem várjál ezektől, annak a 2.1-nek az ára valahol fél milliónál van, ami ezt tudja. De a kamu 30Hz-et (60, 90Hz-es felharmónikus torzítás) occó 2.1-gyel elérheted. Egyébként a 30Hz-ig lemenni nincs értelme, (elektronikus zenei) tapasztalataim alapján kb a 34Hz-nek van létjogosultsága, de az is csak néhány számban van jelen. Ebben az árban kb 45-50Hz-et tudsz kihozni egy 2.0-ból. És 2.1-ből is, de ott nagyon mocsaras lesz az alja, ráadásul 100Hz környékén kiemelnek, így a sub tartománya effektíve halkabb lesz. Az olcsó 2.1-ek közép- és magas tartományairól meg ne is beszéljünk, az minősíthetetlen.
-
Milyen médialejátszó? Ha normális benne a DAC, akkor nem kell venni stúdiómonitorhoz.
Egyébként lehet, hogy a 2.1 jobb filmre, legalábbis ha a részletezés helyett előnyben részesíted a sub feletti kiemelést (80-100Hz, igen, ezeknél a szubból nagyrészt nem is szubhangok ki) és elviseled a lyukat a 150-300Hz-es tartományban, akkor lehet jobb. Szóval ebben az árkategóriában a 2.1 kb olyasmi mint egy Sharknado: nagyon hatásvadász (szórakoztató) lehet, viszont rengeteg hibája van, és emellett minőségileg is kakkanat. De valaki pont ezt szereti, nem szégyen.
-
Optikai bemenet nem való stúdió monitorra, legalább én nem tudok olyanról amin lenne. Max XLR AES/EBU, de azt inkább hagyjuk, csak horror árú cuccokhoz van.
Egyébként a téma-összefoglaló végén szereplő példák nagytesói ott vannak 8"-nak. Pl Hitspace-ben meg lehet őket hallgatózni, ez mindenképp ajánlott. De mindenekelőtt... Mire használnád, kötnéd rá?
-
-
-
válasz
szakmaster #31175 üzenetére
Küldd el nyugodtan szervizbe, a logitech garanciális ügyintézéséről csak jót hallani.
(#31176) olajecset: Ahogy előttem írták, a sokpontegyek puffogásának nem sok köze van a mélyhez, azt inkább ne hiányold.
Az erőtlenség fogalma egyébként elég szubjektív, nálam azt jelenti, hogy nyomott a középtartomány és nem kezeli jól a tranzienseket, kb mintha agyontömörített mp3-at hallgatnék, pl pont a sokpontegyeknek van ilyen hangjuk.
-
válasz
olajecset #31170 üzenetére
Ez egy baromság, eleve hogy 65dB jel/zaj arány kb semmi nem jelent, hallani kell. Torzításról annyit, hogy nálam pl az van írva rá, hogy THD ≤ 0.5 %, de 90dB / 1m > 100 Hz mellett, ami még 1 Watt sincs. Wtf, kb 10x árú stúdió monitor jobban torzít, mint a kürbis?
Hagyd ezeket a hülyeségeket, nem a paramétereknek kell hinni, hanem a fülednek.
-
válasz
oropher #31133 üzenetére
A mélyről nem kell letenni, mivel az 2.1-gyel sosem volt, csak puffogás.
Egyébként a normális (nem brummogó) mély kevésbé hallatszik át, tapasztalat. Amíg 2.1-nél a 100-150Hz-es püffögés megy át szinte 1:1-ben a szomszédba, a normális 2.0 esetén (ugyanakkora hangerőnél) a 40-80Hz tartomány hallatszik át, de alig valamennyi, mert normális a csillapítása, nem arra van kitalálva, hogy az ablakokat meg a bútorokat rezgesse, hanem a dobhártyád.
Illetve mélyládánál a legtöbben nem ügyelnek az elhelyezésre, aminek az eredménye az, hogy te alig hallod, de a szomszéd meg hülyét kap.
-
válasz
Willie #31123 üzenetére
Szerintem egyszerű a megoldás, legalábbis 7.1-es hangkártya esetén. A T20 menjen frontoknak, a genius frontjait (zöld jack) pedig kösd át az eddig nem használt sorround kimenetre (szürke jack), s két oldalt legyenek a front és a rear hangfalak közt féltávolságra. Így lett egy 7.1-es rendszered, Creative T20 frontokkal. Ja, csak nincs szürke jack a lapodon (optikai van a helyén
), ez esetben akkor a frontokat nem kötöd sehova, így csak egy sima 5.1-es, de zseniálisan kreatív hangfalszetted van.
-
válasz
SutPet #31117 üzenetére
Nem az ohmmal van a baj. Nekem is volt Z-3-am és illetve a Z-2300-am is (Z-2200 közvetlen utódja), mindkettő sajnos retek hangminőségű (netes teszteknek ne higyj
). Pedig utóbbira próbáltam rákötni szateliteknek normálisabb hangfalakat, de közel sem volt kielégítő a végeredmény, mivel az erősítő kaka, a keresztváltó-freki meg túl magas. Egyedül egy normális 2.0-tól érdemes tényleges előrelépést várni, csak ugye az nincs ingyen (pl Genius 1250B ~12k).
-
válasz
redzsi #31105 üzenetére
Ha birtoklási vágy problémád van, akkor ennyi pénzért inkább vegyél egy pár aktív hangfalat (stúdió monitort, pl M-Audio BX5 D2 (darabár!)), azt nem bánod meg.
Hifinél megvan az esélye, hogy sokszor erősítőt, hangfalat fogsz cserélni, mivel ott ezek nincsenek egymáshoz hangolva, mindennek mindennel jól kell szólnia, már amennyire lehet. S ettől a plusz képesség miatt még kevésbé jó ár / érték arányúak is lehetnek, s a tökéletes szinergia megtalálása rengeteg pénzt emészthet fel.
Studió monitornál nincs ilyen veszély, sőt ezek szinte mind biamp modellek, azaz hangfalanként a két hangszóró külön erősítővel, aktív hangváltással kapja a delejt, a legjobb hangminőség érdekében. Persze hátrányként ott van az, hogy általában nincs hangerőszabályzó (windowsból lehet állítani vagy a DAC-on), és jelkábel sem jár hozzájuk. Ja és relaltíve apró jószágok, méretükhöz képest nagyot szólnak, minden értelemben.
-
-
válasz
Gr3GoRi #31059 üzenetére
Egy pár 8" stúdiómonitor szükséges a megfelelő mélytartományhoz, legalábbis ha elektronikus zenét hallgatsz. Csak hát ezek kb 160-200k körül indulnak árban. De akusztikus zenénél nem feltétel a 38-50Hz körüli szub, szóval oda elég az 5" is.
Száraz hang alatt egyébként azt értem, hogy kiegyenlítettek, laposan, unalmasan szólnak, vagy ahogy egy audiofil mondaná: lélektelenül.
Ez elsőre ott ütközik ki, hogy nincs mélykiemelés, meg más sem nagyon. Másodjára pedig részletezésük miatt észreveszed a gyengébb keverések hibáit, így előfordulhat, hogy néhány szám emiatt élvezhetetlen lesz.
De a fenti jelenségtől olcsóbb (< 200k / pár) stúdió monitorok esetén nem kell (annyira) félni.
-
válasz
dudika10 #30973 üzenetére
Észreveszed a 1.5dB-t, de ha a hangmagasság is más, az megnehezíti az észlelést, főleg ha folyamatosan van, akkor hozzászoksz arra a kis időre.
Még ha semmivel sem meredekebb a vágása, akkor is hozzáadódik, lesz a 1.5-ből 3dB, ami meg már jóval könnyeben észrevehető, hisz durván változik a meredekség.
Nem halálpontos mérésről van még mindig szó. Amúgy is, sima zenénél észreveszed, hogy kijön-e az F0 (43Hz) a hangfalból vagy sem. Akkor a fenti a sufni mp3 módszerrel hogy ne vennéd észre?
-
válasz
dudika10 #30971 üzenetére
Persze, nem ugyanaz a karakterisztikája mindenki fülének, ahogy más se.
Viszont ha belegondolok, akkor itt most 30-60 között van kb 18dB különbség (ha 40dB-es küszöböt nézzük), ahol nagyjából egyenes is a vonal, így 12 hangbeosztással kb 1.5dB különbséget érzékelsz a hangok között. Ez elég minimális, ha észre is veszed, hozzászoksz, de magának a hangfalnak a sokkal meredekebb vágását már észre fogod venni, ami ráadásul hozzá is adódik a 1.5dB-es lépcsőkhöz, tehát többszöröse lesz már a meredekség. Így lehet füllel becsülni, hisz a saját hallásodhoz képest (azt szoktad meg), relatíve hallgatod, hogy hol vág a hangfal, így pedig kiesik ez a tényező, mindenki ugyanott hallja. Legalábbis ugyanabban a szobában, ugyanabból a pozícióból.
-
válasz
dudika10 #30967 üzenetére
Tudok róla, s gondolkodtam is rajta, hogy akkor hogy is van ez. Természetesen nem helyettesíti a rendes mérést, ezt nem is írtam sehol, ez a játék csak egyfajta becslés. De valamiért működik. Van itt nekem egy AKG K550 fejes, ami állítólag eléggé kiegyenlített, s a mély-tartománya is valamennyire lineáris. Ezen meghallgatom a fenti "sweepet" és kb ugyanolyannak hallatszik 60 és 30 között a hangerő. Talán valamit az agy korrigál. Mi a frászért működik?
30 és 60 Hz között van hangerőtől függően kb 10-20 dB különbség, ami rengeteg, mégse veszem észre igazán. Lehet a sebesség miatt, s a füled "EQ meredeksége" jóval kisebb, mint a hangfalé a vég után.
Az éppen hallás, amúgy elméletben hiába 35dB egy 60Hz-nél, de mivel a legtöbben nem süketszobában csinálják, ezért 20-30dB (vagy még több) plusszal hallgatja az ember, ami segít azon, hogy relatíve lineárisabban halld a frekiket. Ahol meg halkul, a zaj elnyomja.
-
válasz
szasanyi #30964 üzenetére
Az a lényeg, hogy olyan legyen a hangerőszint, hogy éppen halljad az első hangokat (értelemszerűen a hallgatói pozícióból, nem a hangerőszabályzónál). Mert amint halkul, azt könnyen észreveszed, mert szinte semmit nem fogsz hallani. Azért lényeges ennek a megállapítása, mert ha egyszerre több hang van (lásd zene
), akkor már egy 3-4dB-lel halkabb szubot is könnyen észreveszel, hogy valami nem stimmel. De ha csak magában hallgatod a szubot, akkor úgy nem feltűnő (emberi fül "hülyesége"), ezért szükséges az alacsony hangerő a (viszonylag) pontos méréshez.
Megemlítendő még, hogy a szoba akusztika is bőven beleszól a dolgokba (tegyük fel, hogy a szubtartomány amúgy lineáris), valószínűleg nálad a 40-45Hz körüli kiemelés a szoba lesz a 4 méter körüli hosszúságával / szélességével. Nálam pl 5 méter hosszú a szoba és 35 Hz körül van egy kis pukli. Na meg ott vannak a sarkok, falhoz közeli helyek, ha ott van a hangfal, akkor rögtön kap +12 / +6 dB kiemelést mélytartomány.
-
válasz
szasanyi #30962 üzenetére
Cseréltem a linket, most mélyebbre megy, illetve megszámoztam.
Úgy érdemes belőni, hogy éppen halljad az első hangokat, s úgy jobban észreveszed, hogy hol a vége. Ha feltekered a hangerőt, úgy nehéz megállapítani, hogy hol kezd halkulni, azaz hol van a vége a szubnak.
-
Csináltam egy sub epenis meter mp3 fájlt, ezzel meg tudod mérni, hogy mennyire igaz a papírforma. Így jönnek a hangok egymás után, lehet számolni, hogy hányat hallasz egyforma hangerővel:
01. C2 65.41 Hz
02. B1 61.74 Hz
03. A#1 58.27 Hz
04. A1 55.00 Hz
05. G#1 51.91 Hz
06. G1 49.00 Hz
07. F#1 46.25 Hz
08. F1 43.65 Hz
09. E1 41.20 Hz
10. D#1 38.89 Hz
11. D1 36.71 Hz
12. C#1 34.65 Hz
13. C1 32.70 Hz
14. B0 30.87 Hz
15. A#0 29.14 Hz
16. A0 27.50 Hz
17. G#0 25.96 Hz
18. G0 24.50 Hz
19. F#0 23.12 Hz
20. F0 21.83 Hz
21. E0 20.60 HzTeszteltem: eszerint az A7X kiadja akár az D#1-et is, csak hangerő az már nagyon nincs, G1 után halkul, de igazából már a G1 se az igazi, inkább G#1-A1 körül jó, G1 a -3dB lehet már, zenében is hallatszik.
-
válasz
peestheee #30956 üzenetére
Goát azt én is hallgatok néha (ritkábban próbálkozom csinálni is
), ott is jellemző mondjuk az F1, sőt talán az összes elektronikus zenére.
Ha 100k/pár a limit, akkor miért van benne a listában az A5X, aminek darabja több mint 100k?
8"-ból jót kb 160k körül indulnak párban, sajnos jóval drágább, de megérheti.
Ez mély frekvenciás átvitel meg nem audiofil dolog, max a legeslegelső lépés a vájtfülűvé váláshoz, de szerintem még az sem. Kb bárki meghallja, ha hiányzik az alaphangja basszusnak, s eléggé zavaró, így szinte nincs is mély, csak a felharmonikusait hallod (nem a torzítást, hanem pl 43Hz esetén a 86Hz, 129Hz, stb). Menj el a Hitspace-be hallgatózni, majd rájössz miről beszélek.
(#30957) PuMbA: Az Adam A7X meg hivatalosan 42Hz -3dB-nél ami gyakorlatban ordas nagy kamu. Talán ha sarokba teszem, azt még nem próbáltam. Behringer B3031 (8.75") meg papíron 50Hz-24kHz, gyakorlatban meg valahol 38Hz a vége. Gyári adatoknak sajnos nem szabad hinni, ki kell próbálni vagy hallgatózni egy szinusz-generátorral.
-
A5X-et nem ajánlom, az A7X se megy (relatíve) elég mélyre, ~48Hz alatt vége (G1-et még tud), drum n bass-hez pedig minimum egy F1-et tudni kel (~43Hz), a legtöbb szám ebben a hangnemben van. De nem ritka a D#1 sem (~38Hz), így ha sok dnb megy, akkor valószínűleg a 8" hangfalakra kell korlátoznia a választékot.
-
-
Szerintem nincs az közel, kb 50cm pont elfogadható még. Ami para az a fal közelsége (főleg sarokban), a sarokasztalt esetleg kijjebb lehet húzni, hogy ne döngjön basszus, viszont lehet neki ez a fajta kiemelés 2.1 után kifejezetten tetszeni fog, s mire kinövi, addigra már át tudja rendezni, s ingyen lesz egy pár jó hangfala.
-
Magasabb hangerőn (elsősorban) azért kapsz több mélyet, mert az emberi fülnek különböző hangerőszinteken más "EQ-ja" van (fordítsd meg a grafikont fejjel lefele):
Használd a bass potit.
(#30871) PuMbA: nagyobb doboz esetén mélyebb lesz (bizonyos határig), különben nem csinálnának nagyobb dobozokat.
Bár ez inkább úgy igaz, hogy ugye minden hangszórónak van egy ideális dobozmérete, s az általában nagyobb szokott lenni, mint amibe beleteszik, így spórolnak az anyaggal.
-
Khm, azért a mély nemcsak hangszóró méretétől függ, hanem a teljes membránfelülettől is, ami itt dupla akkora, illetve a dobozméret is pozitívan szokott erre hatni -- már ha értelmes a méretezés. Szóval elméletben több mélyre képes, de gyakorlatban ebben az árkategóriában ezt nem sikerül szépen elérni a kivitelezés nehézsége miatt (nuku kutatás-fejlesztés), cserébe a hátrányok nagyon "tisztán" hallhatók lesznek.
Nem véletlen, hogy stúdió monitoroknál ilyen kivitelt nem találni, de ha meg mégis, akkor sokkal-sokkal drágább a sima 2 utas verziónál. Lásd Adam A7X vs A77X, ahol az utóbbi valószínűleg csak azért létezik, mert az A8X viszonylag gyengére sikerült.
Illetve 2.1 mellett az azonos vagy akár valamivel kisebb membránméretű 2.0-k is "csak" azért szólnak jobban, mert normálisan hangoltak, és két "mélynyomó" sokkal kiegyensúlyozottabb hangzást ad, mint egy; pl kevesebb "holtpont" / "püffzóna" lesz a szobában, ahol eltűnik / kiemelődik a mély vagy annak bizonyos tartományai.
(#30866) rizso: Én biztosra veszem, hogy több "mélye" lesz, de abban nem lesz hála, a közép fogja bánni, elég keményen, s a mély is csak puffogósabb lesz inkább, mint mélyebb.
-
-
válasz
bulgesz777 #30861 üzenetére
Cseréltesd ki ugyanarra, kétszer csak nem kapsz hibásat. A T20 egyébként gyengébb, csak akkor ajánlott, ha kompakt hangfalak kellenek.
-
válasz
Moonwolf #30851 üzenetére
Ez nem kinek mi kérdése, tényleg retek az a "mélynyomó", objektíve. Hiába van "ütős" hangja, nem képes valódi mélyre, kb mintha tompa 10mm-es filccel próbálnál valósághű szabvány (3.5 x 4.5 cm) igazolványképet rajzolni. Lehetetlen és röhejes az eredmény. Persze ház / vonat / telefonfülke / buszmegálló oldalára szignózni meg tökéletes, na kb a logi "mélynyomója" erre jó, ész nélkül vandálkodni, publikálni hogy ki az alfahím.
Mindenképp minimum 8 ohmos kell, különben az erősítő túl nagy terhelést kap és kijön belőle a füst. Egyébként egy pár olcsó kis (4" + 1") polcsugárzónál jobbat nem érdemes rákötni, a logi erősítőjének minőségét szinte bármi felülmúlja, hisz a gyári ratyi szatelitekhez nem kell több.
-
válasz
Rasiel #30835 üzenetére
Ja, ennyi alapzaj (fehér zaj) az normális.
A cicergést okozhatja még esetleg az RCA kábel is, ha rossz (kontaktos), érdemes kipróbálni másikkal is. Ha minden kötél szakad, akkor meg használd az input gain potikat, tekerd le, ameddig csak lehet, hogy ne halld a cicergést. Gondolom azért letekerve is marad elég hangerő.
-
válasz
Rasiel #30833 üzenetére
Ha lehúzod a hangkártyáról, akkor elmúlik a zaj? Mert akkor biztosan a gépből jön. De így sem biztos, hogy a hangkártya zajos, mert ha földhurok, akkor más konnektorban / lakásban lehet nem produkál semmit, tapasztalat. Földhurkot aktív, izolált tápú külső hangkártyával lehet megszüntetni. Vagy elég lehet egy sima aktív tápos hangkártya is, aminél az USB földjét elvágod, így nem jön be a szemetes föld a PC-ből. Én legalábbis ezzel a kicsit gány módszerrel szüntettem meg a cicergést, mivel a hangkártyám egy midi kontroller, amit nem cserélhetek le.
-
-
válasz
innuendo1231 #30815 üzenetére
Ez egy 150Hz-es szinuszhullám, trafónál hasonló a freki, bár kicsit recésebb. Felvenni nem lett volna egyszerűbb?
-
válasz
innuendo1231 #30812 üzenetére
Fel tudnád venni valamivel a zúgást? Talán úgy könnyebb ráismerni mi az. Egy sima telefonos felvétel is elég lehet szerintem.
-
válasz
SunMount3r #30808 üzenetére
Akár az is lehet, hogy pont olyan a szobaakusztika, hogy felerősíti a trafó hangját, lehet másik szobában jó lenne.
-
válasz
innuendo1231 #30804 üzenetére
Akkor ez szerintem a trafó lesz, csere, ha tényleg ilyen baromi hangos.
-
válasz
innuendo1231 #30799 üzenetére
Nem lehet esetleg olyan hang, mint amikor megfogod a jack csati végét? Mert ez esetben a kábel / hangkártya csatlakozóval lesz gond.
-
válasz
schawo #30777 üzenetére
És milyen diffúzort? Ahogy nézem ezek a facuccok középfrekvenciára vannak, erre a 100-200Hz tartományra inkább nem valamilyen hangelnyelő kéne?
Valami jó cikket esetleg tudsz? Akár DIY-t, mert ezek az akusztikai cuccok nem olcsók, s úgy tudom a házi megoldások is teljesen jók, nem rocketscience.
-
válasz
pucavirag #30772 üzenetére
Olyan subwoofert kellett volna venni, amin van szatelit kiemenet.
TV-re hogy kötnéd rá? Ha PC-n lenne, akkor egyszerűen a sub kiementre lehet rákötni és driverből beállítani. Anélkül viszont kb jack-elosztóval lehetne gányolni, mert 2.0-n nem nagyon szokott lenni szub kiemenet.
-
válasz
HUAFBANDITA #30764 üzenetére
Franc rendezi, eleget szoptam már a mostani elhelyezéssel is.
Bár lassan tényleg muszáj lesz, mert télen lefogná a kanapé a radiátor, de azt meg mindenképp az asztalom mögé akarom rakni. Viszont a szobaakusztika nagyon nem jó, 132 Hz-nél van egy tüske, ami most nagyjából el van nyomva, de ha átrakom az asztalt, akkor újra meglesz és nem tudom hogy lehetne kiküszöbölni, mert ez a rezonancia a szoba magassága miatt van. Véssem szét a plafont?
-
válasz
gabber01 #30765 üzenetére
Általánosságban volt róla szó, látom sikerült félreérteni. Látatlanban az embernek a tapasztalatai alapján van egy elképzelése, hogy X"-nak nagyjából mit kéne tudnia. Az a 7" a saját kategóriájában messze nem tudja azt mélyben, amit várnál tőle az átlag alapján. Valószínűleg az itt ajánlott 30-50 ezres kategória is mélyebbre megy nála, ennyire mélyszegény. A sub pedig azért meglepő, mert sokkal nagyobb cuccok szoktak hasonlóan teljesíteni.
Az olcsó 2.1-eknél viszont nagyrészt fontos tényező a membránméret, mivel olcsóbb cuccok, nem lehet csodát várni. Ahogy két olcsó autónál is nagyobb a valószínűsége, hogy a 2.0 literesnek nagyobb teljesítménye lesz egy 1.6-osnál. Nem biztos, de valószínű, hisz akkor minek gyártanának nagyobbat? Egy 5.25"-ös nyomótól nem érdemes sokat várni, egy 8"-nál viszont nagyobb az esély arra, hogy megfelelő, egyszerű fizika. Szateliteknél a 2-3" vs 4" pedig azért számít, mert a középhangok produkálásához is szükség van méretre (főleg az aljához), pontosabban felületre. Persze mindent meg lehetne oldani kicsiben is, de azzal elszáll az ár, s ezek nem abba a kategóriába tartoznak.
-
válasz
HUAFBANDITA #30762 üzenetére
Persze, hogy nincs sok értelme összemérni, de 100k alatt általában a nagyobb a jobb érvényesül, mivel nagyon a határon táncolnak.
Igen, a sarok az kb tabu szokott lenni, de ha rengeteg kísérletezés után is ott szól a legjobban (nem csak hangerő), akkor csak oda tehetem. Ideális pozíció pedig csak kb a mesében létezik. Adott helyzethez viszonyított optimális van, ez az. Amúgy az, hogy mögöttem van, az miért baj? A nagyon alacsony frekvenciának nincs iránya, így tökmindegy, honnan szól.
-
válasz
thornadoj #30758 üzenetére
Ja, ha már 2.1 / 5.1, akkor legyenek két utasak a szatelitek, sokat számít. Bár ez a 1.5” + 3", 5.25" "szub" az nem valami értelmes, az 1" + 4", 8" "szubbal" jóval életképesebbnek tűnik. De ezek csak számok, lehet a Modecomnak jobb hangja van, azt még nem hallottam. Pl nálam 2" (ribbon) + 7", 8.5" szub van, s a 7" pont annyira béna mélyben, mint amennyire a 8.5" nem az, szóval ennyit a számokról.. .
-
válasz
szasanyi #30741 üzenetére
A crossover csak a tetejét vágja a hangoknak. Az LFE mód szerintem a kikapcsolást jelenti, mert az LFE az eleve vágott. Állítási lehetőség nem tudom hol van hangkártya saját driverében. De windowsnál a lejátszási eszközökön belül az egyik tulajdonságait nézve kapsz egy ablakot. Ott van több fül és az egyiknél ott lesznek effektek, mint pl hangerőkiegyenlítés, mély-kiemelés, stb. Azok közül valamelyikkel lehet vágni. De először be kell konfigurálni 2.1-re a hangkártyát, mert anélkül nem kap jelet a szub csatorna.
(#30730) Met: Ezzel a cuccal az én fülemet is be kell járatni?
Végigtoltam mind a 65 percet, amíg nem voltam itthon, s nem tapasztalok semmi különbséget. Bár ezek 3-4 hónapos hangfalak.
-
válasz
szasanyi #30738 üzenetére
Kétféle megoldás szokott lenni:
1. "Hardveres" crossover. A szub sztereó kimenet jelét kapja, levágja magának ami kell, s továbbadja a 2.0-nak.
2. Szoftveres crossover. A szub a hangkártya szub kimenetének jelét kapja, s diverrel állítod be, hogy miként.
Nálad elvileg a második verzió működhet csak (csak bemenet van szubodon), nekem volt ilyesmim anno, a windowsban is be lehet konfigurálni, hogy miként működjön. A hangeffektek fülön lehet állítani pl keresztezési frekvenciát, hogy mit kapjon a szub, ezt valahol 60-100Hz között érdemes beállítani. Ugyanitt le tudod vágni a szatelitekről azt amit a szub kap, amitől szebb lesz az összehatás. Ezzel nem csak filmeket tudsz nézni, hanem az összes hang feldolgozásra kerül ami a PC-ből kijön.
-
válasz
gabber01 #30732 üzenetére
Az "elég jól le tudnak menni mélyre" kifejezés eléggé szubjektív, attól függ mi szól. Filmeknél tipikusan nem extrém mély hangokra van szükség, hanem hangnyomásra. Elég arra gondolni, hogy LFE default 10dB-lel hangosabban szól, mint a többi csatorna, így van kitalálva. Ami tényleg mély szokott lenni, s sokszor használják, az egy sweep, pl 80-tól 20Hz-ig, robbanásnál, stb. És ha a hangfal pl csak 50Hz-ig megy le, akkor is hallod a többit, mert az agyad önkéntelenül hozzáteszi.
Ha meg tényleg mélyre megy, az általában abból következik, hogy igen közel vannak a falhoz a hangfalak / hallgató, vagy akár sarokban. Így lehet viszonylag kis hangfalakból többet kihozni. Csak ennek lehetnek hátulütői, mint pl dinamikavesztés (huppogás), hullámos mélyátvitel (búgás), pontatlan középtartomány (mocsár). A hangfalaktól legalább fél méterre elvileg nem szabadna lennie semminek, csak persze úgy meg nincs mély, találni kell egy aranyközéputat, ahol még a fenti hibák még nem zavaróak. A 8.75" monitoraimat is ha nem raktam közel a falhoz, cseszett 45 Hz alá menni, így nem volt mit tenni.
De az ok szimplán lehet aggya a méjjet jelenség is, mint a 2.1-nél, csak itt nem 100, hanem pl 50 Hz körül emel a hangfalpár, persze a bögreszetteknél sokkal jobb minőségben. Ott van pl a Creative T20 (igaz ez olcsóbb kateg), aminek meglepő mélye van méretéhez képest, de ez csak azért, mert 60-80 Hz környékén brutálisan kiemel, ami azt az illúziót adja, hogy mélyre megy.
-
Ennél kb semmilyen mix technikát nem alkalmaztak, csak összeeresztették a hangokat, jóleszazúgy. Szinte semmi (egészséges) kompresszió nincs, irreálisan nagy a dinamikatartomány. Amúgy itt a "mély" (60-100Hz dominál) pont erőtlen hangú, csak pluttyog, de ehhez képest túlságosan is pumpáltatja mellette a többi hangot, el van cseszve a sidechainelés. Valószínűleg hüppögős hangfalakkal készült, s ezért ilyen retek az összehatás.
Ha nálad ez búg, akkor ahogy gabber01 is mondja, szobaakusztikai gondok lesznek, mert itt nincs minek búgnia. Ehhez a számhoz egy szar 2.1-es rendszer kell, hogy "jól" szóljon.
-
Szerintem itt a hangszóró képességeivel lesz baj, főleg, hogy 5", azaz fizikailag nehéz jó mélyet produkálnia. Egy (jó) szubbal a mély megtáltosodik, meglepően dallamos lesz a 30-60Hz tartomány, ezt elfelejtettem megemlíteni, mert már annyira hozzászoktam.
A jóval kevesebb felharmónikus torzítás s a jobb dinamika ezt csinálja, én alig hittem el, hogy ilyen van.
Pl ebben a számban ami fura morgást hallok az alsó tartományban fejhallgatóval (AKG K550) vagy szub nélkül 8" (!) monitorokkal, az szubbal egy kellemes kis dallam 40-55Hz között, néhol ~35Hz is van, amit szub nélkül nem is hallani.
-
válasz
cyberkind #30711 üzenetére
Akkor lesz gyengébb, ha rosszul van elhelyezve. Elég sokat kell szenvedni azzal, hogy megtaláld egy szub ideális helyét, ami nem az asztal alatt szokott lenni, nálam pl majdnem két méterre van tőlem. Bárhová máshová teszem a subot, gyengébb a hangereje, dinamikája és vág 40Hz körül. Ezért kellenek 10m-es kábelek.
Illetve sima 2.0-nál megvan az az előny, hogy effektíve két mélynyomó van, ezáltal kiegyenlítettebb a hangja. Pontosan ezért szoktak komoly környezetekben két vagy beteg esetekben akár négy szubot is alkalmazni.
-
-
Na még egy vélemény a relatív horror árú IsoAcoustics L8R155 állványokról (Adam A7X monitorokkal).
Komolyan rendbe tette az basszus alját (a 85-200Hz tartományt, alatta sub van), így a közepek jóval nagyobb hangsúlyt kaptak, s nem mocsarasodnak be. Pl határozottan jobbak lettek a tranziensek lábdobnál, visszatekerhettem a low shelf filter potiját. Amire viszont nem nagyon számítottam, hogy a tér jóval nagyobb lett, hoppá...
Lehet tényleg csoda módon szigetel, de úgy érzem itt nem csak erről van szó. A állványok megemelték a hangfalakat, az eddigi 8-10cm-es egyenesről (dobozokal oldottam meg
), kb 20cm magasságra, lefelé döntve. Szóval szerintem a pozicionálás nyom igazán nagyot a latban, de tény, hogy szigetelés sem árt.
De a lényeg: különösen ajánlott komolyabb monitorokhoz, javít a hangon, nem keveset.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemzés Zenehallgatásról dióhéjban III.
- Teszt A zenehallgatásról dióhéjban II.
- Elemzés A zenehallgatásról dióhéjban I.
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest