- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Mobil flották
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Magisk
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Azonnali mobilos kérdések órája
Aktív témák
-
GBX
aktív tag
én speciel azé ajánlom az elején a 320*200-as felbontást mert GYORS, de nagyon. Írtam régebben egy pici hajós programot ahol a hajókat kell kilőni (Ships!)
Ott sok billboardot használtam sok textúrával. A totál átlagos 2ghz-es gépen átlag 250 fps-t (210-280fps) hozott ki.
Kezdésnek nem rossz, és később lehet mégjobban berhelni a megjelenítéseket.
Ennek a 320*200 as felbontás kezeléséhez szum 7 (magic7) eljárás kellett:
-init
-deinit
-clear
-set/getpixel
-swapbuffers (érdemes dupla buffereléssel dolgozni (csak +64K memoria))
-setpalette (256 color rulez)
-draw
ezeket érdemes asm-ben csinálni, (ettől olyan gyors)
Innentől teljesen trivi.
+tipp : érdemes olyan globális változókat (esetleg konstansokat) felvenni ahol jelezve van hogy mekkora a felbontás/színmélység stb... és renderelni mindig ezek figyelembevételével történjen. Ne legyen az hogy egyik felbontásban okés de egy nagyobb felbontásban minden elvan csúszva esetleg nem jelenik meg.
A BGI-kkel nekem sajna eddig nem volt túl sok jó tapasztalatom, lassúak, esetenkén bugzanak, nincs duplapuff , kevés szín , nem mindenhol müxik stb...
De szerintem majd te is rá fogsz jönni miután már a 5ezredik sornál tartasz, hogy a pascal egyre inkább korlátoz, leginkább a kevés lefoglalható memória miatt (640K (BillGates: ááá, az mindenre elég, 10 év múlva : Izé én 640MB-ra gondoltam))
és te is be fogod látni hogy az objektumoriantált programozás (OOP) a te barátod, és akkor írhatod át az egészet C++-ba mert OOP-re az egy jó nyelv (de akár Java is jöhet, de az is csutkára c++).
Tehát mielőtt belevágsz/nagyon elásod magad, ajánlom használj vmi magasabb szintű fejlesztőrendszert és esetleg vmi grafikai API-t.
Ajánlom figyelmedbe a OpenGL + C++ párosítást. Ezt kb 2 év aktív tanulással sacc/kb el tudod sajátítani kb közepes/haladó szintre. És ha ezeket tudod akkor úgy grafikázhatsz ahogy akarsz, mert megint visszatér a grafika a perpixel számításokra (úgy mint réges régen, képpontról képpontra számolunk az eddig megszokaott CSAK texturázott sokszögekkel szemben) á lá pixelshader. -
GBX
aktív tag
Szia, én régebben programoztam 3d-t pascalban.
Pár tapasztalat:
Grafika megjelenitésre a leggyorsabb a 320*200-as felbontás amit asm parancsokkal inditasz és asm-ben éredemes rá hivatkozni (pixel elérés, beállitás stb..)
Ha 3d-ben akarsz vmit csinálni érdemes 1szőr a mateknál kezdeni, merhát ez matek,
Alapok: pontok/vonalak/drótháló mozgatása, stb,
ajánlom hogz csinálj egy mátrixokkal dolgozó unit-ot, ami legalább 3x3-as mátrixokkal tud dolgozni
és csinálj egz vector unitot ami 3 komponenses vectorokkal (x,y,z) tud műveleteket végezni
Egy pici gyorsitási tipp: a sin,cos,tg fv-eket előre egy tömbben tárold és egy spec. eljárással (pl mysin(alfa single)) olvasd ki a megefelelő szöghöz a megfelelő sin értéket.
Ajánlom a prog.hu -t ahol sok ilyen saját készitésű 3d-s fv található.
Sok sikert.
Aktív témák
- Hardverkemping június végén
- Marcona Thermaltake léghűtés jött HEDT processzorokhoz
- Milyen videókártyát?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Mini-ITX
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Milyen széket vegyek?
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- Samsung Galaxy S23 Plus 256 GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Samsung Galaxy S6 Lite (2022) , 4/64 GB ,Wi-fi
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged