Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BonFire

    veterán

    válasz 4ron #1330 üzenetére

    Gyakorlatilag egyetlen fillért se kell áldozni, amíg a web tele van zsúfolva ingyenes oktatóanyagokkal. Igazából a bőség zavarával küzdünk, hogy ki tudjuk válogatni, melyik anyag értékes, melyik nem. Itt van például egy 19 epizódból álló videósorozat kezdőknek. Ha nem megy az angol, bekapcsolhatod a feliratot is, meg az automatikus fordítást, ami ahhoz pont elég, hogy követhető legyen. Szóval nem megoldhatatlan. Ha meg mégis maradnak kérdések, arra itt a fórum: Adobe Illustrator kérdések ProHardver

    És gyakorlat teszi a mestert. Adj magadnak elég időt rá; ha érdekel, fel fogod szépen csipegetni a tudást; ne várd el magadtól, hogy két hét alatt profi illusztrátor legyél. Amikor megismerkedsz azokkal a kreatív eszközökkel, amelyekkel olyan jól lehet dekorálni, el fogsz vele önkéntelenül szórakozni, és csodálni fogod, mennyire értelmes a program. Ha pedig kifejezetten egy-egy eszköz mesteri kezelését szeretnéd elsajátítani, akkor specifikusan arra keresel rá a YouTube-on, és kapod a jobbnál-jobb tippeket.

    Amikor már tudod, hogy milyen eszközök állnak rendelkezésedre, akkor fogsz rádöbbenni, hogy mennyire is nélkülözhetetlenek ezek a kreatív munka során, és az sem baj, ha a falunapi plakát is ötletes és jól néz ki. Persze nem árt elsajátítani néhány grafikai tervezési alapelvet, ehhez ajánlom Robin Williams Tervezz bátran! c. könyvét, amely a szakzsargont mellőzve, érthető formában tálalja, mitől lesz egy dizájn jó, és mi az, amit kerülni ajánlatos.

    Ha plakátot-szórólapot, szöveges dolgokat fogsz tervezni, úgyis meg kell ismerkedni alapszinten a tipográfiával is, és ez is rettentő izgalmas bír lenni.

    Többé-kevésbé ugyanazokat a tagokat találod itt, a Ps illetve az Illustrator topikokban; kérdezz nyugodtan, és vágj bele!

  • BonFire

    veterán

    válasz 4ron #1328 üzenetére

    A mikulásos egész jó.

    Én mindenképp ajánlom, barátkozz meg az Illustratorral, hiszen erre a munkára az való, és nem mellesleg olyan eszközöket tartalmaz, ami megkönnyíti az összes dekorálással kapcsolatos munkát, amit a Ps-ben csak nagy üggyel-bajjal, vagy sehogy sem tudsz megoldani.

    Miközben tanulmányozod, akkor jössz rá, valójában mennyivel alkalmasabb ilyesmire. Régebben én is Ps-fétises voltam, de mióta megtanultam az Ai-t, azóta csakis fotó előkészítésre használom a Ps-t.

    Arról nem beszélve, ha egyszer nyomdába kerül az anyagod, annak szigorúan vektorosnak kell lennie.

  • BonFire

    veterán

    válasz 4ron #1326 üzenetére

    1. A legfontosabb az ilyen grafikáknál a drop shadow feledése. Se keretre, se betűre, se egyéb grafikus elemre nem való. Igazából a kontraszt a fontos, az pedig fehéren sötétvörös és fekete használatával teljesen adja magát. Ha egy mód van rá, a színátmenetet (gradient) is kerüljük.

    2. Néha a kevesebb több (ezt nem most fogod utoljára hallani). Én azt a két cirádát (ornament) simán lehagytam volna róla. Van a tipóban egy lénia (vonal) és eltérő színű betű. Ez már elég lehet egy alap letisztult dizájnhoz. Lehet viszont egy vastag keretező kontúrt adni a grafikához, ez általában nagyon jól szokott mutatni, profibbnak tűnik a rajz. Lásd az illusztrációt.

    3. A gyümölcs kissé balra húz, mert nem vetted figyelembe, hogy ilyennél nem a címke mértani közepe a mérvadó, hanem hogy „szemre”, azaz optikailag kerüljön középre. Az meg nem mindig esik egybe a matematikai középponttal.

    4. Tipó. A sírás kerülget, amikor széttorzított betűket látok. Se vízszintesen, se függőlegesen nem tesz jót neki az ilyen transzformáció. Az ilyet úgy oldjuk meg, hogy vannak szélesített (extra bold) és vannak sűrített (condensed) betűk egy betűcsaládon belül. Illetve a betűközt lehet még sűríteni, ritkítani egy darabig. Itt a logóban semmi sem indokolja, hogy miért van széttorzítva a betű. Anélkül is lehet az egyik szöveg nagyobb, a másik kisebb.

    Az egalizálás fontos, ha a betűtípus nem tartalmazza az egalizálási paramétereket. Ekkor kézzel kell belenyúlni, és arrébb pakolni őket, mint pl. a 0 és az 1-es esetében. Van köztük egy nagy és csúnya hézag. Ezt szintén szemre kell megoldani.

    A legfontosabb, hogy a képek előkészítése (háttér-eltávolítás, színek rendbetétele, retusálás) Photoshopban történik, de az összes többi munka már Illustratorban. Sokkal szabadabban dolgozhatsz a szöveggek is, a smart guide-ok tényleg okosak, öröm vele a munka.

    És persze nem egy félresikerült munka alapján kell levonni a sommás következtetést, hogy „ez nekem nem megy”, mert gyakorlat teszi a mestert. Addig jó, amíg nem vagy teljesen megelégedve a munkád eredményével, mert ez azt jelenti, van benned igény és képesség a fejlődésre.

  • BonFire

    veterán

    válasz 4ron #1323 üzenetére

    Én ilyen eseményre szívességből ilyen pálinkás címkét csináltam.

    De meg kell hagyni, hogy a keret az adott volt, és a fotó is. Én tudtam volna ízlésesebb keretet is, meg rendes fényképet csinálni, de ennek is örültek nagyon. Főleg, hogy a gyümölcsöket egységesre dizájnoltam meg. :) A stancolást meg megoldotta a kollégám körömollóval, és a vendégek is örültek. Ez volt az én nászajándékom.

    Meg is köszönték nagyon. Ami rajtam múlt (tipó és grafika), azt igyekeztem a legízlésesebbre csinálni.

  • Met

    nagyúr

    válasz 4ron #1323 üzenetére

    Az egyszerű azt jelenti hogy olyan mint a boltok polcain lévő csak Te értesz hozzá neked pikkpakk megvan.
    kb. mint amikor idejönnek hogy van egy kép amin lenne egy 2 perces meló, igaz ők nem értenek a PS-hez és "csak" átszinezni kell, meg hátteret eltüntetni és esetleg egy kis retusálás is.

    Most már legalább tudod hogy neki nem kell semmi mást elvállalnod ;)

  • BonFire

    veterán

    válasz 4ron #1320 üzenetére

    Megkért, azt monda, egyszerű legyen, pikk-pakk dobd rá a logót, majd miután megtetted, azt kifogásolta, hogy

    egyszerű lett, és pikk-pakk rádobtad a logót?

    Ha kereskedelmi forgalomba kerül, akkor van néhány dolog, amit kötelező feltüntetni rajta, és nem árt szem előtt tartani a betűméretet, hogy az még olvasható legyen, de egyébiránt nincs megkötve az ember keze, még akkor se, ha a logofont olyan, amilyen.

  • #16514048

    törölt tag

    válasz 4ron #1318 üzenetére

    Elég soktényezős dolog az árazás, attól is függ, hogy az ügyfél mennyire komoly cég. Azt nem tudom megmondani, hogy átlagosan mennyi itthon az ára, de én valószínűleg 25-75 ezer forint közötti összeget kérnék érte, ha hasonló munkákkal foglalkoznék. De lehet ez akár sokkal több is, tényleg sok mindentől függ.

    Viszont szerintem amíg nem vagy biztos a tudásodban, addig ne vállalj el pénzért semmit, mert csak sértődés/csalódás lesz belőle (nem mennék bele a részletekbe, de kezdjük ott, hogy a PS alapból nem alkalmas ilyen munkákra). Sőt, ingyen, ismerősöknek se, csak akkor ha ismerik az eddigi munkáidat és valami kifejezetten hasonlót szeretnének. De annyit semmiképp se akarj kérni érte, mint egy hivatásos grafikus, aki évek óta ezzel foglalkozik.

    Tapasztalatból mondom, én is estem ilyen hibába régen, a "megrendelő" rossz szájízzel távozott és azóta sem beszéltem vele, én meg rosszul éreztem magam miatta. Az lett volna a jó mindenkinek, ha nem vállalom el, bár ő magával a munkával elégedett volt (mai tudásommal nézve mondjuk szörnyen rossz), de azt már kevésbé értékelte, hogy noname senkiként majdnem annyit akartam kérni érte, mint egy tapasztaltabb grafikus. :D

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés