Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cskamacska

    addikt

    válasz Pierre75 #1 üzenetére

    Áhá, újabb kihalt RTS topik, jöhet a képspam. :DDD

    és most retrómetró

    "jól optimalizált program"

    Szerintem nem volt látványosan jól optimalizálva, inkább az lehet a háttérben, hogy a szigorúan 2D sprite megjelenítés 2D terepen a 2000 környéki gépeket már nem hatotta meg, még ha bőven is volt megjelenítendő animáció. Nem volt komoly 2D+height map kezelés és 3D egységek mint a Total Annihilation-ben, nem volt voxeles kvázi-3D terep mint a Tiberian Sun-ban(PII 233MHz 48MB memóriával szenvedett is vele pedig szvsz ez akkor a magyar átlag konfig volt ha nem fölötte), nem kellett sokkal többet számolni a háttérben mondjuk egy Starcraft-hoz képest. :)

    kötelező házi feladat: FilePlanet - Sudden Strike Rolling Demo anno 1999

    Igazi nyalánkság a múltból, működik modern rendszereken is.

    Főleg azért érdemes tanulmányozni, mert a Steam fórumon elterjedt az a holdkóros elképzelés hogy a Sudden Strike sorozat az milyen hardkór háborgás szimulátor volt mindig is. Hát lehet hogy igény az volt rá, de a SuSt szegény egy ilyen fél-árkád taktikai játék volt valahol félúton a még a Close Combat-on is túlmutató szimek, meg a Command and Conquer cuccok 3 medium tankot túlélő rakétás gyalogosa között.
    Az már a közönség utólag képzelte hozzá, hogy mikor a porosz-oroszok "200 Sherman-t nyírj ki 3 Tigrissel" pályákat csináltak, akkor ezzel megbocsájthatóvá lett az alapjáték "3 Sherman 75 frontálból simán lenyom egy Tigrist" valósághűségi faktora. Avagy a szemétkedő próba-szerencse játékmenet jól kisatírozza az egységek életpont rendszerét. :U

    Illetve utólag már sokkal komolyabb cuccokat kaptunk, 2003-2004 Codename Panzers meg Blitzkrieg(ami Sudden Strike volt pepitában, ha nem azonos CDV lett volna a kiadó, simán röpült volna a szerzői és a szomédok jogai per ;] ) dagonyája után jött a GEM motoros cuccok(Soldiers / Faces of War / Men of War) bámulatos fizikai rendszere a hozzá való páncéltörés számolgatásával, illetve a Theatre of War és Achtung Panzer(később Graviteam Tactics) sorozatok még hardkórosabb hozzáállása, ami direkten a szim fanok fenekét volt hivatva tisztítani.
    De ha azt veszem, hogy egy Company of Heroes vagy egy Wargame is a mainstream környékén mozog, hát azok is harctéri anyagból összevágott dokumentumfilmek ahhoz a szinthez képest, amit az RTS hőskora nyújtott anno jó 15-20 éve.

    És pont itt a csavar, hogy a SuSt 4 nem Theatre of War, hanem a Codename Panzers folyatása akar lenni, egy könnyebb(nem feltétlen könnyű) és elérhető(van gamepad támogatás is.. ;] ) stratégia nem csak a vasalt bakancsos vérfanok számára. :K

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

Új hozzászólás Aktív témák