- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Yettel topik
- iOS alkalmazások
- iPhone topik
- A OnePlus Open 2 lehet a legvékonyabb hajlítható
- Folytatást kapott a Nubia különleges, zenei mobilja
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lzc
csendes tag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata 2. hűtőventillátor beszerelését illetően? A meleg napokon nálam a vízhűtéssel sokszor van gond. Cseréltem már termosztátot, hűtőrácsot, ventilátort, és van kézi ventilátor-bekapcsoló gomb is a műszerfalon, de valami mindig elromlik a rendszerben, és dugóban kénytelen vagyok az utastérfűtést is bekapcsolni (mikor amúgy is melegem lenne), mert a víz elkezd forrni. Újabban megint elkezdte, igaz, egy idő után ugyan visszahűl a víz, de addigra én már teljesen leizzadok. Talán a ventilátor nem indul be elsőre (az első csere-venti mindig ezt csinálta, ez már a 2. próba, ez eddig jó volt).Próbálok majd valami lámpást visszajelzést is beiktatni a műszerfalba, hogy forog-e a ventilátor, de egy második ventilátor léte nyugtatna meg igazán, amit kézzel tudok ki/be kapcsolni. -
peti_s
addikt
Halihó!
Mi lehet annak az oka, hogy a kilóméterszámlálók nem működnek? A kilóméteróra hibátlanul mutatja a sebességet, csak a számlálók nem mennek. -
darius
tag
A lánc és a kerekek nem új vétel. Tippem szerint még az előző, 105-ös skodához vette apám, így még jó eséllyel csehszlovák gyártmány lehet.
Annyit viszont észrevettem, hogy mintha alacsony lenne a fordulatszám, a vizsgalap szerint 810. Hidegindításkor kicsi gázfröccsel kell megtámogatni a legelején, utána nincs gond, csak mintha egy picit remegne. -
darius
tag
Rég írtam, mert nem történt semmi különös. Ám eljött a kötelező ideje, amin már szerencsésen túl is vagyok
Kicseréltettem a vezérműláncot, és azt hittem, nem hiszek a fülemnek, olyan csendessé vált a kocsi. Erőben egyelőre nem érzek változást, bár fura, hogy ugyanahhoz az motorhanghoz jobban kell taposni a gázpedált. Szokni kell -
Mágus2
Közösségépítő
Hello,
Kicseréltem az alapjárati motrot, nem segitett, aztán az egész befecskendező szelepet a szivotorkon, ez sem jött be.
Utánna elvittem kicsit autópályázni, és szerintem kiégett a sok lerakodott mocsok a lamdaszondából, mert mindent visszacseréltem és szépen duruzsol.
-
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
Bocs, de off. A motorom (Honda CB-500) teleszkópját szétszedtük és megsérült a benne lévő réz persely (teflonos csúszópersely). Esetleg nem ismer vki egy helyet, ahol mondjuk méret alapján tudnának adni egy megfelelőt, vagy csinálni? Mert egyelőre csak Angliából tudnék rendelni, az meg 30 font. Pedig filléres darab.
Köszi,
D. -
Mágus2
Közösségépítő
Olajpumpa, kopott főtengely-, hajtókarcsapágyak. Megszorult nyomáskiegyenlitő szelep.
Szoval olyasmik, amiket komolyabb bontás és alkatrészek nélkül nem lehet kijavitani.
Olajnyomás méréssel kezdeném, feltéve ha jó olaj van benne 5,10,15W 40(a második szám nem lehet kissebb 40-nél), és az AC sem engedi hozzá a drága bezint.
Mennyi az alapjárat?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Ha csak olyankor áll fenn a hiba amikor bemelegszik a motor.
Akkor sürgősen cserélj olajat és olajszűrőt.
Ugyanis melegen úgy felhígul az olajad, hogy nincs olajnyomásod.
Ez olcsó Auchan/Tesco olajoknál sajnos rendszeresen előfordul.
Meg ha hígabbat tesznek bele mint ami belevaló.
Hidegindításnál tök jó, de ha egy kis hőt kap nincs kenés.
Ha csere után is fennáll a hiba akkor kezdhetsz izgulniRenault power
-
modi
tag
Sziasztok.Olyan gondom van,a favoritommal,hogy ha be melegszik a motor alapjáraton az olajnyomás jelző világít,vagy be villan .Az olajgomba lehet -e az oka?.Esetleg más gondja lehet.Köszönöm.
-
rob210
nagyúr
Azért amiért, nekem is ezt csinálta a golf.
Fogalmam sincs.
Elvittem a szerelőmhöz közölte alapjárati motor csere.
Ki lett cserélve nem is volt több bajom vele.
Elöszőr akár megpróbálhatod kis féktisztítóval kitakarítani ha nem nagyon van elhasználva akkor ez is megoldhatja a bajod.Renault power
-
rob210
nagyúr
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Látom gurulnak a szekerek.
Akkor kérdezek énVan valakinek tapasztelata a BMM befecskendezéssel? (1.3 1995-ös felda, de minden motorikus alkatrésze egyezik a 94es favorital) Nem nagyon ismerem a tipust, eddig sak karbis favoritot, meg MPI feliciát javitottam.
Konkrétan a hiba az, h hidegen egyszerüen lefullad. amig be nem melegszik, nem tartja az alapjáratot. Melegen már semmi gond vele. Amugy húz szépen hidegen is csak megálláskor, lámpánál leáll.
Tippem sincs mi baja lehet, gyertyák kábelek jók ,a hőgombára gondoltam, ami a szivotorokban van, nem tudom az mennyire befolyásolja a hidegüzemi keveréket.
Ha valakinek van valami tippje, irjon!
-
Sanyo91
csendes tag
HAt az az erdekes hogy en is ezekre gondoltam ,de mindent jonak lattam,nincs elrothadva meg az a gumi ugy nezet ki mint az uj
és kopogas volt azert csereltem a teleszkopokat,de olyan erdekes mert ha az anyosulesen ulsz es metsz vele es agodokn ahogy atmetsz bent rendesen utt a fold,ott az a lemez bent a labadnal
es ilyen sorrendbe van osszarakva,mar nekem sincs semmi otletem,az lessz a vege hogy eladom mert azert mindig uj gumikat venni ra
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Sanyo91 #2367 üzenetére
Erre a két dologra tudok tippelni h csereérett.
Ha a felsőről leszakad az a két csavar, vagy lerohad, akkor tud ilyen érdekes hibát produkálni, a gumi meg egyszerüen eldeformálódik. Esetleg lengéscsillapitó cserekor rosszul lett összerakva (kimaradt valami). A helyes sorrend: rugó felső tányér -csapágy az acélbetéttel és fedéllel -gumibak -és az első képen lévő betét+az egészet tartja még 1 tányér, de az már a motortérből tevődik rá és 1 anya foja össze az egészet a lengéscsillapitó tetején.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Sanyo91 #2361 üzenetére
Meg lehet oldani, láttam már ilyet. Csak szerszámot kell hozzá gyártani.
Kell egy, amivel a hét kerék egymáshoz való viszonaát mérik, párhuzamosság vizszintesség szempotjából, meg egy amivel a tornyokat lehet fesziteni, ha ez nem segit, akkor marad a húzópad.
[ Szerkesztve ]
-
Sanyo91
csendes tag
Hát a jobb kerekem az elenkezo iranyba dol,rendesen a teteje kiljebb van mint az alja es a jobb pont forditva,az alja van kiljebb.
Uj teleszkopok vannak alatta,minden uj es jo az elejen,es mar regebtol esszi a gumit a jobb oldal
-
Mágus2
Közösségépítő
No, kicseréltem a csapágyakat hátul. Egyszetübb mint gondoltam. Sehol semmi csavar nem tartja a fékdobot csak a középső a tengelyen (ez 94-es kiadás és a fékdobok azonosak a feliciáéval, amiben egyben van a csapágy a dobbal)
Amint megengedtem a középső 16-os agyát, magától lehullott a dob
a csapágyakat belülről kell kiütni, 120 fokonként van egy bevágás ahol meg lehet ütni a csapágy peremét. Egy óra volt a kétoldali csapágycsere (4db. csapágy).Köszi a szellemi támogatást.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Sanyo91
csendes tag
Sziasztok! olyan kerdesem lenne hogy a kerekdolest (odklon kola) favoriton hogy lehet beallitani?
-
rob210
nagyúr
Van még egy lehetőség amit kihagytál.
No és ami direkt erre a hibára mutat.Ha megütöd az olajdeknit amit sajnos nagyon könnyű a favoritnál megütni. (nekem volt is feltéve köténylemez elé, hogy inkább az gyűrődjön)
Ugyanis akkor a szívócsonk elgörbülhet megrepedhet falsot szív és nem úgy áll fel az olajnyomás.
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Akkor meg is válaszoltad a kérdést, kiesett a nivópálca a helyéről.
Szerintem nem lesz ott semmi komoly gond. Ami az olajnyomás lámpát illeti, az 3 dologtól függ, h mennyire hamar alszik el.
1. Olaj mennyisége és állapota és viszkozitása. (8000km után szinte azonnal elalszik mert higabb, 10w-40 és 5w 40 es olaj között 3 másodperces külömbség van az 5w-s javára)
2. Olajszűrő márkája. (a gyenge minőségü olcsó szürő nem tartja magában az olajat, ami miatt lassabban épül fel az olajnyomás)3. és a legvalószinütlenebb, olajpumpa és motor állapota. (a nagyon kopott főtengelycsapágyak elengedik a nyomást, bár ilyenkor már menetközben is pislog, világit)
Ha a pumpa kopott szintén jelentkezik a hiba magasabb fordulaton is.[ Szerkesztve ]
-
Tompie
őstag
Bocs az offért, de háromszögfejű csavart, hogy, mivel lehet kicsavarni? (Azon túl, hogy háromszögfejű csavarhúzóval, vagy olyat hol lehet kapni?) Köszi
-
darius
tag
Köszi a kimerítő választ! Valóban csak 1 dl-t töltöttem hideg motornál vízszintes talajon.
Biztos, hogy olaj volt. A nívópálca nem is volt a helyén, amikor kiderült, hogy nem stimmel valami. Még jó, hogy nem veszítettem el. Ami még info, hogy hogy az olajnyomás visszajelzője indítás után 1-2 mp-el tovább világít a kelleténél. -
Mágus2
Közösségépítő
Szerintem egyszerüen nem tömit jól a nivópálcád.
Amugy az olajat álló motornál minimum 5 perc állás után mérjük(természetesen egyenes talajon). Ha nem igy mérted és 1/3 on volt akkor bizony túltöltötted. Biztis csak 1 dl öntüttél, ne egy litert?
szerintem fél liter alatt nem érdemes tölteni a motorba 1 dl nem menti meg ha kevés van benne, bár kevésnek a minimum számit. Amig a minimum felett van nem kell töltögeni.
Égett szaga anak volt h menet közben a forrü kipufogó csonkra fröccsent az olaj.
Biztosan az olaj került oda? Nekem hasonlót a hosszabb féltengely belső gumiharangja csinált, elszakadt és a forró zsir szétrepült minden felé, főleg a pálcára és környékére jutott belőle, meg a kipufogóra.. (140km/h -nál)
Mérj egy pontos olajszintet, ha tultöltötted engedj ki belőle, ha meg rendben és tényleg veri azolajat akkor jobb esetben nem tömit a nivó, rosszabb esetben megszorult az olajpumpa nyomásszabályzó szelepe és tulnyomás alatt van az olaj a motorban, esetleg elfujta a hengerfej tömitést a (szél).
Ez a három jut eszembe.
Első lépés a müanyag tömités cseréje a nivón.
A másik kettőt már nehezebb lesz bizonyitani
Ha nem segit asz első, akkor vedd le a szelepfedelet és inditsd be a motort, ha nagyon veni kezdi az olajat a szelephimbáknál (alapjáraton csak csörgedezik az olaj) akkor megszorult a szabályzó szelep.Majd irj, h mit deritettél ki, és segitek a szeleppel is ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
darius
tag
Sziasztok! Belefutottam egy kis problémába, talán van már hasonló tapasztalatotok.
2 napja töltöttem olajat a kocsiba (kb 1 dl), mert a nívópálca szerint kb 1/3-on volt az olajszint.
Ma égett szagra lettem figyelmes, és kiderült, hogy a nívópálca nyílásán keresztül köpte ki magából. Most ott tartok, hogy letöröltem a olajat, és munkából hazafelé figyelem az állapotát. Vagyok olyan béna, hogy simán túltöltöttem? -
Mágus2
Közösségépítő
http://skodaklub.com/favoritbiblia.php?lap=79
Ok, már értem a külső csapágy kifelé, a belső pedig a másik irányba jön ki a dobból.
Még azokat a furatokat kell megtalálnom és jó lesz.
Kb 0.5-1 milimétert lógnak a kerekek dobostól a kerékagyon, és 30 km/h felett nagyon zúgnak.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Semmi speciális eszköz nem kell.
Kellenek hosszú csavarok.
Leveszed a kereket.
Van két furat a a dobon.
Abba behajtod azt hiszem talán 8-as csavar, de rég volt nem biztos akkora, bele kell próbálni.
Óvatosan amikor megfeszül a két csavar elkezded kalapáccsal megkocogtatni. (nem szétverni kocogtatni)
Utána tekersz a csavarokon megint majd megint kocogtatsz.
Szépen lejön a dob.
Abból ki kell ütni a csapágyat ha van otthon alumínium rúd az a legjobb.
Vagy donomit vagy valami kemény de nem VAS anyag.
Utána csapágy be dob fel kerék vissza.
Aki csinált már ilyet annak 30 perces meló.( a sasszeg és kerékőr meg ilyen dolgokra nem tértem ki az evidens.)
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Üdv mindenkinek.
Lenne egy kérdésem. Cserélt már valaki közületek hátsó kerékcsapágyakat. Apum vett magának egy 94-es Favorit Speciált , de sajnos mindkét hátsó kerékcsapágy zúg. Meg is rendeltem a teljes készletet, de még soha nem piszkátam a kocsim hátsó dobját, csapágyait. Kell hozzá valami lehúzó, vagy valami speci szerszám?
Mindekinek köszi!
-
peti_s
addikt
Üdv!
Olvasgatom a régi Autóvásárlók kézikönyvét, és azt írják a 120l-hez hogy ólommentes benzin nem használható. Ez most komoly? -
rob210
nagyúr
-
dízelracer
őstag
Találtam egy 1989-es Skoda Favorit tesztet. Katt a part2 -re. [link]
-
robesz76
csendes tag
válasz sasaboy #2332 üzenetére
A weboldalon rákattintasz a terméklista részre feljön egy külön ablak. Ott kiválasztod, hogy favorit-felicia alkatrészek és az első az AC pumpa. Illetve találtam valami szivatóház valamit, a szűrés részhez írd be hogy sziv*.
Remélem tudtam segíteni, nem ismerem a régebbi típusok részeit. -
zjtuning
csendes tag
válasz robesz76 #2327 üzenetére
Vannak webáruházak,ahonnan lehet rendelni és az egész országba kiszállítják.
Beírtam a gugliba,hogy favorit ac,és ezt adta ki 3. lehetőségnek.http://skodabolt.unas.hu/spd/115945020/Skoda_Favorit_AC_pumpa_93ig
Ki kell használni az internet adta lehetőségeket!!!!
Bármilyen autóalkatrészt 10 perc alatt lehet taláni a neten.zjtuning
-
robesz76
csendes tag
Ha már AC pumpáról megy a téma akkor nekem is volna egy kérdésem. 94-es Favoritom van és az AC pumpája nem szerelhető. Korábbi típusok AC pumpája felszerelhető?
http://skodabolt.unas.hu/spd/115945020/Skoda_Favorit_AC_pumpa_93ig
Ilyen van benne
http://skodabolt.unas.hu/spd/115945021/Skoda_Favorit_AC_pumpa_ujabb_tipus -
rob210
nagyúr
válasz sasaboy #2320 üzenetére
Az Ac-pumpa után ha csinálja akkor azt is megbeszélhetjük, de addig kár további hibákat keresni.
A szivató és az olaj benzinesedés nem függ össze.
Lépésről lépésre kell haladni, mert több hiba egyszeri javítása nagyobb hibához is vezethet.
Láttam már ojan favoritot amit úgy elállítgatott a gazdája hogy az valami hihetetlen volt.
Közben csak az egyik gyertyakábele volt eltörve.Renault power
-
sasaboy
újonc
-
rob210
nagyúr
válasz sasaboy #2318 üzenetére
Az olajcsere nem oldotta meg a problémádat és nem is fogja, mivel az AC-pumpádat cserélni kell, de a membránt mindenképpen.
Addig ne használd a kocsit amíg ezt meg nem teszed, mert a benzines olaj durván szétkapja a jó állapotú motorodat. (már ha valóban csak 50.000km van benne.)A benzinszagú olaj és a magas fogyasztác ennek az AC pumpa membrán szakadásnak köszönhető.
A motor dadogás is valószínűleg ennek köszönhető, nem kap elég benzint, a gyertyákat ennek ellenére azért nézd meg. 50.000 nél érdemes megnézni.
Kérdés milyen elektromos kábelt vettél le és honnan?
A motor túlmelegedését honnan tudod?
Forr a víz?
Mert akkor még az is lehet, hogy hengerfejes.
Akkor meg azt lehet rá költeni ki tudja mi baja még de ne szaladjunk előre és rémisztgetni sem akarlak.Renault power
-
sasaboy
újonc
Sziasztok nekem egy skoda favoritom, van 50ezer kilométerrel mamámtol kaptam , melóba járni, az a problémám vele hogy ha elinditom , és járatom a motrot alapjáraton, minha dadogna, karburátort szédszedték aztmondták az jó, tömités is lett benne cserélve, öninditot, is megnézettem , a szivaton mengézettem hátha az e , mivel ez electromis kábelt levettem ugy kisit megszünt az ingadozása , és minha hangja is job lett volna, de nemtudom mi lehet az oka, fogyasztásom is nagyon sok, legutobb , páldául, olaj lett cserélve mert benzin szagú volt nemtom hogy került a a motorba benzin, a motor hamar felmelegszik, nem tudom mitöl lehet ez az jelenség, legutobb menete kozben magátol leált gáz adáskor, és utána ezt játszotta 4 kilométeren keresztül, ezmost elmult .
De ez a ingadozás furcsa , mert emelt alapjártanál után is ez van .
Kérem aki tud valamit tanácsolni írjon köszönöm. -
darius
tag
válasz Sanyo91 #2306 üzenetére
Akad egy-két online bolt, de tapasztalatom többnyire nincsen velük: Skoda Patika, Skodabolt, Zsombishop, Skodacarparts
[ Szerkesztve ]
-
zjtuning
csendes tag
válasz Darkmind #2311 üzenetére
A féktisztítóval semmire sem mész,mert azonnal elpárolog. Ha tényleg annyira vastagon rozsdás,akkor inkább vedd le a kereket+féknyerget és csiszolópapírral csiszold meg.
Nyugottan csiszolhatod ne félj tőle,a kékhatásba nem lesz befolyása mert nem egyenletesen csiszolod.zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
Milyen hengersorosról beszélsz? Olyat nem ismerek. Esetleg kevered a sortrafóssal,de az pedig a feliciában és a fábiában van,ahol nincs elosztó. A favoritban és "visszafelé" a kábeleket úgy kell rakni az elosztón, mivel jobbraforgós a rotor,hogy az óramutató járásával megeggyező irányba 1-3-4-2 szerintem.
De javíts ki,ha tévedek.zjtuning
-
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
Sokat állt az autó és a féktárcsa teljesen berozsdásodott (nem az én autóm), de olyan szinten, hogy szerintem a fékezés már nem tisztítaná le, legalábbis károsítaná a fékbetétet. Mit kell ilyenkor csinálni a féktárcsával? Le lehet "smirglizni" kézzel? Hogy távolítsam el, hogy az egyébként jó állapotú tárcsa ne károsodjon?
Köszi,
D. -
Sanyo91
csendes tag
Sziasztok!!!
Nemtudtok veletlenul valamilyen e-shop-okat ahol vannak favorithoz alkatreszek,tuning cuccok meg hasonlok?
-
darius
tag
Nekem meg elszállt a fűtésem....
Januárig, miután elérte az üzemi hőmérsékletet, jött a meleg, de most már csak max langyos levegőt fúj, hiába megy fel a hőfok mutatója.
Kissé tanácstalan vagyok, hol is kezdjem. Töltsek bele hűtő tisztítót, vagy inkább a termosztát környékén kutakodjak, vagy esetleg szedjem szét a fűtőradiátort?
A hűtőfolyadék szintje rendben van, nincs fogyás. -
Megamen
tag
Illetve v.-ki meg tudja mondani h a gyújtáselosztó fedélen h vannak sorban a gyújtókábelek sorban?
-
Megamen
tag
Üdv
Favoritban karburátor csere történt azóta nem indul a járgány.Mi lehet a gond?
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali játékos kérdések órája
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Tudományos Pandémia Klub
- Elektromos autók - motorok
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- TCL LCD és LED TV-k
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- További aktív témák...