- Yettel topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Hirdetés
-
Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
ma Újabb EV brand rukkol elő okostelefonnal, ezt a formát viszont már láttuk valahol.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Tárhelykirály SD memóriakártyát prezentált a Western Digital
ph A SanDisk Extreme Pro sorozatba érkező modell már az SDUC specifikációknak is megfelel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz Schuler888 #150 üzenetére
Én oltás párti vagyok. Nálunk mind3 gyerek megkapta a kötelező oltások mellett a neisvac, bexero, és varicella oltást is. A B tip meningococcus sporadikus, nem endemias fertőzés, ritka ,de ha pont a te gyermeked kap fulminans meningitist, akkor nagy baj van. Az influenza vírus nagyon gyorsan mutalodik. Ott nehezebb jó vakcinát gyártani. De azért aki veszélyeztetett, annak érdemes beadni. Nálunk én minden évben beadatom az SBOn, a család többi tagja nem szokta, senki nem volt még influenzás.
My name is Bond, James... Dean.
-
Aprósólyom
addikt
Amúgy nem értem.... van különböző hatóságunk, állami szervezetünk, akik kompetensek lehetnének a témában (Rendőrség, KTI, NKH). Miért nem csinálnak egy gyors belső tanulmányt az új EV-k ajánlott használatról, amit nyilvánosságra hoznak, míg ki nem dolgozzák a törvénymódosítást? Legalább addig is irányvonalat nyújtatnának, hogyan használják biztonságosan a polgárok, mire figyeljenek a közlekedés már meglévő szereplői is a megváltozott közlekedési szokásokkal.
Nem lenne feladatuk ezeknek a szerveknek? Pedig nagyon jó lenne ha egy ilyen tanulmánnyal kijönnének...Jevons paradox
-
Gerasz
aktív tag
válasz Schuler888 #146 üzenetére
belem ne fecskendezzenek valamit vs 2 durva allergiara egy etel es egy gyogyszer
Ezek szerint probléma esetén mégis a tudományhoz fordulsz, ha a megadózisos kuruzslás nem működik -
Reggie0
félisten
Te egyedul nem jelentesz statisztikat. Biztos van korulotted valaki aki ert az epidemiologiahoz, kerdezd meg ot.
(#150) Schuler888: Tul sok semmibol se jo, vitaminbol se, mert annyival tobbet kell dolgoznia pl. a vesenek. A sok so, vagy barmi ami kicsapodhat pl. a veseko eselyet noveli. Igazabol pl. a vitamin tulzasba vitelet eleg konnyu tudomanyosan vizsgalni, megmerik, hogy milyen dozisnal no aranytalanul gyorsan a vizeletben tavozo lebontatlan mennyiseg, es az lesz az a pont, amikor mar nincs ertelme tobbet bevinni, mert kijon ahogy bement, nem hasznosul.
[ Szerkesztve ]
-
perempe
addikt
mellettem ment el roller, megijedtem. a kerékpársávban mehetnének sebességük alapján.
* Brahms: 4. szimfónia *
-
dz1989
senior tag
válasz Aprósólyom #152 üzenetére
Ebben abszolút igazad van.
De nekem az a gyanúm hogy nincs erre kapacitásuk. Arra sincsen amire kéne (rossz tapasztalatom van ezzel kapcsolatban)Háromcsillag Galaktikus Jegyze 9 = Samsung Galaxy Note 9. . . "Gondolkodni nehéz, ezért leginkább ítélkezünk." Carl Gustav Jung
-
-
Schuler888
senior tag
Persze. Atlagembernek en sem ajanlom, de azt nem tettem hozza, hogy mellette eleg komoly sulyzos es aerob edzeseket is vegzek. Vesekore egyebkent hajlamos vagyok, gyerekkoromban volt, de azota semmi. Kopp kopp kopp
"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
pengwin
addikt
1. Ha már BKV-val közlekedsz a városban, akkor te letetted az autót és a meglévő eszközparkot használod, miattad nem kell még egy eszközt előállítani. Ha BKV helyett mindig e-rollerrel jársz, akkor visszakerült egy extra motoros jármű a város útjára.
Igen, baromi pici, nem szennyezi lokálisan a levegőt, de akkor is nehezíti a városi forgalomszervezést. Motoros, baromi dinamikus, kicsi... előbbi kettő miatt nem mehet a gyalogosok között és még a bringásokat is gyakran letolja az útról, az utóbbi miatt viszont életveszélyes autók között.2. Én az időm 99%-ában nem Budapest turisták által frekventált belső területén mozgok, hanem Dél-Budán, a XI.-XXII. kerületben, és itt elég sok saját eszközt használó barmot láttam.
Nyáron, strandpapucsban, a Bartók Béla úton, kiütött szabályozással süvít végig az autók sávjában (van teljesen jó bringasáv mindkét irányba). Sokan szembe jönnek a forgalommal a bringasávban, és talán egy embert láttam, akin volt védőfelszerelés.3. Mindent nagyon könnyű a cégekre, az államra, a szabályozásra kenni. De az alapvető probléma az, hogy az emberek totális mértékben seggfejek. Ha lenne akár csak minimális fokú előzékenység a közlekedő autósokban, e-rolleresekben és bringásokban, akkor a jelenlegi szabályozás is működne. De ameddig a "nekem minden jár", "énvagyokavilágközepe" mentalitás uralkodik a fejekben, addig semmilyen szabályozás nem fog lényegesen javítani a helyzeten. Legfeljebb akkor, ha kő keményen és következetesen elkezdenek mindenkit bírságolni.
Nézz végig itt a topikon: hány ember használ vastagon sgmk. teljesítménykategóriába tartozó eszközöket, vagy kiütött korlátozású 30-40km/h-val menő e-rollereket?
Ameddig egy csapat ember nagy része ilyen rossz hiszemmel és felelősségtelenül jár el a többiekkel szemben, addig nincs miről beszélni.
Én elfogadom, hogy sokszor bicskanyitogató az autósok vagy a gyalogosok viselkedése, de azokban a csoportokban ez még mindig egy kisebbség, míg az e-rollerezőknél jól láthatóan megy a trükközés és a szabályok nyilvánvaló leszarása a többségnél. Engem is akart már gyorshajtó taxis elgázolni kerékpár átkelőnél úgy, hogy a másik sávban elengedtek, ő meg direkt gázt adott. Ennek ellenére nem ez a jellemző a budapesti autósoknál. Az e-rollerezőknél viszont jó, ha 10-ből 2-3 ember felelősségteljesen próbálja használni az eszközét. És ez nem szabályozási hiányosság.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
eFeMeR74
senior tag
Úgy néz ki eldőlni látszik a kérdés.
Decembertől az eroller SMK besorolású eszköz. Pintér úr eldöntötte.
[link]
jogosítvány kell a vezetéséhez, amit legalább tizennégy éves kortól lehet szerezni, csak becsatolt motorkerékpár-bukósisakban szabad vezetni, tilos utast szállítani vele, kerékpárúton szabad közlekedni vele, kerékpársávon csak lakott területen kívül közlekedhet (tehát Budapesten például nem), buszsávban szabad vele közlekedni, ha azt a kerékpárok számára is engedélyezték, a megengedett maximális sebessége 40 km/h, zebra előtt öt méterrel és zebrán tilos vele megállni.
A buli vége MO- on isMI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
kzkz
őstag
Igen, amíg nem jön jogszabályváltozás, addig a 300W alatti rollerek kerékpárok:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.kpm
Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el. -
eFeMeR74
senior tag
Nem akartak egyenlőre belenyúlni és a legközelebb állóhoz sorolták be.
Mindenki félreértelmezi. Kétkerekű emberi erővel hajtott és legfeljebb 300w rásegítésű.
Mivel az elektromos roller hiába hajtható emberi erővel gázkar van rajta és ez a fő hajtási rendszer ezért alapból SMK nak sorolják be nincs mérlegelés.
A rendőrnek hiába magyarászkodsz ő feljelent, megbüntet és majd te harcolhatsz az igazadért a biróságon. Amit jelen állás szerint valószínű meg is nyersz, de addig is utána járás idő,pénz stb.
Majd meglátjuk mennyire veszik komolyan a rendőrök. Az index újságíróját már megbüntették. Elég sok esetről lehet hallani mostanában.MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
intuicio
aktív tag
Basszák meg! Nekem nincs jogsim, és ezért csináltassam meg? Ezért is vettem a roller-t. Normális ez a Pintér? Tarkón kéne lőni.
-
-
kzkz
őstag
válasz eFeMeR74 #174 üzenetére
A kresz se a gázkar, se a fő hajtási rendszer fogalmát nem ismeri, ilyeneket felesleges kitalálni. Az SMK pedig teljesen más, ott meg vannak határozva a kategóriák.
A kresz szerint a Xiaomi M365 és még a Pro is kerékpár. És a 4 kerekű elektromos gördeszka is, ha 300W alatti a motoros rásegítés.
Az elektromos egykerekű viszont nem tisztázott, hogy mi, mert nem legalább kétkerekű és jellemzően 300W feletti motor van benne.
Amúgy nekem tökmindegy, mert A és B-s jogsim is van, csak gondoltam, hogy nem az ezres motorral járok munkába, hanem rollerrel. De ha a rollerhez is fel kell vennem a fullos bukót, és a kocsik között kell mászkálni a biztonságosabb bicikliút helyett, akkor inkább visszaülök a motorra, bár az a legköltségesebb.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
pengwin
addikt
Kicsit más egy olyan eszköz dinamikája, amit magadnak kell meghajtani... A többség az átlag 25-ös tempót tudja kb. tartani kerékpáron.
Van egy elektromos rásegítéses triciklim, kicsit máshogy indul meg, ha meghúzom a gázkart is, mintha csak én tekerek.
(#180) kzkz
Az elektromos egykerekű trükkös kérdés, mert a formája is szokatlan és emberi erővel sehogy sem lehet hajtani, sóval nehéz lesz bármilyen kategóriába besorolni. Gyanítom egyszerűen betiltják... jobbik esetben csak nem tekintik közlekedési eszköznek.(#176) intuicio
Szép reakció!
El kéne azon gondolkozni, hogy úgy néz ki végül nem tiltják be és nem is lehetetlenítik el a kategóriát, csak bizonyos követelményeket támasztanak az eddig a szürkezónában nagyon felelőtlenül viselkedő felhasználókkal szemben. Ha a többség felelősen használta volna, akkor nincs ekkora balhé belőle, de még így is kaptok egy simán megugorható szabályozást. Csak az a szabályozás inkább a felelőtlen felhasználókhoz igazodik... lehet bosszantó, de ezt a helyzetet a többség viselkedése tette szükségessé.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
Reggie0
félisten
A dinamika egy dolog. Kresz-en a szabalyokat tanulod, nem a vezetestechnikat. Az mindegy mennyi ido alatt ered el a 25-40-et, attol nem fogod tudni, hogy a korforgalomban a villamosnak van-e elsobbsege vagy nem, ha lenduletbol berobogsz, akar 25-tel, barmi van alattad. Tehat ha biciklihez nem kell, akkor egy kb. ugyan akkora sebessegu, kb. ugyan akkora meretu masvalamihez sincs sok ertelme.
[ Szerkesztve ]
-
synar
őstag
-
Kapanyél
őstag
Na, mindenki leölt már mindenkit? Addig közben beleraktam még 100km-t a rollerembe és akármit is találnak ki, ez pont ugyanígy fog maradni; nem csak az én esetemben, hanem mindenkinél, aki eddig használta.
Esetleg kötök rá egy smkp felelősség biztosítást, az a fél ebéd ára nem fog feltűnni.Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!
-
synar
őstag
Az e-rollerek jogilag besorolhatók! [link]
-
pengwin
addikt
Itt most arról van szó, hogy az összes e-roller képes nagyon sportos, dinamikus indulásra, haladásra, míg ez a biciklistáknak csak elenyésző kisebbségére igaz. Szerintem emiatt nagyon nagy különbség van a két kategória között, annak ellenére, hogy elméletileg a méret és az elérhető sebesség kb. azonos.
nem fogod tudni, hogy a korforgalomban a villamosnak van-e elsobbsege vagy nem
Tudom csak viccelsz, de ez egyébként tökéletes példa a hazai KRESZ-oktatás mentalitására... sajnos. Én valamilyen alap rutinvizsgát már kerékpárra sem tartanék rossz ötletnek, mert rengetegen közlekednek azzal is életveszélyesen.Üdv, pengwin
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Yettel topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Tárhelykirály SD memóriakártyát prezentált a Western Digital
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- További aktív témák...