Hirdetés
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Mobil flották
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Megjelent a OnePlus 13T
Új hozzászólás Aktív témák
-
pengwin
addikt
Itt most arról van szó, hogy az összes e-roller képes nagyon sportos, dinamikus indulásra, haladásra, míg ez a biciklistáknak csak elenyésző kisebbségére igaz. Szerintem emiatt nagyon nagy különbség van a két kategória között, annak ellenére, hogy elméletileg a méret és az elérhető sebesség kb. azonos.
nem fogod tudni, hogy a korforgalomban a villamosnak van-e elsobbsege vagy nem
Tudom csak viccelsz, de ez egyébként tökéletes példa a hazai KRESZ-oktatás mentalitására... sajnos. Én valamilyen alap rutinvizsgát már kerékpárra sem tartanék rossz ötletnek, mert rengetegen közlekednek azzal is életveszélyesen. -
synar
őstag
Az e-rollerek jogilag besorolhatók! [link]
-
Kapanyél
őstag
Na, mindenki leölt már mindenkit? Addig közben beleraktam még 100km-t a rollerembe és akármit is találnak ki, ez pont ugyanígy fog maradni; nem csak az én esetemben, hanem mindenkinél, aki eddig használta.
Esetleg kötök rá egy smkp felelősség biztosítást, az a fél ebéd ára nem fog feltűnni. -
Reggie0
félisten
A dinamika egy dolog. Kresz-en a szabalyokat tanulod, nem a vezetestechnikat. Az mindegy mennyi ido alatt ered el a 25-40-et, attol nem fogod tudni, hogy a korforgalomban a villamosnak van-e elsobbsege vagy nem, ha lenduletbol berobogsz, akar 25-tel, barmi van alattad. Tehat ha biciklihez nem kell, akkor egy kb. ugyan akkora sebessegu, kb. ugyan akkora meretu masvalamihez sincs sok ertelme.
-
pengwin
addikt
Kicsit más egy olyan eszköz dinamikája, amit magadnak kell meghajtani... A többség az átlag 25-ös tempót tudja kb. tartani kerékpáron.
Van egy elektromos rásegítéses triciklim, kicsit máshogy indul meg, ha meghúzom a gázkart is, mintha csak én tekerek.
(#180) kzkz
Az elektromos egykerekű trükkös kérdés, mert a formája is szokatlan és emberi erővel sehogy sem lehet hajtani, sóval nehéz lesz bármilyen kategóriába besorolni. Gyanítom egyszerűen betiltják... jobbik esetben csak nem tekintik közlekedési eszköznek.(#176) intuicio
Szép reakció!
El kéne azon gondolkozni, hogy úgy néz ki végül nem tiltják be és nem is lehetetlenítik el a kategóriát, csak bizonyos követelményeket támasztanak az eddig a szürkezónában nagyon felelőtlenül viselkedő felhasználókkal szemben. Ha a többség felelősen használta volna, akkor nincs ekkora balhé belőle, de még így is kaptok egy simán megugorható szabályozást. Csak az a szabályozás inkább a felelőtlen felhasználókhoz igazodik... lehet bosszantó, de ezt a helyzetet a többség viselkedése tette szükségessé. -
kzkz
őstag
válasz
eFeMeR74 #174 üzenetére
A kresz se a gázkar, se a fő hajtási rendszer fogalmát nem ismeri, ilyeneket felesleges kitalálni. Az SMK pedig teljesen más, ott meg vannak határozva a kategóriák.
A kresz szerint a Xiaomi M365 és még a Pro is kerékpár. És a 4 kerekű elektromos gördeszka is, ha 300W alatti a motoros rásegítés.
Az elektromos egykerekű viszont nem tisztázott, hogy mi, mert nem legalább kétkerekű és jellemzően 300W feletti motor van benne.
Amúgy nekem tökmindegy, mert A és B-s jogsim is van, csak gondoltam, hogy nem az ezres motorral járok munkába, hanem rollerrel. De ha a rollerhez is fel kell vennem a fullos bukót, és a kocsik között kell mászkálni a biztonságosabb bicikliút helyett, akkor inkább visszaülök a motorra, bár az a legköltségesebb.
-
intuicio
aktív tag
Basszák meg! Nekem nincs jogsim, és ezért csináltassam meg? Ezért is vettem a roller-t. Normális ez a Pintér? Tarkón kéne lőni.
-
eFeMeR74
senior tag
Nem akartak egyenlőre belenyúlni és a legközelebb állóhoz sorolták be.
Mindenki félreértelmezi. Kétkerekű emberi erővel hajtott és legfeljebb 300w rásegítésű.
Mivel az elektromos roller hiába hajtható emberi erővel gázkar van rajta és ez a fő hajtási rendszer ezért alapból SMK nak sorolják be nincs mérlegelés.
A rendőrnek hiába magyarászkodsz ő feljelent, megbüntet és majd te harcolhatsz az igazadért a biróságon. Amit jelen állás szerint valószínű meg is nyersz, de addig is utána járás idő,pénz stb.
Majd meglátjuk mennyire veszik komolyan a rendőrök. Az index újságíróját már megbüntették. Elég sok esetről lehet hallani mostanában. -
kzkz
őstag
Igen, amíg nem jön jogszabályváltozás, addig a 300W alatti rollerek kerékpárok:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.kpm
Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el. -
eFeMeR74
senior tag
Úgy néz ki eldőlni látszik a kérdés.
Decembertől az eroller SMK besorolású eszköz. Pintér úr eldöntötte.
[link]
jogosítvány kell a vezetéséhez, amit legalább tizennégy éves kortól lehet szerezni, csak becsatolt motorkerékpár-bukósisakban szabad vezetni, tilos utast szállítani vele, kerékpárúton szabad közlekedni vele, kerékpársávon csak lakott területen kívül közlekedhet (tehát Budapesten például nem), buszsávban szabad vele közlekedni, ha azt a kerékpárok számára is engedélyezték, a megengedett maximális sebessége 40 km/h, zebra előtt öt méterrel és zebrán tilos vele megállni.
A buli vége MO- on is -
pengwin
addikt
1. Ha már BKV-val közlekedsz a városban, akkor te letetted az autót és a meglévő eszközparkot használod, miattad nem kell még egy eszközt előállítani. Ha BKV helyett mindig e-rollerrel jársz, akkor visszakerült egy extra motoros jármű a város útjára.
Igen, baromi pici, nem szennyezi lokálisan a levegőt, de akkor is nehezíti a városi forgalomszervezést. Motoros, baromi dinamikus, kicsi... előbbi kettő miatt nem mehet a gyalogosok között és még a bringásokat is gyakran letolja az útról, az utóbbi miatt viszont életveszélyes autók között.2. Én az időm 99%-ában nem Budapest turisták által frekventált belső területén mozgok, hanem Dél-Budán, a XI.-XXII. kerületben, és itt elég sok saját eszközt használó barmot láttam.
Nyáron, strandpapucsban, a Bartók Béla úton, kiütött szabályozással süvít végig az autók sávjában (van teljesen jó bringasáv mindkét irányba). Sokan szembe jönnek a forgalommal a bringasávban, és talán egy embert láttam, akin volt védőfelszerelés.3. Mindent nagyon könnyű a cégekre, az államra, a szabályozásra kenni. De az alapvető probléma az, hogy az emberek totális mértékben seggfejek. Ha lenne akár csak minimális fokú előzékenység a közlekedő autósokban, e-rolleresekben és bringásokban, akkor a jelenlegi szabályozás is működne. De ameddig a "nekem minden jár", "énvagyokavilágközepe" mentalitás uralkodik a fejekben, addig semmilyen szabályozás nem fog lényegesen javítani a helyzeten. Legfeljebb akkor, ha kő keményen és következetesen elkezdenek mindenkit bírságolni.
Nézz végig itt a topikon: hány ember használ vastagon sgmk. teljesítménykategóriába tartozó eszközöket, vagy kiütött korlátozású 30-40km/h-val menő e-rollereket?
Ameddig egy csapat ember nagy része ilyen rossz hiszemmel és felelősségtelenül jár el a többiekkel szemben, addig nincs miről beszélni.
Én elfogadom, hogy sokszor bicskanyitogató az autósok vagy a gyalogosok viselkedése, de azokban a csoportokban ez még mindig egy kisebbség, míg az e-rollerezőknél jól láthatóan megy a trükközés és a szabályok nyilvánvaló leszarása a többségnél. Engem is akart már gyorshajtó taxis elgázolni kerékpár átkelőnél úgy, hogy a másik sávban elengedtek, ő meg direkt gázt adott. Ennek ellenére nem ez a jellemző a budapesti autósoknál. Az e-rollerezőknél viszont jó, ha 10-ből 2-3 ember felelősségteljesen próbálja használni az eszközét. És ez nem szabályozási hiányosság. -
dz1989
senior tag
válasz
Aprósólyom #152 üzenetére
Ebben abszolút igazad van.
De nekem az a gyanúm hogy nincs erre kapacitásuk. Arra sincsen amire kéne (rossz tapasztalatom van ezzel kapcsolatban) -
perempe
veterán
mellettem ment el roller, megijedtem. a kerékpársávban mehetnének sebességük alapján.
-
Reggie0
félisten
Te egyedul nem jelentesz statisztikat. Biztos van korulotted valaki aki ert az epidemiologiahoz, kerdezd meg ot.
(#150) Schuler888: Tul sok semmibol se jo, vitaminbol se, mert annyival tobbet kell dolgoznia pl. a vesenek. A sok so, vagy barmi ami kicsapodhat pl. a veseko eselyet noveli. Igazabol pl. a vitamin tulzasba vitelet eleg konnyu tudomanyosan vizsgalni, megmerik, hogy milyen dozisnal no aranytalanul gyorsan a vizeletben tavozo lebontatlan mennyiseg, es az lesz az a pont, amikor mar nincs ertelme tobbet bevinni, mert kijon ahogy bement, nem hasznosul.
-
Gerasz
aktív tag
válasz
Schuler888 #146 üzenetére
belem ne fecskendezzenek valamit vs 2 durva allergiara egy etel es egy gyogyszer
Ezek szerint probléma esetén mégis a tudományhoz fordulsz, ha a megadózisos kuruzslás nem működik -
Aprósólyom
addikt
Amúgy nem értem.... van különböző hatóságunk, állami szervezetünk, akik kompetensek lehetnének a témában (Rendőrség, KTI, NKH). Miért nem csinálnak egy gyors belső tanulmányt az új EV-k ajánlott használatról, amit nyilvánosságra hoznak, míg ki nem dolgozzák a törvénymódosítást? Legalább addig is irányvonalat nyújtatnának, hogyan használják biztonságosan a polgárok, mire figyeljenek a közlekedés már meglévő szereplői is a megváltozott közlekedési szokásokkal.
Nem lenne feladatuk ezeknek a szerveknek? Pedig nagyon jó lenne ha egy ilyen tanulmánnyal kijönnének... -
válasz
Schuler888 #150 üzenetére
Én oltás párti vagyok. Nálunk mind3 gyerek megkapta a kötelező oltások mellett a neisvac, bexero, és varicella oltást is. A B tip meningococcus sporadikus, nem endemias fertőzés, ritka ,de ha pont a te gyermeked kap fulminans meningitist, akkor nagy baj van. Az influenza vírus nagyon gyorsan mutalodik. Ott nehezebb jó vakcinát gyártani. De azért aki veszélyeztetett, annak érdemes beadni. Nálunk én minden évben beadatom az SBOn, a család többi tagja nem szokta, senki nem volt még influenzás.
-
Schuler888
senior tag
Egyébként a vedoltasokkal kapcsolatban vartam a velemenyed, mennyire van ertelme, mennyire vagy ugymond "modern gondolkodasu orvos"- itt arra gondolok, hogy a regi 70-80eves háziorvosom szerint a sima tejsavo-feherje(a tej konkretan szine-java) is artalmas, meg a tul sok vitaminbol baj lesz- a megadozis sportoloi vitaminok mellett stb :) habar nalam mukodik 2003 ota de azert erdekel egy technikai erdeklodesu tehat modern gondolkodasu orvos velemenye is
-
"A matek meg meg egyszerubb: minel tobbet vagy fertozo emberek kozott annal valoszinubb, hogy elkapod."
Azért ez nem egészen így van. 10 éve dolgozom SBOn, soha nem lettem beteg, még influenzajárvány idején sem, és egyéb fertőző betegséget sem kaptam el. Viszont 1-2 alkalom az oviban, hogy megyek a gyerekért, és olyan náthás tudok lenni, mint az állat. A gyerekek felső légúti vírusai, na azok a killerek. -
Reggie0
félisten
Ha ezeken a helyeken annyi ember lenne egy negyzetmeteren, mint a BKV-n csucsfogalomban, akkor nem jarnek. Amugy boltnak elvagyok kisbolttal meg hajnali 2-4 korul tescoval.
Ez nem parazas, egyszeruen nem eri meg megbetegedni masok parasztsaga miatt, mert jobban is el tudom tolteni az idomet, mint az agyban fetrengve. Amugy is tilos lenne felszallniuk a BKV-ra, csak senki sem elleorzni es hat itt a tobbsegbol hianyzik egy minimalis kultura. Remeljuk majd a haziorvosi kartonokkal egyszer ossze lesz kotve az e-jegy/berlet es szimplan letiltjak majd ezeket. A matek meg meg egyszerubb: minel tobbet vagy fertozo emberek kozott annal valoszinubb, hogy elkapod.
Nem csak influenza es tudogyulladas van(amugy be vagyok oltva).Mondjuk nem mintha surun lennek beteg(sok evente van olyan, hogy kidolok egy hetre), csak ha kidolok az pazarlas nekem is, cegnek is, meg ugy egyaltalan.
-
elszabi
tag
a cseheknél brünnben és znojmoban szinte csak ilyen rollert láttam. a belvárosi utak majd' mindenhol macskakövesek. és ezzel lehet suhanni. a nálunk lévő hagyományos, kisebb kerekűvel (legyen az elektromos vagy hagyományos) meg az összes porcikád kiesik a helyéről, mire megérkezel valahová. nem is értem, idehaza miért nem terjedt el jobban.
néhányan odaát a 26/20"-os kerekű rollerrel nyomják, na az már azért egy nagyon fura szerkezet, ami egyesíti a kerékpár és a roli összes hátrányát.
-
Schuler888
senior tag
Vagy elhiszed vagy nem. 2003 ota nem voltam beteg. (2 durva allergiara egy etel es egy gyogyszer kozben kiderult de azt nem szamolnam ide). Es ebben sok szerepet tulajdonitok a megadozis sportolo vitaminoknak, valamint annak h minden az agyban dol el. Azt mondtam, hogy en soha tobbet nem lesz beteg es kesz. Pedig elotte meg a mandulam is kb 3 havonta bepukkant mar a kivetelet fontolgattak..
De oke, megertem a vedooltosokat is, meg ha nem is allok a partjan :) -
Sinesol
veterán
válasz
Schuler888 #144 üzenetére
Tökmindegy milyen erős az immunrendszered, sokat nem tudsz tenni az influenza ellen, ha épp egy uj törzs jön, ugyis kifektet. Én inkább beadatom, a betegséggel való szenvedés helyett értelmesebben is el tudok tölteni egy hetet.
-
elszabi
tag
te télen moziba, boltba sem jársz, és a gyerekért sem mész az oviba, tavaszig ott marad? mert ezeken a helyeken mind-mind nagyobb eséllyel kapsz el valamit.
nekem 25 éve le van ütve gyógyszerekkel az immunrendszeresem, mégsem parázok tömegközlekedéstől.
szerk: már van influenza elleni oltás. érdemes beadatni. tüdőgyulladás ellen is van ám! (ez nem vicc volt) -
pereces
tag
Szerintem az elektromos roller nem játékszer minenképpen kell a sisak, meglepő hogy a cikk írója anélkül használta.
Egy közeli rokonom reggel elindult munkába a rollerrel (zero 9) aztán a korházban tért magához, fogalma sem volt mi történt vele de szerencséjére viselt egy jó sisakot így nem lett komolyabb baja de bele telt pár hétbe mire felépült. Párszor kipróbáltam de szerintem roppant veszélyes egy ilyen kicsi kerekekkel szerelt gépezet amivel k.nehéz hirtelen megállni anélkül hogy rommá törnéd magad. -
Reggie0
félisten
válasz
NandorHUN #120 üzenetére
En telen lehetoleg mindig autoval jarok, hogg a sok parej aki fertozo betegen felszall ne kohogjon ossze. Inkabb allok napi 20 perccel tobben a dugoban, minthogy egy hetig beteg legyek, meg mindig tobb idot sporolok osszesegeben.
Amugy a mosakodast es a ruhak/kabat mosasat sem artana megkovetelni. Ezek utal lesz a bkv valodi alternativa.
-
MrPetya19
addikt
Amúgy ez a bicikli a tömegközlekedésen jó lenne, pont amiért mondod.
Mármint vihetném vonattal, de arra itt reggel biklivel már nem nagyon férek föl.
A világban meg azért találni megoldást erre a problémára. Léteznek buszok első bicikli tartóval. De szerintem a metrókon is meg lehetne akár oldani.
Jelenleg ezt jó időben Bubival szoktam áthidalni, de csak a belvárosi oldalon sajnos.
Egyébként akár munkáltatói oldalról is lehetne ösztönözni ezt. Pl mindenkinek járna bérlet, vagy valahogy támogatni a car poolingot stb. -
NandorHUN
addikt
Mondjuk mobilitás szempontjából az EUC a legjobb. Apró és ha fel is szállsz rá nem foglalsz több helyet mint egy gyalogos. Egyébként meg akkora mint egy táska.
Ennek ellenére pl. Németo-ban be van tiltva. Mondjuk ott elég erős az autoipar, szóval gondolom van egy elég ellenszél mindennek ami nem autó . -
arn
félisten
igy van... az autok egyszemelyes hasznalatat igy vagy ugy korlatozni kellene, mert sokmindennek ez az akadalya... ezert pontatlan a tomegkozlekedes, veszelyes a szabalyos bringazas / rollerezes, vannak dugok, legszennyezettseg, stb
maga az e-roller szvsz forradalmasithatna sokmindent, de egyszeruen nem hogy az infrastrukturalis, de az "ingyenes" szabalyozasi oldal sincs meg. ha egy jol kiepitett halozata lenne, szuperhatekony, gazdasagos, es tiszta eszkoz valhatna belole. de ha a kerekparokhoz nem keszul normalisan ilyen 100+ eve, akkor itt sem lesz erre sok esely.
ausztriaban a varosi-helykozi sbahnokon lehet bringat vinni, metron csak csucsidon kivul. a roller ezert is jo, barhova felviheted.
-
Én kicsit más irányból közelíteném meg, pozitív motivációkat kellene életbe léptetni, mint pl. a többszemélyes-only sáv, dugódíj-kedvezmény (tudom...), ilyenek. Meg a tömegközlekedést lehetne többféleképpen barátságossá tenni - nekem pl. nagy feature lenne, ha a metrókon lehetne biciklit vinni, mert egy nap 35km tekerés az belefér, de minden nap...
(#124) NandorHUN: ez a percepció-alapú matek még akkor is nagyon félrevisz, ha helyes a percepció, amit pl. a reggeli csúcsban kétlek. Aki reggel viszi a gyereket, az sokszor délután nem, és fordítva. Én pl. 10km-t megyek gyerekkel, 20-at egyedül - akkor minek számítok?
Nem hiszem, hogy bárkinek joga van szemrehányást tenni az autósnak, ha a saját kényelmét tartja szeme előtt. Ötféleképpen húzza le az állam, ezek után ne kelljen már magát szarul éreznie, hogy használja az autót. Ha az állam (ill. a társadalom) azt szeretné, hogy kevesebb legyen az autós, akkor legyen az alternatív közlekedési formáknak kézzelfogható előnye. -
Pécsen életveszélyes kerékpározni. Pláne most, hogy már négykor sötét van. Az elmúlt pár hét alatt több cserbenhagyásos kerékpár gázolás is beesett hozzánk az SBO-ra. Főleg a Magyarürögi szerpentines rész az életveszélyes és a Mecsek oldal. Két tragédia is volt, ahol nem volt bukó, pedig kellett volna.
-
synar
őstag
Köszönöm ezt a hozzászólást csak egyet érteni tudok veled. Látom te is pécsi vagy, gondolom édesapaként te is tapasztalod, ami a legnagyobb probléma, hogy kevés a biztonságos kerékpárút, főleg a város legsűrűbben lakott területei és a központ között. Még kerékpárral el közlekedek az autók között de rollerrel már biztos nem tenném ugyanezt. Ha kitiltják az ilyen közlekedésre, nálunk amúgy sem a legalkalmasabb döcögős járdákról a rollereket, akkor gyakorlatilag a történet véget ért nagyon sok Pécshez hasonló településen.
-
Engem, mint mentőorvost az szomorít el, hogy kvázi mindenki "játéknak" tekinti ezeket az eszközöket. A cikk írója sem visel bukót, se egyéb védő felszerelést! Pedig 25km/h-val nagyon nagyot lehet borulni. Egy bukó bizony megmentheti a szürkeállomány jelentős részét. De nem, ezzel még ittasan is lehet menni, mert jogilag olyan, mintha gyalogos lennél... No komment. Egy ittas gyalog is tud akkorát esni, hogy az idegsebészeten ébred a mámorból, egy hét lélegeztetés után, miután lement az agyödémája, mert becsövezték és evakuálták a subduralis vérzését... Nemhogy biciklivel vagy rollerrel. Három fiam van. Egyik sem ülhetett addig biciklire, míg nem volt hajlandó felvenni a bukót. Nincs bukó, nincs roller, bicaj, stb. A szomszéd kisfiú azt mondta, ő már nem hordja, mert már nagy hozzá és nem kell. A múltkor a Zsolnay negyedben csak az én két fiamon volt bukó, és vagy 30 gyerek bringázott a meredek lejtőkön. Helikopterrel nem egyszer voltam úgy gyerekért, ha lett volna rajta bukó, még mentő se kellett volna.
-
NandorHUN
addikt
"Rögtön azzal kezdve, hogy egyes szám harmadik személyben beszélsz a közlekedőkről, miközben sokan T/3-ban közlekednek (ie. gyerekek szállítása, stb.)"
Mint írtam, akinek kocsi kell az használja azt. De szerintem az olyan 10% lehet, aki gyerek, családját furikázza nap mint nap. És olyan 15% aki meg olyan messziről jár be dolgozni, hogy kell a kocsi - és gyorsabb és jobb is mint a vonat.
Ahogy nézem az esetek 75-80%-ban az illető teljesen egyedül utazik az autójában. Egyedül foglal el hatalmas parkoláshoz szükséges helyet és egyedül foglal el 3-4x annyi helyet, mint pl. egy biciklis. Mert neki ez a kényelmesebb.Felróják a rollereseknek meg bicikliseknek, hogy igazából nem is törődnek a környezetükkel? Lehet, de legalább nem tesznek ellene, annyit mint az autósok, akik ledudálják sokszor még a gyalogost is, ha gyalogátkelő helyen lassan megy át.
-
-
MrPetya19
addikt
Sajnos ez a naj, hogy tényleg az autó a második leggyorsabb sokszor.
Ha meg engedi a munkahely hogy egy órával hamarabb/kédőbb kezdj, és végezz, akkor meg sokkal gyorsabb, mint a BKV. Meg persze kényelmesebb is, ezért ha ugyanannyi BKV-val is, akkor többen választják az autót.
Szabályozás kell, a nagyobbakra jogsi mellé akár valami műszaki szerűség se lenne hülyeség. -
válasz
NandorHUN #120 üzenetére
Kicsit szerintem túlegyszerűsíted a dolgot. Rögtön azzal kezdve, hogy egyes szám harmadik személyben beszélsz a közlekedőkről, miközben sokan T/3-ban közlekednek (ie. gyerekek szállítása, stb.)
Nyilván tiltani hülyeség ezeket a cuccokat, viszont rendes szabályozás kellene hozzájuk, és annak szinte biztosan az lenne az egyik eleme, hogy a többször is említett 35-40 km/h tudású rollered jogosítvány-köteles lenne. Vszleg az is erősen korlátozva lenne, hogy hol mehetsz velük, ill. hogyan.
Az autó Budapesten az esetek túlnyomó többségében a 2. leggyorsabb közlekedési eszköz (a motor ugye gyorsabb). Amikor dugóban megyek (reggel), akkor a BKV minimálisan lassabb, és a bicikli is hasonló - lenne, ha a túlélés miatt nem jóval hosszabb úton mennék vele. Délután nem a csúcsban mozgok, ilyenkor autóval feleannyi a műsor, mint BKV-vel vagy biciklivel.
-
NandorHUN
addikt
Igazság szerint kicsit érdekes, hogy ezeket az elektromos készülékeket ennyire ki akarják tiltani, amikor rengeteg autót fel tudnának váltani, ha sok kocsi helyett ilyet használna az aki pl. csak kevesebb mint 20 km-t ingázik naponta. Az utak még biztonságosabbak is lennének, városi levegő tisztább és sokkal több hely.
De roller, EUC és többi ilyen ketyere új és persze tiltsák ki őket.
Akinek persze kocsi kell használja azt, de szerintem városi emberek 75%-a aki kocsival jár meg tudná tenni ezt az utat bkv-val vagy más járművel is ugyanennyi idő alatt vagy még gyorsabban is.
-
arn
félisten
De hat konyorgom, ezek az elonyok ket dologra vezethetoek vissza - nincs szabalyozas az e-rollerre, ha meg lesz, akkor szabalytalanul hajtasz vele. Bringaval is lehet arkonbokron at menni, sokan ezert is zabosak a bringaval nem tul intelligensen kozlekedokre.
Ausztriaban ugy oldottak meg, hogy a sima roller, gordeszka, etc jatekszer. Mehetsz jardan, viszont nem hasznalhatod dedikalt kerekparuton, uton. Epp mint gyalog. Az e-scooter mar jarmunek szamit, jelenleg bringa szintre sorolva (jarda tilos, kerekparut, ut hasznalhato), viszont teljesitmeny megkotottseggel, akar az ebikeoknal.
Tehat ez a 40et tudo rollerrel csapatok sok helyen gyalogosoknak engedelyezett teruleten nagyon nincs rendben. Ez mar sokkal inkabb a segedmotorkerekpar kateogria, igy meg bringaval sem fair osszevetni, az autouton a helye.
Szvsz az lesz, hogy 25ig hasznalhatod kerekparuton, jardan nem, felette meg ahol a segedmotort.
-
arn
félisten
válasz
NandorHUN #104 üzenetére
Egy elektromos rollerral gyk jobban lenullazod a mozgasodat, mint tomegkozelekdessel, mert szinte ajtotol ajtoig mesz. Mar ha ez szamit, es munkahelyen nem 1000kmt gyalogolsz vagy rendszeresen aktivan sportolsz.
Mivel en egesz nap ulok, a sima rollert is folyamatosan setaval kombinalom. Ahol nem hatekony a roller (rossz ut, emelkedo, etc), ott seta.
bringat nem hagyunk ott sehol... ez total alap. Egy kozepkategorias 2000-3000 euros bringaban is egy imbuszkulccsal is tobbszaz euros kart lehet tenni. Celszerubb egy parszaz euros egyszerubb budgetbringat tartani, es azt is zart helyen tartani varosi kozlekedesre.
-
DigitXT
félisten
válasz
Schuler888 #115 üzenetére
Tejesen életszerű.
Főleg nálunk, ahol se jogsi, se biztosítás, semmi nem kell
a kerékpározáshoz, sőt, azt még ittasan is vezetheted, mert miért ne! Biztosan
lesz ilyen előírás, ami után "lockolni" fog... előbb lesznek önvezetők a járművek.Ui: simán jöhetne rendszám bringára is, ill. SMKP-ra* de pláne! Attól még, hogy
ezek valamivel lassabbak, és/vagy könnyebbek, simán tudnak balesetet okozni,
aztán próbáld meg felelősségre vonni, ha annyit tudsz, hogy sötét ruhában volt...
(Azt sem tartom amúgy ördögtől valónak, hogy majd az e-rollerre vonatkozzanak
bizonyos szabályok. Tőlem kötelezhetnek akár motorosjogsira is: régóta van.)
Szerk: mondjuk full motoros felszerelésbe azért nem öltöznék egy ilyen gyöszön.Viszont amíg ilyenek nálunk nincsenek szvsz kimeríti a hangulatkeltés fogalmát,
hogy hasra ütve besoroljuk őket valahova, ami nekünk szimpatikus: körül kéne a
környező országokban nézni, hogy hol tartanak? Egységes-e a megítélés (nem).*: eleve úgy gondolom, hogy maga az SMKP fogalma nagyon elavult, mivel azok
az 50-es robogók, amik ma kaphatóak és 60-70 km/h-ra képesek, soha a büdös
életben nem voltak gyárilag 45 km/h végsebességre tervezve.Max. ilyen-olyan
fojtásokkal, a gazdaságosság rovására (a környezetszennyezést növelve) érik el,
hogy max. annyival menjenek... (Mintha az autónál azt mondanák, hogy ne válts
kettesnél feljebb, akkor vezetheted akár jogsi nélkül, úgy nem annyira gyors.)
-
Schuler888
senior tag
A tobbire nem reagaalnek, de azt hiszem megvan a kozos nevezo:
"Egyébként abban teljesen egyetértek veled, hogy (ha lehet!), senki
ne vezessen ittasan rollert. Se. Leginkább semmit: kerékpárt se!"
Ennyi.
Hiszem es remelem h par ev mulva minden kozlekedesi eszkoz vegez vmi fele tesztet es ennek fugvenyeben lockol -
DigitXT
félisten
válasz
Schuler888 #113 üzenetére
tehat ittasan ilyet NEM vezetunk.
Bezzeg buszt azt igen![link] Azzal biztonságos hazamenni.
Ui: biciklit se kéne, mégis szabályos(sá tették, politikai érdekből).
Elég lesz itt is annyi, hogy vkinek* megtetszik (vagy ellenkezőleg,
nem tetszik!) a dolog, és majd úgy írják meg a jogszabályt hozzá.Általában NEM szokta zavarni őket, hogy az ilyesmi máshol hogy
szabályozott, és azzal mik a tapasztalatok...Látod, téged sem
igazán zavar, hogy egyelőre csak a fantáziádban SMKP egy ilyen
roller, már büntetnél. Az életben nyilván soha nem találkoztál vele,
hogy tudd, hogy nem az... Azt megértettük, hogy utálod, de azért
nem kéne összevissza a saját preferenciáid alapján "jogászkodni".
(Én is hallgattam közgazdaságtant (egy kicsit), mégsem mondom
magam közgazdásznak, mert azért az még nagyon kevés hozzá.)*: az kevés, hogy random fórumozónak: inkább vki jogalkotónak.
Egyébként abban teljesen egyetértek veled, hogy (ha lehet!), senki
ne vezessen ittasan rollert. Se. Leginkább semmit: kerékpárt se!
Menjen kocsival aztán hívjon vmi sofőrszolgálatot, ami hazaviszi.
(BKV-val szintén ne utazzon részegen, még azt is összehányja.)
-
Schuler888
senior tag
válasz
Kapanyél #112 üzenetére
"Na az is biztos, hogy nem jogász vagy, mert sikerült jó sok baromságot összerakni.
Először is, a rolleres ma Magyarországon gyalogosnak minősül."
Valoban. De hallgattam jogot, immar harmadjara tanulmanyaim soran.
Es megismetelnem, ha megfog a rendor ittasan egy ilyen vackon, neki magyarazkodj, ne nekem, nem te fogsz gyozni, tehat ittasan ilyet NEM vezetunk. Pont. -
Kapanyél
őstag
válasz
Schuler888 #93 üzenetére
Na az is biztos, hogy nem jogász vagy, mert sikerült jó sok baromságot összerakni.
Először is, a rolleres ma Magyarországon gyalogosnak minősül. Az pedig lehet ittas bármikor.
Másodsorban egy kis közvélemény kutatás eredményének a megosztása minden, csak nem felbújtás.Nagyon egyszerű az egész amúgy: aki faszságnak tartja a rollert, az ne vegyen! Nem kötelező.
Lehet eszement példákat hozni arra, hogy mire miért nem jó, de ettől még arra a sok dologra, amire tökéletes, és amire csak itthon már tízezrek(!) használják, nem lehet elvitatni a létjogosultságát.Nekem eddig sok-sok órát spórolt meg és jó élményekkel gazdagított. Hogy ez egyeseknek nem tetszik valamilyen belső defekt folytán, azt pont vastagon.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
StaticVoid #95 üzenetére
csak hát valahol még képtelenek rá.
Mondjuk a fejlett világ nagyrészében. -
K82
őstag
válasz
Schuler888 #107 üzenetére
Nem, gyalog kicsivel több mint fél óra. Annyi mint a buszra várni plusz azzal hazaérni. Baj h nem akarok napi egy órát gyaloglással tölteni?
-
K82
őstag
Nem fővárosiként a következő: legjobb esetben is 20 percenként jönnek buszok (ha lekésném, előbb hazaérnék gyalog!), külön buszsávok hiánya miatt ugyanúgy ott rohad az autók között. Reggel, még csúcsidő előtt van csak párban a roller gyorsaságával, délután már erőteljesen vesztésre áll. Mehetnék bringával is ugyan, csak épp a város szerkezete és a bringautak léte/nem léte/kialakítása nem teszi lehetővé a szabályos (és normális) közlekedést. Ahol meg szabályosan lehetne bringával menni, oda épeszű ember nem nagyon merészkedik ha kedves az élete.
-
NandorHUN
addikt
Bicikli tök jó lenne, csak itthon elég nagy szeretettel lopják, akár kerekét is elviszik.
Néztem vidiket "melyik legjobb lakat" kategóriában, de gyakorlatilag nincs olyan amit ne tudnának levenni, ha le akarnak. Vagy csak simán kilpják a kerekedet.
20+ kmh nél az ember meg meg is izzad. Elhelyezése is nehézkesebb.Most mentem 11kg-os rolleremmel, Üllőin végig haza 36-40kmh-vel és nem volt gond, ezzel a sebességgel a zöldeket is pont megkapja az ember végig.
Hátránya kis kerék, de igazából ha pl. oldalról az ember rámegy egy buckára biciklivel is eleshet. De szerintem nyári közlekedésre és világosban vagy ha az utat ismered akkor roller egy jobb alternatíva.
De még én is átgondolom, mert mozgás miatt is gondolkodtam tracking kerékpáron roller helyett.
-
válasz
NandorHUN #98 üzenetére
Amikor dolgozni megyek (15 km+) akkor 20 alatt valamivel, ami tovább csökken a domborzattal
Ez teljes út átlag, nem mozgási átlag. Ill. ez mind egy meglehetősen lassú MTB-vel.
Trekkinggel természetesen lehet ingázni, de ha rendszeresen 20-30 (vagy több) kilométert mész naponta, akkor érdemes ráoptimalizálni ezt-azt a sebességre. -
NandorHUN
addikt
Amúgy én is drága tracking kerékpárt akartam venni.
Baj csak az vele, hogy ha kikötöm elég esélyes hogy ellopják. Előző bicajomat is ellopták (egy középkategorias mtb volt). Rendőrség meg le se szarta pedig azt is tudtam ki vitte el és hova.Rollert lehet cipelni, de elfér bárhol, ergo nem lopják el.
+ 2x olyan gyors mint egy bicaj -
NandorHUN
addikt
válasz
Schuler888 #97 üzenetére
Amíg a rendőr kerékpárlopásokra rá se hederít addig rollereseknél se fognak leállni igazoltatni, max ha belehajtasz egy autóba.
-
DigitXT
félisten
válasz
Schuler888 #97 üzenetére
Tök jó, hogy random fórumozók tudni vélik, amit a rendőr sem. Esetleg
jogalkotó lennél, hogy még nem létező jogszabályt is számon kérsz?Ui: az ziher, hogy engem nem fog ittasan elkapni elektromos vackon.
Mentem már hajnalban haza rolleren, csak ugye nem piálás után...
Ennyi erővel már azért is elkaphat, mert a bicikliúton mentem hazafelé,
szín józanul, viszont, ha SMKP lesz (baromság), akkor azt se szabad.Oh wait... Mintha az Index újságíróit meg is büntették volna a Lime-os
bemutató videó után, aztán csináltak olyat, hogy "jogkövető(?) módon"
az autók közé. Hát persze, max. 25-tel, ami a legkisebb emelkedőn 20:
pont olyan, mint egy SMKP, amivel 45-tel mehetsz.Biciklivel is 40 max. -
DigitXT
félisten
válasz
Schuler888 #93 üzenetére
Mondjuk engem az ilyesmi nem érint, mert nem iszom, de azért
ezt gondold végig újra... Egyrészt nem gépjármű, másrészt ugye
kis hazánkban nemzeti sport a kocsmából piásan haza tekerés,
ami persze nem jó, de tény, így aztán legális is. Tehát, ha a roller
kerékpár, és más fejlett országokban azt mondják, hogy az, úgy
nálunk kijöhet, hogy piásan hajtható, jogkövetkezmények nélkül.Mindez persze feltételes mód, mert az elektromos roller nálunk,
ma inkább a joghézag iskolapéldája, emiatt lehetséges az, hogy
egyszer ezért büntet a rendőr, másszor azért. Füstszűrős sapka. -
StaticVoid
csendes tag
Izlandon és Norvágiában százával látok ilyeneket és egy db hasonló példával nem találkoztam. Normális tempóban és kultúráltan közlekednek az emberek. Az hogy otthon a normális szociális légkör nem alakult ki és az emberek annyira frusztráltak, hogy kapva kapnak az ilyen alkalmon, hogy bűntetlenül lehet rongálni az nem a roller gyártók hibája vagy azé, aki bevezette a Lime-ot. Lehet ezt értelmesen is hasznáni, csak hát valahol még képtelenek rá.
-
Schuler888
senior tag
Tejoeg.
"autó, taxi, sofőr és bkv helyett buliba/kocsmába megy. Éjjel haza lehet vele menni városon belül, alkalmanként sokezret spórolva."
Ez tudod mi? Szabalysertesre/buncselekmenyre felbujtas. Ha te meg ezt rendszeresen csinalod akkor konkretan sokszoros elkovetes...
"Az ittas gépjárművezetés (a köznyelvben inkább ittas vezetés) egy gépjármű ittas állapotban való vezetését jelenti, amely – a cselekmény színhelyén érvényes jog szabályozása szerint – szabálysértésnek vagy bűncselekménynek számít.) Az ittas gépjárművezetés szinte kizárólag szándékosan elkövethető bűncselekmény."
Eszem megall.. -
-
Postas99
senior tag
Egy 4 személyes családnál 4 roller a csomagtartóban zuhogó esőben félreállni a dugóban 510-es út taksonynál, és elindulni rollerrel. Még véletlenül sem alternatíva...
Vegyük hozzá hogy csomagokat is viszel a csomagtartóban.. már ha a 4 roller mellett jut hely annak is...Azért egy Szigetszentmiklós buckából be a boráros térig megnézném hogy nappali forgalomban az úttesten meddig maradnál életben.. vagy esti időszakban. most 5-6 körül ugyanez a szokásos magyar mentalitással.... kivilágítatlanul... mellény nélkül.. úgy ahogy a biciklisek is szokták... nem életképes gondolat.
Ez pesten kerületek között jó, de tovább nézve a távolságokat életképtelen dolog..
Arról nem is beszélve hogy ki az az idióta aki egy zuhogó esős időben a sáros útról felkapja a rollert magára miközben öltöny van rajta... vagy csak sima ruha...
Ez egy ficsúr hóbort... volt ilyen kollegám..Néztem a képeket is abba az elektromos autóba csak mutatóba lett betéve a roller... az is csak akkor amikor száraz időszak volt... Az emberek nem hülyék hogy tönkretegyék direkt a használati tárgyaikat
-
arn
félisten
nalam szabalyosabban szvsz kevesen kozlekednek... de hiaba vagy szabalyos, ha az autok a van hogy 10-20cmre mennek el melletted, van hogy tesznek az elsobbsegre. nem azzal van a gond, hogy jardan elutnek vkit, mert most is ott kozlekedem, hanem azzal, hogy a rendor megbuntet. ot nem erdekli, hogy volt e baleseted vagy sem.
pl az 5-10 eves gyerekek tuti sokkal szarabbul es veszelyesebben bringaznak a parkban mint en a 35 eves tapasztalatommal, nekik lehet, nekem nem.
-
Kapanyél
őstag
Tipikus kívülálló gyűlölködése kioktató stílusba csomagolva, amit előadtál.
Az elmúlt évben a rolleres ismerőseimtől az alábbi felhasználási módokat láttam:
- csomagtartóban van a roller, belvárosban kiterjeszti a parkolási zónát 1-4 négyzetkilométerre is. Le tudjuk tenni kijjebb a kocsit, nincs parkolási díj és nem kóválygunk 10-20 percet parkolóhely kereséssel a dugóban, idegeskedve. Környezetbarát.
- csomagtartóban van a roller, hazafelé dugó, autóval félreáll, rollerral hazamegy. Környezetbarát.
- kiszalad vele boltba, ami már olyan messze van, ahová addig autóval járt. Környezetbarát.
- vidéken volánbusz vagy vonat helyett használja ingázásra. Környezetbarát, ha amúgy inkább autóval, robogóval menne a kiszámíthatatlan járatok miatt.
- autó, taxi, sofőr és bkv helyett buliba/kocsmába megy. Éjjel haza lehet vele menni városon belül, alkalmanként sokezret spórolva. Környezetbarát, még tömegközlekedéssel kombinálva is.
- szórakozás, kirándulás, ahová roller nélkül el sem menne, mert lusta.Nagyon kevesen vannak azok, akik 100m séta helyett lustaságból rollerre pattannak, sőt, (több)százezres járgányt vásárolnak.
A bicikli nem (mindenkinek) alternatíva! A városban ott nem hagynám a bringámat sehol, ezt meg összecsukom és magammal viszem bárhová is megyek. Na ez a mikromobilitás es semmilyen szabályzás nem fogja eltűntetni a rollereket, ezért jobb ha mindenki hozzászokik. -
Kapanyél
őstag
Talán ez hiányzik a leginkább a rolleres rutinból: defenzíven hajtani.
Én úgy megyek járdán vele, hogy minden kapunál vagy autókijárónál lassítok, mintha éppen jönne ki valaki - természetesen a másik oldalra húzódva, amennyire csak lehetséges. Így a járdás átlagsebességem alig 10km/h.
Még sosem volt ezért balesetem.
Az tényleg nem működik, hogy húzod neki és cikázol. Még egy parkolóban sem számítanak az autósok arra, hogy a következő pillanatban már ott terem a rolleres, nem fog elsőbbséget adni. 80 év alatt a bicikliseket sem tudták megszokni... -
-
NandorHUN
addikt
válasz
Schuler888 #80 üzenetére
*ha behajlítod a térded.
Nem kell teljesen leguggolnod. -
Egy teljes aksifeltöltés hány Forintra jön ki?
-
dz1989
senior tag
Mielőtt azt hinné mindenki hogy környezet barát.
[link]
Addig amíg nincs olyan megoldás az akkura és a töltésére környezet barát módon addig nem tartom létjogosultnak és nemértek egyet.
Az lenne a legjobb megoldás ha nem lennék lusták az emberek.
Ugyanis is fogyaszthatói távolságra épülő cucc.
Inkább már a bicikli.A Magyar kultúra az katasztrófa azt Én aláírom.
Nem kéne szabályokat hozni ha mindenki ésszel lenne és gondolkodna.
Valamint olyanok kezdik el használni akikknek semmi tapasztalata nincs.
Utána csodálkozik hogy elesik. Jobb esetben. Rosszabb esetben másokat veszélyeztettnek. Múlt hétvégén pont egy ilyen Xiaomival jöttek nekem.
Után a szokásos Lime-osok majf nem ... Kisgyerekkel nem lehet normálisan kimenni az utcára() .
Ha valaki vezetői engedélyhez kötnék az nem ártana. Szerintem. -
arn
félisten
válasz
NandorHUN #73 üzenetére
az ovatossag nem csak rajtad mulik, es egy rollerral mindig te leszel a szenvedo fel, akarki hibazik. a multkor pl egy diplomata auto ugy jott ki elem, hogy kb 5 meterre voltam tole. reagalni alig tudtam, pedig olyan 25tel mehettem kb - most kepzeld el ezt nagyobb sebessegnel. oldalrol mentem neki, de ha frontalisan neznek be vmit (becsben alap, hogy a bringakat beengedik szembol az egyiranyu forgalomba), lehet 80-90kmh sebessegkulobseggel sok eselyed nem lenne egy rolleren.
-
RaZroX
addikt
#75
Ha én autó helyett mehetek bkv-val vagy elektromos rollerrel, teljesen mindegy, hogy melyiket hagyom fel a kettő közül a másikért, az autót cserlétem másik közlekedési formára.
A környezet tudatosságról amit írtál kicsit sem helytálló. Ha én elmegyek A-ból B-be busszal, az mitől környezet barátabb mint a roller ? Attól, hogy szennyezi a városon belül a levegőt ?
A legtöbb busz dízel motoros, ömlik belőlük a fekete füst. Persze lehet mondani, hogy a villamos meg nem, de buszból sokkal több van és busszal többen utaznak mint villamossal.
Ezzel ellentétben a roller kicsit sem szennyezi a város levegőjét (ahol az emberek élnek).
Igen az előállítása káros a környezetre, de a rengeteg BKK/BKV által használt járművek rendszeres szervizelése, tankolása és maga a jármű előállítása is igen csak káros. Gondoljunk akár csak a rengeteg olajra amire szükség van hozzájuk. Nem mondom, hogy mindenki rollerezzen, (nem is lenne jó) és tudom, hogy egy busz nem egy embert visz hanem rengeteget, míg a roller egy személyes.A rossz felhasználás pedig a Lime felelőtlenségéből ered, ugyanis bárki használatba veheti, akinek van pénz a bankkártyáján és van okostelefonja. Mert ugye ezek nem saját eszközök, "erre nem kell úgy vigyázni". De hány olyat láttál aki saját rollerrel baromkodott az úttest közepén ? Szóval nem az eszközzel van a baj, hanem a szolgáltatással, ami elérhetővé teszik ezeket mindenki számára. Egyszerűen csak szigorítani kellene rajtuk, de akkor meg ugye esik a bevételük a kisebb felhasználás végett.
A többi közlekedő emberre minden közlekedő ember káros, aki nem arra figyel amire kell, vagy hibát vét. Egy biciklis épp olyan veszélyes ha hülye, mint egy rolleres. De a fő út közepén rohangáló ember is ugyan ilyen kategóriába esik, vagy aki 110-zel megy 50-es táblánál kocsival. Szerintem járműtől függetlenül, mindenkinek kellene valamilyen egyszerűbb engedély, aki közúton akar közlekedni, vagy legalább a kresz ismerete.
-
pengwin
addikt
A modern mikromobilitási eszközökben rengeteg lehetőség van, és bár csomó tényező kezdi nehezíteni az elektromos rollerek használatát, összességében még mindig érdemes rá valódi alternatívaként gondolni.
A legfrissebb kimutatások alapján nagyon újra kéne gondolni az ilyen hangzatos kijelentéseket. Rövid az eszközök élettartama, és olyan emberek használják őket, akik azelőtt kerékpároztak vagy tömegközlekedtek. A felhasználók csak elenyésző része ül át autóból rollerre.
Elég csak szétnézni az ismeretségi körben, én legalábbis ugyanezt láttam a saját kollégáim és barátaim körében. a legtöbben állatkodni, szórakozni használják, nem pedig közlekedési eszközként.
A "mikromobilitási forradalom" meg egy nagyon jól hangzó szólam, de alapvetően csak arról van szó, hogy még több szeméttel próbáljuk még kényelmesebbé tenni az életünket. Semmilyen értelemben nem környezettudatos: káros a természetre és a többi közlekedő emberre nézve is.Azt mondjuk nem értem, hogy a turisták által használt "autókerekű" motorokat miért hívják rollernek. Emberi erővel nem lehet őket hajtani, és a teljesítméyük is a többszöröse egy ilyen Xiaomi rollerének. Sokat javítana a kategória megitélésén, ha elkülönítenék a két formailag is nagyon eltérő járműcsoportot.
Az első oldalon említett vandálkodást nagyon komolyan büntetném, mert semmiképpen sem jogos válasz az ilyennel közlekedő emberek gyakori idiotizmusára.
a Pro esetén három részre osztották a 300 W (folyamatos)/ 600 W-os (rövid idejű), brutális nyers erőt
Segítek: ez már bele esik a segédmotorkerékpár teljesítmény-kategóriájába. Hiába van más alakja a cuccnak, a teljesítményszint abszolút védhetetlen.
Én egyre inkább úgy látom, hogy az elektromos rollerekkel mesterségesen sikerült problémát csinálni az egyébként egyértelmű szabályozásból.
-
Kapanyél
őstag
Na igen, a fékek. Egyébként bármilyen roller legyen is, egyik sem való arra, hogy 25-nél többel menjenek vele. Akinek ennél gyorsabb kell, az üljön motorra, esetleg e-bike.
Engem a tárcsafék hiánya a GT-n további óvatosságra int és csak akkor megyek 40-nel, ha tényleg hosszú egyenes van előttem nulla forgalommal, gyalogosok nélkül.
Városban 20-nál többel nem is szoktam menni, onnan meg viszonylag hamar megáll. -
Napfénysüti
nagyúr
Nem rossz bár lehet tényleg nem éri meg a felárat a Pro.
Viszont a szerzőhöz egy megjegyzés: ha már amolyan példamutatóak akartok lenni mert sokan olvasnak titeket nem leehtne hogy bukót viseltek rollerezés közben? Tudom nem kötelező de mindig meglepődöm hogy ezeknél a járgányoknál amik 25-ös sebességre képesek alig vesz fel valaki fejvédőt. Pedig a kis kerék miatt ezekkel könnyebb esni és csúnya következményei lehetnek ha valaki odacsapja a fejét. Oké, lassab jármű mint egy kerékpár de akkor is én azért erősen ajánlanám a bukó viselését.
-
arn
félisten
válasz
NandorHUN #68 üzenetére
egy veszhelyzetben epp az a veszelyes, hogy nem tudsz ra felkeszulni, hanem varatlanul er. tudod ki menne 40el egy aprokereku vmivel tobbsavos uton autok kozott, esetleg villamossinekkel tarkitva. kesz ongyilkossag egy nagyvarosban, ido kerdese, hogy mikor lesz egy sulyos baleseted.
-
arn
félisten
kepletesen irtam - hogy itt becsben ha szabalyosan hasznalod (mint az autot illik) akkor mar nem olyan hatekony. rollerral kozlekedem, de epp amiatt nem valtottam erollerre, mert behoztak ezeket a szabalyokat. kar erte, mert baromi jo eszkoz - otthon is szigoritani fognak tutira.
a bringat is azert tettem le, mert veszelyesen kozlekednek gyakran az autosok, a legutobb, amikor kihajtottak elem - ott adtam fel. rollerral ugyanezen a helyen meg sokkal kiszolgaltatottabb az ember, a magas sulypont, es nem tul jo fekek miatt.
normal roller a jardan, parkokban + tomegkozlekedes. kb hasonloan hatekony, mint a bringa, csak eppen nem olyan veszelyes.
-
DigitXT
félisten
Legutóbb, amikor körülnéztem, még nem Ausztria volt kiírva a határon...
Mármint erre az oldalra... Amúgy honnan jön ez a parkos kattanásod?
Vasúti aluljáró, amin át lehet vágni vele, de úgy ám, hogy még az osztrák
rendőr is megnyalja mind a 20 sípját, ugyanis bringaút is megy arra, LOL.Autóval viszont nem férsz arra át, szóval ez bukta... Van autóm, de nem
fogom elővenni egy hátizsáknyi kaja kedvéért, pláne hogy még 2x annyi
ideig legyek úton. Persze nagybevásárlásra nem megyek rollerrel... -
eFeMeR74
senior tag
-
arn
félisten
forradalmasithatna a varosi kozlekedest, de sajnos elobb el fog halni, mielott igazan megvetne a labat, mert nincsenek meg a feltetelek.
-
K82
őstag
Az M365 Pro-val kapcsolatos tapasztalatom is benne volt az előző hsz-ben és talán segítség annak aki ezt szeretné választani. Továbbra is fenn tartom h aki a terhelhetőség felső határa körül használná és meg is akar állni vele dimbes-dombos településen, kétszer gondolja meg h elég-e az a féktáv amit másfél fékkel el lehet érni.
-
eFeMeR74
senior tag
Itt most nem az a lényeg kinek milyen van, kell stb. A M365 Pro van szó.
Mindegyik e rollernak van előnye hátránya és rengeteg van amiből lehet választani. Az oxo sem lehet ide venni drágább erősebb stb és?
Ja hogy az enyém 2400w összkerekes 190.000 került és még a fék is jó rajtaés felmegy 40 fokos emelkedőn is 100+ súllyal. Igaz 28kg, de nem is akarom cipelni. Kirándulásra,terepezni, élmény gépnek van.
Mindig lesz jobb, erősebb. Ki mire és hol akarja használni és mennyi pénzt szán rá ez a lényegU.I
Ha valaki ismeri Pomázon a Tél utcát na azon felmegyek. Kiváncsi vagyok hány e scooter képes erre 125kg val -
#21180672
törölt tag
ha az overall használhatóságot vesszük alapul akkor a micro falcon-t semmi sem veri. pici, könnyü, svájci minőség. egyedül az ára necces.
-
K82
őstag
A válasz egyszerű: fékek. Szép és jó a regeneratív fékezés, csak nem arra h 90+ kg-nyi tömeget megállítson úgy ahogy én szeretném (vagy ahogy a helyzet megkívánja). Volt Ninebot S4-em két napig, a dimbes-dombos veszprémi utcákon az elektromos + taposós fék édeskevés. M365 már jobb volt, de a féktáv azért ott is hagyott kívánnivalót maga után. Ugyanezért nem lett e-twow: hiába könnyebb, erősebb és rugózik elöl-hátul, amíg nincs rajta normális fék addig felejtős a dolog. Az Inokim-ben is 36V/10.5A-es akku van mint a Booster V-ben, a motor ugyan gyengébb (de még mindig erősebb az M365 Pro-énál), viszont van két dobfékem amivel rendesen meg tudok állni...
Szerk.: hátul hajt az Inokim, ami szintén előny.
-
eFeMeR74
senior tag
A jővőt nem lehet megállítani és igy is ugy is egyre több elektromos ketyere fog megjelenni amivel 5x 6x gyorsabban haladhatunk mintha gyalog mennénk.
Mindegy hogy e deszka e babakocsi e roller e cipő stb.
[link] -
K82
őstag
Adtál egy jó tippet hogyan lehet bevinni a boltba.
Bleccs: G30 is bekúszik már 200k alá, nem olyan vészes. Én egy Inokim Light 2 - t használok és ez sem vízálló, pedig már nem egy kategória a kettő.
-
Bleccs
csendes tag
Sokszor eszembe jut, hogy kellene egy elektromos roller. Számomra ez a modell lenne a legmegfelelőbb választás, ha vízálló lenne. Szerintem alap kéne, hogy legyen, mivel mégiscsak egy közlekedési eszközről beszélünk. Ilyen formában sajnos nem válthatja ki a BKV-t, mivel nem mondhatom, hogy bocsi most nem jövök be dolgozni, mert szakad az eső. Nem tud valaki egy olyan rollert, ami kibírja a gyakorlatban a 30 km-t egy töltéssel, a "padlóban" van az akksija, és esőben is 100%-ig vízálló? Az sem gond ha megbirkózik a lightosabb budai emelkedőkkel. Jelenleg egyetlen ilyenről tudok (Max G30), de az veszettül drága.
-
eFeMeR74
senior tag
válasz
tothmaxy182 #39 üzenetére
Nagy tévedés elég sok mindent javítottak. Az akku 45% nagyobb. Alu doboz az egész ezért nem pattan el a forrasztás. Változtattak az összecsukó mechanikán. Itt jegyezném meg a sima m356 ből is több változat van v1 v1.2 v1.3 . 110 helyet 2 lyukas 120mm tárcsafék van,hosszabb fellépő, mágneses töltővédő, oled kijelző. A sárvédő alatt védetebbé rakták a kábelt. Erősebb motor.
Szeretném, ha ez a roller lenne a legvacakabb. Persze nem ezzel a roller kell terepezni,meg úgy használni mint egy bmxet.
Ez a városi közlekedés kiváló alternatívája és ár érték minőség terén a legjobbak közé tartozik. Nem véletlenül van több tucat klónja másolata.
[link] -
DigitXT
félisten
Auchanban mondjuk én is a rollerrel tologatom a kosarat, Lidlben így egyszerű.
Igen, így egy kicsit nagyobb a helyigénye (kilóg oldalra), de mivel ez OFF topik
és nem M365-ről van szó, még elviselhető a túllógása. (Amúgy a kisebb kocsi.)Szerk: van ugyanitt nagyobb fajta, arról még kevésbé lóg le, ám az már tényleg
nagy "szekér" és felesleges is tologatni, mert annyi cucc nem fér a hátizsákba. -
DigitXT
félisten
Na igen, kisboltba "kiszaladni " nekem 15 perc. Oda-vissza az 30...
Ugyanez elektromos rollerrel 3 perc. Oda-vissza 6 perc... Járulékos
időveszteség, hogy össze kell hajtogatni a célnál, de az elég gyors.
Pontosan mi is a röhejes abban, hogy több szabadidőm marad?
Szerk: kocsival kb. 5 perc csak oda: az hiába megy 30 km/h fölött,
ha nem lehet a gyalogjárón átvágni a vasút alatt, így kerülővel mész.
Azaz a kocsinál "zöldebb", gyorsabb: vállalom, hogy röhejesebb. -
K82
őstag
Tény h gyalog is minden ugyanolyan messze van - csak tovább tart az út. Munkába járáshoz váltottam rollerre, nem mindegy h 10 vagy 30 perc alatt érek haza. Kocsival valahol a kettő között, de Veszprémben közlekedni a reggeli és a délutáni csúcsban felér egy öntökönrúgással.
-
fank70
csendes tag
Inkább vegyél egy klassz bakancsot, az kényelmesebb, környezetbarátabb és mesze nem ilyen röhejes.
-
RaZroX
addikt
Én továbbra is állítom, hogy a Lime felhasználóival van a probléma.
Egyrészt, ha pl kocsival valaki feláll a járda közepére, azt azért nem dobják be a Dunába, mert nehéz. De kis idő után biztos lesz aki rá rúg vagy leköpi. Ez persze nem azt jelenti, hogy ez a normális reakció, de kicsit sem új dolog, hogy a gyalogosok erőszakosan lépnek a fel a nekik kijelölt "területért".
Én 2x próbáltam ki a Lime-ot, először azért, mert nagyon érdekelt, hogy milyen egy elektromos rollerrel utazni, másodszor meg azért mert nagyon-nagyon bevált.
Borzalmas látni, hogy a felhasználók milyen nemtörődöm módon hagyják a mindenség közepén a rollereket. Érdekes, mi félre tudtuk tenni a járda széléhez, egy oszlop mellé ahol nem zavar senkit.
Én tavasszal tervezek venni sajátot, mert nagyon sokszor tudná helyettesíteni a kocsit.
A Lime-nak meg illene rengeteget szigorítania a felhasználási feltételein.
ui: Lime felhasználóknak! Aki lát rossz helyen hagyott rollert, az jelentse az alkalmazásból! Kb 2 perces mutatvány. -
tothmaxy182
őstag
Nekem a sima M365 van, szóval van tapasztalatom. Szeretem, nagyon élvezetes vele menni, bár idén nyáron alig használtam, tavaly sokkal többet.
Sajnos valami mindig nyiszog, ropog, csörög-zörög, mozog, hajlik, törik, lyukad rajta. Nem vagyok egy műszaki analfabéta, és mindig meg tudom csinálni amikor valami baja van, de elhiszem, hogy sokan nem. Sokan csak használnák, de sajnos nem egyszerű vele együtt élni, és külön elszomorító, hogy a Pro verzióban nem javítottak szinte egyik ismert problémán sem.
Élvezetes cucc, de szörnyű konstrukció... -
DigitXT
félisten
Kamerás Kergetőkocsi Kell ide!
Még nem olvastam a cikket, de hamarosan!
-
w333
félisten
De kemény ... még egy Subarut is legyorsult (ez a kép de jól sikerült) !
-
hoffman_
nagyúr
hey Koma, köszi az írást.
én sem voltam/vagyok nagy híve, ugyanakkor először és egyelőre utoljára Berlinben próbáltam a Lime-ot, ahol viszont kellemesen csalódtam. a város kerékpáros infrastruktúrája elég jó, Budapesthez képest mindenképp. a rollerek köröket vernek a honi típusra, sokkal masszívabb, minőségibb darab, komoly felfüggesztéssel. teljesen jókat krúzoltunk vele étteremből hazafelé meg múzeumba menet - ez nem változtat a tényen, hogy biztos nem vennék itthon/itthonra. továbbra is tartom, hogy a lábbal hajtott verzió, vagy egy (rendes, elvárható városi ss
) ugyanolyan tempóval elvisz dolgozni, kis megszokás után izzadás nélkül, jobb kondival.
-
eFeMeR74
senior tag
Teljesen igazat adok neked és tetszik a hozzáállásod is. Én mindig alulra teszem rá ponyva azt lehet pakolni rá, minden pefért bőven.Nekünk sem lötyög pedig megvettem a hézagoló szilikont, de a legvékonyabb sem fér bele. A teszt ezt sem emlití, hogy itt is alakitottak rajta itt már nem alu hanem vas van a záró szerkezetnél ezért erősebb nem törik.
-
andor80
senior tag
Persze,hogy igazam van . Avokádot hasonlítasz a tojáshoz.és még a széthullásos részben sincs igazad mondhatni ordas kamu ...Az én Xiaomim még nem esett szét ,ahogyan sokaké szintén nem.Neked van?Csinálj már róla videót mi ment szét! Köszönöm szépen kiváncsian várom a saját videót!
A korlátozás nélkül használhatónak vetíteni a sima rollert ugyanaz mint fentebbi végleges kijelentésed NEM igaz!
Azt se felejtsd el ,hogy az linkelt rollered is problémáival is teli a net.Én mégsem fikázom tök jó kis gyerekjáték az. -
kzkz
őstag
Egy 7 személyes toyota corolla versoval szállítom, ebbe is csak keresztben fér el, és a tesztben szereplő SUV-ban is, ahogy látom. Szóval emiatt nem sok hely marad pakolni a roller mellé. Én ezen meglepődtem, azt hittem jobban elfér, de hát ez ekkora. Ha kisebb lenne, akkor már nem lenne jól használható. Ha meg nagyobb, akkor meg már nem annyira hordozható. Szóval a középutat választották.
Nekem 1000km után se lötyög a kormány, defektem se volt eddig. Most kapott egy első rugós tagot, remélem még 2-3 évet kibír az akksival együtt. Kb. már most visszahozta az árát, mert 4-5 hónapja nem fizetek havi 20at a parkolásért, és két tank gázolaj se ment a levesbe, és én is nyugodtabb vagyok, hogx haladok és nem ülök a dugóban.
Persze aki rövidebb távra használja bkv helyett annak sokára térül meg.
A limeokat meg nem kellett volna a cikkbe belekeverni, mert azokat én se csípem, szanaszét van mindenhol a városban, mint a szemét, rontja a városképet.
-
eFeMeR74
senior tag
A méretei adottak. Innen már tudod, hogy befér e vagy nem. Én csak azért irtam mert már nem egyszer láttam, hogy a 50 col tv akarják hasonló méretekkel rendelkező "autokba"betuszkolni
Akkor úgy fogalmazok, hogy családi autóba gond nélkül befér.
A zsemléhez meg elég a roller is. -
kzkz
őstag
Egy otszemelyes corsa, nem egy ketszemelyes smart, de amúgy mindkettő auto, és a corsa közel se bevásárlóautó,mert hogy ilyen kategória nem is létezik.
Közepes csomagtartója van, de csak úgy fér el hogy az egyik hátsó ülés előre van hajtva. Vagy a hátsó ülésre kell betenni.Csak azért írtam hogy nehogy valaki vásárlás után lepődjön meg, hogy szállítani már nem tudja.
De most hogy felvilágosítottal, lehet hogy kéne egy teherautót vennem az asszonynak, nehogy azt higgyék hogy csak a tescoba megy zsemléért.
-
bb.bocs
őstag
Ez inkább az elektromos kerékpároknak szólt mintsem a rollereknek szerintem. Külön rollert nem említ, csak a kerékpárt, gondolom mivel az alaptéma az elektromos kerékpár lehet.
Többieknek:
Kijelző a gombnál beázhat, mivel a termék a leírás szerint sem vízálló...(halkan jegyzem meg egy fólia, vagy védő hamar orvosolja a problémát, ettől függetlenül ne ússzunk vele.)
Én eddig 1500km használtam, rengeteget mentem néha egy nap,most 3 hete in gyulladásom van... 1 defektem volt,általában jól felfújom a kereket. első teleszkóp ihiányzik, de létezik már hozzá monorim... sima m365 van nálam, pár fényvisszaverős matrica hogy lássanak... Elszállt egy f2 biztosíték, filléres tétel,ha jól veszed észre nem taknyolsz vele.. lett hozz ácsináltatva plusz akksi, igy a gyári 23km helyett (mókolt rendszerr 30-32km/h végsebesség) helyett egy töltéssel 50 52őt megtudok tenni , a sebesség nem csökken plusz akksival ,1 %on is 25km/h még megvan, lassabban gyorsul monduk....emelkedőt bíhatná jobban eprsze de ez van, nem hegyetmsázok. eléggé eltértem a tárgytól, de gondoltam leírom a tapasztalataima, igaz moddolt a történet nálam .) helyesírásért bocs.persze koránylötyögés hézagoló stb stb... de állítólag nagyrésze a prónál is előjöhet ... kijelző ugyanúgy belement a simába is utólag.amúgy ha most vennék rollert, egy ninebot maxot vennék nagy valószínűséggel.
-
Schuler888
senior tag
Hat hogy mar az elod is durva gyerekbetegsegektol szenved, de hogy a tervezo brigad lexarta es tovabbra is jelen van, raadasul nem tartos hasznalat, hanem egy teszt alatt jelenkeznek ezek, totalisan a semmi penzert ne vedd meg kategoriaba repiti
-
eFeMeR74
senior tag
válasz
holozis_HUN #2 üzenetére
Azért mert az a legdrágább tényező.
Egy 20ah akku 100.000 Ft.
Az én 125kg súlyom alatt sport modban 26km elmegy ami nem rossz.
A lányom 34 kg D ben 36 km után még 55 % van az akkuban. Vagyis vele simán 50-60km is megvan. Az e rollereknél a hatótáv rengeteg tényezőtől függ.
Ez a városban bőven elég.
És nem igaz, hogy nincs sok különbség a sima és a pro között. Mondom ezt 500km után. Egy hátsó defekten kivül 0 hiba. Az is a súly miatt, de oda nem ballonost raktam vissza csak elől van az eredeti
Rengeteget megy terepen is minden gond nélkül. -
-
Nekton
aktív tag
válasz
holozis_HUN #2 üzenetére
Egy akkumulátor kapacitását csak akkor lehet mAh-ban (miliAmperóra) megadni, ha ismerjük a névleges feszültségét. Enélkül nincs értelme az összehasonlításnak. Névleges feszültségértékek hiányában jobban összevethető az akkumulátorok Wh-ban (Wattóra), vagy kWh-ban megadott kapacitása.
Egy mai átagos telefon: 3,7V x 4000mAh = 14800mWh = 14,8 Wh
Ez a roller: 37V x 12800mAh = 473600mWh = 473,6 Wh
Ebből látható, hogy egy 250W-os rollermotort teljesen kiterhelve majdnem 2 órán át járathatnánk. A telefonakku meg semmire sem lenne elég. -
kzkz
őstag
Én autó helyett használom (sima m365) napi majdnem 20km-t nyomok vele. Idén 1000km ment bele.
Azért a kocsi csomagtartójába nem igazán fér el, pl egy corsaba egyáltalán nem, egy egyterube is ferdén.
-
M5Norbi
őstag
Na igen ezt nagyon jól látod.
Továbbmegyek más emberekkel szemben sincs tisztelet.
Csak a kihaénnem viselkedés a menő......
Sem tisztelet, sem odafigyelés sem kultúra sőt még csak arra sem képes az emberek többsége hogy beismerje ha elront valamit.
Csak mások a hibások....gyorshajtásnál a rendőr, bliccelésnél a BKV vagy matrica vagy parkoló ellenőr stb.A témához: Tényleg az lenne igazán hasznos ha autósok ülnének át ilyenre.
Csak ez talán mem is olyan egyszerű.....Autós szemszögből: Útban van,kerülni kell,félő hogy nem látom meg nekimegyek,kijön elém mert lehet hogy fogalma sincs a közlekedésről
Rolleres szemszög: Úristen eltaposnak,járdán elütök valakit vagy elesek, nincs igazi helyem , kész túlélő show a közlekedés stb.
-
Bibby
addikt
Jövőre költözünk, és reális alternatíva lehetne az elektromos roller napi munkajáratra. (Jelzem én is bkv-ról ülnék át, nem autóból)
Viszont ez a negatív megítélés kissé elbizonytalanít, nem akarok az lenni akit köpködnek, fellöknek, utálnak... -
válasz
holozis_HUN #2 üzenetére
Van egy hiba. A telefonok akksiját elég a mAh szerint összehasonlítani, mert a másik fontos akkujellemző (feszültség) ugyanaz minden telefonbaan, mind ~5 voltos.
Ebben a robogóban 37 voltos akku ad le 12800 mAh-t.
Ez kb 23 db mobilakkunak felel meg -
pulutodurumo
őstag
"A városban pedig bőven elég lenne, ha jó időben csak minden ötödik, városi közlekedésre gépjárművét egyedül használó autós pattanna át valami ilyesmire, máris jóval élhetőbb lenne Budapest belterülete."
Valóban jó lenne, de egyelőre az a tendencia, hogy az eddig gyalog, vagy tömeg közlekedők rollereznek és nem az autósok. Ami nem lenne baj, ha meglenne a szabályzás.
-
swayze
tag
Ez egy teljesen jó eszköz arra amire kitalálták. A bérlési lehetőség is hasznos szolgáltatás.
Az ország kultúrája ès morálja meg gyalázat 28 éves vagyok, de soha az életembe nem bànnèk így más eszközeivel. Hihetetlen, hogy ma sem gerinc sem tisztelet (eszközök iránti) nincs az emberekben.
-
holozis_HUN
addikt
Nem akarom elhinni, hogy ilyen méretű akksi vam benne... Ez kb 3x a telefonom akksija, amiből így ránézésre vagy 10db beleférne legalább, ha nem több, viszonylag kicsi maga az akksi mérete (Redmi Note 4).
Viszont durva, hogy így is ennyi km-t képes megtenni, tegyük fel egy 80kg-os emberrel. Holott telókban lassan fele ekkora akksik vannak, és "csak" egy kis kijelzőt meg az SoC-t hajtja meg - és jó, ha két napot megy.
Bár még így se értem miért nem tesznek bele nagyobb akksit, hiszen mAh-ban jóval több is elférne, tekintve a telefonok akksiméreteit és mAh számait. Vagy ennek egyéb fizikai korlátai vannak? Vastagabb burkolat kell stb a nagyobb áramfelvétel miatt, így nagyobb lesz az akksi maga és nem fér bele nagyobb?
-
A kijelző eléggé visszás, állítólag könnyen beázik. Mondjuk nem nagyon tolta lejjebb a.sima árát.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma A modern mikromobilitási eszközökben rengeteg lehetőség van, és bár csomó tényező kezdi nehezíteni az elektromos rollerek használatát, összességében még mindig érdemes rá valódi alternatívaként gondolni.
- E-roller topik
- Új tokozással jön az Arrow Lake utódja?
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- SSD kibeszélő
- Vicces képek
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Nintendo Switch 2
- RoboCop: Rogue City teszt
- Az Intel szerint a régebbi processzoraikat keresik az ügyfeleik
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
- ESR kijelzővédő, tempered glass Samsung Galaxy S24 Ultra - hoz.
- Samsung S24 Ultra Spigen Ultra Hybrid tok
- Eladó Spigen Liquid Air tok OnePlus 12-re - új
- Pixel 9 és 9 Pro Spigen ZeroOne Edition, Athlex és Liquid Air tokok - 3 db. egyben - ingyen posta
- Borofone Tag (AirTag funkciók, Apple Find My kompatibilis)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- AM 5 lapok
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4070 Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- JBL PartyBox 200 használt bluetooth hangfal! Erőteljes hangzás!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest