- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Milyen okostelefont vegyek?
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- Mobil flották
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Közben elkészült egy majdnem 500 oldalas könyv is az új API programozásáról. Ellenőrzik és ingyen letölthető lesz. A Khronos nem viccel.
Négy hónap alatt egy full API plusz ~500 oldalas programozói segédlet a semmiből. A Microsoft remeg.
(#68) Dr. Akula: L
L
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A top fejlesztők körében nincs rá igazi igény. Inkább a middleware-ektől való távolodás látszik. Azt kérik a nagyobb szoftvercégek, hogy legyen pár átgondolt API (lehetőleg csak egy-kettő), ami eléggé alacsony szintű ahhoz, hogy jól optimalizálhassanak a hardverekre és a többit majd megoldják házon belül. Sokkal hatékonyabb rendszereket lehet fejleszteni, ha a kódot teljesen ismered, és nem építesz egy rakás middleware-re.
Egyrészt igen a grafikai számítások jelentős része compute lesz az aszinkron feldolgozás lehetősége miatt, másrészt több gyártó mellett szükséges egy egységes reprezentációs szint, különben úgy jár az API, mint az OpenGL.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PhysX nem API, hanem middleware. Számos más middleware van mellette, mint a Havok, az ODE, a Bullett, illetve a saját fejlesztésű megoldások. Például manapság nagyon jellemző, hogy a fizikai részecske effekteket saját algoritmussal oldják meg a programok. A Frostbite 3-ban például ilyen van, vagy az Alien Isolation motorjában, és még lehetne folytatni a sort.
Más fizikai middleware-től azért nem látsz olyat, mint a PhysX-től, mert amit a PhysX ad az nem fizika, hanem grafika. Erre viszont nincs nagy igény a programozók oldaláról. Nem véletlen, hogy a Havok a vezető technika a middleware-ek között, annak ellenére, hogy fizetni kell érte. A legtöbb fejlesztő inkább kiadja a pénzt a minőségért.A Vulkan semmi ilyesmit nem akar elérni. Egy grafikus API lesz és kész.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyrészt azért, mert a Khronos így gyorsan lép, és a tervekhez képest 3-4 évvel hamarabb be tudnak mutatni egy DX12 konkurens, nyílt specifikációjú API-t. Akár a DX12-t is megelőzhetik a piacra kerülés tekintetében.
Másrészt a specifikációk felett a Khronos babáskodik majd, ami a gyártókban bizalmat ébreszt, mert ők nem helyeznek előtérbe senkit.
Harmadrészt számos motorba beépült már az AMD API-ja. Az eddigi munka hasznos volt, csak a függvényneveket kell átírni.
Negyedrészt nehogy azt hidd, hogy a DX12 nincs tele olyan opcionális funkciókkal, amiket ma csak a GCN-es hardverek támogatnak. Ez hardveres tudás, viszont a hardver fejleszthető, tehát 2016-ban ugyanezeket a funkciókat támogathatja az NV, az Intel és más is. Ebből a szempontból a Vulkan és a DX12 ugyanaz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Majd meglátod, ha bejelentik, hogy mennyire volt teória.
Ha akarod, akkor most leírom, hogy lényegében csak a shader forrás különbözik a Vulkanban, mert az nem HLSL, hanem részben GLSL lesz (szándékosan írtam a részben szót a GLSL elé, de erről is majd később - ezt megígértem a Khronosnak, hogy nem lövöm le, még az NDA hiánya ellenére sem). Emellett számos funkció a Vulkanban opcionális kiterjesztés lesz, vagy emulációt is kap, hogy az API-t ne csak a GCN tudja támogatni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert elkövette a Khronos azt a hibát, hogy nem kötöttek velünk NDA-t.
Mi alapvetően egy média vagyunk. Ha valami információ a birtokunkba jut és arra nincs NDA-nk, akkor megírjuk, akár egy-két nappal a bejelentés előtt. Persze, ha kötöttek volna NDA-t, akkor vártunk volna. Ez ilyen egyszerű. De ne aggódj lesz még olyan dolog, amiről nem írtam ma és ehhez kapcsolódik. Nem minden részletről rántottam le a leplet. Viszont nagyrészt annak köszönhetjük, hogy Magyarország vezető IT médiája vagyunk, hogy megjelenés előtt olyan információkat közlünk, amit más itthon nem vagy csak később hoz le.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gondolod nem ellenőriztem már több forrásból?
Eleve a Vulkan működik, holnap nem csak beszélnek róla, hanem láthatod is, hogy megy. A Khronos az új OpenGL-lel kapcsolatos munkát 2014. októberében kezdte el. Azóta négy hónap telt el. Nem lehet ennyi idő alatt egy API-t írni a nulláról. Ez egyedül úgy lehetséges, ha felhasználták a Mantle forráskódját, még így is necces, de szinte módosítás nélkül lehetséges.
Az OpenGL továbbra is fejlődik, ahogy az OpenGL ES is. Ezek független utak a Vulkan mellett. Igen lesz Vulkanhoz kapcsolodó GPGPU-s bejelentés is. A SPIR-V ehhez kapcsolódik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- HP OMEN 3080Ti 12GB
- ROG Astral GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition - 32 HÓNAP IPON GARANCIA
- GIGABYTE AORUS RTX 4070 Ti ELITE 12GB - 20 hónap garancia
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO videókártya, garanciával eladó
- Csere-Beszámítás! Akciós Gamer PC! R5 5500 / GTX 1070Ti Rog Strix / 32GB D4 / 500GB SSD
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- Csere-Beszámítás! Felsőkategóriás számítógép PC Játékra! I9 13900KF / RTX 4080 / 32GB RAM / 1TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HUAWEI MateBook 13 2020 - Kijelző nélkül - I7-10510U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest