Hirdetés
- Google Pixel topik
- Yettel topik
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Fotók, videók mobillal
- Itthon is elérhető a OnePlus 11 és a Buds Pro 2
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Nem indulnak meggyőzően az iPhone 16 eladásai
Hirdetés
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
gp Kalóz jakuzák Hawaii-on, azaz újabb őrület vár ránk február végétől.
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
SPIR-V biztosan, hiszen ez a Vulkanhoz kapcsolódik. Nagyon jó előérzetem van erről. A Khronos hátrányból beelőzi a Microsoftot.
(#28) 7time: Nem kell etetni a trollokat. Nincs szükség moderátorra. Sokkal jobban fáj a trolloknak, ha a semmibe nézitek a böffentéseiket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gondolod nem ellenőriztem már több forrásból?
Eleve a Vulkan működik, holnap nem csak beszélnek róla, hanem láthatod is, hogy megy. A Khronos az új OpenGL-lel kapcsolatos munkát 2014. októberében kezdte el. Azóta négy hónap telt el. Nem lehet ennyi idő alatt egy API-t írni a nulláról. Ez egyedül úgy lehetséges, ha felhasználták a Mantle forráskódját, még így is necces, de szinte módosítás nélkül lehetséges.
Az OpenGL továbbra is fejlődik, ahogy az OpenGL ES is. Ezek független utak a Vulkan mellett. Igen lesz Vulkanhoz kapcsolodó GPGPU-s bejelentés is. A SPIR-V ehhez kapcsolódik.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert elkövette a Khronos azt a hibát, hogy nem kötöttek velünk NDA-t. Mi alapvetően egy média vagyunk. Ha valami információ a birtokunkba jut és arra nincs NDA-nk, akkor megírjuk, akár egy-két nappal a bejelentés előtt. Persze, ha kötöttek volna NDA-t, akkor vártunk volna. Ez ilyen egyszerű. De ne aggódj lesz még olyan dolog, amiről nem írtam ma és ehhez kapcsolódik. Nem minden részletről rántottam le a leplet. Viszont nagyrészt annak köszönhetjük, hogy Magyarország vezető IT médiája vagyunk, hogy megjelenés előtt olyan információkat közlünk, amit más itthon nem vagy csak később hoz le.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Majd meglátod, ha bejelentik, hogy mennyire volt teória.
Ha akarod, akkor most leírom, hogy lényegében csak a shader forrás különbözik a Vulkanban, mert az nem HLSL, hanem részben GLSL lesz (szándékosan írtam a részben szót a GLSL elé, de erről is majd később - ezt megígértem a Khronosnak, hogy nem lövöm le, még az NDA hiánya ellenére sem). Emellett számos funkció a Vulkanban opcionális kiterjesztés lesz, vagy emulációt is kap, hogy az API-t ne csak a GCN tudja támogatni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyrészt azért, mert a Khronos így gyorsan lép, és a tervekhez képest 3-4 évvel hamarabb be tudnak mutatni egy DX12 konkurens, nyílt specifikációjú API-t. Akár a DX12-t is megelőzhetik a piacra kerülés tekintetében.
Másrészt a specifikációk felett a Khronos babáskodik majd, ami a gyártókban bizalmat ébreszt, mert ők nem helyeznek előtérbe senkit.
Harmadrészt számos motorba beépült már az AMD API-ja. Az eddigi munka hasznos volt, csak a függvényneveket kell átírni.
Negyedrészt nehogy azt hidd, hogy a DX12 nincs tele olyan opcionális funkciókkal, amiket ma csak a GCN-es hardverek támogatnak. Ez hardveres tudás, viszont a hardver fejleszthető, tehát 2016-ban ugyanezeket a funkciókat támogathatja az NV, az Intel és más is. Ebből a szempontból a Vulkan és a DX12 ugyanaz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vulkan lesz Linuxra is (fejlesztőknek már van).
Mint írtam az OpenGL és az OpenGL ES fejlesztése továbbra is különálló lesz a Vulkantól, és zavartalanul folytatódni fog a jövőben. Az OpenGL ezért megmarad, és nem lesz kompatibilis a Vulkannal.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PhysX nem API, hanem middleware. Számos más middleware van mellette, mint a Havok, az ODE, a Bullett, illetve a saját fejlesztésű megoldások. Például manapság nagyon jellemző, hogy a fizikai részecske effekteket saját algoritmussal oldják meg a programok. A Frostbite 3-ban például ilyen van, vagy az Alien Isolation motorjában, és még lehetne folytatni a sort.
Más fizikai middleware-től azért nem látsz olyat, mint a PhysX-től, mert amit a PhysX ad az nem fizika, hanem grafika. Erre viszont nincs nagy igény a programozók oldaláról. Nem véletlen, hogy a Havok a vezető technika a middleware-ek között, annak ellenére, hogy fizetni kell érte. A legtöbb fejlesztő inkább kiadja a pénzt a minőségért.A Vulkan semmi ilyesmit nem akar elérni. Egy grafikus API lesz és kész.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A top fejlesztők körében nincs rá igazi igény. Inkább a middleware-ektől való távolodás látszik. Azt kérik a nagyobb szoftvercégek, hogy legyen pár átgondolt API (lehetőleg csak egy-kettő), ami eléggé alacsony szintű ahhoz, hogy jól optimalizálhassanak a hardverekre és a többit majd megoldják házon belül. Sokkal hatékonyabb rendszereket lehet fejleszteni, ha a kódot teljesen ismered, és nem építesz egy rakás middleware-re.
Egyrészt igen a grafikai számítások jelentős része compute lesz az aszinkron feldolgozás lehetősége miatt, másrészt több gyártó mellett szükséges egy egységes reprezentációs szint, különben úgy jár az API, mint az OpenGL.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Közben elkészült egy majdnem 500 oldalas könyv is az új API programozásáról. Ellenőrzik és ingyen letölthető lesz. A Khronos nem viccel. Négy hónap alatt egy full API plusz ~500 oldalas programozói segédlet a semmiből. A Microsoft remeg.
(#68) Dr. Akula: L L
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyelőre az AMD API-jához van segédlet, de az használható a Vulkanhoz, mert a függvények 90+%-a megegyezik. Csak a megváltozott függvénynevekre kell figyelni. A Khronos valszeg át fogja írni a függvényneveket a saját verziójában.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intel Arc580 Asrock Challenger
- NVIDIA 30xx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- AMD RX 7xxx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- Zotac RTX 3050 8GB Twin Edge OC
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen