Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fiery

    veterán

    válasz Abu85 #67 üzenetére

    "Mert mindegyik új API ugyanarra az alapra épít."

    Oke, de most es fel evvel ezelott is egyedul a Mantle volt piacon. Tehat, ha a Fiji erejet kellett volna demonstralni, logikus es egyetlen lehetoseg lett volna a Mantle-lel bemutatni a Fiji kepessegeit. Az egy dolog, ha a GCN3-ra nem idealis a Mantle, de ugye ezen boven lehetett volna segiteni a Fiji (sot, mar a Tonga) fejlesztese kozben. Ha igazan fokuszban lett volna a Mantle, akkor most mindenki azon lelkendezne, hogy a Fiji hogy lenyomja Mantle segitsegevel a (DX11-et hasznalo) Titan X-et...

    "Ma nincs szabványos grafikus API VR-hez, de tervezés alatt áll. 2017-re megérkezhet a szabvány, de addig az AMD nem vár, így csináltak maguknak megoldást."

    Ami jo esellyel pont ugy (vagy me'g ugy se) fogja vegezni, mint a Mantle 1.0. Sok ertelme van, tenyleg...

    "Nem a memória a probléma, hanem az interposer. Ezek ma még nem stabilak sokkal 500 MHz felett."

    Es ugy gondolod, hogy egyszerubb a HBM2-re varni, mintsem az interposer atdolgozasaval, a meglevo HBM1 megoldasokon dobni 100-250 MHz-et? Egy olyan vilagban, ami pont arrol szol, hogy kitoljak a meglevo technologiak eletciklusat 1-2 evvel? :)

  • Fiery

    veterán

    válasz Abu85 #64 üzenetére

    Hogy lenne mar mindegy az API? :W Ha egyszer most, amikor nincs mas piacon levo alacsonyszintu API, a Mantle segitsegevel -- elvileg -- me'g meggyozobb lehetne a Fiji elonye a GM200-hoz kepest, akkor hogy lenne mar mindegy az AMD-nek? Nem Te irtad, hogy a memoriakezeles optimalisabb az alacsonyszintu API-kkal, tehat a 4 GB VRAM kevesbe lenne problema Mantle-on?

    "A Mantle nem lett lehúzva a WC-n."

    Hat persze hogy nem. Nyilvan ezert is tesztelte mindenki a Fijit Mantle jatekokkal, az AMD sajat API-jat megcsillantva. Oh, wait... A jovot meg hagyjuk mar, a Fijit nem a jovonek tervezte az AMD. Ha ugy akarta volna, akkor 8 GB VRAM-ot rak ra -- es persze ami ahhoz a merethez igy szukseges lenne, azaz GDDR5-ot, es nem HBM-et. Aki 200-250e Ft-ot ad egy videokartyaert, az most akar vele jatszani, nem jovore. Es egyebkent pont ez is az egyik oka annak, hogy me'g veletlenul sem vesznek a jatekosok Fijit. Ok most akarnak egy jot jatszani, tehat megveszik a GM200-at, kulonbozo variacioban. Ha meg majd, egyszer lesz egy csomo VR jatek, akkor majd kidobjak a most megvasarolt kartyat a jatekosok, es majd, akkor megveszik a VR-hez igazan jol passzolo megoldast. Addig meg a kutyat nem erdekli, hogy melyik API melyik VR-hez mire lesz jo. Az AMD a jovonek epit, es a jelenben sziv, de mindezt folyamatosan, megallas nelkul. Nice strategy!

    "A HBM nem működik 500 MHz-nél magasabb órajelen. Az interposereket sem készítették erre fel. A HBM2 800 és 1 GHz-en működik."

    Es a HBM1-et nem lehet ugy modositani -- ha szukseges --, hogy kicsit nagyobb orajelen is mukodhessen? Csak azert kerdezem, mert mostanaban folyamatosan tologatja arrebb mindenki az uj gyartastechnologiak bevezeteset (igen, elen az Intellel), ergo teljesen logikus lepes lenne, ha nem olyan agressziv roadmapet vazolna fel a Hynix, mint amirol eredetileg szo volt. Lehetne adni a HBM-nek egy HBM1.5-ot, es 2017-ben valtani HBM2-re.

Új hozzászólás Aktív témák