- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Körvonalazódnak az S26 Edge kamerarészletei
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ragnar_
addikt
Aki esetleg nem figyelt, kétszer annyi a directx, mint a shader modell
(Amúgy gyakran én se értek mindent, de van amit nem lehet máshogy leírni, csak ahogy van. A shader az shader..)
-
gege547
tag
válasz
#32839680 #18 üzenetére
Igen ezért is írtam úgy hogy a konzol verzióból 1-1 ben átportolva. Mondjuk a konzol verzióban meg 18 wave szál (szálnak írim mert hasonló és most nem a megnevezés a lényeg). Ebből pc-n jelenleg 14 et lehet futtatni natívan az AMD nél lehet a 18 at mert megírta pc-re is mert ezt lehet neki és kihagyott ziccer lenne és amúgy is bírják a kártyák.
Az NVidia marad 14 en mert nem megy neki több te a játék motorja megoldja hogy a maradék 4 szálra kevésbé fontosabb számítások menjenek 1-2 extra fénynyaláb távolabbi részletes textúrák vagy dinamikus árnyékok vagy a mozgó felhők az égen. Ezek nem tűnnek fel annyira a játékosnak főleg mivel nem futtatja párhuzamosan a játékot. Valamint megkapná őket csak később amikor a 14 wave szálból valamelyik leürül és tud ezzel foglalkozni. Az Nvidia erőben úgy is jobb és hamarabb végez egy szállal mint az AMD. Annak az eredményét meg puffereli valahova vagy máshogy megoldja.
A fő játékfejlesztési irány amúgy is a konzol főleg AAA vonalon. Valamint az egész ipar kb 3-4 motort használ a játékaihoz: Source, Unreal, CryEngine, Unity. A maradék meg 1-2 címnél van jelen mint pl a Battlefield.
Ha a motorok megoldják a wave szálak rendezését Nvidiára akkor a fejlesztőknek ezzel nem kell pöcsölni és 1-1 ben átfordíthatnak konzolról.
És itt jön képbe a lefizetős játék...
Mindemellett én is azon a véleményen vagyok hogy AMD éknél most rá kéne feküdni a nyers erőbe és ott megfogni kicsit az NVidiát hogy vigyék az emberek a kártyákat. Ha eléri a piaci részesedése a 35-40%-ot akkor lehet megtolni a tech motort de izomból és akkor el is húzhatnának.
Jelenleg a Free Sync miatt vagyok egyedül AMD párti mert új gépet kell építenem és a Free Sync es monitorok majd 100 ezerrel olcsóbbak a Gsync, processzorban meg megint olcsóbb az AMD és megfelelő tempót diktál. Azért 130-150 ezer spórolás nem kevés (normálisan beállt piaci árakra gondolok nem arra a kabaréra ami Vega meg GTX 580 fronton megy mostanában) -
GodGamer5
addikt
Remélem a Vega masszívan profitálni fog az SM6-ból...
-
matej013
tag
Még mindig rémálmaim vannak az SM 3.0-tól.
-
gege547
tag
válasz
Petykemano #14 üzenetére
Szerintem alapvetően nem Hiszen pont az Nvidia és az Intel "gyengesége" miatt lett gyárilag visszafogva. Az AMD nek lehet haszna belőle ha a konzolra olyan drivert ad ami több wave intrinsics-et támogat és a fejlesztők arra optimalizálnak. De itt is csak akkor ha az AMD pc-n is támogatja ugyan ezt. Mert ha '1-1 ben átjönnek ezek akkor az Nvidia gpu-k bottleneck be ütköznek. A kérdés az mekkora lesz a profit a sebesség terén és hogy nyers erőből mennyire td kompenzálni az Nvidia.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #14 üzenetére
Mindegyik gyorsul. Főleg a wave intrinsics alkalmazásával.
Származhat. Természetesen számít valamennyit, hogy a base specifikációt az Xbox One-ra szabták.
Mindegyik újabb hardver megfelel a kötelező függvények tekintetében. A különbség csak az implementáció sebességében lesz.
(#15) imi123: A Microsoft szerint igen, de azt nem tudni, hogy mi. Szerintem azoknak a fejlesztőknek célszerű ezt használni, akik már AMD-re használnak AGS 4.0-t. A shader modell 6.0-val ettől meg lehetne válni, és akkor szabványosan is használható lenne a wave intrinsics.
A Doom már használ hasonló funkciókat, de csak AMD-re. Meg a Bethesda a fő API szempontjából a Vulkant használja. Nekik ez így nem sokat ér. Az a gond, hogy az ID-nek egy PSSL->SPIR-V fordítója van, tehát ők addig nem lesznek képesek szabványosítani, amíg a Khronos nem zárkóztatja fel a SPIR-V-t a szabvány szempontjából. A PS4 shadereit ugye nem igazán van értelme az NV és az Intel hardverein futtatni.
-
Petykemano
veterán
És a voltán kívül mi lesz gyorsabb?
Nem, nem így akartam kérdezni.
Származhat ebből bármelyik hardvergyártónak kézzelfogható előnye a másikakkal szemben?
Vagy ez így jobb meg minden és szuper, hogy az amd például már generációk óta tudja És tudja és tudja, de előnye ebből majd maximum annak a fejlesztőnek származik, aki elkezd rá programozni, amikor megkapja a titan V-t? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Sebességet. A DXIL->bináris fordítás sokkal kedvezőbb, mint a mai D3BC->bináris. Hiába ugyanaz a magas szintű forrás, a hardverhez jobban illeszkedő reprezentációs szint kedvezőbbé teszi a bináris generálását. A wave intrinsics pedig még több sebességet ad. Benne is van a hírben, hogy kihasználhatóvá válik a modern hardverek szálszintű párhuzamossága.
-
awexco
őstag
válasz
->Raizen<- #11 üzenetére
Szerintem az emberek 95 százalékának fogalma sincs amiről itt szó van .
Majd mikor elolvasta gondolatban az első kérdése az lesz , hogy ettől vajon több fpsem lesz ? Amire nincs egyértelmű válasz.Elvileg közeledik a pc a konzolhoz. AMD már rég ebben bízik . A végkifejlet majd kiderül . Meg kell Várni a köv sorrendet. :
DX szintű támogatás -> Ezt támogató HW -> Ezt támogató Driver -> Ezt támogató és optimalizált game.Ha jól gondolom aki xboxról portol pc-re annak egyszerűbb dolga lesz .
Valaki talált linket , hogy milyen játékok fogják sm 6.x et támogatni ?
off: Vajon a fejlesztők sado mazo six ként hivatkoznak rá egymás közt ?
-
awexco
őstag
válasz
->Raizen<- #1 üzenetére
Az ilyen cikkekhez kellene egy szavazó a végére , hogy hány %-ban értetted miről van szó .
(#5) Petykemano :
Szerintem még akkor se csak pár szalagcím .
Lehet hülyeséget mondok , de sok kisebb stúdió a szűkösebb keret miatt inkább licenszel engine-t és abból meg a régi olcsóbb lehet. -
antikomcsi
veterán
válasz
->Raizen<- #1 üzenetére
Ne aggódj!
Ez pontosan azért van így írva, hogy kellemetlenül érezzük magunkat!
(#4) ->Raizen<-
Én megragadtam belőle a lényeget, a Paint 3D kifejezetten tetszik!
-
savior
őstag
Ebből a shader 6.0-ból a mezei felhasználó mit fog észrevenni?
-
Sanchez638
addikt
Ez is olyan mint a 6. Búcsú koncert...?
-
Petykemano
veterán
Éljen a Shader Model 6, amit már 4 generáció óta támogat az AMD és majd csak a Volta debütálását követően fogják használni a fejlesztők.
-
Sinisi
senior tag
Na hát igen... nagyon várjuk a frissítést... vagy nem? :-)
-
Eclips21
őstag
válasz
->Raizen<- #1 üzenetére
előbb elfogy az ereje mint hogy ez miatt elavuljon
-
->Raizen<-
veterán
Ha már az 1/10 részét érteném a sztorinak, már nagyon pro-nak éreznem magam itt!
Annyit vettem ki a történetből, hogy részben a sm6.0 támogatását tudja a maxwell 2.0 Tehát a 970-es karimmal még egy darabig ellehetnék.
(#2) Eclips21: Még mindig nem fogyott el, sőt egyre erősebb!
Forza horizon 3 már ultra részletességgel megy high helyett 1 év után.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- alza vélemények - tapasztalatok
- Honda topik
- BMW topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Formula-1
- Home server / házi szerver építése
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÚJ- Lenovo ThinkVision T24i-10 - 24" monitor - Számla, garancia
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
- Csere-Beszámítás! Olcsó Számítógép PC Akár játékra! Intel X5650 / GTX 1650 / 24GB / 240SSD+ 500HDD
- AKCIÓ! Gigabyte AORUS 16X (2024) Gamer notebook - i7 14650HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GBWin11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest