- Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- iOS alkalmazások
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Magisk
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
-
Assassin's Creed Shadows - A feudális Japán
gp A készítők egy rövid videót osztottak meg velünk a sorozat új helyszínéről.
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
macskea
őstag
válasz Silentfrog #31 üzenetére
Nem az alapanyag a drága, hanem a megmunkálás.
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
macskea
őstag
válasz Silentfrog #56 üzenetére
Oks, sorra veszem.
Az alja meg a teteje fröccsöntött műanyak, méghozzá valahonnan az aljáról, polietilén, esetleg poliamid. Így kerül rá a menet is, egy lépésben a fröccsöntés során. Bekerülési költsége konvergál a nullához. Szerszámköltség az egész műanyag hóbelebanchoz elemenkét olyan 10.000€, de több fészkes szerszámmal számolj, jó pár százezer (esetleg millió) ilyen szürke cucc kipotyog belőle, mire ki kell dobni.
A cső. Ami a képen van, azt szinte biztosan aluminiumból extrudálják majd még szálanyagként anodizálják. (mert ennél olcsóbb felületvédelem nincs) Utána egy száladagolós esztergában 5-6 másodperces taktidővel leszúrnak egyet, de ebben már az is benne van, hogy a külső élekről lelökik a sorját.
Összeszerelés. Ha kínában készül, akkor pár hegyvidéki paraszt összenyomja kézzel egy szem rizsért. Ha ne adj isten EU-s termék, valószínű csökkent munkaképességüek végzik ugyan ezt a munkát állami támogatásból. (azaz a piac szempontjából olcsóbban mint a kínaiak)
Na ehhez képest egy telefon (vagy fényképezőgép, vagy bármi hasonló) váza valószínűleg valamilyen preciziós öntési eljárással készül, és azt forgácsolják/csiszolják utólag gyakorlatilag minden miliméteren, hogy megfelelően pontos és esztétikus legyen. Ez nem kifejezetten termelékeny, de legalább drága. Erre jön még valami értelmes felületkezelés, valószínűleg eloxálás.
Lényeg hogy a kettő nem összemérhető. Olyan mintha a vajaskenyér kenésre azt mondanád, hogy mesterszakács szinten főzöl töredék pénzből.
Amúgy 350-ért egész jó áron vetted, mert a webshop anonnan a kép van, 570-ért árulja.
/off-ba tettem/
[ Szerkesztve ]
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
macskea
őstag
válasz #32839680 #59 üzenetére
Már miért lenne ellentmondásos? Ki kellett volna hangsúlyoznom, hogy pontosan milyen technológia? Akkor legyen:
...majd még szálanyagként egyenáramú kénsavas anodizálásnak vetik alá, majd még véletlenül sem színezik, bár lehetne...
...Erre jön még valami értelmes felületkezelés, valószínűleg kemény anódos oxidációs eljárás, vagy esetleg ha színeset akatnak, akkor választanak egyet a jópár létező technológiából, olcsójánosok a pórusos réteggel ellátott alkatrészek színezését szerves festékkel, ha meg pénz nem számít de legyen fasza akkor meg valamilyen direktszínezős eljárással. Vagy csinálhatják azt mint a nagy átlag, elektrolitikus színezést, amit a köznyelv eloxálásnak hív...
Megnyugodtál, vagy még tovább bújod a wikipédiát, hátha találsz valamit?
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
macskea
őstag
válasz Silentfrog #60 üzenetére
Előállítási költségben óriási különbségek vannak, még csak nem is kell, hogy más anyagból legyen. Viszont az értékesítési árral kapcsolatban már igaz a relációd. Ott ezek a költségek kb eltörpülnek. Viszont érdekesen működnek a termelő multik, hiába kerül mondjuk valami csak 10€-val többe, azt ők gyártói áron 50€-val többért akarják majd eladni. Ebből kiskeráron meg 100€ lesz. Durva, de kb ez a helyzet. Nagyon fura és kivételes esetben vannak csak kivételek, én a munkám során az elmúlt tíz évben csak egyszer tapasztaltam ilyet.
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
macskea
őstag
válasz #32839680 #63 üzenetére
Amit találtál az egész jó, többet én sem tudnék mondani. Amúgy az iPhone-ok kezdeti kopásánál szinte biztos hogy valami technológia váltás történt. Váltottak valami drágábbra de jobbra. Amúgy ilyen háttérrel majd biztos más megvilágításba kerül az is, hogy mitől truváj az arany színű iPhone. Az emberek hajlamosak kézenfekvőbbnek venni a dolgokat mint amilyenek, no offense, én is ilyen vagyok, csak megjegyeztem. Amúgy (majdnem)ennek is van egy szép neve, a Dunning-Kruger hatás. De ezt már lestem, ebben nem vagyok olyan jó, mint mérnöki témákban.
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
macskea
őstag
Az igen gondos megmunkáláson a "Brushed stainless steel body" megjelölést érted? Mert ez annyit tesz, hogy a csövet, amiből van, egy kemény kefével végigdörzsölték. Szóval ez egy darab (valószínűleg eredendően hidraulika) cső, két körömnyi esztergált rézdugóvala végén. Tényleg no offense, de ezek olcsó technológiákkal készített apró alkatrészek. Nem baszakodni akarok, becs szó, csak ezekhez a témákhoz kifejezetten értek. A bóvli alu meg megér egy LOL-t. Az hogy egy acél rozsdamentes még nem sokat mond el a több tulajdonságáról, különösen nem az áráról. Azok az aluminiumok meg amikkel a telefonokon találkozol nem ugyan azok, mint amiből a nagyi ételhozdója készült anno. Alapanyag és technológia, de elsősorban a technológia. Ezt kellene valahogy megérteni. A tisztánlátásról meg annyit, hogy én ezt tíz éve csinálom, ez a munkám.
De nem te vagy a hibás,
hanem a Dunning-Kruger hatás.(rímelt!)
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
macskea
őstag
válasz #32839680 #67 üzenetére
Ja, a D-T-t nem kifejezetten rád írtam, hanem inkább a helyzetre. De már megbántam és kár volt, mert bevonzottam, és most iszom a levét. Amúgy az utánanézés mindenképpen becsülendő, a legtöbb emberről nem feltételezhető, hogy veszi a fáradtságot, nem akarja megérteni, csak nyomja a demagóg hülyeséget, amit valahol hallott, és megtetszett neki.
Ha valamivel hozzá tudok járulni a közösség tájékozottságához - legyen inkább szélesebb látókör - azt igyekszem leírni, más kérdés, hogy az ember nem csaphat mögé minden alkalommal egy szakmai önéletrajzot is, hogy mindenki számára fedhetetlen és hiteles legyen.
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith
-
macskea
őstag
Az eszmefuttatásod második felével még egyet is értek, nekem is volt "prémium anyaghasználatú készülékem" (most nincs, sőt), utána meg vehettem rá a Noreve tokot rém lóvéért, hogy baja se legyen, de nézzen is ki azért valahogy, ha már kifizettem a pózőrségi felárat.
Viszont a másik oldalról néha most is azt érzem, hogy hiába jó ez a telefon arra amire való, egyszerűen nem olyan igazán jó kézbevenni, nézegetni a részleteket, satöbbi. Nem vagyunk egyformák, valakinek ez fontos, valakinek kevésbé, másoknak megy egyáltalán nem. Ettől még nem kell elítélni a másikat.
''You can't measure safe driving in miles per hour'' Paul Smith