Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zseko

    veterán

    válasz SaGaIn #21 üzenetére

    De hogy írjak konkrétumot is, számomra mi nem szimpatikus az nv (üzleti szempontból persze kimagyarázható) húzásaiban, és miért tartom hülyeségnek azt amit írtál.
    - PhysX gyorsítókártya felvásárlása, és -ahogy itt már írták- az effekt indokolatlan limitálása cpu-n, hogy az ő termékeit vedd. Nem mellesleg, jópár effektet elbuksz ha kikapcsolod, indokolatlanul.
    - PhysX felesleges ráerőltetése arra is ami lényegében nem is látszik (lásd Mafia 2), ami persze az erősebb kártyáján csodamód jól fut, hogy cserélj az erősebb kártyáikra.
    - Nem konfigurálható, legerősebb tesszeláció beleerőltetése mindenbe, plusz egy nem látszódó, felszín alatt lévő, de azért tesszelált tengerrel (lásd Crysis 2), hogy cserélj az erősebb kártyáikra. Nem mellesleg miattuk csúszott a játék kiadása, mert egyszercsak megtámogatták anyagilag a fejlesztőcsapatot, hogy optimalizáljanak.
    - Egy olyan fejlesztőrendszer (GameWorks) beépíttetése a játékokba, amibe a fejlesztők nem nyúlhatnak bele, nem tudnak optimalizálni, azt az nv saját hatáskörében végzi. Ha végzi.
    - Ide sorolható még esetleg a DLSS is, bár nem olyan súlyú mint a fentiek, hogy 'húú, mennyi efpées van 4k-ban is', közben meg egy szimpla parasztvakítás.
    - Ott a G-Sync, csak nv kártyával működik, és közel 2x annyiba kerül tőle ugyanaz a monitor ha használni akarod.
    Van még egy vagy kettő más, de ezek jutottak eszembe most.
    A kis pénzeszsákocskákat pont hogy az nv osztogatja jobban, többek között hogy beépítsék a csak náluk lévő GameWorks-öt a játékokba. Ellenben az amd több fejlesztése is ingyenesen elérhető és beépíthető. Nem is nagyon tehet mást, másodhegedűs révén. Pl. ott a FreeSync, ingyenes mindenkinek. Ott a Mantle, aminek a DX12-t és a Vulkan-t köszönhetjük (ami nálam mellesleg +50% fps-t hozott pl. a Doom-ban [a gyenge cpu - erős gpu konfig miatt, pont ahogy mondták]). Ott a FEMFX (vagy volt a Havok), ami nyílt forrású, szemben a PhysX-el. Nem véletlen, hogy ez a három (PhysX, G-Sync, GameWorks) 'kvázi' megbukott (szerencsére, többet ártott mint használt nekünk).

    Ezzel nem azt mondom, hogy az nv szar az amd meg szuper, mert az nv erősebb, ez tény (de nagyon bízom benne, hogy most az amd jobb lesz), csak annyit, hogy akkor ki is trükközik.

    Blender meg... :U Mi köze az amd-nek ahhoz, hogy egy tőle független szoftvergyártó b@szik támogatás írni rá? :U Az is az amd sara, hogy a Sony Vegas Pro sem használja a grafikus gyorsítást rajta, mert csak? :U Na ne vicceljünk már...

    Nekem szinte csak amd vga-im voltak mindig, de egy kezemen meg tudom számolni mennyi problémám volt a driverrel az elmúlt húsz évben. Pedig én nem 'varázsoltam' semmiféle driverpucolóval amd alatt az új telepítése előtt mint sokan mások, csak rátelepítettem és annyi. Ugyanannyi problémám volt nv-vel, mint amd-vel (nekem kellett karbantartani haverok gépeit is jó darabig), és olyanba is belefutottam, hogy a hype-olt nv vga-val (nem akarok hazudni, nem emlékszem melyik volt) szoptunk a win7 telepítéssel mire megoldottuk, mert ahogy felrakta a win a drivert installkor (automatikusan, le se lehetett lőni), csak egy fekete képernyőt kaptunk.

  • zseko

    veterán

    válasz SaGaIn #21 üzenetére

    Persze hogy nem. Trollkodást nem etetünk. És abban a hsz-ben bőven van a zöld szemellenzőségből, nv fanságból és rövidtávú memóriából az nv 'játékosbarát' dolgairól.

  • zseko

    veterán

    válasz SaGaIn #6 üzenetére

    :DDD :DDD :DDD Annyi egyszerűen cáfolható nyilvánvaló marhaságot hordtál össze, hogy csak kinevetni tudom.

Új hozzászólás Aktív témák