Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Raucher

    tag

    válasz Dany007 #3 üzenetére

    A vas olvadáspontja 1538°C.
    Ha szénnel ötvözik - ennek a neve acél - csökken az olvadáspont. Extrém esetben 800°C alá is levihető egy kevéssel.
    De ez még mindig akkora távolságban van a 30 foktól, mint Makó, Jeruzsálemtől.

    A sínek felpúposodása nem olvadás, hanem hőtágulás következménye. Egyszerűen nem tartották be építéskor az előírt technológiát, vagy elhanyagolták a karbantartást.
    A sínek hossza jelentősen változik a hőmérséklet változások hatására. Ezt két módszerrel tudják kompenzálni.
    Hagyományosan rést hagynak a sínek között. Ezért van tak-tak-tak hang utazás/döcögés közben.
    A modernebb változat, például gyorsvasutak esetében, egy speciális közdarab hegesztése a két sín közé, ami kompenzálja a hőtágulás következményeit. Ezen esetben nincs döcögés.

    Ha nincs mód a sínek hosszának változására, akkor is fog változni a hossz, csak a nem kívánt módon vagy irányban.

Új hozzászólás Aktív témák