Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz hajbel #146 üzenetére

    A TFLOPS-ok egy konzolnál nem sokat érnek, mert eléggé direkt lehet a hardver programozása. Emiatt tudhat egy lapka akár 3 TFLOPS-ot is, de elképzelhető, hogy meg sem közelít egy 1,5TFLOPS-os konzolt, mert utóbbiban egy rakás algoritmusra külön egyciklusos utasítás van, míg előbbiben ezek rengeteg ciklusba kerülnek.

    Egy ultramobil GPU nem véletlenül tud sok TFLOPS-ot kevés wattból. Viszont ehhez tartozik maximum 150 utasítás. A Pascal esetében nagyjából ~220. Míg a GCN ~400 utasításból áll. Számos igen sűrűn használt algoritmus csupán egy utasítás, például prefix sum, compaction, sum of absolute differences, ennek a maszkolt és a quad formája. Ezek ciklusok sokaságát viszik el egy olyan hardveren, amelyekben nincs dedikált utasítás rájuk. És konzolon a direkt elérés miatt ezeket az utasításokat használják, tehát a TFLOPS mint adat semmit nem ér.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz .LnB #4 üzenetére

    Ott van a hírben, hogy egyedi Tegra van benne. A teljesítményéről hivatalosan nincs adat, de a kiküldött fejlesztői verziók lapkaszinten véglegesek. A gyakorlati teljesítménye nagyjából az Xbox One ötöde, de lehet, hogy a szoftverkörnyezet még nem tökéletes, és ezt fel lehet húzni a negyedére.

    A legtöbb program egyébként FP16-ban fog működni, tehát ezzel lehet nyerni GFLOPS-okat bőven, mert ugye az MS és a Sony konzolja FP32-ben számol. De a memória-sávszélesség nem erős.

Új hozzászólás Aktív témák