- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Bővebb Google-támogatást kap sok Garmin óra
- Google Pixel topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
válasz
vinibali #147 üzenetére
Úgy emlékszem, főleg akkor problémázik a Windows, ha a telepítése közben nem volt bekapcsolva az AHCI mód. Amúgy előnyös lenne a dolog sebesség szempontból (SSD-vel is): [link]
(#148) kreestuff: Nem rossz. Megjegyzem, többféle algoritmus létezik erre és nem mind ugyanolyan jó. A tévéknél is vannak fejlettebbek és kevésbé fejlettek, többet hibázók és kevesebbet hibázók. Szóval, lehetnek különbségek a minőségben itt is. És a késleltetésben is. Meg ahogy az előzőekben említették, proci- és GPU-terhelésben is.
Az AMD megoldása a Kaverire optimalizált, ennyi. És ebben a formában valóban csak Kaverin fut, mivel hogy HSA alapú.
Érdemes lenne egy alapos összehasonlítást végezni.
-
dezz
nagyúr
AMD-s lapom van és tudom, hogy már egy packban vannak a driverek, de akkor sem "illene" összeakadniuk.
-
dezz
nagyúr
Szerintem ő a tudatos álomra/álmodásra (lucid dreaming) gondolt, amikor is tisztába kerül az ember álom közben azzal, hogy csak álmodik, adott esetben akár tudatosan is irányíthatja.
(#112) atti_2010: Ohh, bocs, én még angolul láttam az eredeti három részt a moziban annó, és úgy emlékszem, a feliratban lézerkardnak fordították, de legalábbis minden gyerek így mondta. És mintha később a szinkronban is többször így hangzott volna el a neve.
-
dezz
nagyúr
válasz
Cathulhu #101 üzenetére
Azért a VR sisakok jóval valóságközelibb élményt nyújtanak. Ez még akkor is nagyobb hatással lehet az emberre, ha tudja, hogy csak játszik.
Bár én inkább egy olyan veszélyt látok ebben, hogy aki VR sisakkal a fején nő fel (és mondjuk több sikerélménye van a "játékokban", mint a valóságban, vagy egyszerűn több élményt szerez), nem helyezi az elsőt a második elé. Mármint nem akar-e jobban "bent" lenni, mint "kint". Az sem kizárt, hogy a virtuális valóság idővel kilép a játékok világából.
-
dezz
nagyúr
Örülök, ha valóban végtelenbe fókuszálós a Rift. (Olyan eset viszont, amikor pár centire kell fókuszálni, mint írtam, nincs, egyik VR szemüveg/sisak sem ilyen. A legtöbb ember szeme nem is képes ilyen közelre fókuszálni.)
Én is a fókuszálással kezdtem tdk.112-nek írt válaszomat.
Olyanról még nem hallottam, hogy valakinek minden 3D film után órákig tart a normál fókuszálásra való visszaállás. Ez inkább csak az első ilyen film megnézése után fordul elő egyesekkel. Az agy mindkettőt meg tudja tanulni és utána már akár azonnal tud váltani a kettő között.
-
dezz
nagyúr
Az alapvető, hogy a Rifttel sem néhány centire kell fókuszálni (mint más VR szemüveggel/sisakkal sem), de biztos vagy benne, hogy a végtelenbe? Szerintem az is megzavarná a szemet, hogy miközben a végtelenbe kell fókuszálnia, a tárgyak látszólagos távolsága és ezzel a szemtengelyek metszéspontja adott esetben csak 1-2 méter, vagy mégkevesebb. Nem hiszem, hogy ez így működik. A korábbi hasonló megoldásoknál általában 2-3m-re volt állítva fókusztávolság.
A Riftet még nem próbáltam, de más VR sisakot igen, nem esett nehezemre egy pillanat alatt visszaváltani a "rendes" valóságra.
(#94) tdk.112: Pl. hogy nem oda kell fókuszálni, ahova nézünk, azaz ahol metszik egymást adott pillanatban a szemtengelyeink, egy tárgy adott pontján, hanem végig a megjelenítőre. (Ez nem is megy sokaknak eleinte, ettől látják homályosan azokat a tárgyakat, amik nem a megjelenítő síkjában vannak. Nagyrészt a fejfájást is ez okozza az első időkben, amíg az agy meg nem szokja az új helyzetet.)
A másik, hogy a két kamera tengelyei is általában fixek, miközben a szemünké folyamatosan változik, annak függvényében, hova nézünk.
-
dezz
nagyúr
Igen, korábban tervezgették az aktív és a passzív technológia vegyítését (passzív szemüveg, a megjelenítőn plusz aktív réteg, ami váltogatja a polaritását, a képtartalommal együtt), illetve szemüvegmentes megoldásokkal is próbálkoztak. Ezeket talán jegelték. De azért a további komolyabb fejlesztések leállítása és a teljes kiszállás nem ugyanaz. Az szerintem irreális elvárás volt a gyártók részéről, hogy az emberek egész nap stereo-3D alapú 3D műsorokat akarjanak nézni és ezért hajlandóak legyenek prémium felárat fizetni, nem utolsó sorban pedig mindezt egyik napról a másikra. Erre a stereo-3D technika nem igazán alkalmas, talán majd valamilyen valódi holografikus megoldás, ami sokkal természetesebb képet ad. De néhanapján egy 3D-s filmet azért meg lehet nézni.
-
dezz
nagyúr
Ahhoz képest, hogy szerinted kihátrált mögüle a teljes iparág, ugyanúgy jönnek a 3D-s mozifilmek, adogatják kifelé a BD3D-ket, az új tévék középkattól felfelé továbbra is támogatják (aktívban vagy passzívban), a Samsung a 4K-s tévéin is alkalmazza, lassan terjedőben vannak a VR szemüvegek (még ha a nagy játékkiadók óvatosak is vele), stb.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Konzol Screenshot
- Milyen egeret válasszak?
- VR topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Nintendo Switch 2
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Thor II 1200W 80+ Platinum tápegység! Olvass!
- Huawei P30 Lite 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Xiaomi Redmi 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest