Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Vladi #197 üzenetére

    Tehát Firefox előtt nem volt választás? Pedig én pölö Netscape-et használtam.

    Egyszerűen arról van szó, hogy akkoriban nem érett még meg rá a piac eladói oldalról, hogy belépjenek rá. Amint ez bekövetkezett, amint jött egy "tökös" vetélytárs, teljesen mindegy volt az MS visszatartó ereje, a folyamat elindult.

    Azon már lehet vitatkozni, hogy a fogyasztói igény vagy az arra adható válasz volt-e előbb, de ez 1. értelmetlen 2. általában mindig több a választás, mint amennyit a piac el tud viselni, ezért van lemorzsolódás.

    Amúgy az IE6-7 váltásnál tökéletesen megfigyelhető a piac evolúciója - még úgy is, hogy az IE7-ben debütált újdonságoknak jó része azért megosztó is volt néhány esetben.

    szerk.: Amúgy mindegy, megértem én a te (ti) oldaladat is. Mint említettem, nekem olyan szinten lényegtelenek a részesedési adatok, hogy kevés dolgot tudok mondani, ami ennyire érdektelen számomra. Az eredeti kérdésemet meg hellyel-közzel megvitattuk, a többi már nem az a rész, amiről érdemben lehetne eszmét cserélni, mert úgyis csak magánvélemény, ami ugyan érdekes, de ott meg senkinek nincsen igaza :)

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Vladi #194 üzenetére

    Megint ott vagyunk, ahol a part szakad.

    A versenytársak tegyenek azért, hogy eljussanak a júzerhez. Megintcsak felhozom a firefoxos példát. A mostani részesedésnek nagyjából ugyanannyira van köze a böngésző "minőségéhez", mint anno az IE-nek :U

    Egy google-nek sem esne nehezére népszerűsítő kampányt nyomni. Hogy még nem tették, az csak annyit jelent, hogy még nincsen kész a marketingstratégia, illetve nem lépett még életbe.

    Tehát én csak azt látom, hogy a szar vagy nonegzisztens marketingtevékenységet folytató/nem folytató cégek termékeit jó nagy rásegítéssel akarjuk benyomni olyan helyekre, ahol a természetes fogyasztói ignorancia miatt nem vagy csak alacsony részesedéssel lehetnének életben. Ez az eutanázia gazdasági inverze.

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Vladi #192 üzenetére

    A te példád tökéletesen illusztrálja a mesterséges igénykeltést. Egyébként ilyen volt a füles böngészés az IE-ben - mai napig ismerek embert, akit a hideg ráz tőle, és egyébként nem egy nagymamáról van szó.

    Amúgy teljesen mindegy, hogy tyúk, vagy tojás, ugyanis ebben az esetben nem az a kérdés, hogy melyik volt előbb, hanem az, hogy a kuncsaft mit akar enni. Ha az igénylők elérik a kritikus tömeget, akkor lesz. Addig meg nem. Ez ilyen egyszerű.

    A példáddal viszont ott a baj is: vagy önként vált az ember, és "rájön, hogy voltak eddig nem ismert és egyben kielégítetlen igényei", vagy lenyomod a változásokat a torkukon, és reméled, hogy megszokják, jobb esetben megszeretik. Na maradjunk annyiban, hogy a Windows átlagos felhasználója nem fog neked megnézni egy Linuxot csak azért, hogy utána visszatérjen Win-re, és benyújtsa a kérvényt a multidesktopra.
    Tehát maguktól nem keresik a változásokat (amikre valóban van igény, az be is ficcen amúgy), azt meg mindannyian jól tudjuk, hogy a torkonlenyomás nem feltétlenül működőképes.
    Speciel én az egész "keress magadnak neked tetsző böngészőt, ha kell, ha nem"-dolgot is ilyen felesleges torkonlenyomásnak tartom. Nem kell megmenteni a fogyasztókat, hagyjuk a hülye dumát.

    A lényeg itt azon van, hogy sem a saját igényeinket, sem a saját vágyainkat, sem a saját elveinket nem kéne globális perspektívaként kezelni, és akkor talán többen fognák fel, hogy mit jelent az, hogy "tömegeknek szóló termék", illetve "tömegigényeket kielégítő termék".

Új hozzászólás Aktív témák