- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Vízálló ventilátort kaptak a K13 Turbók
- iOS alkalmazások
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Nem nyílnak a Foldok?
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Magisk
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
GAI
senior tag
válasz
cheatergs #235 üzenetére
Ezért írtam úgy, hogy mire a nagy jövőbelátásuk az igazi hasznát hozta volna, addigra váltak Legacy termékké a kártyák. Különösen az X1000 szériára jellemző, hogy a modernebb dx9 programokban tényleg földbe döngölik a GF7-es kártyákat, de mire ez az idő eljött (és tény, hogy addigra már tényleg nem voltak új típusok, de még használhatók lettek volna), addigra már szenvedős volt hozzájuk a driverezettség. De ugyanez el lett játszva a HD2/3/4000 szériával, majd később a HD5/6000 szériával is. Régi, de még használható kártyákhoz nem volt már új driver. Én ezt tettem szóvá, és nem a megjelenéskori drivereket
Az NV-nél a GF6/7 kártyákat simán, zökkenőmentesen használtad Win7 alatt, a GF8/9/200 kártyák kaptak Win10 drivert, 400-tól fölfele pedig a mai napig támogatva vannak (ez ugye AMD fronton a HD 5000 széria lenne). A Fermi-s kártyák még dx12 támogatást is kaptak (nyilván más kérdés, hogy minek, de a gesztus a lényeg, AMD oldalon meg lesheted a Legacy feliratot a kártyád neve mellett
és a legfrissebb hivatalos, az AMD oldala által javasolt driverrel dx9 alatt csak fekete képernyőt produkálnak a Terascale2-es kártyák. Szóval ilyenekről beszélek).
-
GAI
senior tag
válasz
cheatergs #233 üzenetére
Megjelenésekor persze hogy nem, de Win7 alá már nincs hivatalos driver hozzá, csak Vista-hoz. Ami azt jelenti, hogy a modernebb (de még dx9 alapú) játékokhoz Crossfire profil sincs. Szívtam vele eleget a tesztemben.
-
GAI
senior tag
válasz
cheatergs #114 üzenetére
A Riva 128-nak sokkal csúnyább képe volt, mint a Voodoo-knak, ezt tapasztalatból mondhatom, hiszen volt anno mindkettő. A TNT már rendben volt ezen a téren. ATI Rage-em sose volt aktív használatra, de a retro tesztem készítésekor nem igazán győztek meg a képminőségükkel, a sebességükkel meg pláne. Az ATI akkoriban még nem volt a topon, ők a Radeonnal robbantak be a köztudatba. A Matrox meg sose volt kifejezetten gamer kártya, szóval tény, hogy a legszebb képe neki volt, de az árát is megkérték (kb mint manapság a Quadro vagy FireGL kártyáknak).
Amit jogosan rónak fel a Voodoo-knak, az a kis textúrafelbontás, és a 32 bites színmélységben renderelés hiánya. Ez a Voodoo 1-2 korában még nem számított nagy hátránynak, de a Voodoo 3-nál már határozottan csúnyább képet eredményezett, mint a konkurens TNT2, Savage 4 és Rage 128 Pro típusok esetében.
Igazából addig volt előnyben a 3dfx a képminőség terén (is), amíg a többi gyártó csak szárnypróbálgatásokat tett a 3D gyorsítók piacán. A Riva 128 például határozottan ilyen az NV-nél, de az utána következő TNT már ütött sebességben és képminőségben egyaránt. Ugyanígy az ATI-nál, az első Rage-eket inkább hagyjuk, a Rage 128-ak már so-so rendben voltak, verték a Voodoo-t minőségben. Az S3 szintén, a Savage 3D (ha a különböző, szerintem csak nevében 3D-képes Trio 3D-t és Virge modelleket nem számolom, mert azokból sose tudtam érdemi 3D gyorsítást kicsikarni) még bugos, lassú, és csúnya képű volt, a Savage 4 már rendben volt.
Igazából a 3dfx legjobban sikerült terméke egyben a legelső is: a Voodoo 1. Nemcsak, hogy az első megfizethető 3D gyorsító volt a piacon, de gyakorlatilag nélkülözte a gyermekbetegségeket is. A képe csodás volt a kor színvonalán, és nem nagyon emlékszem bugokra, textúrahibákra a korabeli játékokban vele. Ellentétben a Riva 128-al ami hiába volt egy hajszállal gyorsabb, de rengeteg bug és csúnya képminőség jellemezte, miként a többi gyártó első 3D-képes típusait is. A Voodoo elsőre jó volt, beraktad a gépbe és leesett az állad. Nem szívtál a driverekkel, valóban "plug and play" volt. Persze ez jórészt a Glide-nak is köszönhető. Aki akkor megtapasztalta azt az élményt, amikor az első Voodoo-val először játszik 3D gyorsított módban, abból 3dfx fanatikus lett, és máig az maradt
Szóval összegezve igen, a legtöbb Voodoo kártyára igaz az, hogy egyfajta szűrőszemüvegen át értelmezi a teljesítményét és képminőségét a felhasználók egy része. De az első Voodoo az ütött. Gyakorlatilag ellenfele se volt. Nekem szerencsém volt, hogy megjelenése környékén egy havernál megtapasztalhattam, hogy mire képes (saját használatra csak 1999 táján, használtan tudtam szerezni egyet, de még akkor is sok örömet szerzett), és ez az emlék örökké megmarad
-
Qtya123
őstag
válasz
cheatergs #98 üzenetére
Ezért írtam ezt:
"(Abba most ne menjünk bele, hogy az átlagkereset nem a legjobb mérce, a medián lenne az, de nem azzal számolnak.)"De a példa szempontjából nem lényeges. Most is és akkor is az átlagkeresettel számoltak a statisztikában, nem a mediánnal. Ha a valós medián lenne a statisztika, akkor annyiban lenne más, hogy a mostani medián úgy 160ezer körül van, az akkori meg 43ezer körül. Az arányokon nem változtat. Akkor is és most is kb ugyanakkora az anyagi megterhelés egy felső kategóriás kártya esetén.
-
válasz
cheatergs #40 üzenetére
Pedig az elején direkt nem kötekedősen írtam le, erre belém köttök.
Nem azt mondtam, hogy csak onnantól szabad GPU-nak nevezni, csak pontosabb. Eszerint a HW T&L-re nem képes hardverek azok grafikus vagy 3D gyorsítók, mivel a 3D->2D leképezés (transzformáció) még szoftveres, tehát a kártya csak egy részét végzi a 3D-s grafikának. Ami GPU, az már képes az összes 3D grafikai feltétlenül szükséges feladatot elvégezni, a leképezéstől kezdve a kész képig. Nem véletlen hogy az NV-nél itt indult a GeForce brand, ahogy az ATI-nál is a Radeon volt az első HW T&L képes hardver.
A shaderek "csak" arról szóltak, hogy a T&L programozható is legyen. Ugye a T&L hozta be azt, hogy a GPU már eleve a 3D kordinátákat kapja meg, ne pedig a 2D-t. Így jött a fixfunkciós vertex feldolgozó, ami a leképezést végezte. A vertex shader pedig ebbe tud beleszólni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! ASRock B85M Pro4 B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32 RAM RTX 5060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest