- Mobil flották
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Android szakmai topik
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Azonnali mobilos kérdések órája
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Netfone
Új hozzászólás Aktív témák
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
hugo chávez #26 üzenetére
Igen. De valószínűleg nem csak egy darabig, hanem mindig is lesz igény egyszerűen programozható, de multiplatform API-re. Gondolok itt az egyszerűbb játékokra és a nem játék célú 3D-t használó programokra.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
hugo chávez #22 üzenetére
Hmm, kiderült némi infó. A RedHat is beáll a Kronoss csapatba, nekik céljuk az OpenGL további fejlesztése is. http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Red-Hat-Khronos-Group
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Cathfaern #23 üzenetére
Mondjuk a Win8-at elfelejteni nem lesz nagy dolog, de pusztán attól h. 1 évig ingyen lesz a váltás, még szerintem nem fogják hihetetlen gyorsan frissíteni azt a nagyon sok Win7-es gépet, már pedig elég sokan játszunk Win7-en. A Vulkanos játék meg menni fog azon is, így a fejlesztőknek is jobban meg fogja érni olyan API-vel dolgozni, ami rögtön megy mindenen.
Ha játékfejlesztő lennék, én biztosan nem bíznám a játékom sikerét arra, hogy mennyire fog terjedni a Win10.Emiatt mondom amit mondok:
A fentiek mellett több fejlesztő is ecsetelte a GDC-n, hogy nem feltétlenül szükséges a Vulkan és a DirectX 12 egymás melletti támogatása, mivel mindkét API nagyjából ugyanazt tudja. A DirectX 12 leginkább akkor szükséges, ha a Microsoft Windows Store áruházát is célozza az adott program, oda ugyanis Vulkan API-t használó alkalmazás nem kerülhet fel. Ha azonban ez nem cél, akkor a Vulkan API sokkal reálisabb alternatíva, hiszen nem korlátozza az applikáció futtathatóságát a Windows 10 operációs rendszerre.
[link]hugo chávez: hmm, annyi glNext hír volt Abutól, hogy ez nem maradt meg bennem, de igazad van. Arról mondjuk nem láttam hírt, hogy mi lesz konkrétan az OpenGL-el. Nyilván nem mindenki szeretne alacsony szintű api-t használni ha nem csúcs játékot programozik, de multiplatform dolog azért erősen kellene. Valamit csak csiszolnak a mostani OpenGL helyzeten. Vagy nem...
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
julius666 #20 üzenetére
A W10-nek házon belül kell versenyeznie. Nagyon gyorsan kellene nagyon sok Windowst cserélni ahhoz, hogy megérje DX12-re fejleszteni csúcs játékot. Ez ügyben szkeptikus vagyok és szerintem az MS is az, fel is röppentek hírek, hogy miként akarják a DX12-höz kötni a fejlesztőket.
Ezekkel szemben a Vulkan meg pl. élből használható az igen nagy számú Win7-re (is) fejlesztésben.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
julius666 #17 üzenetére
Viszont ha megnézed a másik oldalt, a konkurencia eléggé rossz helyzetben van. A DX12 a Windows10-el fog működni, miközben a netes statcounter oldalak szerint nem nagyon akar kikopni a Win7-se a gépekről, nem hogy jól terjedne a 8.1... Szóval az egész DX12 szekér azon fog múlni, hogy miként terjed a Win10, arra meg hiába lesz egy évig ingyen a frissítés, a nyakamat rá, hogy úgy sem nem lesz túl gyors folyamat.
Ezért mondjuk sokan, hogy ebben a pozícióban gyakorlatilag nem tudja elrontani a Vulkan.Ezt a játékfejlesztés dolgot azért ketté kellene választani. Egyértelmű, hogy az AAA játékokat nem OpenGL alatt írták, ellenben igen sok egyszerűbb játék van steamen Linuxra. Abu leírta ennek az okát, a be nem tartatott szabványosság miatt, de ezeket nyilván te is vágod.
Egyébként lesz itt csúcs OpenGL is Abu írásai alapján, mikor majd elkészül az újraírt OpenGL. Addig meg ott lesz a Vulkan.A széttöredezettség dolgot viszont vitatom. Az alapok azonosak, a driverek szintén (a driverek minősége persze más tészta, de a Valve most pl. a Mesa fejlesztőinek ingyen játszhatóvá tette az összes játékát, hogy még könnyebben tudjanak drivereket optimalizálni, hibát keresni), ez nem lehet különösebb akadály. Mindössze annyit jelentett ez a gyakorlatban, hogy Chakrán kicsit más nevű libeket igényelt néhány Steames játék, mert Debian vonalon más a nevük, kellett picit guglizni. Felraktam, elindult a játék.
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Igazad van, rosszul írtam!
FLATRONW: Abu írásai alapján, tulajdonképpen amikor portoltak egy játékot csak OSX alá Windowsról, onnan már csak az X dolgait kellett volna implementálni, hogy Linux alá is kiadjanak valamit, mert maga az OpenGl fordítás már megvolt az OSX-re.
A Vulkan ezeken a dolgokon annyit fog könnyíteni, hogy nem kell OpenGL-re portolni, mert a Vulkan multiplatform, ami nagyon megkönnyíti a fejlesztést. Plusz mire tényleg elérhető lesz, talán a Waylandhez is jóval közelebb leszünk.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kuponkunyeráló
- Elemlámpa, zseblámpa
- Mobil flották
- Medence topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- PlayStation 5
- Tesla topik
- Bemutatkozott a Lexar legfrissebb, strapabíró memóriakártyája, a Blue Plus
- Gyúrósok ide!
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- További aktív témák...
- Kingmax 2x2GB DDR3 1333 RAM eladó
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezeskonzol extra játékokkal garanciával hibátlan működés
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest