Hirdetés
- Kompatibilis lett az Android Quick Share és az Apple AirDrop
- Akciófigyelő: Black Friday kedvezmények az EarFun cuccaira
- Akciófigyelő: Huawei Black Friday akciók a tudatos életvitel jegyében
- Részletes fotókon a Honor robotkaros telefonja
- Ezekkel a kiegészítőkkel még sokoldalúbb eszközzé válik az Armor Pad 5
- Részletes fotókon a Honor robotkaros telefonja
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- iPhone topik
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Pulzust is mér az Apple AirPods Pro 3
- Poco F7 – bajnokesélyes
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vertic
aktív tag
válasz
hobizsolti
#96
üzenetére
így van.
Elég kevesen tolják assemblyben...
egy átlagos alkalmazásnál meg az ember valami fincsi magasszintű nyelvben kb. leszarja, hogy az a változó amit használ épp, az milyen pontosságú - amíg elég az adott pontosság. Tehát ha elég a 4 bájtos integer, akkor senki nem fog 8 bájtosat használni, tök értelmetlen is lenne.
A lebegőpontos számoknál már sokszor van értelme double-t használni, de ahol kellett, ott eddig is azt használtak, szóval ezzel nem sok nyereség lesz.
Leginkább a fordítóprogramok feladata az optimalizálás, de az se tud mit csinálni, ha egyszerűen nincs szükség a szélesebb adatra. Ha trükközni lehet a fordításnál, hogy összefoghatnak esetleg két 32 bites adatot, akkor rendben, mondjuk ennek sem tulajdonítok nagy jelentőséget, de a programozók döntő többsége soha nem kerül ezzel közelebbi kapcsolatba, csak kiválasztja, hogy neki mekkora pontosság kell, és csókolom.
Az optimalizáció inkább a visszairányba szokott kelleni - tehát ha 32 bites platformra írunk programot, és túl lassú, akkor megpróbáljuk a 64 bites változókat olyan keveset használni, amennyire csak lehet, vagy ha nincs FPU a gépben (mobilokra kell gondolni), akkor mindent integerrel old meg az ember amit csak tud, még ha logikusan lebegőpontos kéne is.
De olyan optimalizációról még nem hallottam, ami gyorsítana valamit, ahol egyszerűen nincs kihasználva ez.
Tehát valószínű, hogy a képfeldolgozó-renderelő, illetve a hatalmas memóriát vagy nagy pontosságú számítást igénylő programokon kívül a többi (a mindennapi életben használt programok túlnyomó többsége) soha a büdös életben nem lesz gyorsabb 64 biten, és ez nem a programozók hibája. Ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Milyen TV-t vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Óra topik
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 128GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3933, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! 8TB Western Digital Red Plus SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro+ / 8/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
egy átlagos alkalmazásnál meg az ember valami fincsi magasszintű nyelvben kb. leszarja, hogy az a változó amit használ épp, az milyen pontosságú - amíg elég az adott pontosság. Tehát ha elég a 4 bájtos integer, akkor senki nem fog 8 bájtosat használni, tök értelmetlen is lenne.

