- iPhone topik
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- MIUI / HyperOS topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Macrodroid
- Légies iPhone halvány színei
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tuninger
addikt
válasz
sharkypeti #211 üzenetére
Használtan a 135-160ezres tartományban nem kapsz olyan gépet ami többet tud vagy nagyobb élvezet használni. A Panasonic GX80 + 12-35 F2.8 lehetne jobb választás mert akkor vehetsz még rá más objektivet is, de ott a 12-35 miatt elszáll az ár
-
Tuninger
addikt
Igaz, hogy 2014 szeptemberben mutatták be, de csak 2014 Novembertől kapható, szóval csak 14 hónapos a modell
Egyébént a Panasonic frissítési ciklusa 2 év, szóval ősszel várható az utód.
Jól mondja az előttem szóló a 3x zoom mellé a fényerőt kell megfizetni, na meg a nagy szenzort. Az LX7 kitűnő gép, de kicsi a szenzor, nagy a különbség mélységélességben.
Ezt a videót LX100-zal rögzítettem a városligetben, a minőség magáért beszél:
ŐszSzerintem ilyen minőséget ennyi pénzért semmi más nem tud.
Ha RX100m4 vs LX100 a döntés akkor is az LX-re szavazok, mert jelentős árkülönbség van köztük. Ha egy árban vannak akkor az RX100 felé billen a mérleg nyelve. -
Tuninger
addikt
Szia!
Bár a képe hibátlan, a hang nem az igazi. Persze, meg tudod vele örökíteni a koncertet, és még torzítani sem fog (lehet állítani az érzékenységet) de ha utólagos felhasználásra kell (vagyis nem csak bulizni mész, hanem dolgozol valamilyen szinten az anyaggal) akkor külső mikrofon kell. Ráadásul az LX100-on nincs mikrofon bemenet.
Volt RX100-am is, az jobb minőségben vette a hangot.
realmadrid: nem adtak ki hozzá firmware frissítést
-
Tuninger
addikt
Mondjuk elég érdekes , hogy a tesztábra és a real world eredményei között mekkora különbség van. A tesztábránál kb jön a papírforma. A real world viszont mindenhol mást mutat. Mármint az Lx esetében a többi gépet még nem elemeztem ki.
Egyébként szimpatikus , hogy a lencse a teljes tartományban jól teljesít. Persze, lehetne jobb is, de míg az rx-et telében "muszáj" lerekeszelni az értékelhető eredményhez, addig az Lx 2.8on is jó eredményt ad -
Tuninger
addikt
Szerintem a real world examplenél pont a 35mm blirríroz. f2.3-F8ig konstans a minőség, saroktól sarokig éles a kép.
A 28mm-t elbökték, F2,8on és F4en is életlen a kép bizonyos része a real world samplenèl.
Ami meglep , hogy 24mmen a real world F1.7-en a legélesebb, még a széleken is. Varázslat no... -
Tuninger
addikt
A Canon innováció szempontjából a sor végén kullog. Mondjuk én főleg videós szemmel nézem. 2008 tájékán dolgoztam a Canonnak és még belülről nézve is felháborított mennyire le van maradva fejlesztés terén. Ez a szakadék szerintem az utóbbi években csak nőtt, ez a "nem veszünk tudomást a MILC"-ről magatartás egy kicsit olyan mint amit a Nokia reagált az iPhonera és az Androidra 2007-2011-ben.
Kitűnőek a Canon gépek, de pl a 7Dmark II akkor ütött volna ha 2 évvel ezelőtt jön ki ezekkel a tulajdonságokkal. A G7x valahol az RX100mark II tájékán lett volna egy szép teljesítmény. A G1Xm2 tényleg szuper gép, azt nem kritizálom (de: a videós része csapnivaló)
Az egész SLR vonala csak kis fejlesztéseket kap, tavaly a MagicLanter RAW videója felkavarta egy kicsit az állóvizet, de azt is inkább a hekker csapatnak köszönhetjük mint a Canonnak.
A Nikon is kezd lassan becsúszni ebbe az attitűdbe, hiába no, két óriás, a lendület elviszi őket... kérdés hogy meddig egy innovatív Sony és Panasonic mellett. -
Tuninger
addikt
A Dpreview egyre inkább hallgat a fórumozókra, így megnézegette a sarkalatosabb részeket, pl van pár tesztkép a reviewban ami -2 sharpness -5 noise reduction mellett készült, és azt írják sokat javul. Sajnos csak 1-2 képet postoltak ezzel a beállítással.
Nézegettem ezt új lens test részt (végre!) és egészen meggyőző. Bár meglepő hogy a real world samplenél majd minden állásban "jó" az eredmény, míg a test chart esetén (ami ugye közel fókusz) komoly különbségek vannak lerekeszelésnél.
Összességében elégedett vagyok, szerintem a legjobb kompakt lett a hiányosságai ellenére. Az biztos hogy kicsit belekavar az állóvízbe, a Sony válasza szerintem jön tavasszal, a Canoné pedig valamikor 2020 környékén. -
Tuninger
addikt
A leica verzióra gondolsz? Sajnos az is régió lockos. És a felháborító hogy mindenki a Panasonic US-ről szedi a gép paramétereket, és már nem egyszer szaladtam abba a falba hogy 4K 30p-re hirdetik, aztán nagyon is PAL verziós...
Amazon pl a régió lock miatt nem is szállít USA-ból ide. BHphotoról tudnám rendelni, de az meg 307ezerben áll megmindennel együtt.
-
Tuninger
addikt
AZ LX100 1-2 helyen kapható Én a DigitCamnél fogdostam meg egyet.
RX100M3-at /szerkesztve/ felettem linkelt Schawo
Gariról: Sajnos én is ezzel küzdök: csak ott érvényes a gari ahonnan származik a gép. Én az NTSC változatot szerettem volna az LX-ből (30 fps 4K-ban az itthoni 25p helyett), azt pedig csak japánból vagy amerikából lehet behozni. Bár az induló ár alacsonyabb (220 ezer) mint itthon (250 ezer), sajnos szállítással vámmal, áfával mindennel együtt 280-300ra kúszik, amennyit nekem még megérne, de úgy hogy nincs rá gari (vagyis vissza kellene küldeni 30 ezerért hogy lehessen gariztatni) már túlságosan borsos.
Szóval marad az európai változat részemről.Aktivitásodat nézve: én az RX-et javasolnám. Gorilla stabilabban tartja meg akár faágon, virághoz van DOF, tájképhez meg van felbontás. A mozgás közbeni stabi is jobb. Ha szerencséd van (azért elég nagy lutri) akkor használt piacról 160-180-ért is tudsz keríteni egyet, ami akár még garis is lehet
-
Tuninger
addikt
Én valószínűleg keverem az élességet és a felbontást.
A Blackmagic Pocket Cinema Camera esetén mindenki el volt ájulva tőle a profik közül hogy milyen részletgazdag a kép, aztán nekem meg olyan lágy volt hogy nem értettem miről beszélnek...
Kifejezetten tetszik egyébként hogy az LX milyen beretva éles 4K videónál. De letekerve az élességet meg egészen "filmszerű"
-
Tuninger
addikt
Ha pixel szintű részletet keresel, akkor kb 8MP méretű fotónál 100%on nézve látod maradéktalanul élesnek a képet.
Egy 12MP felbontású optika egy tökéletes objektívvel sem képes 12MP-nyi információt rajzolni. Egy 24MP-s szenzor viszont egy jó objektívvel simán rajzol 12-14-16MP-n.Rengeteg mindentől függ mennyi a felbontásveszteség.
Az RX100 is tapasztalataim szerint kb 8-10MP-re leméretezve tud 100%-on nézve makulátlan lenni (a legélesebb 28mm F3,2 ISO125 RAW álláson). Egy jóbarátomnak van egy 600D-je (18MP) és van hozzá egy nagyon szuper 35mm F2-es objektívje, ami F5,6-on szerintem simán rajzol 14MP-nyi részletet. Mondhatni: éles mint a beretva, de sajnos mióta azt tekintem a referenciának, nehezen választok magamnak fotóra gépet. Vagyis sose fotózz fix obival, mert onnantól az lesz a 0 pont, és onnantól válik drágává a fotózásHozzáteszem, hogy az APSC szenzoros gépek a hozzájuk adott kit 18-55-ös objektívvel szintén nem képesek 9-10MP valós felbontásnál többet rajzolni.
*RX100 28mm F3,2-őn, az LX elvileg 60mm F4-en adja a legélesebb képet
-
Tuninger
addikt
Én RX100 (Mark I)-ről váltok.
RX mellett szól:
bármelyik zsebemben elfér, tényleg bulifotós masina, bármikor előkap, azonnal éles, felfele villantható vaku, szuper fotós üzemidő, kirándulni könnyű, bármikor nálad lehet, 20MP java része 28mm F3,2-őn (itt a legélesebb) még tán ki is jön belőle. Magas ISOn is szuper.RX ellen szól:
videónál aránylag hamar merül (bár lehet az aksim is már öreg), fogása egyszerűen nincs. Háttérmosás csak a két végállásban, mondjuk ott egész vállalható. Kevés programozható funkciógomb. Csapnivaló első tekerőtárcsa, problémás (4x tekered körbe mire átér) Manual FocusLX mellett szól:
4K, szuper videó codec. háttérmosás a teljes tartományon, rendes fogás, szuper üzemidő, szuper manual fókusz (próbáltam), AFS (expo gomb félig lenyom-ra élesre állít) videó közben!, kitűnő low light performance, nagyobb dinamika, kitűnő állókép stabilizálás.LX ellen szól: bármennyire is azt mondják hogy kompakt, ez már csak kabát zsebben fér el. Fotós szempontból lehetne jobb, a 12MP-ből kb 8-at rajzol ideális esetben, így jó fénynél az RX szerintem jobb tud lenni. Mondjuk a 8MP épp elég
Videónál a stabi nem annyira effektív mint az RX esetén a digitális + optikai. A vaku nem hajtható felfele.
Én a videó miatt váltok. Fotó minőség szempontjából mondjuk hogy egál, ergonómiára meg abszolút LX.
-
Tuninger
addikt
Kísérletezni már most is tudsz a felkerült nyers fileokkal, van egy elég körülményes hack , amivel a lightroom azt hiszi gx7 raw fileokat lat es gond nelkul megeszi.
Itt erheted el:
http://www.mirrorlessjourney.com/blog/2014/11/panasonic-dmc-lx100-unboxing-and-a-quick-raw-fix
(Sajnos mobilrol nincsnek gyorskeyek a "link beillesztéséhez"A recés élek szerintem azért vannak (én nem látom) mert nincs a kamerában OLP szűrő
-
Tuninger
addikt
A jpg színei szerintem szuperek. A részlet, és a zajkezelés már kevésbé. Végtelenben élesítési hibák és még iso200on is zaj látható. A rawtherapee kezeli a rawot, brutális tartalék van még a fileokban! Én abban remenykedem , hogy az élesítés finomitasaval, zajszűrés csökkentésével az in-camera jpgen is lehet javitani. Ebbol a szempontbol az Rx100 egyertelmuen jobb.
Az obi egyebkent F4-en éri el a csúcsélességet középen, és F5.6on a széleken, a teljes zoomtartományon.
-
Tuninger
addikt
Igen, 1" 20MP vs 1,33" 12MP, én is úgy gondoltam hogy sokkal jobbnak kell lennie az LX100-nak, mégis gyakorlati teszt alapján nincs is olyan nagy különbség
Márton: elnézést a pontatlan szövegkörnyezetért, természetesen a highlight infó nem a 4K-2K konverzió miatt került elő, ez a 4K fileban is benne van, hanem azért mert a GH4-hez hasonlóan az LX100 is 0-255 luminancia szintet használ a szokásos 16-235-el ellentétben. Adobe Premierben még látványosabb egyébként a hatás.
-
Tuninger
addikt
Természetesen nem, de nézhetjük úgy is, hogy mikor 2 év múlva lecseréled a TV-t, a képminőség is vele együtt javul.
Ha meg tökmindegy hogy 720p vagy 4K, akkor valószínűleg neked a videós funkciók egyáltalán nem fontosak. De akkor valószínűleg a fotó minőség sem jobb számodra annyival hogy ezt a gépet vedd egy RX100 m3-al szemben, ami olcsóbb, és közel ugyanezt az állókép minőséget tudja -
Tuninger
addikt
válasz
Ed Parker #56 üzenetére
A 4K videóból simán lehet kivágni FullHD-t ami még kitűnő minőségű. Mondhatni "utólag" tudsz zoomolni vagy változtatni a videó kompozícióján.
Illetve a 4K-t FHD-ra konvertálva hihetetlen minőséget ad, ráadásul 4:2:0 helyett 4:4:4 chroma subsamplinggel, vagyis utólag sokkal szebben tekerhetőek a színek ha gradelsz. Ilyen minőséget eddig csak milliós kamerákkal, vagy RAW képes kamerákkal lehetett elérni. És ez csak 250 ezerbe kerül azokhoz képest.Itt egy példa a Highlight Recoveryre ami eddig elképzelhetetlen volt tömörített videónál.
It egy másik példa hogy hogy néz ki egy 100%-os crop a 4K videóból: Autumn in Seattle 1080p crop.
Az eredetit is érdemes megnézni, mert nagyon szép: eredeti
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LENOVO ThinkSystem NVIDIA Quadro RTX 6000 24GB PCIe Passive GPU
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730,
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest