Hirdetés
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- AGM H Max - faék strapakivitelben
- Google Pixel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Nubia Flip 5G - kagylót, jó áron
- 1More SonoFlow Pro - Let it flow!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Új hozzászólás Aktív témák
-
Emericus Max
tag
Te fogalmi zavarban vagy úgy látom
Folyamatosan kevered a vezetést támogató rendszereket az 'önvezető' autó fogalmával.
Óriási a különbség abban, hogy a vezető érzékeit mintegy kitágító, támogató rendszerről beszélünk, és ezt nem vitatom hogy hasznos. Pl. a vészfék asszisztens pontosan a pánik helyzetben való lefagyás esetén, vagy sávtartás (bár engem idegesít), de ha elalszik a sofőr, akkor jól jöhet, vagy éjjeli látást támogató rendszerek stb.
De ezek közül egyik sem önvezető járművet takar.
Itt most arról beszéltünk eredetileg, hogy egy olyan járművet akarnak fejleszteni, ami teljesen magától közlekedik és nem az ember kiegészítéseként.
És igen, leírtam röhögés nélkül, hogy te mint ember tudsz mérlegelni és sémákon kívüli döntéseket hozni...
A programozott intelligencia nagy hátránya, hogy sémákkal dolgozik. Ami számodra úgy tűnik, hogy itt döntés született a szoftver részéről, az tulajdonképpen előre beprogramozott sémák közül az optimális, vagy a statisztikailag leginkább optimálisnak tűnő változat kiválasztása és az annak megfelelő protokoll végrehajtása. Ebből kilépni egy gép nem tud és soha nem is fog tudni, amíg valódi mesterséges intelligencia nem lesz.
Az ember viszont tud improvizálni, tud akár önfeláldozó is lenni ha úgy gondolja, hogy ezzel több életet menthet, de persze tud önző is lenni. De ezek a dolgok mind mind távol állnak a mesterséges intelligencia jelenlegi fejlettségétől.
Mi magunk sem ismerjük az emberi agy működésének mechanizmusát, lehet soha nem is fogjuk teljes terjedelmében, akkor hogyan tudnád ezt leprogramozni?
Te azt gondolod, hogy nem nehéz az emberek által felállított 'alacsony lécet' megugorni, szerintem meg lehetetlen teljes valójában.
A paradoxon itt pont az, hogy te abból indulsz ki, hogy az ember tökéletlen, csakhogy a gépeket, amiket istenítesz itt, hogy mennyivel jobbak mint az emberek, pont ezek a tökéletlen lények csinálják, tehát mindben benne van a tervezők saját tökéletlenségéből is, ergo sosem lesz tökéletes...Számomra a te olvasatod azt jelenti, hogy vidd a robot nőt, mert az az összes technikát tudja a kama-szutrából és különben is sosem nyavajog, meg nincs olyan hogy nincs kedve. De én inkább választanám a hús-vér nőt a maga tökéletlenségében is, mert én is hús vér ember vagyok és én sem vagyok tökéletes...
Na most röhöghetsz én is azt teszem
-
vicze
félisten
"gépek reakcióideje meg nullához tart"
Ez még egyszer nem igaz, esetileg 1-2mp is lehet, nyilván függ a bonyolultságtól.Pontosan ugyanazon vészhelyzeti döntések meghozására képtelenek a jelenlegi rendszerek mint az ember. Végtelen számú "villamos" probléma van, amikor a gép valakit meg fog ölni és döntenie kell. Amíg az emberi tényező nem lesz kizárva a közlekedésből beleértve gyalogosokat és bicikliket, addig marad egy olyan bizonytalansági tényező, amivel igazából a gép nem tud mit kezdeni, azaz nem tudod leprogramozni.
"az meg nagyon alacsony léc."
A hiába ha ezek a lécek bennmaradnak a rendszerben. Hiába vagyok én jobb sofőr a többieknél, ha ők jönnek belém, csak okoznak veszélyes helyzetet amit nem tudok kikerülni. A mostani rendszerek végképp nem tudják még jelenleg kezelni és kérdéses hogy tudni fogják-e, hogy felmérik a többi közlekedőt, pl. látja hogy az előtte haladó "bizonytalanul" vezet és nagyobb távolságot tart akármi. Egyszerűen végtelen edge case van a közlekedésben, aminek a kezelése kritikus a automata rendszerek megítélése szempontjából és nem látom, hogy ezeket jól kezelné jelenleg bármelyik rendszer.Én lennék a legboldogabb, ha nem kéne többet vezessek és csak elvinne A-ból B-be magától és nem lenne az életemben X óra értelmetlenül elvesztegetett idő
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- AGM H Max - faék strapakivitelben
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Háztartási gépek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós topik
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest