Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Emericus Max

    tag

    válasz dabadab #42 üzenetére

    Te fogalmi zavarban vagy úgy látom :)
    Folyamatosan kevered a vezetést támogató rendszereket az 'önvezető' autó fogalmával.
    Óriási a különbség abban, hogy a vezető érzékeit mintegy kitágító, támogató rendszerről beszélünk, és ezt nem vitatom hogy hasznos. Pl. a vészfék asszisztens pontosan a pánik helyzetben való lefagyás esetén, vagy sávtartás (bár engem idegesít), de ha elalszik a sofőr, akkor jól jöhet, vagy éjjeli látást támogató rendszerek stb.
    De ezek közül egyik sem önvezető járművet takar.
    Itt most arról beszéltünk eredetileg, hogy egy olyan járművet akarnak fejleszteni, ami teljesen magától közlekedik és nem az ember kiegészítéseként.
    És igen, leírtam röhögés nélkül, hogy te mint ember tudsz mérlegelni és sémákon kívüli döntéseket hozni...
    A programozott intelligencia nagy hátránya, hogy sémákkal dolgozik. Ami számodra úgy tűnik, hogy itt döntés született a szoftver részéről, az tulajdonképpen előre beprogramozott sémák közül az optimális, vagy a statisztikailag leginkább optimálisnak tűnő változat kiválasztása és az annak megfelelő protokoll végrehajtása. Ebből kilépni egy gép nem tud és soha nem is fog tudni, amíg valódi mesterséges intelligencia nem lesz.
    Az ember viszont tud improvizálni, tud akár önfeláldozó is lenni ha úgy gondolja, hogy ezzel több életet menthet, de persze tud önző is lenni. De ezek a dolgok mind mind távol állnak a mesterséges intelligencia jelenlegi fejlettségétől.
    Mi magunk sem ismerjük az emberi agy működésének mechanizmusát, lehet soha nem is fogjuk teljes terjedelmében, akkor hogyan tudnád ezt leprogramozni?
    Te azt gondolod, hogy nem nehéz az emberek által felállított 'alacsony lécet' megugorni, szerintem meg lehetetlen teljes valójában.
    A paradoxon itt pont az, hogy te abból indulsz ki, hogy az ember tökéletlen, csakhogy a gépeket, amiket istenítesz itt, hogy mennyivel jobbak mint az emberek, pont ezek a tökéletlen lények csinálják, tehát mindben benne van a tervezők saját tökéletlenségéből is, ergo sosem lesz tökéletes...

    Számomra a te olvasatod azt jelenti, hogy vidd a robot nőt, mert az az összes technikát tudja a kama-szutrából és különben is sosem nyavajog, meg nincs olyan hogy nincs kedve. De én inkább választanám a hús-vér nőt a maga tökéletlenségében is, mert én is hús vér ember vagyok és én sem vagyok tökéletes...

    Na most röhöghetsz én is azt teszem :DD

  • vicze

    félisten

    válasz dabadab #42 üzenetére

    "gépek reakcióideje meg nullához tart"
    Ez még egyszer nem igaz, esetileg 1-2mp is lehet, nyilván függ a bonyolultságtól.

    Pontosan ugyanazon vészhelyzeti döntések meghozására képtelenek a jelenlegi rendszerek mint az ember. Végtelen számú "villamos" probléma van, amikor a gép valakit meg fog ölni és döntenie kell. Amíg az emberi tényező nem lesz kizárva a közlekedésből beleértve gyalogosokat és bicikliket, addig marad egy olyan bizonytalansági tényező, amivel igazából a gép nem tud mit kezdeni, azaz nem tudod leprogramozni.

    "az meg nagyon alacsony léc."
    A hiába ha ezek a lécek bennmaradnak a rendszerben. Hiába vagyok én jobb sofőr a többieknél, ha ők jönnek belém, csak okoznak veszélyes helyzetet amit nem tudok kikerülni. A mostani rendszerek végképp nem tudják még jelenleg kezelni és kérdéses hogy tudni fogják-e, hogy felmérik a többi közlekedőt, pl. látja hogy az előtte haladó "bizonytalanul" vezet és nagyobb távolságot tart akármi. Egyszerűen végtelen edge case van a közlekedésben, aminek a kezelése kritikus a automata rendszerek megítélése szempontjából és nem látom, hogy ezeket jól kezelné jelenleg bármelyik rendszer.

    Én lennék a legboldogabb, ha nem kéne többet vezessek és csak elvinne A-ból B-be magától és nem lenne az életemben X óra értelmetlenül elvesztegetett idő

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák