Új nap, új Apple Car hírek, és az almások villanyautó pletykáinak megnövekedett száma arra céloz, hogy valami bizony tényleg készül. Közel lehet egyfelől a Hundai/Kia megegyezés és befektetés az amerikai Georgia állambeli gyártáshoz 2024-es indítással, 100 ezer járművel az első évben, de az Apple a MacRumors szerint a General Motorsszal és a Group PSA-val is együttműködhet (Peugeot Société Anonyme).
A Kia üzeme Georgia államban – innen gördülhet le az Apple Car a gyártósorokról (forrás: CNBC) [+]
A CNBC-nek egy meg nem nevezett forrás pedig azt mondta: az első Apple Cart nem emberi vezetőnek, hanem teljesen önvezető villanyautónak tervezik, az utolsó kilométerekre fókuszálva. Ez utóbbival a forrás a fuvarszolgáltatásokra célozhat, amelyek a termékeket a központba érkezett raktárból lakossági/irodai címre szállítják, és lehet, hogy eleinte az Apple az ételhordásra fókuszál, és ott gyűjti EV és önvezető tapasztalatait a robotaxi szolgáltatás indítása előtt. Erre céloz a tény, hogy az Apple két éve felvásárolta a Drive.ai startupot, és az Aptivval most is együtt dolgozik a kapcsolódó szoftver fejlesztésén.
A Drive.ai önvezető szállítójárműve 2019-ből (forrás: TechCrunch) [+]
Ha valóban ételhordással indít majd az Apple, akkor szedán helyett inkább Rivian-féle szállítóautó lehet az első saját fejlesztésű verda, de azért esélyes egy személyautó érkezése a későbbiekben, hiszen épp most csábíthatta át a Porschétól Tim Cook vállalata Dr. Manfred Harrer szakembert, aki a Cayenne szériáért és a karosszériáért felelt. A Porschénak egyébként pont, hogy nem szállítmányozó, hanem teljesítménycentrikus sport EV-je van a Taycan személyében, 2016-ban az Apple pedig a versenyzésben érdekelt Alexander Hitzingert szerezte meg a németekről. Szóval, ha az Apple valóban a Tesla vetélytársa akar lenni, azt inkább személyautó vonalon teheti meg – ez persze nem jelenti azt, hogy az Apple Car valaha végtermék lesz, ahogy az sem kizárt, hogy előbb-utóbb a Tesla is saját flottába kezd olcsó villanyautót gyártani.