Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz BlackDesert #4 üzenetére

    Jelenleg a Rift és a PSVR ára azonos, USA-ban $399. A nagy különbség a VR-ready PC és a PS4 Pro ára között van. Innentől már a szokásos PC vs. konzol vita: PC hardver drágább, a grafikai minőség viszont jobb, a PC játékok olcsóbbak, viszont szopni kell a grafkártya drivertől kezdve mindennel, a konzol meg plug and play, és így tovább, nem mennék bele, örök hitvita.
    Ami a VR-nél igazából a PC felé billenti a mérleget, hogy a PSVR nem tud roomscale-t, azaz vagy ülsz, vagy esetleg állva hadonászol a "fagyikkal" (kb. mint a wii-vel), de nem tudsz igazán körbejárni a virtuális környezetben, megfogni tárgyakat, stb. mint a vive vagy a rift esetében.

    Ami a mobil vr-t illeti: ezek az eszközök első sorban üzleti célra készülnek. Ha van egy adott VR tartalom, amit elbír az arm hardver, akkor egy cégnek sokkal egyszerűbb egy ilyen cuccal kimenni ügyfélhez, kiállításokra stb. és ezen demózni, mint kitelepíteni egy PC-t meg installálni a szenzorokat, stb. Ráadásul ilyenből egyszerre többet is hordhatnak magukkal.
    Az otthoni felhasználás szerintem olyasmi lesz, mint a kézikonzolok esetében: nagy előnyük, hogy megveszed, használod és nem kell hozzá semmi más körítés, el lehet vinni a haverokhoz, stb. Hátránya, hogy a játékok grafikailag gyengébbek. Szvsz ennek is lesz piaca, főleg ha lesz hozzá megfelelő tartalom.

    Ami a PICO-t illeti, a $750 csak a fejlesztői set ára, ez minden hardvernél magas (sőt a konzol fejlesztőkészleteké még magasabb), a lakossági ár szvsz nem lehet több $200-$250-nél különben bukta lesz.
    A PICO versenyelőnye amúgy a 6DOF, mert a konkurens termékek (pl. Oculus Go), csak 3DOF-ot tudnak. Ha viszont sokat várnak a valódi starttal, addigra az Oculus vagy a HTC kijöhet a saját 6DOF megoldásával és mögöttük már ott van a széles tartalomkínálat.
    Kérdés, hogy a hamarosan debütáló 3DOF mobil hmd-k mennyire lesznek sikeresek. Ha a közönségnek bejön a műfaj, akár üzleti, akár belépő szintű otthoni cuccnak, akkor hiába jön be később a PICO egy teljesen új platformmal, ha nem lesz 100% kompatibilis az elterjedt eszközökkel, nem fog labdába rúgni.

    [ Szerkesztve ]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Snip3r_HUN #9 üzenetére

    Ebbe nem mennék bele hosszan, mert pro és kontra vannak érvek és a vita azóta húzódik, amióta létezik konzol és PC. Annyit csak, hogy bár a játékok megjelenéskori ára PC-n kb. annyi, mint a konzolos verziónál, de egy évvel később már a feléért, leárazásokkor meg a tizedéért megkapod.
    Cserébe viszont a konzolos játékot el tudod adni használtan, a PC-st meg nem.
    És így tovább...
    Tehát a két platform nem jobb vagy rosszabb, hanem más felhasználói bázist és más felhasználói igényeket céloznak. (Mondjuk néhány PC-s amolyan "master race" hozzáállásból érvel, ami tényleg elég idegesítő, de ez csak hangulati elem.)

    Azt érdemes hozzátenni, hogy a PC-s VR piac valójában jobban hasonlít a konzolokhoz, mint a megszokott PC-s játékokhoz.
    Billentyű-egér eleve kiesik, azaz a játékoknak egyedi irányítás kell, ami gyártónként különböző, a piac a nagy hardver platformok körül darabolódik, továbbá exkluzív címekkel próbálják magukhoz húzni a játékosokat.
    A PC gaminghez csak annyiban hasonlít a PC-s VR, hogy ha többet költesz a gépedre, akkor valamennyivel jobb grafikát tudsz kicsiholni belőle, illetve hogy nem plug and play a rendszer, hanem végig kell csinálni a szokásos PC-s widnwos-os szopatás-köröket, mire minden működik.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz GodGamer5 #12 üzenetére

    Mondjuk a PSVR pont a leggyengébb a felhozatalból felbontás, grafikai minőség és játszhatóság szempontból (nincs rendes roomscale), viszont belépő szinten kétségtelenül a legjobb ár/érték arányú, ha a teljes költséget nézzük. Ezért a legnépszerűbb, nem igazán a játék minőség miatt.

    Az majd kiderül, hogy hosszabb távon hogyan alakul a vr piac.
    Az MS féle WMR megoldás pl. úgy tűnik, nem fogja különösebben megszorongatni a riftet vagy a vive-ot, mert gyengébb minőséget ad közel azonos áron, viszont ha megjelenne xbox-hoz is, azzal a psvr komoly kihívóra lelhet, mert a wmr cuccok jobbak a psvr-nál (jobb tracking, van roomscale, nagyobb hmd felbontás), és az xbox one x is erősebb hardveresen a ps4 pro-nál, tehát jobban bírná a strapát vr alatt.
    Gondolom az MS arra vár, hogy jobban elterjedjen az új xbox és a wmr-hez is legyen valami tartalom, mielőtt megjelennének az xbox vr eszközök, de szvsz ez ugyanolyan elcseszett stratégia, mint amit a kinect erőltetésével, majd kivonásával műveltek.
    Ha az erősebb xboxot, a pc-s wmr szemüvegeket meg az xbox-os wmr-eket együtt dobták volna piacra, akkor most egymást erősítenék: a vr miatt jobban fogyna a konzol, a konzol miatt jobban fogyna a wmr hmd, így hamarabb lenne rá tartalom is, és ha már a wmr terjed, akkor a pc-s verziója is nagyobb falatot kapna a pc-s vr tortából.

Új hozzászólás Aktív témák