Új hozzászólás Aktív témák
-
Barnuss
tag
Van honnan fejlődni
-
#54625216
törölt tag
válasz
GodGamer5 #12 üzenetére
Mondjuk a PSVR pont a leggyengébb a felhozatalból felbontás, grafikai minőség és játszhatóság szempontból (nincs rendes roomscale), viszont belépő szinten kétségtelenül a legjobb ár/érték arányú, ha a teljes költséget nézzük. Ezért a legnépszerűbb, nem igazán a játék minőség miatt.
Az majd kiderül, hogy hosszabb távon hogyan alakul a vr piac.
Az MS féle WMR megoldás pl. úgy tűnik, nem fogja különösebben megszorongatni a riftet vagy a vive-ot, mert gyengébb minőséget ad közel azonos áron, viszont ha megjelenne xbox-hoz is, azzal a psvr komoly kihívóra lelhet, mert a wmr cuccok jobbak a psvr-nál (jobb tracking, van roomscale, nagyobb hmd felbontás), és az xbox one x is erősebb hardveresen a ps4 pro-nál, tehát jobban bírná a strapát vr alatt.
Gondolom az MS arra vár, hogy jobban elterjedjen az új xbox és a wmr-hez is legyen valami tartalom, mielőtt megjelennének az xbox vr eszközök, de szvsz ez ugyanolyan elcseszett stratégia, mint amit a kinect erőltetésével, majd kivonásával műveltek.
Ha az erősebb xboxot, a pc-s wmr szemüvegeket meg az xbox-os wmr-eket együtt dobták volna piacra, akkor most egymást erősítenék: a vr miatt jobban fogyna a konzol, a konzol miatt jobban fogyna a wmr hmd, így hamarabb lenne rá tartalom is, és ha már a wmr terjed, akkor a pc-s verziója is nagyobb falatot kapna a pc-s vr tortából. -
#54625216
törölt tag
válasz
Snip3r_HUN #9 üzenetére
Ebbe nem mennék bele hosszan, mert pro és kontra vannak érvek és a vita azóta húzódik, amióta létezik konzol és PC. Annyit csak, hogy bár a játékok megjelenéskori ára PC-n kb. annyi, mint a konzolos verziónál, de egy évvel később már a feléért, leárazásokkor meg a tizedéért megkapod.
Cserébe viszont a konzolos játékot el tudod adni használtan, a PC-st meg nem.
És így tovább...
Tehát a két platform nem jobb vagy rosszabb, hanem más felhasználói bázist és más felhasználói igényeket céloznak. (Mondjuk néhány PC-s amolyan "master race" hozzáállásból érvel, ami tényleg elég idegesítő, de ez csak hangulati elem.)Azt érdemes hozzátenni, hogy a PC-s VR piac valójában jobban hasonlít a konzolokhoz, mint a megszokott PC-s játékokhoz.
Billentyű-egér eleve kiesik, azaz a játékoknak egyedi irányítás kell, ami gyártónként különböző, a piac a nagy hardver platformok körül darabolódik, továbbá exkluzív címekkel próbálják magukhoz húzni a játékosokat.
A PC gaminghez csak annyiban hasonlít a PC-s VR, hogy ha többet költesz a gépedre, akkor valamennyivel jobb grafikát tudsz kicsiholni belőle, illetve hogy nem plug and play a rendszer, hanem végig kell csinálni a szokásos PC-s widnwos-os szopatás-köröket, mire minden működik. -
Csapo83
aktív tag
válasz
Snip3r_HUN #9 üzenetére
De te is tudod hogy megjelenés után pár hétel az ügyesek már ingyen szedik is le a torrentről. A PC piac már rég bekalkulálta ezt...
-
#54625216
törölt tag
válasz
BlackDesert #4 üzenetére
Jelenleg a Rift és a PSVR ára azonos, USA-ban $399. A nagy különbség a VR-ready PC és a PS4 Pro ára között van. Innentől már a szokásos PC vs. konzol vita: PC hardver drágább, a grafikai minőség viszont jobb, a PC játékok olcsóbbak, viszont szopni kell a grafkártya drivertől kezdve mindennel, a konzol meg plug and play, és így tovább, nem mennék bele, örök hitvita.
Ami a VR-nél igazából a PC felé billenti a mérleget, hogy a PSVR nem tud roomscale-t, azaz vagy ülsz, vagy esetleg állva hadonászol a "fagyikkal" (kb. mint a wii-vel), de nem tudsz igazán körbejárni a virtuális környezetben, megfogni tárgyakat, stb. mint a vive vagy a rift esetében.Ami a mobil vr-t illeti: ezek az eszközök első sorban üzleti célra készülnek. Ha van egy adott VR tartalom, amit elbír az arm hardver, akkor egy cégnek sokkal egyszerűbb egy ilyen cuccal kimenni ügyfélhez, kiállításokra stb. és ezen demózni, mint kitelepíteni egy PC-t meg installálni a szenzorokat, stb. Ráadásul ilyenből egyszerre többet is hordhatnak magukkal.
Az otthoni felhasználás szerintem olyasmi lesz, mint a kézikonzolok esetében: nagy előnyük, hogy megveszed, használod és nem kell hozzá semmi más körítés, el lehet vinni a haverokhoz, stb. Hátránya, hogy a játékok grafikailag gyengébbek. Szvsz ennek is lesz piaca, főleg ha lesz hozzá megfelelő tartalom.Ami a PICO-t illeti, a $750 csak a fejlesztői set ára, ez minden hardvernél magas (sőt a konzol fejlesztőkészleteké még magasabb), a lakossági ár szvsz nem lehet több $200-$250-nél különben bukta lesz.
A PICO versenyelőnye amúgy a 6DOF, mert a konkurens termékek (pl. Oculus Go), csak 3DOF-ot tudnak. Ha viszont sokat várnak a valódi starttal, addigra az Oculus vagy a HTC kijöhet a saját 6DOF megoldásával és mögöttük már ott van a széles tartalomkínálat.
Kérdés, hogy a hamarosan debütáló 3DOF mobil hmd-k mennyire lesznek sikeresek. Ha a közönségnek bejön a műfaj, akár üzleti, akár belépő szintű otthoni cuccnak, akkor hiába jön be később a PICO egy teljesen új platformmal, ha nem lesz 100% kompatibilis az elterjedt eszközökkel, nem fog labdába rúgni. -
hors7on
csendes tag
Szoftveresen mit nyújt? Az oculus rendszerét, vagy android alapú, esetleg valami saját fejlesztést használ?
-
Segal
veterán
válasz
BlackDesert #4 üzenetére
Csak a ps plus nem ingyenes dolog.
-
BlackDesert
tag
Én még mindig nem értem mit akarnak ilyen magas árakkal, de a jelenlegi oculus, htc vive stb árak is messze túlszárnyalják szerintem az igényeket. A sony psvr-je nem véletlen vezeti eladásokban az élbolyt. Karácsony környékén volt, hogy 80 alatt árulták a headset-jük. A ps plus-ban is majdnem minden hónapban van ingyen vr játék mostanában. Nem fényezni akarom Őket de 250-ért náluk megvan a ps pro és a headset minden tartozékkal, míg pc fronton csak a pc hardvere kerülne ennyibe. A mobil szegmens otthoni célú felhasználását még nem igazán értem, de lehet nekem nem jönnek csak be az indie játékok. Lehet savazni
-
atike
nagyúr
"A ténylegesen végfelhasználóknak szánt verzió akkor érkezik, amikor a vállalat elég jónak tartja a tartalomkínálatot."
Ez azért erős. És ha nem lesz elég jó tartalom akkor bebukják az egészet, vagy mi?
-
Picco
addikt
-
Tigerclaw
nagyúr
Igyekezniük kell, amíg a két nagy piacra nem dobja a hasonló megoldását.
Amúgy a VR tartalmak, játékok mennyire kompatibilisek, vagyis van-e valamilyen elfogadott és nyitott, ingyenes szabvány erre? Pl. ha Steam VR-es játékokat akarnak futtatni, akkor mit kell teljesíteniük jogi, üzleti szempontból?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Canon MILC: EOS R és M topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- CPU léghűtés kibeszélő
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Autóhifi
- SSD kibeszélő
- Milyen légkondit a lakásba?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- További aktív témák...
- HP Spectre x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 16" -60% i7-1360P 32/2TB Intel Arc A370M 4GB UHD OLED
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -60% i5-1135G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Samsung Q80T 55" QLED - 4K 120Hz VRR / FreeSync / HDMI 2.1
- ÚJ HP ENVY 17 Nagyképernyős "Kis Gamer" Laptop -45% 17,3" Brutál i7-13700H 16/1TB Iris Xe FHD IPS
- Legion Go 8APU1
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- AKCIÓ! "ÚJ" Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- Xiaomi Redmi Note 13 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 9600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP ProBook 450 G10 - i5-1335U I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest