- Milyen okostelefont vegyek?
- Úszáshoz szánt fülhallgató a Xiaomitól
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noss, szeretnék beletanulni a grafikával kapcsolatos programok világába. Érdekel minden, ami ide tartozik.
Azért írtam dx-et is meg ogl-t is, mert ezek is érdekelnek a rt-n kívül. Tulajdonképpen az alapelvek érdekelnek a legjobban, amiket alkalmazni lehet esetleg több helyen is.
Egyelőre tök mák vagyok a témában, lehet, hogy ezért nem is tudom rendesen leírni, hogy mit akarok. -
Drizzt, Dezz: Srácok, ha ennyire benne vagytok az ilyen programozásba, akkor adjatok nekem eligazítást, hogy honnan induljak, mivel kezdjem a tanulást, mert nagyon érdekel. Dx, OpeGL, szoftveres, stb, mind jöhet. (C++ középszinten megy.)
Köszi! -
válasz
shabbarulez #76 üzenetére
Erről van szó.
-
Persze, hogy kiforrott. Most is használnak sok helyen G80 alapú renderfarmot.
Megint csak az Autodesk cucokkal jövök elő (mert ezeket ismerem valamennyire).
A smoke, flame, flint, inferno csak és kizárólag nV QuadroPlex (lehet, hogy már máshogy hívják) alapú renderfarmot támogat 100%-osan a 2009-es verziótól kezdődően. A többit csak részlegesen, és nincs (nem lesz) másokhoz teljes támogatás. Egyik ex-melóhelyemen használtak a 2008-as verziókkal nem nV alapú renderfarmot, de sok volt vele a baj. -
Ez csak félig igaz.
Egy jól bejáratott módszert csak és kizárólag akkor szokás leváltani, ha az újabb eljárás már elég kiforrott, és kipróbálták a cégen belül a saját munkfolyamatukba beillesztve.
Az nV demójából egy szakértő számára kiderül, hogy jó algoritmussal elég nagy számítási teljesítmény érhető el, és ez - ha nem is elsöprő - de meggyőző eredmény.
A stúdiók szakemberei tudják, hogy ezt az egyszerűnek látszó képet az eddigi rendszerük mennyi idő alatt, vagy jobb esetben hány fps-el jelenítené meg, és össze tudják hasonlítani az itt látottakkal.
Vagyis nekik igenis sokat mond ez a bemutató. Nem beszélve arról, hogy az nV-nek nincs szüksége látványos reklámokra a profi piac felé, mert a profi progik szinte kivétel nélkül az ő kártyáikat támogatják, ajánlják.
pl. az Autodesk bizonyos profi filmes programokat nem is árul külön, hanem egy komplett (jelenleg HP) konfigurációval együtt, amin telepített, beállított redhat linux figyel az adott progival. Ezekben kivétel nélkül intel proci, nv Quadro VGA kártya, és DVS videodigitalizáló kártya van. Ezek a progik egyáltalán nem is működnek más (pl.: AMD/ATi) hardverrel. -
válasz
Cathfaern #60 üzenetére
Hát, annyi ráció azért van ebben a gondolatmenetben, hogy egy nyereséges céget jó drágán tudna eladni, és így gyorsan pénzhez jutna. Ha jól tudom, most jobb állapotban van az ATi, mint amikor megvették.
A hiba ott van, hogy ha ezt megteszik, akkor - mégha rövid távon jól is járnak - ezzel megássák a saját sírjukat, mert az intel ellen nem tudnak fellépni GPU nélkül. Így is csak addig vannak biztosan előnyben, amíg nem jön el a Larrabee-re és utódaira optimalizált kódok kora. Ha van eszük, akkor erre a korszakra készülnek fel, és nem (csak) a közeljövő sikereivel foglalkoznak. -
válasz
Grayraven #52 üzenetére
Oké, nem is kételkedem a raytracing jövőjében, de polygon hálóból felépülő modell esetén is működhet.
A függvénnyel felírást úgy értettem, hogy pl. egy gömböt poly háló nélkül az vektor egyenletével fel lehet írni, így nem kell háromszögekből felépíteni. Ezt bonyolultabb modelleknél nehéz lenne szerintem.
És ha háromszögekből pakoljuk össze a modellt, akkor ott vagyunk, ahol most. -
Értem, de még mindig nem látom világosan, hogy pl. egy karaktermodell esetén ez hogy fog működni. A ruhának van mintázata, amit valami raszteres formátumban eltárolnak, és az UV map elkészítésénél a low-poly modell vertexeit szépen kézzel belövik, van úgy, hogy egyenként.
A linkelt képen alap formák vannak textuázva, amikre vannak megfelelő transzformációk, de egy bonyolult organikus modell más tészta.
Egy megoldást látok erre, ha elterjed az, hogy a polygonokból álló modellből valami progi csinál egy procedurális változatot, és a texturát közvetlenül erre festi rá a grafikás, és a gép megoldja a mappolást magának.
Biztos nem lehetetlen, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy jó ötlet a testek formáját is valós időben számoltatni. Ígyis-úgyis el kell készíteni a modellt, és ha addig növeljük a polygonok számát, hogy egy poly a legrosszabb esetben se legyen nagyobb egy képpontnál (ez esetben nincs képminőségbeli különbség a két módszer között), akkor is kisebbre saccolom a számítás igényt, mint függvényekkel megadni egy testet. Ez utóbbi saccom a logikán, és az eddig tapasztaltakon alapszik; pl. vektorgrafika <-> rasztergrafika esetében minél bonyolultabb egy ábra, annál nehezebb mozgatni és tárolni a vektoros változatot, míg egyszerű ábra esetén fordítva van.
Itt is azt tudom elképzelni, hogy az egyszerű dolgok függvényekkel lesznek majd leírva, a bonyolultabbak meg raszteresen, azaz térhálóval. -
Értem, amit írsz, de mégsem teljesen...
Ezek szerint a ray-tracing esetén nincs szükség térhálóra, mert a test adott képponjának színét a test egyenlete, és a sugár metszéspontja által kiadott ponthoz rendelik hozzá? Oké, de texturát is lehet így használni? (diffuse map, normal map, stb...) Hogy mappolod? Unwrap?
Feltételezem, hogy ez csak egyszerű testekre igaz, mert kicsit nehéz lenne egy középkori lovag páncélzatának egyenletét megadni...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Azonnali fotós kérdések órája
- Leszámol a saját Linux disztribúciójával az Intel
- Nintendo Switch 2
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Elektromos autók - motorok
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- További aktív témák...
- Utolsó 3db - KIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- Crucial 240GB SSD eladó
- Samsung Galaxy S24 Ultra / Kártyafüggetlen / 12/1024GB
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
- Samsung Galaxy S22 Plus 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest