- Légies iPhone halvány színei
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Google Pixel topik
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kotomicuki
senior tag
A konzol a szememben most a Nintendo Wii-je: bekapcsolod, fél-egy óra 'funtime'; a kreativitást nem nélkülözi a "kiadója", mert ezzel fogja meg, újra és újra a felhasználóit. A "gondolkozós" és "grafikás" játékoké volt a PC, amíg a Sony és a picipuha úgy nem döntött, hogy ebből a tortából ő is lakmározna. Innentől véget ért a homogén lelkesedés kora (egyetlen platformon, egymással versengő stúdiók küzdöttek egymással - mintha még lett volna önbecsülés is akkoriban... - és a játékosok kegyeiért) és kezdetét vette a festett-papír alapú káosz: kizárólagos címekkel termékkapcsolások, határidőre egy újabb, az előzőnél nem jobb folytatás kiizzadása, a lényeg a haszonszerzés lett és e köré építik fel a projekteket (az önálló, "egyjátékos" garázscégek, akik üde színfoltként, tele új ötletekkel, időről-időre felbukkantak, most eltűnnek, helyükre csak a lelketlen multik jöhetnek). Tehát, innentől egy célhardver már nem elég (kiadás a játékosnál), az esetlegesen, addig ingyenes kiegészítők (pl. IWD-hez) ma már mind fizetősek (DLC-őrület), miközben a színvonaluk egy jobb mod-dal sem ér fel (újabb kiadás a játékosnál). A PC-s hardvergyártók és a játékkiadók összekacsintása miatt (a m$ itt ismét előtérbe kerül...) a PC-n futó játékok eddig soha nem látott, mesterségesen gerjesztett ellenszélben kénytelenek hajózni, ezért tényleg visszaszorulóban vannak az előttük minden eszközzel "megtisztított" útjukon mégis bukdácsoló konzolokkal szemben. (Ha egy haszonelvű beteszi a lábát egy addig attól (többé-kevésbé) mentes helyre, akkor ott egyből kitör az agónia.)
Sajnos, ma már nem követelmény, hogy a folytatás (a rókabőr - pl. NFS) jobb és több legyen, mint az előző rész - legfeljebb a grafika változik kicsit, nincs igazán új ötlet a játékban. A kockázatvállalást, egy újabb ötlet bevezetéséért, már nem tolerálják a "részvényesek", míg addig ez hajtotta előre ezt az "iparágat".
A MMO-k sem tudják már nyújtani a "régi" hangulatot, pláne nem azok, amiknél kendőzetlenül az a cél, hogy pénzért vegyél előnyöket magadnak - így "játszhatóvá" téve - a "karaktered" számára egy, már többször ellőtt ötletű játékban - hihetetlen csalódottság tudja elfogni az egyént, amikor végre sikerül erre rájönnie. Ha pedig azt nézem, hogy szerverhelyet kell bérelni, többszörös felárért egy olyan játékban, ami már több éve létezik és ahhoz csak egy jobbféle többjátékos portot kell(ene) hozzátenni (pl. WoW, SWtOR), akkor megint az előző gondolatmenethez lyukadunk ki - a CS még megtudta oldani ezt "ingyen" és a hangulattal sincs gond... -
Kotomicuki
senior tag
Azért (pl.) a Blizzard, vagy az id Softver ma már nem éppen garázscég és az általad - minden szempontból
- leírt módon (nekiállunk, oszt ha készen van, akkor kiadjuk) fejlesztenek és némi sikeresség is társul(t) a munkájukhoz.
Az 1 év alatt és dollár százmilliókért, elkapkodva "fejlesztett" játékokat meg meg is lehet nézni, hiba hozzák vissza néha a beléfeccölt pénzt hamar: az EA ilyen termékei már tényleg hányadékokká váltak (pl. NFS sorat), a support-jukról nem is beszélve (az ilyenek miatt távolodik A játékostársadalom a PC-től és a "hivatalos úttól"... bár, az ilyeneket már letölteni sem érdemes). Aki ezeket szereti - csili-vili grafikája legyen, mer' az fontosabb annál, hogy lekössön és szórakoztasson - az tényleg vegyen inkább konzolt és hagyja A játékosokat békén...Amúgy tényleg diktálják a trendet (egy multi, pl. a m$ ne tenne ilyet, ugyan már...), a baj csak az, hogy sokan vannak, akiknek (már) ezt lehet - pl. a 'vmit, kényszeresen mindig venni kell, mert nem jó az a nap, amikor nem költöttem pénzt' felfogásúaknak - , akik sohasem tudnak már ráébredni arra, hogy csak ki- és felhasználják őket...
Ha jól van megírva, vagy eleve fel van készítve arra a játékmotor, hogy később, a már sokkal erősebb hardverek birtokában, különböző látvány, hangulat, stb. elemmel ki lehessen egészíteni (moddolható), akkor nem tragédia a kiadáskori grafikai elmaradása (HA jó a játék, lásd pl. SoC Complete mod-dal). Nos, ezt konzolon soha nem fogják megcsinálni (mármint: a játékot csak egyszer kell megvenned, de évekig "friss" marad a (pl.) grafikája, hiába történtek generációváltások a hardverelemeknél; konzol=ha új a hardver, akkor újra meg kell venni ua-t, a felfrissített grafikájú játékot is hozzá, persze teljes áron (lásd még: m$ op.rendszer-terv a W7-nél)=parasztvakítás, lehúzás), vagy ha igen, akkor azt már nem konzolnak fogják hívni...
-
Kotomicuki
senior tag
Hát pont ez az! A nem saját fejlesztésű kódokban lévő hibák javítása/javíttatása sokkal több időt - és ezért pénzt is - vesz igénybe, hiába 'eccerűbb' vele dolgozni. Ha a fejlesztőkörnyezet gazdája nem hajlandó foglalkozni a problémáddal - mer' pl. kevés zsét dobtál neki - , akkor jóval több meló megkerülni a hibás részt, mintha a sajátban kéne kotorászni, amit legalább ismernek és tudják - jobb esetben - mi, hol van benne.
Azért a több videó, hang és textúra is hibalehetőség - meg munka van vele - , még ha nem is fog hibaüzenetet küldözgetni, amikor nem jó.
A programozók és a technikák (pl. a DX, na ne?!) - esetleges - fejlődéséről meg mindent elmond az az egyre több hiba, amit egyre hosszabb idő alatt tudnak - ha egyáltalán tudnak - kijavítani a mostani játékoknál.
Ahogy a kiadók a fejlesztésen spórolnak (idő, létszám), úgy omlik össze a PC-s játékpiac is, mert az egyre ócskábbat - évente alig 1-2 normális (programozás szempontjából is) jelenik meg - , hiába nézne ki az jobban, már nem óhajtja megvenni senki sem azért a 10-20 óra játékidőért, amit nem szándékozik pár hónap múlva sem újrajátszani, ellentétben a régi, nagyobb címekkel. -
Kotomicuki
senior tag
Ha nem fejlődtek programkódírás terén a játékfejlesztők, akkor a nagyobb méretű kódban annyival több hiba lehet, mint a méretnövekedése a régihez képest. Ezenkívül, ha a méretnövekedéshez nem kapnak arányosan több fejlesztési időt, vagy annyival több programozót, akikkel az adott idő alatt is végezhetnének a megnövekedett tárhelyigényű munkával, akkor borítékolható a minőségvesztés és a hibák gyakoribb előfordulása a kisebb kódmérethez képest is. Ez a része nagyjából tiszta matematika.
Szerinted, fejlődtek a programozók, több időt, vagy létszámot kapnak a fejlesztésekhez a "válság" idején, hogy csökkenhessen a játékokban előforduló hibák száma?
Szerinted, a manapság megjelenő játékoknál kell több időt és patch-t kivárni, míg "tökéletes" lesz az, vagy a régebbi, 1 CD-seknél, és ennek lehet-e oka az indokolatlanul megnövekedett programkódméret? (Abu #88-s hozzászólásának utolsó 1,5 bekezdése segít a kérdés helyes megválaszolásában.)
-
Kotomicuki
senior tag
válasz
Kotomicuki #51 üzenetére
A szöszbe is, kimaradt pár sor, grrr...
Tehát: a "A HD 4770, ~3 évvel ezelőtti bevezetése óta, csak most váltanának kisebb csíkszélességre 'a' GPU-gyártás terén..." részhez a cikkbéli "A legérdekesebb része a Radeon HD 7000M és a GeForce 600M sorozatnak, hogy nem csak az új 28 nm-es lapkákból állnak majd, így az aktuális generációból is visszaköszön majd egy-egy, úgymond öregedő GPU. A notebookgyártóknak ez a helyzet nem igazán tetszik, ugyanis a frissítés pont az olcsóbb kategóriákban marad el, ami a legtöbb eladást generálja." részt hozzáadva jön elő a miért is nem tetszik minden gyártónak a VGA-k új generációja -> már megint elmarad a várva-várt változás, pedig már nagyon esedékes lett volna, így csak a tudatlanokat - a netbook- és tábla-mizériával már többször átvágott és emiatt egyre "óvatosabbá" váló vásárlókat már kevésbé - tudják termékmegvételre akció, azaz profitkiesés nélkül rávenni.
-
Kotomicuki
senior tag
Egy újabb, elméletben jobb dVGA vételéhez ok is kellene, például gyártási csíkszélesség csökkenés (az energiatakarékosabb működés végett), vagy egy olyan alkalmazás (játék), ami igényelné a nagyobb teljesítményt és hosszabb távú játékra ösztönöz, esetleg jelentősebb technológiai előrelépés a megjelenítés terén (pl. használható DX W alatt).
A HD 4770, ~3 évvel ezelőtti bevezetése óta, csak most váltanának kisebb csíkszélességre GPU-gyártás terén...
Hhmm, a játékok... Nos, egyre drágábbak (DLC- és havi előfizetés-mánia), egyre kevésbé kötik le az embert (silány beltartalom, rövid játékidő) és ráadásul egyre bugosabbak is (hiába, 8GB+ méretben már több hiba akadhat, mint 800MB-ban, és nyilván nagyobb erőforrást is igényel a javításuk,
...ami egyre inkább viszi a profitot..., de a fejlesztési idő nem nőhet - ami csökkenthetné a hibák számát - , mert az is viszi a drága profitot..., sz'al, majd az userek megoldják maguknak, ha annyira akarnak játszani...)...
...és valahogy mindig felsejlik a háttérben a M$(,Sony) kárörvendő, (x)boxos(, PSkés) alakja...A PC-s piacon egyedüli egyeduralkodóként a saját szegmensében (monjjuk intel'bá sincs olyan nagyon messze ettől a helyzettől...) és önjelölt megmondóemberként is működő M$-nak van néhány - kizárólagos - érdekeltsége a játékos PC-piacot lassan összeomlasztó katyvaszban: az XBOX, a látványosan helybetopizó DX(9.0x-10.x-11)-variánsok, az igényelt- és leadott-teljesítményben az évek alatt előnyére nem nagyon változó Win(XP-vista-w7). A 'minden feladatra külön chip' felállású PC-nél mostanság már nagyon látványos probléma a részegységek egymáshoz való csatlakozásának a sebesség és főként késleltetés terén felmerülő lassúsága, ami az egész rendszer teljesítményét visszafogja - ha ezt
megtudnákakarnák végre szüntetni...
dVGA-knál ez részben szoftveres (pl. API-k, m$) és részben hardvereres eredetű (PCI_E késleltetése a többlépcsős elérhetősége miatt). De ami a leginkább fájó - a dVGA-t, de akár a PC minden részegységét, vagy egészét is ide lehet sorolni - , hogy ezen, a tovább már nem odázható problémának a megoldására jószerével csak a versenyben alulmaradt, tehát a piacot "irányítani", befolyásolni, helyzetüknél fogva nem tudó cégek próbálnak meg változtatni (pl. AMD/ATI) a saját, korlátozott eszközeikkel (a részegységek egymásba integrálása, pl. APU), miközben a piacot uralók görcsösen ragaszkodva a megszerzett pozíciójukhoz és minden lehetséges, azaz, akár tisztességtelen módszert is bevetnek ennek megakadályozására (pl. APU, de kizárólagos CPU-fölénnyel; dVGA kizárása szabványból)...
(A félreértések elkerülése végett: ezzel nem szeretném mosdatni az AMD-t - vagy bárki mást - , mert amikor ők kerültek a piacon vezető szerepbe, még ha csak igen rövid időre is, akkor ugyanezen, megvetendő magatartást tanúsították, mint a fentebb, szerintem ezért jogosan ócsárolt cégek. ...s talán ezért is kéne az irányítást, a piac "terelésének", a PC fejlődési irányának meghatározó jogát kivenni a csak és kizárólag festett-papíralapú gondolkodást ismerő szereplők kezéből...)Ezek után ne aggódjanak a tovább-eladók(OEM, stb.) - gyakorlatilag kihajítják őket a "saját" piaci pozíciójukból, kb. mint az nVidiát, aztán vagy találnak még "üres helyet" maguknak a piacon, vagy nem... - , amikor már a végfelhasználók is a véget prognosztizálják - akik nem akarnak (mert minek is, ha csak a pénzük van kidobva az ablakon és ellenértéket, kézzelfogható fejlődést évek óta nem kapnak érte), de egyre inkább nem tudnak vásárolni a "válság" nevű műbalhé miatt, amin, érdekesmód, mindig csak a piac-vezetők/-irányítók gazdagodnak... - , minden más, piaci szereplővel egyetemben és eme lesújtó helyzet megváltoztatáshoz nincs megfelelő eszköz/akarat a kezükben...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HP Series 3 Pro FHD monitor Professzionális képminőség otthonra vagy irodába!
- Xiaomi 14 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P43s - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I Nvidia I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Honor 200 Smart 256GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest