Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • quailstorm

    félisten

    válasz vicze #82 üzenetére

    Hehe, jó vicc volt.
    Az a rendszer visszafele fejlődik(visszakapta a régi kernelét, valamint java alapú bootloadert is alányomtak :W ). Most már ott sem tartanak, mint ahol a Nokia abbahagyta. Tudod Samsung. De táccswiz már van rajta. Vigyék a fenébe, inkább használom az elavult rendszert.

  • quailstorm

    félisten

    válasz Arcanis #73 üzenetére

    Köcce, van egy pár tévhitem...
    Egyébként tényleg durva pl egy temple run gépigénye. Meg az Angry Birds-é is csak nôl. Ehhez képest egész komoly grafikájú és élvezeti értékû játékok mehetnek blade-en is. Viszont azok jobbára régiek.
    Ami érdekel viszont, hogy hogy hozták össze ezt a jó böngészôteljesítményt gyenge hardveren, a dalvik ellenére.
    Ubuntu phone gépigénye is elszálltnak tûnik... De sztem fog az menni HTC HD2-ôn is.

  • quailstorm

    félisten

    válasz Pixa #67 üzenetére

    Ömm, custom task managerrel ;] Bellén már van kilépésre jobb lehetőség. A régebbire meg fel kell rakni a gyári bénaság helyére a Jbak-ot. Még mindig csak egy app, és nem főzött ROM.
    (#66) vicze1: nehogy azt hidd hogy nem vagyok tisztában azzal milyen különbség van egy VM, vagy egy meglévő HW leemulálása közt. Csak így szoktam gúnyolni a rendszert.
    Normális RAM és appkezelést AOSP-ben felhasználói szempontból 4.0.3, de inkább 4.1.1 óta látok. Gyártói custom UI-s telókon meg egyáltalán nem, ahogy írod. Viszont attól még nem futhat MinecraftPE server a háttérben míg megírok egy sms-t...
    Az automatizmus egyébként nagyon rendben van, a számomra szükségtelennek bélyegzett folyamatokat kikilleli azonnal Xperia X8-on, mikor Dead Space-ezek, és jó a teljesítmény is.
    Az android tudtommal egyetlen közös VM-ben futtat mindent.
    JavaSE pedig sehogy sem futtatható rajta, hiába azonos... Újra kell fordítani, de zárt forrású java binary fájloknál ez elég nehéz. N900-on viszont megy az oracle oldaláról letöltött, jelenleg embedded JRE7u10-zel...
    A komment többi része meg nem ide való, az android nem linux, és a linux nem android. Ezért sosem lesznek elérhetők azok a scripting language-ek és frameworkök.
    A fejlesztők meg általában nem kímélik magukat, csak a kezdők, indie appok fejlesztői. Rengeteg app le van már fordítva különböző architektúrákra, és GPU-kra.
    Azt elismerem hogy a tudásom nulla.

  • quailstorm

    félisten

    válasz Arcanis #64 üzenetére

    Van 1GB RAMod meg CM10-ed, ennyi kell hozzá. De kérdezd Legendd-et az SGS3-ról... Őt is zavarta...
    CM10-zel én is láttam ilyet, és csak lestem, hogy jé ez lehet ilyen is. Azt már szeretem, el tudom viselni.

    Itt van az a sárga dolog, na az oda nem kell, és akkor ezerszer gyorsabb lenne. Így is rájöttek a játékgyártók hogy ezzel kár kínlódni... Az androidot azért találták ki, hogy multiplatform legyen. Ezt pedig csak úgy lehet megoldani, ha emulátorban fut minden, az emulátort (virtuális gépnek is nevezhetjük) pedig lefordítják az adott architektúrára, mint ahogy a kernelt, a drivereket meg megírják low-level. Na most ez nem jött be, mert a teljesítményt lószar. Akkor kitalálták, hogy a már meglévő baromsághoz (miért kell egy grafikus felületnek emulátorban futni?) csinálnak egy NDK-t, és egy natív modult, ami c++-t használ. Az eredmény a teljesen natív OpenGL ES appokban, és az emulátoros felületű, de c++ alapú appok. Namost ennek semmi értelme. Fut a NOVA3 natívan, ez eddig ok, de ahhoz nem kell hogy menjen a dalvik, semmi szükség rá, csak elzabálja a ramot és a procit. Minden hívás keresztülmegy a dalvikon, rengeteget lassítva ezzel.
    És mivel áttértek a natív, vagy részben natív kódra, mi lett az eredmény? Minden GPU-hoz és architektúrához külön datafájlok, vagy a leggyengébbhez csak, és akkor nem használják ki az új techonlógiák előnyeit, hisz erőből megoldja. Igaz hogy közben fogyaszt, pörög, és melegszik... Az X86-nak meg ugye lőttek.
    Véleményem szerint egy linux alapú rendszer kellene, új, 3.2-es kernellel minimum. JavaSE, J2ME, Dalvik és Flash támogatással. De ezek opcionálisak legyenek, mint maemon, vagy symbianon. Ha nem kell, nem fut. Ilyen egyszerű. Persze egy app elindítását némileg az lassítja, hogy először el kell indítani egy virtuális gépet. Viszont így lehetne minden appnak sandboxolt virtuális gépet indítani. Multitask megoldva. Hiszen értem én, egy mouse trap-nek nem kell natívnak lennie, a fejlesztője nem Carmack, gépigény semmi, játékélmény meg van. De amikor az alap telefonfunkciók sérülnek csak azért, mert android, akkor vágnám ki az okostelefont az ablakon. A szaggatás az alsóbb régiókban mindennapos...
    Lehetne használni Qt frameworköt, otthoni portolóknak sikerélményt biztosító X.org támogatást (maemo-n nagyon menő), QML-ben scriptelt felületeket(nagyon jó hardvergyorsított görgető, és animációsrutinja van), ott a GTK+ is. Az is open source lenne, nem lenne nehezebb mint a java, mint nyelv, és nem lenne kevésbé multiplatform mint a mai android. Csak sokkal gyorsabb, hosszabb üzemidejű, és többfeladatos...
    Egyébként én is találkoztam már sikeres appswitchinggel 256MB RAMmal is, de amikor kéne, akkor bezzeg eltűnt... Symbianon meg én vagyok az úr, én döntök, jól vagy rosszul az más kérdés, de a nem látható appokat az is bezárja ha fogy a RAM. Amit meg kell(pausolt játék), azt fagyasztja, nem hülye az. Ami úgy működik, mint egy asztali rendszer, az a maemo, ott ha nem figyelsz, akkor hamar lemerülsz.

  • quailstorm

    félisten

    válasz vicze #61 üzenetére

    Én úgy érzem hogy az android van még mindig lemaradva. Képtelen lennék váltani, mert idegesítő, hogy azon az 1 appon kívül, amit nézek, semmit nem képes megtartani 1-2GB RAM alatt. Egyébként vágom hogy marhára elavult a rendszer, sajna a zárt driverek és forrás miatt nem lehet vele mit kezdeni, de az emulátorhegy akkor se lesz jobb ha még erősebb hardveren fog futni. Egyébként gondolod hogy az alkalmazásfejlesztők törődnek azzal hogy milyen módon fordítsa le az appot? Sok minden armv5 vagy armv6 only...
    Galaxy S2-n sokkal rosszabb volt a chrootos ubuntu, mint a Nokia N900-on a natív. Az már egész használható, egy P2-es gép szintjét hozza. Arch linuxszal meg már DVD minőség (1024x576@30FPS) is nézhető...
    Egyébként tutira fog majd 512-őn futni, majd meglátod.
    Az android alapelvei szerintem hibásak. Ezért rühellem. Viszont elismerem hogy kemény munkával valami használható szerűséget kihoztak belőle, de ez messze van a real multitaskingtól... monotaskingban viszont retekgyors általában, sajnos...
    x86 meg tényleg elég nyögvenyelős, mivel rengeteg app tartalmaz valamilyen mennyiségű ARM natív kódot.

  • quailstorm

    félisten

    válasz Keeperv85 #59 üzenetére

    Lévén ennyire nem értek hozzá, inkább olvasd a forrást: [link]
    Van ami kicsit lassabb lett, leginkább a rendszer általános működése romlott 90%-ra, de a több RAM miatt ezt el lehet nézni. Viszont ezeket ellensúlyozták új gstreamer, libpng, bzip2 csomagokkal, ezért a kicsomagolás, png renderelés, videózás gyorsabb mint valaha. Már közepes DSP overclockon meg tudok nézni egy 480p flv-t, kicsomagolás sokkal gyorsabb, az applista pedig 300 ikonnal sem laggol többé. Úgyhogy összességében megérte felrakni.

  • quailstorm

    félisten

    válasz vicze #57 üzenetére

    QML csak a felületre vonatkozik, és smoothságfaktora az van, nem értem miről beszélsz. Software rendererrel is gyönyörűen megy.
    A Thumbos dolgot nem értem, ha tömöríted a programkódot később futsz ki a ramból nem? Legalábbis maemo-n sokat segített az a plusz 50MB RAM...
    chroot az miért is irány? Mondjuk ha elég jól megoldják, haladhat is, de se maemo-n, se androidon nem éri el a natív szintet... Vagyis borzalmas még egy debian6 is.

  • quailstorm

    félisten

    válasz Ed3r_X_ #36 üzenetére

    Nemo. A MeeGo nyílt forráskódú változata. Nokia N900-on egész jó hatást kelt. Annak ellenére hogy házi barmolás jobban megy mint az FF OS...
    (#37) kovee01: A SmartQ-nak volt egy gyenge próbálkozása egy HW gyorsított Ubuntus tablettel, most droid 4.2.1-es... Nem volt rá igény, meg nem volt forrás sem. Sokszor a HW gyártó ad egy kész kernelt is a HW mellé, hogy meg legyen kötve a kezed. Nem olyan egyszerű egy rendszert átportolni csak úgy egy másik eszközre driverek híján. Néhány kedvező eset, mint a HTC HD2 viszont szemlélteti, hogy elég erősen a szándékos elavulás a lényeg, mert a HW még 2-3 év múlva is repeszt. A többi, mint Nokia N900, meg SGS, vagy Samsung Omnia, olyan meg van droidosban (Motorola Milestone, Nexus S, Galaxy Spica)

  • quailstorm

    félisten

    válasz vicze #28 üzenetére

    Erre a fosra nem lesznek appok. Viszont fokozatosan átfrissítik, átalakítják.
    Thumb2-höz nem értek, semmi köze a java-hoz az viszont biztos. Az ARM procinak kell tudni, és bármihez használhatja. ARMEL-en, de Thumb2-vel gyönyörűen látszik hogy mennyivel hatékonyabb tud lenni a kód. (Maemo5)
    Itt vannak találgatások, de infó sehol.
    Az a cél hogy mindent megírjanak QML felületben, hogy ujjra legyen optimalizálva, és atomsmooth legyen. Az asztali nézet csak egy általában nem használt feature lesz, bár USB OTG, vagy vezetéknélküli bill+egér, és értelmes hardvernél jó lesz az.
    (#30) Peterson_: nem kell aggódnod, el fogja bírni. Az más kérdés hogy portolják-e. De a HTC HD2-re lesz port az tuti.

  • quailstorm

    félisten

    válasz zsirfecske #26 üzenetére

    A programozási nyelveket, grafikus felületek nyelveit te is meg tudod nézni, az szerepel a hsz végén,
    ARMv7 HardFloat Thumb2 Ubuntu: ez meg azt jeleni hogy kizárólag ARMv7-en fog futni, de használni fogja nnak előnyeit, (android egyáltalán nem teszi) és minden folyamathoz használni fogja mind a lebegőpontos számolóegységet, mint a Thumb2 programkódtömörítőt, jelentős tárhelyet és RAM-ot megtakarítva ezzel.

  • quailstorm

    félisten

    válasz zsirfecske #23 üzenetére

    Nincs androidra ültetve, hanem a CM10.1 drivereit használja. Dalvikot nem használ.
    Így fog kinézni a végleges phone és tablet ui ahogy a képeken van, de a rendszer ARMv7 HardFloat Thumb2 Ubuntu lesz, azt még nem tudni melyik. A megfelelő hardverszint elérése után pedig lehet váltani destop UI-ra is, de natívan, nem chrootolva.
    A mobil felület QML, a tableteken majd elérhető asztali pedig GTK+, Qt. OpenGL ES gyorsítás alap.

    [ Módosította: 7 ]

  • quailstorm

    félisten

    Ami azt illeti, elég nagy pofáraesés volt SgS2-őn tapasztalni hogy ez csak pár kép :DDD
    Nem kellett volna ekkora felhajtás, lehetett volna egy androidos app is ez a demo...
    Ubuntut már használtam telefonokon, csak ugye elég kényelmetlen. Én speciel örülnék ha lenne még egy OS a piacon ami aktív, és tud real time multitaskolni. iOS nem elég nyílt.
    Kis kijelzőperemnél viszont nem túl jó az UI. Igazából most a BB OS 10 az ász.
    (#21) zsirfecske: hát nem, mivel csak 50 kép az egész.
    De a véglegesben lesz x.org támogatás, elsősorban tabletre, és úgy lehet majd váltani a felületet, mint a windows 8-ban.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés