Hirdetés
- Megjelent a Realme GT7, a márka legolcsóbb csúcsmobilja
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Itt a friss Moto G Stylus
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Az IMF szerint az AI növelheti a GDP-t, és ez fontosabb, mint az emissziók
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
Új hozzászólás Aktív témák
-
GabeCivic
csendes tag
Lehet off topic témába vág, de ma 2010 végen ha új mobiltelefont szeretnék venni akkor a magyar GSMboltok listájából csemegeznék mert sok esetben 10-20 százalékkal olcsóbbak mint a külföldi hivatalos elektronikai kereskedesekben. Szolgálatok pedig se kint se otthon nem drágábbak. Persze néha néhol 1-1 árkülönbség kirívó de nem reprezentatív. iPhone 4, Nokia N8, Samsung Galaxy S... Egész Európában egyenarban mozog.
-
Midway
senior tag
Ez így nem igaz. Elég csak összehasonlítani egy készüléket prepaid csomagban itthon és európa más országaiban.
Sok helyen ahol 3x,4x nagyobb az átlagfizetés ott olcsóbb a telefon mint itthon.A másik eset a ZTE Blade példája.
Az nem drágább itthon sem mint kint,de egy butítottabb (fapados) verziót forgalmaznak itthon.Akkor miről is beszélünk?
-
Tepke
csendes tag
Sziasztok!
Távol álljon tőlem, hogy védjem a szolgáltatóink üzletpolitikáját, de a magyar ember számára nem azért drága egy mobiltelefon mert az tényleg az, hanem mert:
- alacsonyak a fizetések
- by default lehetőleg mindent ingyen szeretneÚgyhogy szerintem ez nálunk nemzetgazdasági helyzet és attitűd kérdése.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
Meglivorn #143 üzenetére
Egyszerűen, jelenleg a kutyát sem érdekli az az ügyfél, aki már megvan, az csak ott lébecol. Csak az új előfizetések száma. Baromság, de ez van.
Erre mondtam tavaly a netes szolgáltatómnak hogy nagyon szívesen szerződést bontok, hogy új ügyfél lehessek. (Erre megkaptam a kedvezményt...) -
aseknuss
csendes tag
Amíg a szolgáltató néha az új üzleti árat megközelíti sőt néha meg is haladja ezért elvár 1 vagy 2 év hűséget addig nem is jó ez senkinek maximum marad a gsm boltos olcsó sufni garanciás feketén behozott telefon.Viszont a Magyar vagy gyári garancia ahogy nézem elsődleges szempont minden vásárlónál.
-
Meglivorn
aktív tag
Hűség: vagy 8-10 éve vagyok pannonos (nemtom fejből : D) kártyás voltam, ez igaz, de sosem futottam 0-ra, és máig ugyan azt a simet használom. Évekig így is követhető volt a rendszerben mennyit töltögettem fel, és volt valami minimális kedvezmény.
Idén váltottam előfizetésre (külön papírozás volt a saját nevemen szereplő simet "a nevemre venni, mert olyan régi"). Azóta kedvezmény nukuAmi a megtartást illeti: valahogy az egész világgazdaság abban a beteg állapotban fetreng, hogy csakis a "növekedés" számít, semmi más. Ha egy cég tavaj adózás után 1236548 milliárdot keresett, de idén csak 1236544 milliárdot, akkor gáz van. Az mindegy, hogy ez akkor is tiszta haszon és minimálisan kevesebb, visszaesés van. Olyan idióta eseteknél is mint a "plazmaTV, tavaj sokkal többen vettek mi lesz most".
Egyszerűen, jelenleg a kutyát sem érdekli az az ügyfél, aki már megvan, az csak ott lébecol. Csak az új előfizetések száma. Baromság, de ez van. -
KrE82
csendes tag
válasz
bolondember #136 üzenetére
Egyértelműen komolytalan vicc, mivel 8 hónap kitétel sehol semmilyen formában nincs, így a kedves hozzászólónak vagy az emlékezete csal, vagy a magyar nyelv ismerete...
-
Quent1n
senior tag
-
zsigus
őstag
Én egy európai szintű vállalatról beszélek, ott már lehet, hogy megesne a szíve a honfitársain valakinek, de lehet, hogy igazad van.
De ez ettől függetlenül csak egy hasonlat volt, nem hiszem, hogy valósággá válik. Viszont az angolok kicsit máshogy gondolkodnak. És ez meg is látszik az országon! -
Quent1n
senior tag
Te elhiszed, hogy egy magyar tulajdonú cég nekünk kedvezne? ....
Magyar magyarnak farkasa. Lehet bántani a nagy hármast, de nem ők a fő kizsákmányolóink.
Egyébként meg sok ember bizony elgondolkodhatna végre, hogy minek kell ennyire túlvállalni magát anyagilag. Mert bizony rengeteg eladósodott ember csak magának köszönheti a dolgot. Bejött a nagy kapitalizmus, meg a nyugati cikkek, aztán mindenki megőrült és ez a mai napig tart. Mindenki LCD tévét akar meg plazmát, meg hangfalrendszert meg ájfónt, holott semmi szüksége sincs rá. Megveszi aztán meg kenyéren él 3-4-5-6... évig. És közbe sír. Persze a mobil ma már ugymond létszükség, de lehet kapni 5-10k ért is totál megbízható jó kis régi telefonokat amikkel nincs semmi gond. (pl. 3310). Csak a magyar szereti a flancos dolgot még ha a segge ki is van a gatyából aztán meg pislog, hogy mennyire le lett húzva és igazából a táccsos telóval is csak telefonál.
Tehát mielőtt szétszedné itt mindenki az amúgy nem túl ügyfélközpontú szolgáltatókat, először a saját háza táján söprögessen. Senki fejéhez nem tartanak fegyvert, hogy vegyen telót 2éves hűséggel 120ezerért. Tessék mérlegelni!
A cikk egyébként hiánypótló grat hozzá, nekem is mondott újat amiért köszönet!
-
zsigus
őstag
Az interneten én is ezt olvastam csak az a helyzet, hogy nekem internet és mobil is van és nekem prémium kártya járna amit (interneten írva) a 1430-as telefonszámon lehet kérni vagy személyesen. Felhívtam a 1430-at ott azt mondták (automata) személyesen kérhetem és elmondta, a feltételeket. Ennyi
A témához: rengeteg vodafonos panaszt lehet olvasni és azt, hogy angliában ingyen adják a Nexus-t. Én ezen nem csodálkozom hiszen a voda angol cég érthető, hogy nem az angolokon keres hanem minden más országban. Ha itt mo.-on lenne valakinek egy legalább európai szintű telefonos vállalata akkor valószínű, hogy nekünk lenne olcsó, de az a helyzet, hogy itt mo.-on szinte semmilyen vállalat nincs csak külföldi, aki rajtunk keres szal lehet felháborodni de értelme nem sok van mert nekünk nincs semmink, a külföldi cégek szemében csak munkaerő vagy átb***szható ügyfél vagyunk.
-
androcles
tag
válasz
Fryskitt #119 üzenetére
Sajnos azzal senki nem foglalkozik, hogy akár a mobilszolgáltatók,akár más szolgáltató itt bármit megtehet. Könnyebb nekimenni egy szerencsétlen közhivatali ügyintézőnek meg főleg a nyugdíjasnak, mint egy mobilszolgáltató óriásnak,aki százezerért adja két év hűséggel itt, azt a készüléket,amit máshol ingyen, vagy egy jelképes összegért...ilyen különbségekre nincsen magyarázat. Furcsa, hogy nálunk mindig a kiszolgáltatott szerencsétlen réteg a közellenség és nem az aki milliárdokat keres rajta, vagy rosszabb esetben lop tőle.
-
KrE82
csendes tag
Tény: tőlünk nyugatabbra nagyságrenddel alacsonyab a freud.
Tény: az alacsonyabb freud egy jelentős részét is mi képezzük, a hozzánk fű alatt beérkező telefonokkal, 0%-os ÁFA-val, VÁM nélkül, böröndben hozott cuccokkal...
Tény: sehol nem írtam, hogy a panaszkodók kártyás ügyfelek. A hsz-ben említettem egy durva becslést, ami a hsz-ek 25%-ára vonatkozott. Az általad is idézett mondatban szerepel az "általában" szó, ami szerintem magában rejti, hogy nem mindenki...
-
BiP
nagyúr
Konkrétan ennek a feltételeit nem ismerem.
Most flottában vagyok, egész jó feltételekkel, így ezután konkrétan nem érdeklődtem, szóval emiatt nem panaszkodom.
A múltkor viszont kinéztem magamnak egy E52-t. A pannon dícsérete, hogy olcsón is el lehetett volna vinni. Akció is volt rajta, neten rendelve szintén mínusz párezer, + akkor volt a vidd be a régi telefonod akció -10e. 40e-ért lehetett volna e52-höz jutni, miközben a listaára 55-60 körül járt előfizuval (meg GSM boltban is 58-59 volt a legolcsóbb). Viszont kiderült, hogy én csak új előfizetéssel vehetném meg ilyen áron, flottába nem tudnám bevinni (flottakedvezményes szerződéshosszabbítós ár ~55lett volna). Nagyot csalódtam (6ésfél éve vagyok ott, és azóta nem is vettem telót kedvezményesen).
Értem én a különbséget, csak fájt a szívem, és közben a T-s szerződésbontós-újrakötős sztorihoz hasonló érzés fogott el. -
Van még a program, és voltak jó pillanatai, na és talán most is vannak :-)
24 hónap a hűséged, de 18 hónap után jogosult vagy készüléket venni újrakötéssel. Viszont ha jól tudom és ebben cáfoljon aki jobban tudja, hogy a felső plafon 7.500 Ft kedvezmény a listaárhoz képest, nekem legalábbis az utolsó 2-3 készüléknél ennyi volt (két előfizetés van a nevemen, a családi csomag miatt), illetve 5.000 vagy 2.500 Ft attól függ mennyit beszéltél. Két-három évvel ezelőtt még adtak ingyen szolgáltatásokat 2-3 hónapig (pl.: mobilnet, mms), ezek mostanában mintha nem lennének. Ami nem tetszik hogy készülékhibánál azonnal azt javasolják hogy forduljak a márkaszervizhez személyesen, sőt gyakorlatilag arra törekednek hogy ne hagyd ott a készüléket, mert ha ők küldik akkor az jóval hosszabb ideig tart.
A pannonline rendszer egyébként nekem jobban bejön, mint a T-mobile netes rendszere, itt azonnal meg tudod nézni hogy áll a számlád (mennyi sms,mms, percidőd van még), de amikor itt akartam készüléket venni a bónuszomra sajnos alapvető hiányosságai voltak, mert az online rendszerben kínált készüléket 2 hét után sem tudták biztosítani, és nincsen összehangolva az ügyfélszolgálat kínálatával. Erre az volt a válasz hogy sajnálják de ez ilyen, ezzel nem tudnak mit kezdeni.
Voltam T-mobilos is, nekem a netes ügyintézés itt nehézkesebbnek tűnt, főleg mert az ügyfélkód megváltoztatása is pénzbe került :-), az ügyfélszolgálatok mindig jóval leterheltebbnek. A szerviz viszont itt jobb és gyorsabb volt, de ami nem tetszett, hogy az Aranykártya pontjaimat nem tudtam felhasználni, mert egy idő után csökkent a telefonszámlám és csak egy bizonyos összeg fejében lehetett volna újra aktiválni. Akkor viszont inkább ne adjanak. Itt viszont jobb áron kaphatsz meg készüléket.
-
BiP
nagyúr
válasz
mukibuci #125 üzenetére
Az a baj ezzel, hogy nagyon nem törik magukat, ahogy olvasom a többieket.
Szerintem úgy vannak ezzel a szolgáltatók, mint a mai pártok (nem akarom elvinni a topikot). Van az a kevés (szar), aki közül lehet választani, telített a piac. Ha valami nem tetszik, akkor nem sok másik (2) közül választhatsz, ahova mehetsz. Onnan meg idevándorolnak, mert csak ez a három van. Szóval oda-vissza fluktuáció van, de számottevő változás nincs az ügyfélszámban, ezért gondolom magasról sz*rnak a témára.
Ha most jönne valami új szolgáltató új szemlélettel (pl. djuice), az is 2 év, mire kifut, és időben eljutunk odáig, hogy érdemben beszélgethessünk róla. -
Feri995
csendes tag
Akkor ez meddig fog így menni, h a rendes ügyfeleket büntetik a csaló, stb. ügyfelek miatt?
Egyszer majd csak rá kéne jönnie valakinek a megoldásra, de ez nyilván nem egy ilyen topicban fog megszületni. Am meg a kedvezményekről. Váltottam előfizetésre Dominoról, a hűségem lejárt, azt mondták, h 8 hónapig ezután nem vehetek új telefont, de én akkor azt mondtam, a K750i-m még kibírja addig, de nem úgy lett... Fogom magam bemegyek, h ez most hogy is van, erre azt mondták, h vehetek telefont másik Dominóban, esetleg másik előfizetésben, de a régit még fizetni kell 8 hónapig, vagy hogy még át is mehetek más szolgáltatóhoz... Nem akartam elkezdeni hangosan anyázni, de hát azért ez szívás...
Meg tudná valaki mondani, h miért van ez így? Nem vagyok túl járatos a témában...
Bocs, ha OFF voltam... -
BiP
nagyúr
És az ügyfélmegtartó programjaikra is ez lenne a válasz? Mert engem egy ilyen körkérdés is érdekelne, meg szerintem sok másik embert is.
Vagy arra meg azt mondanák, hogy "Persze, ezt komolyan vesszük, de részleteket nem mondhatunk, egyéni elbírálás alapján történik a kedvezmények megállapítása." ? -
Fryskitt
addikt
A beszűkült sztem nem én vagyok.
De van másik lehetőség is: gazdasági alapokra helyezzük a dolgokat: befizetsz mondjuk 500e forintot egy vakbélműtétért és rendben vagyunk.
Ez a piaci alapokon lévő ellátás. Rendesen bejelentett alkalmazott? Mesélj. Mennyit fizetnek be a kasszába? A BKV alkalmazottakról beszélünk? Vagy a MÁV-ról? ? Vajon miért folyik annyi nyomozás ellenük? Talán mert túl rendesen jártak el pénzügyileg? Vagy a a számlagyárakról? Én is egy dolgot említek: 24 órás ügyelet hetente 2x, plusz a többi napon 8 óra? Miről beszélsz?
Azt is kipróbálhatjuk, hogy egy közalkalmazott sem fizet be adót, meglátjuk, mi lesz? És a szuperbruttó? Többet adózom, mint amit az állam "nagylelkűen" odaadott? Szerinted mondjuk Anglia rosszul csinálja, mert ott kevesebb a sarc az ingyenélő közalkalmazottakra? Visszautalnék, fizesd be az állami ellátások tényleges bekerülési költéségét!! (hidd el, versenyszféra lesz az eü. ellátás és a rendőrség is) Utána beszéljünk újra. (Remélem, nem szavaztál a vizitdíj ellen!)
Részemről befejeztem, ez a topic már nem az a topic. -
Bog
HÁZIGAZDA
Még egy off a témában és mindenkit kirakok pihenni. Megértéseteket köszönöm.
-
Begi
senior tag
válasz
Fryskitt #114 üzenetére
Jól érzem, hogy te közalkalmazott vagy? Kérlek még1x olvasd végig a hozzászólásomat. Mint irtam szükség van a közalkalmazottakra, különben nem működne az ország. A számuk nem mind1, illetve az nem, hogy hány ember tart el mennyit. De sajnos eléggé beszűkült lehet a látásmódod (nem is kell mondanod hogy miért kitalálom az irományodból), ha ezt nem látod. Mivel te abból élsz amit ezek az emberek befizetnek az államkasszába. És én mint irtam a rendesen bejelentett alkalmazottakról beszélek...
Amúgy csak egy dolgot emlitenék erre. Hétfőtől-csütörtökig 8-4-ig, Péntek 2-ig. Ügyfélfogadás heti 1x 10-12-ig...
És nem a ténylegesen dolgozó rendőrökről, orvosokról, tűzoltókról beszélek... A baj, hogy ez egy nagyon összetett kérdéskör. Ezeknél a foglalkozásoknál már bejön az, hogy nincsenek megfizetve, de ez a mai rendszer hibája, nem az adófizetőké... -
Fryskitt
addikt
Elmondjam a versenyszféra titkát? Bemész apám a bankba, felveszel 700e forintot 10 évre, visszafizeted a dupláját, na ez a haszon. Ki termelte a pénzt? Ugye nem gondolod, hogy a szárügyvédeknek van szüksége a kölcsönre????
Másik példa: építsünk valamit, használjunk sok alvállalkozót, majd ne fizessünk nekik. Már meg is van a versenyszféra haszna!!!Gratulálok az elmélethez!
-
Fryskitt
addikt
Beszarok, hogy mennyire el van tévelyedve itt pár ember. Versenyszféra? A rohadék bankok, akik csődbe vitték a fél világot? Az elvtelen ügyvédek, akik ezt lehetővé tették nekik? Esetleg az üzeltláncok vezetői, akik a dolgozók minimálbér közeli munkájából élnek oligarcha módra? Vagy a tévés szemetek, akik munka címén hakniznak egész nap? Vagy a épp az itt említett mobilcégek vezetői, akik kihúzzák a pénzt a zsebünkből?
Mindenkinek kívánom, aki ennyire nem megfelelően gondolkodik, hogy ne jusson hozzá a közalkalmazottak által végzett munkához: ne kapjon orvosi, rendőri, tűzoltó ellátást stb.
Ne legyünk már ennyire demagógok. Vagy aki az, meg is érdemli..... -
Begi
senior tag
válasz
androcles #110 üzenetére
A közalkalmazottak nagyrészt a versenyszféra adófizetőiből, az állam megtakaritásából és az álatluk közvetetten termelt pénzből élnek. Ezzen nincs mit vitatkozni, mert tény.
Ma magyarországon kb. 4 millió munkavállaló van. Ebből 1,5-2 millió a közalkalmazott, 1 millió a minimálbéres és 1-1,5 millió a versenyszférában dolgozó rendesen bejelentett munkavállaló. A számok nem pontosak. A prbóléma ebben van. 1-1,5 millió ember tartja el az országot + a közalkalmazottak adói, papiron, mivel ez, ahogy fentebb is irtam, nagyobbrészt a versenyszféra által megtermelt pénz. Nem is szólva a nyugdijasokról, akik ugye miből élnek?Már le se irom. (Legalábbis még jó pár évig, amig újra egyensúlyba nem kerül a rendszer.)
Nem lenne ezzel gond, ha a közalkalmazotti réteg nem lenne ekkora. Illetve a nyugdijrendszer nem lenne ekkora szarban. Hja és ha ez a sok ha nem lenne... -
madeec
csendes tag
KrE82: "Összességében érdekes, amikor általában kártyások flémelnek azért, mert nem kapnak ingyen Desire-t, vagy Nexust..."
Nézd, én is tisztában vagyok azzal, hogy a szolgáltatók nem azoknak fognak jelentős kedvezményt ajánlani, akik feltöltősek, hanem akik már régóta, sokat költő előfizetéses ügyfeleik...
Ami tény: nálunk az ilyen jellegű és tudású készülékek zöme 100k körül mozog 2 éves hűséggel, kint meg ingyen van.
Azt viszont nem kezelheted tényként, hogy a panaszkodók kártyás ügyfelek. Miből gondolod? Mellékesen: 7 éve vagyok vodás, ebből az első 3 év feltöltős volt, 4 éve meg előfizus... Szóval erről ennyit... Ne kezelj tényként valamit, amiről nem tudod, hogy valóban az. Én tudom, hogy kint ingyen vágják az emberhez az ilyen készülékeket... ez tény!
-
pampika
őstag
jó percdíjak, addig ok.
de ezen felül olyan plusz szolgáltatásaim vannak, amiket nem használok, szóval számomra nem jelent pluszt.
szvsz egy majd ezer fős flottánál a készülékkedvezmény is lazán beleférne, mert manapság nem nagy kunszt flottába bekerülni, így ha az egyik nem tetszik, kis utánajárással ugyanúgy lehet váltani, mint egy publikus szám hordozásakor.más: fentebb említette vki, hogy akár prepaidre is kap fél-egy évente pár száz forint feltöltést. ennek nagyon egyszerű a magyarázata (és nem az, hogy milyen jó fej a szolgáltató): onnantól, hogy ő központilag rátölt és a kártya a rendszer szerint él, el lehet számolni aktív kártyaként, ami jól mutat a statisztikában. meg hátha a kedves júzer magától is elkezd használni egy alvó kártyát és akkor tutira megtérül.
-
androcles
tag
válasz
davenport #106 üzenetére
Az off-ban teljesen igazad van, aki érti,annak nem is kell magyarázni, aki meg nem érti,az meg nem akarja megérteni...amikor én is a közszféra alkalmazottja voltam az tetszett a legjobban, amikor valami retek c. elkezdett kiabálni,hogy az ő adójából élek stb. - megfigyeltem h. akinek a legnagyobb a pofája, az általában nem fizetett be még egy fagyira valót se a kasszába...
Egyébként ez a téma áttételesen kapcsolódik mindennek az árazásához,nem csak a mobilokéhoz! -
Fryskitt
addikt
Szia, persze, hogy akciósan nem lehet. De felbontani, újrakötni igen. Értelmes dolog ez?
Utoljára az adózásról: Abszolút egyetértek Davenporttal.
Megáll az eszem, hogy nem adózom. Tudjátok akkor, hogy ha "nem adózom" tehát annyit keresek, amennyit kapok, akkor felső fokú egyetemi végzettséggel mennyi az órabérem? Elárulom: 300 Forint!!! Azaz napi 2400 Forintot keresek.
Ünnepélyesen kijelentem, hogy bármelyik adózó, BMW-ben ülő és a kertes házába hazamenő szegény állampolgártársammal szívesen cserélek! -
pampika
őstag
ezekszerint neked szerencséd van a vodával. én 4 évig voltam egyik flottájukba, majd mentem át 2 éve egy másik flottájukba. forintra pontosan annyiért kapok telefont, mint bárki, aki beesik az utcáról. a számláim átlagosan 4-10k között mozognak, ami nem kiemelkedően sok, de sztem jó átlagos költésnek minősül magánemberként. és semmi ügyfélmegtartási próbálkozás, vagy hasonló, úgy, hogy kb 1-2 hete járt le a 2 évem. pedig kiemelt ügyfélnek számítok flottatagként.
amikor anno lemondtam a westeles számom, kutya nem kérdezte, miért. a pannonnál megkérdezte az ügyintéző (nem ügyfélmegtartó, hanem a sima pultos, vagyis akinek úgy sincs hatásköre, csak érdeklődik) és mondtam, hogy a másik olcsóbb. felsoroltam a kondíciókat, ő meg erre hümmögött egyet. ezzel lezárva a kérdés. -
válasz
bolondember #104 üzenetére
Ez most tényleg off, kedves nomen est omen de annyira szeretem amikor elmagyarázzák hogy nem is fizetek adót. Egyébként nem, nem fizetem, mivel már levonják amikor a fizetésemet megkapom. A következő lépés az szokott lenni amikor elmagyarázzák hogy voltaképpen ők tartanak el engem.
Tehát akkor mivel nem fizetek adót, mert az állam csak átteszi a pénzt az egyik zsebéből a másikba, akkor voltaképpen nem járulok hozzá semmihez, nem adok pénzt a közösbe, és így nem vagyok hasznos tagja, sőt igazából a számat is befoghatom. Ez nagyon tetszik.
Elmondom ki nem adózik itthon: az aki pofátlanul minimálbérre van bejelentve miközben a valós keresete a közalkalmazotti/köztisztviselői/munkavállalói bér sokszorosa, mindenfajta társadalmi ellátást ingyen és bérmentve vesz igénybe (miközben nem szorul rá, dehát ez ugye neki jár), aki kigyúrt izompacsirta létére rokkantkártyával parkol, és mindenhol ahol tud sunnyog, na és persze mindenhol előadja hogy Ő milyen okos, ügyes és szép, körbe lehet táncolni, és lehet róla példát venni. Ha pedig valahol úgy bánnak vele ahogy megérdemli akkor pedig kettéáll a szája, és habzó szájjal fenyegetőzik. Őrjöngött már velem ilyen de aztán gyorsan csendben maradt.
Lehet itt arról beszélni hogy persze mert magas az adóteher, és az emberek rá vannak kényszerítve hogy lopjanak, csaljanak hazudjanak, de ezek az emberek akkor sem fognak egy fillért sem befizetni ha 2 forintot kellene. Na ők azok akik nem fizetnek adót, mindenki más akitől az állam vagy levonja, vagy beszedi, az igen. Még egyszer bocsánat az offért, ezt tényleg nem ezen a fórumon kellene írni, de nem csípem az ilyen okoskodást. Ha esetleg valaki erre nyit topikot akkor ott bővebben is vesézhetjük a kérdést.És hogy On is legyek: Stabil 6.000 forintos havi számlával vagyok lassan 6-7 éve előfizető. Ha most újra aláírnék mondjuk szívem szerint egy E52-őt hoznék el ami 50.000 Ft + két év hűség. Miért nem lehet ezt a 24 hónapra lebontva havi 2.000 forintba beszámolni a telefonszámlába? Lehet hogy jobban meggondolnám, ők eladnak egy telót, kapnak megint két év biztos pénzt, én pedig nem rohangálok.
-
BiP
nagyúr
Akkor nem szóltam, csak nekem irreálisan magasnak tűnt.
Ha mondjuk emelett egymás között vagy pár emberrel még ingyen is telefonáltok (ami ugye nincs benne az 50e-ben), akkor tényleg elég sokat lóghattok a kagylón (max. 30-40ft-os percdíjat feltételezve meg még kimondani is sok)
szerk:
(#101) Fryskitt:
"a hűségidőszak lejárta után szerettünk volna új telefont venni. Mondták, keveset beszélünk, még nem lehet"
Na, ezt meg hogy? Vagy úgy értette, hogy akciósan nem vehettek még?
A bontás-új szerződés dolog meg szerintem szintén csak magyar csalafintaság az ügyfélszolgálat részéről, nem hiszem, hogy a T-nél ott fent így képzelték a dolgot, hogy ez így jó. Ott ugye egy elvándorolt ügyfél + 1 ügyfélként szerepelsz majd a riportokban. -
Fryskitt
addikt
válasz
bolondember #102 üzenetére
Bocsi, 53%-ot vesztek a fizetésemből, ez az ADÓ. Vállakozó ismerősöm meg veszteséges
. Ezt egyébként sem lehet így nézni, mert én pl. termelő munkát végzek, a sok szolgáltató meg nem végez azt, így végső soron feléli csak a pénzt, nem hoz létre semmit. Nem megbántani akarlak, de ez a hozzászólás nem visz előbbre,
, találjuk inkább ki, mit lehetne csinálni.
-
Fryskitt
addikt
Hány és hány termék kapcsán olvastam már ilyen és hasonló cikkekt....tudom, miért drága a mobiltelefon, az autó, az IKEA bútor, a fényképező, a benzin, (bár még cikk nem készült róla) de gondolom ugyanezért a kenyér is.
Nem elképesztő? Ahogy az állam a közalkalmazottakból él, mert a vállakozót nem tudja megfogni, úgy a szolgáltató is a rendesen fizetőkből, mert sokkal egyszerűbb drágán adni valamit néhány becsöletes embernek, mint megpróbálni elkapni a csalókat...undorító. De mi meg meg is érdemeljük, mert csak a birka hagyja magát nyírni. Addig, amíg itt a fórumon is az megy, hogy pl. hogyan lehet a Vodafone-os netbookot kijátszani az előfizetés alól, addig mit várunk? De fordítva is igaz: nem kell beletörődni a drágaságba: senki ne vegyen itthon telefont, aki megteheti, hogy az e-bay-en szerezze be.
Ügyfélmegtartás? Miről beszélünk? Elég csak a kötelező biztosítás körüli átkötés-hisztériát átgondolni: miért nem megtartani akarta a biztosító az ügyfeleket, ahelyett, hogy eszeveszett papírmunka árán egyet felmondjunk, egyet meg újrakössünk? De van saját tapasztalat a T-nél is: a hűségidőszak lejárta után szerettünk volna új telefont venni. Mondták, keveset beszélünk, még nem lehet, de felmondhatjuk az előfizetést, és azonnal köthetünk egy másikat, akkor megkapjuk az új telefont akciós áron, csak a szám változik. Valaki magyarázza meg, ennek mi értelme van, azon túl, hogy még egy fával kevesebb a világon, annyi papír fogy el közben. -
Fancy-boy
addikt
Sok újdonság nem volt benne, de azért jó, hogy sokan megvilágosodnak
-
Bog
HÁZIGAZDA
Megpróbálok röviden reagálni:
1. A két "nagyker" tibike és lacika. Hogy ők miképpen trükközik be a telefonokat az országba, arról fogalmam sincs. A GSM boltos azonban onnan fog vásárolni, mert olcsóbb és hamarabb itt a készülék. Legálisan, számlával, adás-vételivel.
2. A különbözeti adózásra jogszabály teremt lehetőséget. Ez tény.
3. Hidd el, pontosan ismerem a magyar emberek trükközéseit, nem egy és nem két mobilos értékesítőt ismerek. Tudom, hogy miképp játszanak a hitelbírálattal, miképp hamisítanak össze céges papírokat, flottás igazolást, stb. Tudom, hogy volt olyan akció nem egy, ahol a fraud ráta 30% felett volt. Az én véleményem is az, hogy ezt a készülékárazási, hitelbírálatos rendszer javarészt magunknak köszönhetjük meg, illetve annak a pár (pár?) tuskónak, aki visszaélt vele, s mind a ma napig ezt teszi. -
BaLee
addikt
válasz
Lord Soth #95 üzenetére
Pontosan. Saját birkaságunk miatt részben. De mit tud tenni az ember?
A benzint meg kell venni maximum nem autózik annyit az ember vagy gyakrabban ül kerékpárra. De telefonnál lehet válogatni bőven 10k alatt is.
Csak szegény szolgáltatók odáig nem jutnak el, hogy amíg egy 5 ezres készülékben nincsen semmi amivel plusz szolgáltatások megrendelésére ösztönözzék az embert addig nekik ebből nem lesz profitjuk.
Azon se wifi, se böngésző, se semmi.Míg ha valaki kapna egy csillivlilli telefont csak azért mert olcsó, és kipróbálná mire képes lehet, hogy rákapna a dolgokra.
Így voltam én is pl. az internettel. Jó jó a wifi csak sok helyen nincs. Aztán most lett a vodánál egy olyan csomag, hogy 1 hónapig 50mb internet 1000ft. Előfizettem mert hiába van csillivilli telefonom (amit fele áron vettem használtan anno, de most már annak is csak a felét éri) ha nem tudok megnézni valamit ami érdekel, mert épp nincs wifi a környéken.
Ha nem lett volna ilyen lehetőség a telefonban sosem merült volna fel rá az igény.Ebben hagytak le minket nyugaton. Ott adnak egy vadiúj csúcskategóriás telefont ingyen mondjuk havi 6-8k-s előfizetési díjért aminek a díja lebeszélhető van benne internet meg minden. Ez nekik fix bevétel mondjuk 2 évig.
Mennyivel vannak előrébb azzal, hogy a drága telefonjuk helyett veszek egyet függetlenül máshol és kártyásként havi max 1000ből elvagyok vele?
168ezer vs 24ezer ft bevétel nekik tőlem, két év alatt. -
KrE82
csendes tag
Általában érdeklődéssel olvasom az írásaidat Bog, de ez most 3 óra alatt, kéregből nem az igazi. Azt tudom, hogy kéregből meg tudsz írni ilyet, de legközelebb még egy órát szánj rá!
A cikk második oldalán szerepel egy aktuális T akció. Miről is beszélünk, amikor azt fikázzuk, hogy a szolgáltató nem adja olcsón oda a készüléket annak reményében, hogy a későbbi forgalom kárpótolja?
Anno a Voda is csinálta a tarifához kötött készülékárazást, most a T az ájfónnál, a MédiaMánia és a mobilnet csomagoknál pontosan így jár el.Amit szeretnék, ha valaki összeegyeztetne, az alábbi két mondat a cikkből:
Magyarországon a mi információink szerint két nagyker van, amely szürkeimporttal hoz be az országba telefonokat
Mivel azonban ők nem „trükköznek“ a különbözeti adózással (ami egy teljesen legális kiskapu egyébként)A szürke hogy jön a teljesen legálissal össze?
Van GSMbótos ismerősöm, aki 3 évet ült a hasonlóan teljesen legális üzleteknek köszönhetően...Miért is jobb egy zugGSM-nél venni telefont? Mondjuk azért, mert az embernek fogalma sem lehet a telefon eredetéről, alőéletéről, a papírok eredetiségéről, a gyári garanci valódiságáról?
Ezzel szemben a szemét szolgáltató 0%-os THM-mel, netán még kedvezménnyel is árulja a megbízható, igazoltan új készüléket...Amit említesz is az írásban, de csak érintőlegesen, az ügyeskedés, a lelépés az egyszerű és egyetlen oka a mai telefon áraknak.
Dolgoztam szolgáltatónál értékesítőként, napjában nem egy ember tévedt be, hogy "felvegye a nulla forintos telefont", nem egyszer találkoztam céges papírokkal való ügyeskedéssel.
A mobilszolgáltató nem szeretetszolgálat, a profit motiválja. Ha kedves honfitársaink folyamatosan lopják a telefonokat, és ez a motívum egyértelműen előre kalkulálható, akkor ezt kénytelenek belekalkulálni az árba.És innentől a kedves fórumozókhoz fordulok:
Elolvastam a hsz-em írásakor látható 91 hsz-t, melyeknek legalább fele az ügyfélmegtartó programokat kritizálta, és ezeknek fele kártyás konstrukciót emleget.
Elöljáróban szeretném megkérdezni az említett ~25%-tól, hogy ki gondolja, hogy a szolgáltatónak az áll az érdekében, hogy azon ügyfeleket jutalmazza, akik bármikor leléphetnek? A szolgáltatóknak az az érdeke, hogy biztosítsa előre fix bevételeket. Az ügyfélmegtartó programoknak nem az a lényege, hogy megjutalmazzuk Pistikét, aki 4 éve évente 3500-zal feltölti a kártyáját, csak azért mert már 4 éve nálunk van. A lényeg, hogy biztosítsák a következő 2 évet is, ráadásul ne évente, hanem mondjuk havonta költsön ekkora összeget.Érdekes volt olvasni azokról az esetekről, amikor valakinek 50-60E a havi számlája, de nem kap kedvezményt. Van ismerősöm, aki hasonlót élt át az egyik szolgáltatónál, viszont a családomban van kiemelt ügyfél, aki alacsonyabb havi költségek mellett is már tárgyalási pozícióban van, amikor hosszabbításról van szó.
Saját tapasztalatok:
Voda - Amikor lejárt a hűségem, előtte két hónappal felhívtak, hogy hosszabbíthatok és, ha megteszem akkor az alábbi kedvezményeket kapom. Erre mondtam, hogy én nem azt a telefont szeretném amit ajánlottak, hanem egy másikat, de hasonló kedvezménnyel. Meg is kaptam. Amikor berágtam a Vodára és a következő körben nem hosszabbítottam, felhívtak, hogy az alábbi kiemelt kedvezményeket tudnák ajánlani, ha meggondolnám magam, Ennek ellenére nem gondoltam meg magam, de az tény, hogy ők megpróbálták.A pannonnál, amikor lejárt a hűségem, tény, hogy vicces készülékkedvezményt ajánlottak, így felhívtam az ügyfélszolgálatot és kialkudtam egy lebeszélhető kedvezményt. Pár hónap múlva felhívtak, hogy miért nem írok alá hűségszerződést. Elmondtam és újabb lebeszélhetőséget kaptam. Ezen felül évente a "pannonos szülcsinapcsimkor" minden évben kaptam 20 ajándék percet gesztusként.
A T-nél kapok pontokat, amiket forintosíthatok a következő vásárlásnál, kedvezményes mobilnetem van és ha akarnék vezetékes szolgáltatást is, akkor további kedvezményeket kapnék.
Az én tapasztalataim szerint mind a három szolgáltató kedvezményekkel hálálja meg a hűséget.
Ezen felül érdekes, hogy a topik kártyás fele elfeledkezik például a T-nél az aranykártyásoknak járól feltöltés bónuszról, ami egyértelmű forintosított kedvezmény.
Összességében érdekes, amikor általában kártyások flémelnek azért, mert nem kapnak ingyen Desire-t, vagy Nexust...
-
Lord Soth
tag
Én korábban már fejtegettem ezt a témát: mivel ezek mindennapos használatra szánt termékek, ezért teljesen mindegy, hogy mennyibe kerül, úgyis meg fogják venni az emberek. Egyszerűen azért, mert ma már nem elképzelhető az élet telefon nélkül. Erre hoztam példaként a benzint. Valahol a 20. hsz környékén írtam le. Persze akkor jöttek az okoskák, de amint látom az egész topic végülis ide jutott. Miért lehet, hogy itt minden drágább? Azért, mert úgyis meg fogják venni.
-
meroly
veterán
Nagyon jó cikk lett, köszönjük az összefoglalást.
-
gyoref1
aktív tag
Mit tegyünk, ha ennek ellenére olcsón szeretnénk telefont?
Vegyünk 1 fapados jegyet Londonba vagy szóljunk 1 isminek
-
BaLee
addikt
Remek cikk!
Én csak azt nem értem miért vagyunk árban mindig legelől szinte mindenben (mobil, számítástechnika, műszaki cikk, benzin stb.) fizetésben meg leghátul. Ezt a bravúrt hogy sikerül összehoznunk?
Kifejtették már sokan előttem de a legnagyobb vicc, amikor előfizetéssel, hűségidővel egy vagyont elkérnek a telefonért havi törlesztőrészletekben. Nyugaton hozzádvágják akár ingyen is csak használd és náluk költsd el a pénzed előfizetésre meg internetre és egyéb extrákra...
Új telefont meg nem érdemes venni. Várj fél-egy évet, igaz nem fogsz villogni vele az utcán, hogy neked a legújabb telód van, cserébe kb. féláron megkapod használtan. Csak miután megvetted ne kövesd tovább az árának az alakulását mert csak a fejedet fogod majd, hogy 1 év múlva már úgy dobnák utánad és nem ér semmit...
-
zeg
őstag
Szépen összefogott, hiánypotló cikk! Grat. és köszönjük
-
Te mit néztél kedves barátom?
A Kapcsolat Platinakártyát külön igénylés nélkül, postai úton juttatjuk el az arra jogosult ügyfeleink számára. A Kapcsolat Aranykártyát és annak díjmentes kipostázását interneten honlapunkon, telefonos ügyfélszolgálaton (1430) keresztül vagy személyesen a T-Pontokban kérheti. Domino kártyás ügyfeleinknek és társkártya díjcsomagot használó előfizetőinknek minden esetben szükséges jelezni kártyarendelési igényüket. A Domino kártya igénylésének további feltétele a név és címadatok megadása.
Regisztrációs részvételi szinten ügyfeleink Kapcsolat Prémiumkártyára lehetnek jogosultak. A Kapcsolat Prémiumkártyát külön igénylés nélkül postai úton juttatjuk el.
Ha esetleg a honlapon szeretnéd olvasni
(ez itt off)
-
che 1990
tag
válasz
davenport #85 üzenetére
Hát jah...
túlárazott készüléekből van egy pár a vodánál isNokia n95 8GB->124.990 Ft-ért
Samsung ZV60->42.990-ért
SHARP SH 880->59.970-ért
(persze feltöltőkártyával)Kicsit olyan,mintha valaki véletlenül bennhagyta volna az árlistában és megfeledkeztek volna róla
Ez csak azért vacak,mert már kb. egy éve várom hogy levigyék a Sharp sh880 árát 30 körülre(pre-paid) mert valóban minőségi készülék és jól meglennék egy ilyennel,de amíg az lg gw620 csak egy tízessel drágább mint a sharp addig biztos nem futkorászok a piros üzletbe.
-
Hunter2
addikt
-
fi:zi'k
nagyúr
Szerintem ez beszédesebb: telefonok
Minden előfizetéses telefon ingyen elhozható! (Ha jól értem)
---
Amiket mondanék, azok már elhangzottak korábban.
A használt telefon kereskedőnek való eladásához csak annyit tennék hozzá, hogy eddig 2x adtam be telefont, mert nem kelt el máshogy. Direkt megkérdeztem, hogy mennyiért rakják ki.2003-ban egy Nokia 3310-est 8E-ért vett be és 12E-ért árult.
2007-ben egy Motorola L7-est 11E-ért vett be és 16E-ért árult.
Nem tudom most mennyivel lehet más a helyzet, de szerintem az kicsit jóhiszemű volt, hogy "..a kereskedő is akar rajta keresni némi pénzt..".
Nem némi pénzt, hanem sokat keres rajta. -
Jó cikk, élmény volt olvasni.
Igazából ez is úgy megy itthon mint annyi minden más.
Kicsi a piac, és nagyon árérzékeny. A lényeg pedig az, hogy költsd a pénzed, de ne panaszkodj, vagy ne próbáld a jótállást igénybe venni.
Ehhez sajnos mi is hozzájárultunk jelentős részben, mert sokan mindig mindent a lehető legolcsóbban szeretnének megoldani, és ezért hajmeresztő dolgokra vagyunk képesek. Sokan csak úgy mint annyi minden mást telefonból is olyat vesznek ami meghaladja az anyagi lehetőségeit. Azaz a szolgáltató lóf..... sem keres rajta, mert lehet hogy megvette a hiper-szuper telefont, de csak akkor használja ha hívják, na meg lehet vele kamerázni meg mp3-at hallgatni mert az ingyen van. Aztán fél év múlva meg csodálkozik hogy az vételár felét, negyedét éri.
Problémának tartom azt is, hogyha ki is fizeted azt a többletköltséget amibe egy hivatalos gyári jótállással rendelkező készülék kerül (márkabolt, vagy szolgáltató), akkor sem biztos hogy megkapod azt a többletet amiért így választottál (a gyári jótállású készülékem billentyűcseréje nagyjából 1 hónap alatt zajlott le 3 különböző szervizben). Így viszont tényleg megfontolja az ember azt hogy a következőt ott vegye meg. Főleg mert böngésztem kék szolgáltatóm készülékárait, és elég érdekes áraik vannak, egy 6300 65.000 forintért azért nem semmi.
-
androcles
tag
Teljesen igazad van! Ahogy olvasom ezt a sok impotens hozzászólást elmegy az életkedvem... ezért tartunk itt,a birka magyarral mindent meg lehet csinálni,mert a vezetők eladják az országot és nem védik meg megfelelő jogszabályokkal az állampolgáraikat a multiktól... nyolc év után 1 k kedvezmény és azt mondja "mit lehet tenni?" át kell menni másik szolgáltatóhoz b+,vagy ha nagyon előnytelen, akkor beírni a panaszkönyvükbe. A multkor engem is felhívott egy v-s marketinges, hogy régi előfizetőjük vagyok,és mi a véleményem erről meg erről...na én elmondtam...négy éves nokia negyvenezerért B+B+B+ talán még mindig fenn van a listájukon,a többi készülékük meg előfizetéssel drágább mint egy boltban függetlenül
.Lehet ezt ragozni, meg magyarázni,de fölösleges,mert jelenleg ezek a mocskok nálunk mindent megtehetnek,és ezt nagyon jól tudják.
-
madeec
csendes tag
Tudom, hogy mindenki írta már... de akkor is.... felháborító, ami itt megy Mo-n. Külföldön nincs a szolgáltatónak bolthálózata, nincs logisztika, nincs operátori ügyfélszolgálat, stb, stb...???
Amíg a brit Voda kínálatában [ezt] ingyen elviheted, havi 11 lepedőért 2 éven át, amiben 600 perc lebeszélhetőség van és 1 GB mobilinternet adatforgalom, addig nálunk ha majd bejön, ugyanilyen konstrukcióban még fizethetsz rá vagy 80 ropit... ha egyáltalán majd kapható lesz... na csak erről ennyit....
[ Módosította: Bog ]
-
kpal
nagyúr
Én csak használtan veszek telefon anno megvettem az Nokia n80 telom 75k-volt 1évesen de semmi baja nem volt igaz mielőtt megvettem kb 30percig tesztelgetem ezután is vásárolok csak még olcsobban ( max 35k) a kovi teló n95 8gb az is remélem minimum 3évig szolgálni fog.
-
viw
aktív tag
szintén vodás...
kb. 7 éve lettem ügyfél, kártyásan. rá asszem másfél évre ajánlottak előfizut, de valami spéci, amúgy nem választható csomagot: bónusz csomag. nem kértem. ezután talán újabb félévre vagy több, megint ajánlották, kellett is. azóta volt csomagátnevezés (bónusz szimpla) és áremelés meg áfaemelés is. csak az értesítőt küldtek ki ezekről, előbbit utólag, közbensőt és az utóbbit előre.majd ez év elején közölték hogy ismét lejár a hűség, válasszak telót - valami filléres kedvezménnyel - vagy csökkentik a havi díjamat 600 forinttal, ha újra hosszabbítok. csökkentős verzióval egész jó vagyok, persze előtte se volt sok a számlám. de! másik szolgáltatókhoz képeset nem mondanám kiemelkedően jónak a jelenlegi csomagom... nesze neked 7 év!
másik sztori a vevői (én) de inkább szolgáltatói (ők) elégedettség...
kártyás koromban a havi költségek igen hektikusan változtak. mikor 15-20 is volt, nem kérdezték, hogy miért annyi ha előtte x hónapig csak alig pár ezer. de mikor a költségesebb időszak abbamarat, következő hónapban már hívtak is,h. miért telózok keveset?! el is meséltem nekik,h. bizony trémobilos (vagy mittudoménhogyhívták akkó) számon garázdálkodom, mert olcsóbb. le is biggyedt a kolléga szájamajd illedelmesen elköszöntünk egymástól.
-
Zirowe
nagyúr
Ügyfél megtartás vodánál: 2001ben vettem két kártyát tőlük, az egyik vitamaxos,a másik előfizetéses. Előfizetéses két évig rabigában volt,majd lett belőle vitamax,vitamaxos meg 2007ben lett bevíve 2év hűséggel előfizetésbe.
A voda olyan kedves régi ügyfeleivel, hogy a 2év hűség számára azt jelenti,hogy az ügyfél le van kötve két évig és fizet,őt pedig,mint szolgáltató nem köti semmi. Ember elvárná,hogy két év hűség alatt a tarifája érintetlen marad,ehelyett kedves voda nagyon cselesen 5%os áfa emelés előtt megemelte a perc és havidíjamat,majd rá egy hónapra végrehajtotta az 5%os áfa emelést. Érdekes felfogása a hűségnek.Most februárban átvittem ezt a két vodás számomat pannonhoz,de engem egy vodás sem keresett meg,hogy miért váltok,vagy miért nem akarok maradni..
Ennyit ért 9évem náluk,biztos szar ügyfél vagyok..
-
Mióta olvastam a life timer nullázás megoldását azóta már annak sem hiszek (Nokia). Aki ért hozzá percek alatt eldönti megéri e az adott telefon. Én anno egy HASZNÁLT Nokia E90-ért többet adtam mint akartam, de az valóban megérte, ami a fiókban töltötte életének nagy részét.
A mobilboltokról: Nagyfejű főnököm elvitte a telóját egy ilyen boltba, mert a billzet kontaktos lett, egy hetet várt rá és sok sok ezerbe került neki (többe mint a teló). Hát marha nagy dolog rendelni egy fóliát hozzá. Az ilyen emberekből élnek ezek a boltok. -
paranoir
csendes tag
Nem is kell sorolni. Húzz egy függőleges vonalat Hegyeshalomnál, és az attól balra lévő országokról van szó. Mutyiország, vadkelet, balkán vagyunk a nyugatinak, és van is benne igazság. nagyon jellemző, hogy nálunk egy 10 rongyos telefon+előfizuhoz két fényképes irat vagy kezes kell. A csalás nemzeti sport, de ettől teljesen független az, hogy a normális, évek óta tejelő ügyfél ugyanúgy le van szarva, mint a hamis papírokkal bepróbálkozó Kolompárék.
-
Gyuri27
félisten
Jó cikk.
Magyarország érdekes hely. Tőlünk nyugatabbra értékmérő és elsődleges szempont a vásárlói hűség. Nézzük meg a Volvot, Lexust. Ott arra törekednek, hogy a vásárló élete végéig adott márkát használja. Itthon amig egy cégnél nem hagyod ott a pénzed te vagy a király. Utánna te vagy a paraszt. Beszélhetünk itt telefonos cégről, autókereskedőröl vagy akár bankról.
Szóval én azon sem csodálkoznék ha nálunk az elejtett tárgyak nem lefele esnének.paranoir: az a baj, hogy sok nyugati országban lenéznek bennünket. Nem sorolom a nemzeteket. De aki dolgozott Külföldi anyacég tulajdonában lévő itthoni cégnél ahol a vezetés szintén külföldi az tudja miről beszélek.
-
paranoir
csendes tag
Jó írás. Itthon sajnos a legnagyobb gond a magyar mentalitással van, vevő és eladó(szolgáltató) oldaláról is. Hiába külföldi az anyacég, az itteni vezetés magyar, vagy átveszi a magyar tempót. Mi még mindig ott tartunk, hogy húha, érintős/8 megapixeles/gps-es/okostelefon, akkor az drága ám, nem osztjuk olcsón a parasztnak. A vevők egy kisebb része meg azon gondolkodik, hogy baszhatja át a szemét szolgáltatót, amivel a többség is szop. Nincs nyugati üzletpolitika sem, a vevő addig számít, míg aláírja a papírt, azután nyasgem, ha gondja van már csak nyűg, menjen a fenébe. Bognak maximálisan igaza van abban, hogy itthon már gyakorlatilag nincs új ügyfél, úgyhogy kardinális kérdésnek kéne lennie az ügyfél megtartásának. Ezt a három szolgáltató úgy oldotta meg, hogy mindannyian pont ugyanakkora nagy fost nyújtanak, így gyakorlatilag mindegy, hogy melyiknél szívunk, ezáltal az ügyfél nem is nagyon mozgolódik. Tiszta kartell. Adná az ég, hogy betörne ide egy normális szemléletű negyedik szolgáltató, úgy tudná letarolni a piacot, hogy a jelenlegiek csak lesnének. Mondjuk őt meg a lehúzós magyar szedné szét. majd talán 10 év múlva...
-
P00By
nagyúr
Nagyon jó cikk!
-
HaZsolt
őstag
Szeretjük a magyar árakat
-
raulicio
senior tag
Mint pannon céges ügyfél mondhatom, hogy a pannonál pl a céges telefonlista kizárólag a fejlécben tér el a normál előfizetőkétől, minden ugyan az. 2 év után 1 ft kedvezményt sem kaptam... Nyilván számít a mp alapú számlázás meg az egyébként is alacsony percdíjak, de azért az durva, hogy bizonyos esetekben egy szakadt csöves olcsóbban kapja meg ugyan azt a telefont, mint én, aki elvileg kiemelt ügyfél vagyok...
-
64b0r
aktív tag
Jó cikk, tényleg körbe lett járva a téma.
Valami azt súgja nekem, hogy az írás igen sokszor lesz belinkelve a fórumba... -
LonGleY
veterán
- 2. oldal -
például az adottkészülék nem kompatibilis
Amúgy nem elég feltűnő a Word helyesírásellenőrzője, vagy...
-
tolts.hu
őstag
Remek cikk! Köszönjük!
Én mindenesetre továbbra is ha telefont akarok, nézegetem a
-bitmarket-et,
-a megbízható PH!-s kollégák készülékeit, és a
-jodafoneos akciókat, mert itt van előfizum.
Így mindig kicsit olcsóbban tudok kijönni. -
Vamp
senior tag
Nehogy megmagyarázzátok hivatalból, hogy szervizhálózat, garanciahálózat, bolthálózat, stb miatt ilyen drágák itthon a műszaki cuccok. Minden műszaki cuccon legalább 100% hasznot fognak, nézzétek csak meg az ebayes árakat, de kereshetek bárkinek típusazonos akkumulátort az a alibabán, 2 dollárért, itthon meg 4000... Egy nagy vicc itthon ez az egész. Mindenki 1 hétvége alatt akar meggazdagodni.
-
ClioRS
őstag
Közben eszembe jutott, le lehetne ülni a szogláltatókkal, és átbeszélni ezt a dolgot. Jó kis cikk lenne belőle, szerintem sokan találnák hasznosnak
-
z0d1AK
nagyúr
"Ezért van mindhárom szolgáltatónál valamilyen szintű hitelképességi vizsgálat, "
Pénteken szerződéskötésnél annyi volt az ellenőrzés, hogy felírta az adataimat a személyiről és a lakcímigazolóról. A második fényképes igazolványt nem kérte, csak kérdezte, jogsi van-e nálam.
Azt sem kérdezte, két hónap múlva is tudom-e majd fizetni a havidíjat, vagy sem. -
Pszihonaranc
senior tag
Nagyon köszi!!!!!!
isteni ez a cikk + már nagyon rég vártam egy ilyenre
-
m@xsys
senior tag
Nem árt tudni kivel állsz le üzletelni! Sok mobilos bezárt így is, érdemes válogatni közöttük is. A VIP-hez be sem teszem a lábam, gondolhatod, hogy valós okom van.
Eddigi legnagyobb "kedvezmény" a Vodánál volt 2004-ben mikor tényleg fél áron szerzi hosszabbítással elvihettem egy Sharp GX20-at 49990.-
Nem is sírt a szám!
Most meg 8 éve vagyok Vodás, de nem érzem az ügyfélmegtartást kicsit sem. -
madrac
senior tag
válasz
PowerBuldog #60 üzenetére
Már több műszaki cikket (nem telefont) rendeltem messzi helyekről, de én eddig mindig megúsztam a vámot, áfát.
-
zsigus
őstag
Ráadásul még a meglévő akciók is olyan bonyolultak, hogy senki nem használja őket.
Pl. T-Mobile kapcsolat program sem interneten sem telefonon nem lehet azt a k**va kártyát megrendelni csak személyesen. Azért meg ki fog benenni a boltba főleg ha messze lakik mint én. -
Hiftu
senior tag
Nem értem, az elején leírod, hogy mit lehet tenni a magas árak ellen (Ebay wazze) a végén meg már magad sem tudod.
Ha magas a magyar ár, akkor rendelsz külföldről. Internet van, bankkártya van, nemkirályiposta van. Már csak a bátorságodat kell összeszedni.
-
RexpecT
addikt
Köszi a hiánypótló írást
.
-
pampika
őstag
én is sok éve vodásként ezt látom gondnak, hogy az ügyfélmegtartó kedvezmények, valahol nagyon nincsenek rendben. voltam már mind3 szolgáltatónál, de sok különbség nem volt ilyen szempontból sem sajnos.
a használt átnézős részhez még annyit fűznék, hogy ne féljünk kérdezni az eladótól és tüzetesen megnézni a telefont. egyrészt a beázás jelzésére egyre több modellben szoktak elhelyezni lakmusz papír szerű betéteket, amik elszíneződnek ázás esetén. innentől felejtős a vétel, mivel azt nem igazán lehet szervizelni (persze lehet ultrahangos mosóval próbálkozni, aztán vagy jó lesz hosszútávon, vagy nem...) de ez eleve nem garanciális probléma, szóval ha bármi baja is van a telefonnak, a szerviz élből elhajt, miután áthúzta a garilevelet. és ráadásul a beázás nem feltétlenül akkor okoz bajt, amikor történik, hanem akár hónapokkal később (az új tulajnál...)
a másik a leejtés, amire érdemes rákérdezni. sokaknak természetes, hogy itt-ott potyogott a telefont, de hát "mi baja lehet?!", még a sarkán se látszik. ott nem is, de a belső nyákon meglazulhatnak alkatrészek, ez-az leszakad/meglazul, kicsit áthúz vhol a fesz és máris nem működik rendesen a telefon és csak a gond van vele.másrészt sokan mondják sok fórumban, hogy ne hasonlítgassunk pl. angliai árakhoz, mert ott többet keresnek, más körülmények, etc.
amikor bejött az iphone, volt hozzá ikon csomag és kész. akár nagyon olcsón is vehettél telefont, de havonta jelentős havidíj mellett (persze kinek milyen fogyasztási igénye és erre milyen havi kerete van). mennyit is adtak el belőle? sokat. vagyis a modell életképes. angliában egy mostani/kicsit régebbi csúcsmodell is elvihető szinte ingyen (ha nem teljesen ingyen) és fizetsz havi ~20-35 fontot átlagban, vagyis kb 6-10e ft. meg sokszor kapsz mellé vmi kis csecse ajándékot, mint netbook, xbox, wii, ami megintcsak nem 2 fillér. és mellé olyan forgalmat, amit egy átlag júzer nem igen lép át, szóval ezen felül plusz költsége nem nagyon lesz, sőt a szolgáltató még nyer is a fel nem használt, de eladott perceken/smseken/net forgalmon.szóval szerintem igen is lehetne bevezetni sokkal több készülékkel kapcsolatban ilyesmit.
egy német barátom mutogatta pár éve a nokia e90-ét, amit frissen vett. 1 € volt, kapott hozzá plusz akksit, autós kihangosítót, bt headsetet. itthon akkor debütált 200k magasságában előfizuval. ő mondta, hogy a németek már rájöttek arra, hogy az a lényeg, hogy használd. akár dumálj, netezz, mindegy, csak használd. ehhez kapsz készüléket, szóval minden lehetőséged megvan, csak a lényeg, hogy az ő hálózatán költsd el a pénzed. és írj alá két évet, amivel neki fix bevétele lesz belőled. persze ott kicsit más a fizetési morál, de az elv a lényeg, hogy nem egy halom pénzt kérek az eszközért, meg aztán a szolgáltatásért is, hanem adom az eszközt, csak nálam költsd a pénzed.
ezután lejárt a 2 éve, 2 hónappal előtte már keresték, hogy mikor alkalmas az időpont, hogy beszéljenek a hűséghosszabbításáról? mit szeretne, mit használna. időközben rájött, hogy neki nem kell az e90 tudása, vmi egyszerűbb telefon is elég neki, ezért cserébe a forgalmát megnézve kapott egy csomó kedvezményt hívásokra. ez valahogy kicsit ügyfélbarátabb hozzáállás, mint itthon a 10 év pannon hűség után 500 ft készülékkedvezény vagy havi 5(!) perc ingyenduma hálónbelül -
ClioRS
őstag
Mi amióta létezik mobil a T-nél vagyunk (anno Westel 900), szüleimnek szüksége volt mobilra. Jelenleg is 50-60ezret fizetünk ki a számlákra, és múltkor küldtek egy "kedvezményes" áras valamit, amin 1000 forint volt az "akció".
Szerintem így nézve mindegyik szolgáltató egy kutya.
A cikk jó lett, gratula
-
^Clown
addikt
Köszi, nagyon jó cikk lett, sok újdonságot találtam benne.
Tavaly előtt én is szembesültem ezzel a dologgal, és végül használt telefon lett belőle (magánszemélytől). A sarki GSM-esek többsége nálam egyenlő az autónepperrel... -
vitomi24
tag
Szerintem az a szomoru az egeszben,hogy a Magyar emberek igy be vannak butitva,hogy ezt mind elhiszitek.Es mint egy kedves hozza szolo irta "mit tudnak mi ellene tenni"!
Ha jol tudom ti vagytok az elofizetok(hasznalok),a mobilszolgatatok vannak ertetek es NEM ti ertuk!!!!!!!!!
Az egesz arrol szol hogy jol mindenki le van huzva!!!!!!!!!!!!!!!Fel kene ebredni!!!!!
Persze nem elek Magyarorszagon 6 eve,es latom az elterest.Ez nem csak a mobilszolgaltatast erinti.Nincs ami megvedene a vevoket a csalo cegektol akik hulyere keresik magukat rajtatok. -
engusz
veterán
Igen, a szolgáltatóknál is elérhető csúcskészülékek árai ne lépjék át a minimálbéres határt. Az újdonságok nyugodtan lehetnek magasabb sávban, de néhány hónap elteltével a "varázsukkal" együtt vesszen el a feláruk is. 25-30 ezer forintos különbségért cserébe vállalnám a 2 éves hűséget.
-
LackoMester
addikt
Jó, minőségi irás.
-
amanoba
őstag
jó az írás, thx érte!
-
AS
félisten
Tévedés. 0 perces lehet gyártói garanciás is , ugyan azt kapod mint pl egy Nokia márkaboltban stb.
Akinek vagy egy kis esze az 0 perces készüléket vesz egy gsm boltban. (Gyári garival ha nem rak rá uj romokat stb)
Ha Romokat rak rá meg stb akkor bőven jó bolti garis ami olcsóbb még pár ezer forinttal.
-
kaller1
veterán
Lowend kategória engem sem érdekel. Nem kívánom én, hogy ingyen adják a milestone, legend, stb. készülékeket, de ha hosszabbításnál 50k-ért elhozható lenne, szavam sem lenne. Ehhez képest az a pár (1-2) ezer forintos kedvezmény kb. vicc kategória(amin én nem tudok nevetni, max sírni).
-
Bog
HÁZIGAZDA
A 21-es komment ad erre némi magyarázatot, plusz kisebb a szállítási költség, lévén HTC HQ Lengyelországban van. De ne tőlem kérdezzetek ilyesmit, sem a szlovák, sem a magyar árazási policyba nem látok bele úgy, hogy:
- gyártás 50k
- kiskínaiminőségbiztosítóellenőr: 10K
- hajókázás gdanskba: 15K
- jóska vigyáz a lepakolásnál, hogy ne törjön össze: 5K
- kamionsofőrgéza nem dézsmálja meg a szállítmányt: 5K
satöbbi -
sbazsi
veterán
és egy szlovák bolt hogy tud áfával, hivatalosan olcsóbban adni egy telefont, mint az itthoni netto ár?
konkrétan 150 volt a desire itthon hivatalosan (Azóta lement 130-ra), pozsonyvan meg 430 euro volt(ott is lejjebb ment egy picit) És volt is készleten,nem csak hirdetve.Mivel azonban ők nem „trükköznek“ a különbözeti adózással (ami egy teljesen legális kiskapu egyébként), ezért ezeken a helyeken általában drágábbak (egy áfányival legalábbis) a telefonok.
lehet, hogy hivatalosan tényleg "legális" de a sok esetben csak bolti garancia számomra igencsak kétségessé teszi a dolgot, mivel sosem lehet tudni, hogy aki a beszerzéssel trükközik, az milyen trükköt ad majd be a kedves vevőnek a garival.egyébként evett már valaki használt 0 perces BigMacet?
-
JanFe
aktív tag
Jo cikk, koszi
-
engusz
veterán
Nálam is 7 vagy 8 év hűség van, nem kis számlákkal. Sőt, egy ideje az egész család benne van van a "buliban", egy közös csoportban. Két éves hűség mellé adnak pár ezer forintos kedvezményeket. Néha akad egy-egy jó vétel (pl. 990 Ft-ért vásároltunk Nokia 2700 Classic telefont, SIM kártyával, amiből 500 Ft lebeszélhető volt), de ez ugye a belépőszint. Feljebb, a drágább készülékek között is lehetne akciózni, valamelyest letörni az árakat. Természetesen ésszerű hűségidővel.
-
DemonDani
addikt
Akkor meg ezt is tedd hozzá
Ne csak a rosszat...
Az biztos h én sem vok megelégedve velük de mi itt nem fogunk semmit sem tenni. csak szemetelünk esetleg valami érdekes tapasztalat kerül a felszinre de sajnos ritka.Menjünk autót borogatni a Vodafone T és Telnor székházakhoz!
(#34) kaller1
Meglehet hogy nem...
-
Norbi21
senior tag
Nagyon jó cikk lett, köszönjük
. Én is jó pár éve a vodánál vagyok előfizuval, kedvezmény persze semmi. Sajnos ezzel kell élni, nem hiszem hogy mi ezzel tudnánk valamit is kezdeni
-
Jaffafa
aktív tag
válasz
Lord Soth #28 üzenetére
"A benzinkutak idehaza nem az árral kívánnak versenyezni, hanem a szolgáltatással"
S ez így is van. van jó ismerösöm a shellnél és vazze, el sem hiszem, hogy ennyi kényelmes ember van idehaza (persze mind jajgat, hogy mennyire szegény). Csak azért odamenni, mert nem nekem kell tankolni meg mindenfajta szaros pontot gyüjthetek ami semmire sem jó! Plusz minden üzemanyag drágább, mint máshol pár ft-tal. Megjegyzem halkan, hogy a 95-öst a mol szállítja a shellnek meg mindenkinek idehaza. Nuku adalékanyag meg mindenféle baromság. Az autód nem megy jobban a pénztárcád viszont könnyebb lesz. Plusz 150.000 pontonként vehetsz egy akciós bézbóllsapkát 5ezerért.
-
DemonDani
addikt
-
Jaffafa
aktív tag
A cikk nagyon jó és gratula.
A külföldi szolgáltatókhoz meg tényleg nem érdemes hasonlítani az itthoniakat. teljesen mások a viszonok. Pl Ausztriában tök olcsó (nekem is van ott elöfizetésem) míg németroszág hozzá képest nagyságrendekkel drágább.
A régi ügyfelek megtartása valóban problémás idehaza és nem hiszem el ,hogy nem tudnának valamit tenni ellene, inkább nem akarnak szerintem.
Anno 1998 táján még a Westel900-nál dolgoztam és már akkor bejött az, hogy nekem, mint eladónak ki kellett szürni a potenciális csalókat és azokat nem kiszolgálni. Persze teljesen diplomatikusan
Lehet, hogy meglepö, de már akkor nagyüzemben folyt ez a dolog. Emléxem anno egy Nokia 3110 akcióban 30ezer körül mozgott (egy átlag fizu volt ennyi arrafelé) és vitték, mint a cukrot elöfizetéssel.
A jó öreg Alcatel One Touch Easy-röl nem is beszélve, na aza aztán durva egy teló volt. -
Lord Soth
tag
Az a baj, hogy ez nem csak a telefonokkal van így. Mármint a magas ár. Tankolt már valamelyikötök magyar benzinkútnál? Sajnos tényleg nem tudsz mit csinálni, mert ma már a telefon "létszükséglet". Ezért tökmindegy milyen drága, úgyis meg fogod venni. Csak úgy, mint a 95-ös benzint...
-
DemonDani
addikt
én kártyás vagyok szintén voda, már sok sok éve (olyan 7) de mostanában mindíg kapok pluszba pénzt a kártyára (de nem szoktam sokszor kihasználni mert nekem fél évre bőven elég 3-4ezer forint) legutóbb olyanom volt, hogy ha 3000-rel töltök, kapok 2000-et bonuszra.
Vonzó persze de ez nem előfizus dolog, de megosztom.
Jah és 4-5évig semmit nem kaptam de kártyásnál annyir nem is szokás. -
SZ4B
tag
válasz
DeltaPower #24 üzenetére
de azt csak hálózaton belül használhatod fel 3 napig
-
L4mie
veterán
Hát igen az ügyfélmegtartás hiába hoztok ellenpéldát, nagy rakás kaki itthon.
10 év dominózás után még 100 forintot sem adtak a hűségemért (miért is kéne!) Nem készülékvásárlásról beszélek, percdíj, sms etc.Persze aki hülye halljon meg, az igazság, hogy mostanában kezd tele lenni a pohár. na mindegy nem QQ zok, fölösleges, lassan váltok aztán jól van... kidobom a 10éves Simet.
-
Begi
senior tag
Ez a nagy baj. A fogyasztási cikkek árai már lassan tényleg nyugat-európai szintűek, de a fizetések meg a béka segge alatt vannak.
Nem lenne itt gond, hogy ha a kereset 50%-a nem az állambácsi kasszájába vándorolna, onnan meg a politikusok zsebébe, de igy?
Nem is beszélve arról, hogy pl. Németo-ban kevesebb adóhoz 2x-3x akkora fizetés társul... -
DemonDani
addikt
Nem, az a butaság mikor valaki értetlen és egyhuzamban azt szajkózza hogy mi van Angliában és ezzel teleszemeteli az egész topikot, és egy hír alatt ahol megnéznék valamit órákig kell olvasgatni, mert 90%ban off, de ha megkérdezem meg azt mondják h olvass vissza.
Fogjuk fel, hogy ez van és szétoffolással ne tegyük már tönkre a topicokat!Semmivel nem leszek előrébb ha mindenhova szemetelek, lehet menni valami dühöngőbe akkor ha ideges valaki
Am T-nél néztem multkor egy ilyen szemetelés miatt a német kínálatot. Elárulom nem volt benne X10! Itthon igen!
-
Morris
veterán
Nagyon jó cikk! Grat (bár van egy-két homályos rész, hogy mi miért, de nem gond)
Egyébként nem magasak itt sem a mobil árak...mi keresünk keveset...
Sajnos hajlamos lassan mindenki a nyugat-európai viszonyokhoz hasonlítani a belföldi dolgokat, csak éppen a fizetések nem tartanak ott ahol kellene -
Begi
senior tag
Én 10 éve nyomom Trééknél, mondjuk ebből 6 év céges mobil, és "csak" 4 év saját. Emellett 1 éve van mobil netem is náluk, ami ugye + pénz. Még sosem ajánlottak semmilyen kedvezményt. Persze ott az arany/gyémánt/platina meg a fene se tudja milyen kártya. De ettől a teló nem lesz olcsóbb...
-
TH448
csendes tag
Nem értem én ezt...
Adók? Miért drágább, mint Németországban? Ott is 20% az Áfa, szóval nem ennyivel kellene. Vámok magasabbak ennyivel? Ha meg arról jön, nem kell még egyszer adózni EU-n belül.
Meg előfizuval 10e-rel olcsóbb a telefon, mint a szürke területről, aztán ráírják a szolgáltatók, hogy eredeti listaár, és majdnem 2-vel megszorozzák... Vehetnék HTC-t 90-ért, meg 100-küröl ugyanazt függetlenül. Köszönjük. Ezért nem éri meg hűséget vállalni. Percdíjakról meg ne is beszéljünk inkább... -
Misi1979
őstag
Na igen, ha már itt tartunk, itt, a hardveraprón is előfordul néhány fura hirdetés, legutóbb ezzel akadtam össze, fel is hívtam a srácot, hogy is van ez.. kiszedtem belőle, hogy heti X alkalommal személyivel rendelkező hajléktalanokkal vetet mobilnet-előfizetést, párezer forintért cserébe.
És itt árulta a (még nem letiltott) előfizetéses kártyákat, eszközöket..
A vodafone reakciója meg: tudunk a jelenségről viszont nem tisztünk foglalkozni vele, tegyek feljelentést.
Hát bocs, én biztos nem fogok rendőrségre/bíróságra mászkálni más ügyével kapcsolatban.
És máris ott vagyunk, hogy az ilyen alakok büntetlenül garázdálkodhatnak tovább. -
kaller1
veterán
válasz
DemonDani #11 üzenetére
ismerve a sok buta embert, ettől még nem fog abbamaradni a hülye külföldhöz való hasonlítgatás
Mert mi a gond ezzel? Szóval szerinted aki ezt meg meri említeni, az buta ember?
Egyébként nem csak az árakat lehet megnézni, hanem a kínálatot és az új készülékek bevezetését is. A voda pont jó példa erre. -
atike
nagyúr
Hááááááát igen. Csak a baj, hogy ez a 20-30 lepedő nincs mindig meg... Sőt...
A mi esetünkben (kiemelt céges ügyfelek vagyunk) meg főleg nem lenne rossz, ha még valami plussz lehetne. Amúgy van is, de csak az alsó kategóriában... Ez az ami mindig elkeserít ahogy átnézem az éppen aktuális céges listánkat... És itt azért van rendesen forgalom a telókon.
-
Lord Soth
tag
A cikk alapvetően jó, és nagy igazság van abban, amikor azt írja a szerző, hogy a hűséges ügyfeleket illene megbecsülni. Én történetesen pénteken fogok marketingkommunikációból vizsgázni a főiskolán és a tananyag egyik érdekes megjegyzése az, hogy piackutatási eszközökkel igazolt tény, hogy egy új ügyfél megnyerése, elcsábítása a konkurenciától átlagosan hétszer annyi költséget jelent, mint egy már megszerzett ügyfél megtartása.
-
atike
nagyúr
Vártam már, hogy mikor jön egy ilyen cikk...
És íme!
Jól össze lettek szedve a dolgok, gratulálok hozzá.
Az az "effektus" hogy illik ebbe az összképbe, hogy vannak bizonyos telefonok amiket viszont nagyon olcsón (1-1000 Ft) már meg lehet venni, sőt néha még egyből 2db-ot is utánad vágnak a szolgáltatók... Ok, kisebb értékű telefonokról van szó, és sok esetben kifutó modellek, de akkor is... A teló eredeti árának töredékért hozzá lehet jutni. Nagyobb értékűeknél miért nem lehet valami hasonlót érvényesíteni?
-
Amras
tag
Igen ez a hűségidő letelte utáni szerzőséshosszabbítás vicces téma.
4 év Vodafone és nix kedvezmény.... -
kaller1
veterán
Jó kis írás lett, gondolom egy-két topikban történtek miatt jelent meg ilyen gyorsan.
-
aram01
nagyúr
ideje volt egy ilyen cikknek,köszi
-
Jadro
veterán
Remek kis összefoglalás, köszönjük!
-
Ildibó
csendes tag
Jó cikk,köszönjük!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Mitől kerül ennyibe egy telefon? Miért különböznek az árak? Külföldön miért olcsóbb?
- Samsung S Pen érintő ceruza gyári, újszerű, több db
- Eladó 3 az 1-ben vezeték nélküli gyorstöltő A+ Charger WCV3IN1
- Apple MagSafe Charger töltőkábel - Új, csomagolásbontott
- Apple Gyári Dobozos Gyorstöltő 20W USB-C - LIGHTNING (Type-C) telefon töltő (adapter, töltőkábel)
- Google Pixel 8a telefonhoz eredeti bőrből készült SURAZO kártyatartós, kitámasztható tok eladó!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Honor MagicPad 2 / Fekete / 256 GB / 12GB RAM / csak Wifi / 2 év gyári garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 4060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- 102 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080 (ELKELT)
- Oppo A54s 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest