- One mobilszolgáltatások
- A HMD visszalép az USA piacáról
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Úgy vélekedek az alacsony szintű API-król, hogy még emlékszem ugyanerre a világmegváltó várakozásra DX11-gyel kapcsolatban, s látom már most az árnyoldalát, ami miatt pár év múlva megint mindenki sírni fog valami egységesért. Nagyobb cég is véges kapacitással bír, ott sem tudják a PC fragmentációját lekövetni, mert nincs annyi opció. Plusz ha jön közben újabb hardver, amit szintén integrálni kéne. Most, mikor lényegesen kevesebb a probléma is mennyi sírás van, hogy a nagy, pénzes, erőforrással bíró stúdiók is ilyen hulladékokat adnak ki a kezeik közül, mi alapján hiszitek, hogy menni fog a széleskörű optimalizáció?
Ha nem akarunk vissza menni a DX11-ig, akkor menjünk a Mantleig: mekkora csodavárás volt, meg hogy mindent le fog tarolni, és még a Pro programokat is átírják rá, aztán mi lett belőle? Lesz Vulkan, valamint inkompatibilis Mantle 2, a pro vonal megmaradt OpenGL-en, a játékpiacot sem tarolta le. -
#06658560
törölt tag
"Melyikkel jársz jobban? Ha kicsapod a limiteket, elvben írhatsz az adott hw-ra 1.5-3x gyorsabb (gpu számítás, aszinkron compute), és több nagyságrenddel gyorsabb (draw call) kódokat + még az igpu-t is tudod használni? ... cserébe pár dolgot optimalizálni kell?"
Amennyiben egy-két hardverre kell fejlesztened, akkor igazad van. Amennyiben van két fő CPU vonalad, három GPU, mindegyik legalább három generációval, a CPU-k esetében szintén több generációt felölelve, esetleg integrált GPU, vagy diszkrét, egy vagy több GPU, s minden a te nyakadba szakad,közel sem biztos, hogy lesz rá időd, pénzed, energiád, hogy optimalizált kódot írj. Az, hogy valamit összegányolunk az alap kódon, még nem optimalizált a hardverre.
"Magas szinten pedig nem lehet optimális különböző architektúrákra. Ez logikailag lehetetlen."
Mert alacsony szinten véges erőforrások bevetésével lehetséges?
-
#06658560
törölt tag
"Az új apikkal viszont megfordul az irány: könnyebb(olcsóbb) egyforma kódot írni aminél minimális a portolási feladat."
Csak épp a port nem egy kódot eredményez optimalizálva minden, a felhasználók által használt hardverkonfigurációra, s így ha valamin nem fut jól, az nagyobb játékosbázist érinthet, nem egységes lesz a probléma, macerásabb javítani, több, hangosabb, szerteágazóbb lesz a panaszáradat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Asus STRIX GTX 1080 Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 4090 AMP Extreme AIRO videókártya, garanciával eladó
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- ROG Astral GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition - 32 HÓNAP IPON GARANCIA
- Msi Mech 2x Radeon RX 6600 XT GAMING X 8G
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 7950X 16 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Konica Bizhub C220 - A3 fénymásoló
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Motorola G72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest