Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    válasz DummyBoy #16 üzenetére

    "A konzolok célHW-ek, amik persze nyomába sem érnek a high-end PC-knek, viszont a rájuk optimalizált SW-eket lényegesen hatékonyabban futtatják."

    Egy szimulátornál nem (csak) ez a lényeg, sokkal inkább a vezérlés. Mint írtam, a kontroller nem alkalmas profi szimulátorozásra. Pl. nem tudom, hogyan programoznék fel egy FMC-t konktrollerrel? Ha meg már egeret, billentyűzetet aggasztok rá, akkor mi értelme konzolon szimulátorozni? Hangsúlyoznám ismét a komoly szimulátorozást, mert ez az a terület, ahol a konzol sajnos elvérzik.
    De az Fs-ben szerencsére vannak kisebb gépek is, sőt, a nagyobbak is csak dísznek vannak benne, a gyári Boeingek régen is úgy repültek, mint egy Cessna, tehát ezeket simán lehet repülni konzolon is, a látvány miatt pedig végképp teljesen jó. De az igazán komoly kiegészítőket el lehet felejteni, ezt biztosra veszem.

    Absolute nem degradálni akarom ezzel a konzolt, szimplán nem erre találták ki. Olyan ez, mint hogy Photoshoop-ot sem használ senki tableten, nem azért, mert a tablet rossz, hanem azért, mert erre a speciális faladatra nem alkalmas.

  • Vesa

    veterán

    válasz DummyBoy #10 üzenetére

    Igazából arcade repülni természetesen lehet konzolon is. De az FS erőssége az volt, hogy megcsinálták hozzá a nagyobb gépeket (B737NG, 747-400, 777, Airbus gépek stb.) rendesen, ami azt jelenti, hogy egy közel tökéletesen működő FMC-t, overhead panelt, pedestalt stb. kaptak, ezeken pedig a legtöbb rendszer a valóságnak megfelelően működött is. Egy Level-D B767-et pl. masszív tanulás nélkül még beindítani sem tudja egyszerű földi halandó, nemhogy szabályszerűen repülni vele. A megszámlálhatatlan lemodelezett rendszert pedig vagy a grafikus felületen keresztül az egérrel lehet vezérelni (gonbokat, kapcsolókat, nav rádiót, hidraulikus rendszert, FMC-t programozni stb. ), vagy az irdatlan mennyiségű hotkey-en keresztül. Ezt konzolon nem lehet szerinem megvalósítani, vagy ha mégis, akkor tkp. értelmét veszti a konzol, mert rá kell aggatni egy billentyűzetet, HOTAS-t, pedált stb. és akkor tulajdonképpen kaptunk egy gyenge PC-t.

    Abban viszont egyetértek, hogy valami kisebb géppel repdesni (pl. Cessna), műszeres repülés és nagygépes üzemeltetés nélkül, egy konzolon, kontrollerrel is lehet.

    Bár a katonai szimezés igen régóta nem érdekel már, annak idején nagyon sokat játszottam ilyenekkel is. F117A (2db 1,44-es floppy-n volt :-)), EF2000, Falcon 4.0 stb.Akkor vettem életem első HOTAS rendszerét, egy TM F16 FLCS-t. Csak DOS-os szoftver volt hozzá, egy text editorban kellett hozzá írni a makrókat, de működött! :-)

  • Vesa

    veterán

    A látvány valóban megdöbbentő, de kérdéses, hogy milyen lesz a modding támogatás, mert anno is csak ez volt az erőssége, alapból kb. sz*rt se ért a program. Kérdés az is, mennyire lesz élethű a repülési modell -mondjuk az X-planehez képest, ami ebben igencsak jó-. Elég csúnyán cserben hagyták annak idején a jelentős repszimes közösséget, amikor lezárták ezt a több évtizedes szériát. Aztán meg kiadták azt a rettenetes, arcade hulladékot, aminek csak az volt az értelme, hogy minél több gépet adhassak el hozzá DLC-nek. Rájöttek, hogy a kiegészítő bizniszt sem kéne kihagyniuk. Ez utóbbi miatt tartok tőle, hogy nem lehet majd úgy moddolni, mint az FSX-et vagy az FS2004-et.

    Az meg lényegtelen, hogy fog kinézni konzolon, mert ez a cím nem konzolra való! Hacsak nem csináltak belőle is valami arcade hulladékot. Ha minimum az FSX szimulációs képességeit tudni fogja, akkor ahhoz egy kontroller nem elég. Konkrétan több száz hotkey funkció van egy rendes szimulátornál, nem beszélve arról, hopgy minimum egy jó HOTAS (külön joy+gázkar kombó), de inkább egy rendes FightStick+Throttle+Rudder pedál vezérlő szett kell ahhoz, hogy élvezni lehessen a repülést.

Új hozzászólás Aktív témák