- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- One mobilszolgáltatások
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tool
tag
Nagyon okosnak tartod magad, bár észrevettem volna valamiből... én hoztam racionális érveket, hozzál te is, miért éri meg hosszú utakra elektromos autót venni és 3/4 órákat töltögetni menet közben (ha van éppen szabad oszlop). Mert kis kapacitásúval el sem érdemes indulni, a nagy kapacitású meg irgalmatlan drága és nem töltöd olcsón. Ha sokat jársz vidékre, külföldre, még mindig a dízel, erre találták ki, kimegy a világból is. De kétségtelen ha nem a racionalitás a lényeg, akkor pl. a Teslának is van létjogosultsága, ha nem nézzük az árát, mindig lesznek olyanok, akiknek nem számít a pénz, a megtérülés, ezt el tudom fogadni.
-
tool
tag
Pont én nem várom, hogy csoda történjen, te ellenben úgy írsz róla, mintha már mindenre alternatíva lenne. Hát nem. Jelenlegi formában csak akkor észszerű realitás (persze lehet venni Teslát nincs megtiltva) ha kis hatótávolságú (150-200km) és fogyasztású, 2,5milliós támogatásba beleeső kiviteleket használunk napi szinten ezen a hatótávon belül és otthon töltjük. A többi mese, hogy jelenleg működő alternatíva (ha számítanak a költségek). Városba nem kell több, a nagy akksisok meg nagyon drágák. Nekem a benzinköltségek 3/4-ét ki fogja váltani az e-autó és ingyen parkolok. Nekem ez óriási költségcsökkentés és nem 15m hanem a fele kb a bekerülési költsége az autónak. Az sem mindegy... De elfogadom, ha valaki nem eléggé
jó matekból, vagy egyszerűen nem érdekli, nem az én problémám.
-
tool
tag
válasz
tasiadam #190 üzenetére
Félreértés ne essék nem vagyok e-autó ellenes, szándékozom is venni hamarosan egy városi példányt. Az akksi nem 2-3 évesen megy tönkre, de biztosan nem vennék 7-8 évesen használtat, ha gyíorstöltőn töltötték. A motorolaj is nagyon káros, tisztában vagyok vele, de azzal is. hogy az elektromos áram kizárólag megújuló forrásból való előállítására nagyon kevés ország képes. (talán Norvégia?)
-
tool
tag
Én azt mondom, középtávon, mondjuk 10 év alatt nem lesz gyökeres átalakulás, főleg nálunk, ahol 15 év körül van az autók átlagéletkora. Az átállási folyamat elsősorban azért gyorsult fel, mert betegesen alacsony CO2 kibocsátási normákat vezetnek be folyamatosan, amit semmilyen belsőégésű technológia nem fog tudni teljesíteni, még háromhengeres motorokkal sem. Közben az akkumulátorgyártás elképesztően környezetszennyező, nagy kérdés mi lesz majd a tönkrement akukkal 10 év múlva. Nemesfémekből sincs korlátlan mennyiség..
Van már olyan töltő, ahol drágábbra jön ki és biztosíthatlak olcsóbb nem lesz. A gyorstöltés meg eléggé csökkenti az akku élettartamát.
Nem tudom, én megszoktam, hogy 5 perc alatt végzek a kútnál, nem szoktam kávézni, meg kajálni, üldögélni ilyen helyen. 45 perc igenis sok + az aksinak sem jó a gyorstöltés. Tartom a véleményem, olyan városi, kis/alsó-közép méretű elektromos autó az egyetlen racionális befektetés, amit otthon tudsz tölteni. Különben nem éri meg. -
tool
tag
Szerintem nincs akkora karrier az elektromos autózásban, mint amilyennek látszik. Legalábbis középtávon. Jelenleg csak annak éri meg, aki otthon tudja tölteni és kisebb, városi, elővárosi használatra használja és mellé van egy benzines autója is. Ugyanis hosszabb távra nem jó az elektromos autó: (1) ha tölteni kell nyilvános helyen lényegesen drágább, mint a tankolás, ami egy vicc, (2) nem végzel a töltéssel 5 perc alatt, ez még jó darabig így lesz (3) nagyobb hatótávolságú e-autók már nagyon drágák ~ 15M, ez már nem hozza be olyan könnyen a befektetést, és sokkal többet is fogyasztanak, mint egy kis tömegű városi e-autó, szóval szerintem egyedüli autónak alkalmatlan, ha csak nem mozogsz mindig 100km sugarú körön belül.
Nem vagyok ellene, én is tervezem a vásárlást, de csak második autónak és kizárólag városban és környékén, normális, könnyen parkolható méretben (Honda-e pl.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen,
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte GA-A620M R5 7600 32GB DDR5 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Corsair 750W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest