Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • con_di_B

    tag

    válasz Egon #28 üzenetére

    Bizonyos ertelemben pont, hogy a dGPU-k jelentosegenek es terenek (ertsd, elfordulasi gyakorisag) elvesztese szuli a szoftverfejlesztesi problemat, es nem forditva.

    Az iGPU egy nagyon eros uzleti erdek, amit legfokeppen az motival, hogy a desktop "elirigyelte" a mobil SoC-k felepiteset es az azzal jaro egyszerusiteseket, amit meg is tudok erteni, foleg kb. a subnotebook kategoriaban.

    Ezen kivul, az integracio lehetove tesz egy csomo uj programozasi modellt, amiket mind messzemenokig tamogatok, azonban a valosag nem az az ertelmezes, amit a sajto nagyon szeret nyomatni, hogy szerencsetlen fejlesztok alig varjak, hogy raugorhassanak a temara (maguk a programozok tenyleg, de ez senkit nem erdekel), mert a szoftveren mindenki ugy sporol ahogy csak tud, leven rendkivul kockazatos beruhazas (GPGPU foleg), valojaban mindenki (a keszgep osszeszerelokon kivul) akkor lett volna legboldogabb, ha maradtak volna a dGPU-k mint egyeduli ertelmes lehetoseg, es ugyanazoknak a grafikus motoroknak az n+1. generacioja is tok jol skalazodna az elorheto gepparkra.

    De nem skalazodik, mert elterjedtek az iGPU-k, szukos memoriasavszelesseggel, stb. Es amikor jon a b+, hogy rosszul fut a cucc, akkor nyilvan nem az lesz a valasz, hogy "jah, igen, bocs, valojaban mar 6 eve GPGPU programokat kene irnunk csak nem ebredtunk idoben", hanem az, hogy "sz*r az API, de nem akarunk gyokeresen uj dolgokat megtanulnui/ujrairni, adjatok jobbat, de azert elegge hasonlitson a mostanira".

    Mert azt sem szabad elfelejteni, hogy az OpenGL sem azert oskovulet, mert ennyire konzervativ mindenki, hanem mert az altala leirt absztrakcio alapvetoen nagyon sikeres, rendkivul sok, nagyon eltero belso mukodessel rendelkezo hardvert sikerult egysegesiteni vele. Ennek nyilvan megvan az ara a hatekonysag teren, de ezek szepen lassan fejlesztheto dolgok. Az absztrakcio fobb elemein egyebkent sem a Mantle (amennyire tudom), sem a Metal nem valtoztatnak, szoval ezek az API-k egyelore nagyon nem a csodalatos osszeintegralt GPGPU korszakot hozzak el, csak tuzoltasok.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Egon #30 üzenetére

    Ezt mondom én is. Amikor írtam egy cikket, akkor abban leírtam, hogy a játék optimalizálására két effekt nem nyomhatja rá a bélyeget. Azért sem, mert ha kikapcsolod őket, akkor nem kap szárnyra a WD. Nem szabad a sajtóba ezt levinni, mert nettó baromság, hogy a Watch Dogs a GameWorks miatt ilyen, pedig hány médium megírta.

    Akkor, hogy a nevek kiket takarnak:
    Timothy Lottes - Epic Games
    Kostas Anagnostou - Radiant Worlds
    Bart Wronski/Michal Drobot - Ubisoft Montreal
    Angelo Pesce - Relic Entertainment
    Mindegyik felsorolt stúdiónak az NV-hez van inkább köze. De ettől még ők leírhatják a véleményüket. Szerintem bárki egyetért azzal, hogy saját termékek teljesítményét visszafogni csak a külső tényezőkre való reagálás miatt a mélypont a rossz ötletel tárházában.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Egon #22 üzenetére

    A sajtót nem, de a Twitteren már kitárgyalták, hogy a GameWorks nem jó irány. [link]
    A Sajtót azért nem szeretnék ebbe belevonni, mert nem igazán értenék meg, hogy mi történik. A Watch Dogs béna optimalizálását is a GameWorksnek tulajdonítják. Ez nem a sajtónak való téma.

    Andrew Lauritzen (Intel) is leírta, hogy: "On this point I think everyone can agree that NVIDIA is doing stupid nonsense that needs to be stopped. I fully agree that lowering performance on your own cards because it hurts the competition more is BS, and borderline anti-competitive." Az Intelt nagyon érinti ez, mert nekik a legrosszabb a GameWorks.

Új hozzászólás Aktív témák