Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • con_di_B

    tag

    válasz polika #42 üzenetére

    Persze, hogy fontos az aszinkronitas, de meg alapvetoen maskepp kell eloallitani a command listeket, de maga a grafikus absztakcios szint ettol nem valtozik, vagyis az API "grafikus" marad, minden amit csinalsz grafikus fogalmakkal fejezed ki. Illetve vannak compute shadereid, ha mar nagyon nem fersz a borodbe, de nem az az alap.

    A grafikus absztrakcionak meg pl. fontos kovetkezmenyei, hogy lehet tile-based renderinget csinalni, van vertex cache, stb. Ezeknek nemhogy nem hasznal, ha direktben lehet pointer buveszkedni, de meg art is.

  • con_di_B

    tag

    válasz Egon #28 üzenetére

    Bizonyos ertelemben pont, hogy a dGPU-k jelentosegenek es terenek (ertsd, elfordulasi gyakorisag) elvesztese szuli a szoftverfejlesztesi problemat, es nem forditva.

    Az iGPU egy nagyon eros uzleti erdek, amit legfokeppen az motival, hogy a desktop "elirigyelte" a mobil SoC-k felepiteset es az azzal jaro egyszerusiteseket, amit meg is tudok erteni, foleg kb. a subnotebook kategoriaban.

    Ezen kivul, az integracio lehetove tesz egy csomo uj programozasi modellt, amiket mind messzemenokig tamogatok, azonban a valosag nem az az ertelmezes, amit a sajto nagyon szeret nyomatni, hogy szerencsetlen fejlesztok alig varjak, hogy raugorhassanak a temara (maguk a programozok tenyleg, de ez senkit nem erdekel), mert a szoftveren mindenki ugy sporol ahogy csak tud, leven rendkivul kockazatos beruhazas (GPGPU foleg), valojaban mindenki (a keszgep osszeszerelokon kivul) akkor lett volna legboldogabb, ha maradtak volna a dGPU-k mint egyeduli ertelmes lehetoseg, es ugyanazoknak a grafikus motoroknak az n+1. generacioja is tok jol skalazodna az elorheto gepparkra.

    De nem skalazodik, mert elterjedtek az iGPU-k, szukos memoriasavszelesseggel, stb. Es amikor jon a b+, hogy rosszul fut a cucc, akkor nyilvan nem az lesz a valasz, hogy "jah, igen, bocs, valojaban mar 6 eve GPGPU programokat kene irnunk csak nem ebredtunk idoben", hanem az, hogy "sz*r az API, de nem akarunk gyokeresen uj dolgokat megtanulnui/ujrairni, adjatok jobbat, de azert elegge hasonlitson a mostanira".

    Mert azt sem szabad elfelejteni, hogy az OpenGL sem azert oskovulet, mert ennyire konzervativ mindenki, hanem mert az altala leirt absztrakcio alapvetoen nagyon sikeres, rendkivul sok, nagyon eltero belso mukodessel rendelkezo hardvert sikerult egysegesiteni vele. Ennek nyilvan megvan az ara a hatekonysag teren, de ezek szepen lassan fejlesztheto dolgok. Az absztrakcio fobb elemein egyebkent sem a Mantle (amennyire tudom), sem a Metal nem valtoztatnak, szoval ezek az API-k egyelore nagyon nem a csodalatos osszeintegralt GPGPU korszakot hozzak el, csak tuzoltasok.

  • con_di_B

    tag

    Ez most csunya lesz, de amennyire tudom Linus nem egy kikopott GPU szakerto, egyreszt. Masreszt meg amig nem latom, hogy GDDR 5 + min. 256 bit lesz a rendszermemoria, addig technikailag nincs sajnos mirol beszelni.

    Alternativ megoldasnak ott van a victim cache, amit az Intel nyomat az Iris Pro-k melle, es nem rossz otlet, de egyertelmuen igenyli, hogy nagyon jo legyen a memoria lokalitasa adott algoritmusnal (ami sosem hatrany, mondjuk), ill. lesz majd meg a stacked DRAM.

    Szoval, vegso soron eleg valoszinu, hogy igaza lesz, de (sajnos) nem azert mert az integracio elonyeit annyira popecul ki fogjak hasznalni a fejlesztok (akik eddig sem hasznaltak ki semmit normalisan, ami rendelkezesukre allt), hanem mert az eddig megirt programokra fognak tudni egy elfogadhatobb kompromisszumot nyujtani az IGP-k.

Új hozzászólás Aktív témák