Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Trailblazer #44158 üzenetére

    Kár volt hagyni. Ajánlott olvasmány: [link]

    Kétféle jótállás/szavatosság létezik:

    1.) Kötelező: Ezt törvény írja elő és az EU-ban mindig az eladó vállalja (a te esetben a szolgáltató az eladó). A kötelező jótállás 1 év, a kötelező szavatosság pedig 2 év. A kötelező jótállás időtartama és a szavatosság első 6 hónapja alatt (a kettő párhuzamosan fut) azt kell feltételezni, hogy a hiba a termékben volt már az eladás pillanatában. Ebben a szakaszban a kijavítást, kicserélést, árleszállítást, elállást csak akkor utasíthatja el az eladó, ha bizonyítja, hogy a hiba nem volt a készülékben az eladás pillanatában (tehát a nem rendeltetésszerű használat eredménye). Ezen határidőket átlépve sincs minden veszve, itt csak annyi történik, hogy nincs meg a fenti vélelem, már a fogyasztó bizonyítja, hogy a hibát nem ő okozta (egy gyártó által nyilvánosan elismert típushiba esetén ez nem olyan nehéz).

    2.) Önkéntes: Ezt vállalhatja az eladó a kötelezőkön felül (például 1 év kötelező jótálláson felül ad még 1 évet, így jön ki a 2 év) vagy a gyártó is biztosíthatja, amolyan extra szolgáltatásként. Ezt hívják még szerződéses vagy korlátozott jótállásnak is, mivel saját feltételeket lehet szabni benne. Például azt is, hogy tilos a root vagy a bootloader nyitás. Az önkéntes jótállás elvesztése nem jelenti a kötelező jótállás elvesztését is.

    Nem ismerem az Xperia XA-t, de ha a bootloader nyitás a gyártó által engedélyezett módon történt (tehát nem kellett miatta védelmet feltörni, megkerülni) és a készülék nem múlt még el 1 éves a meghibásodáskor, akkor utólag is követelheted a jogaid érvényesítését az eladón akár kártérítési pert kilátásba helyezve (és azt is nyomatékosítani lehet, hogy rosszhiszeműen jártak el). Persze nem árt ha megvan még a bedöglött telefon.

    Ha túl volt az 1 éven, akkor a Te feladatod lett volna bizonyítani, hogy a hibát nem te okoztad.

Új hozzászólás Aktív témák