Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A nyílt forráskódú eszközökkel és kódokkal csak azt lehet elérni, hogy a fejlesztő a programot jobban tudja optimalizálni, tehát xy GPU-n gyorsabban fusson az elképzelése. Az NVIDIA érdekeivel ez szembemegy, mert ők akarják kontrollálni, hogy egy effekt vagy eljárás mennyire gyorsan fut egy GPU-n, így nagyon pontosan be tudják állítani, hogy 4K 60 fps-hez, WQHD 60 fps-hez, Full HD 60 fps-hez milyen árszintű hardver kell. A probléma igazából csak annyi, hogy az Intel és az AMD nem igazán foglalkozik ezzel, így ők megnyitnak mindent, az eszközeiket és effektjeiket, vagyis a fejlesztők tudnak igen jelentősen optimalizálni, így az NVIDIA az érdekeit csak akkor tudja elérni, ha zárt kódot szállít az alkalmazásba. Emiatt van az, hogy bizonyos GameWorks effektek lassan futnak ahhoz képest, amit tud egy másik alkalmazásban a hasonló minőségű effekt. Dizájnból úgy van felépítve, hogy egy kívánt sebességgel fusson, mert így szolgálja a hardvereladásokat. Függetlenül attól, hogy ha másképp építették volna fel az eljárást, akkor ugyanazokon a hardvereken sokkal gyorsabban tudna futni. És mivel nincs nyílt forráskód, illetve licenchez kötött a legkisebb módosítás is, így a fejlesztők hiába látnak dolgokat, nem tudják gyorsabbra megírni, ha más nem, akkor a licenc akadályozza ezt meg. Végeredményben az egész egy üzlet, ha nem tetszik, hogy szándékosan lassú kódot futtatnak a hardvereden, akkor ott a konzol. Arra nagyon rá van optimalizálva minden.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az egy dolog, de a fejlesztéshez más kell. A Vulkan címeknél a Renderdoc az egyik kritikus debug eszköz, aminek csak Radeon GPU Profilerrel van interoperabilitása. Óriási előny a fejlesztésnél, ha valami furcsaságot látsz a debugnál, akkor abból kapsz egy RGP profilt, vagyis a problémás események azonnal megtekinthetők az egyik programból a másikba ugorva. Nem mindegy, hogy átláthatatlan mennyiségű eseménynél manuálisan keresed ezt ki, vagy gombnyomásra ugrassz.
Ezt egyébként simán meg tudná oldani az NVIDIA is, mert a Renderdoc egy nyílt forrású program, aminél aztán bármilyen nyílt forrású profilozóval biztosíthatnak interoperabilitást, de az NVIDIA a saját profilozóját nem akarja megnyitni. Így viszont hátrányban vannak a Vulkan fejlesztéseknél, mert GeForce-ot csak az utolsó szakaszban látnak a játékok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Köszi, javítva.
Az NMS-hez majd alkalmazásoldali javítás kell. Ezen dolgoznak a fejlesztők, az NV is adott nekik egy rakás GeForce-ot nemrég. Úgy néz ki, hogy a GeForce-ra való optimalizálás részben kimaradt, aminek az okát nem tudni, de mivel a Beyond update-et kizárólag Radeonon írták meg, így utólag hozzá kellett volna igazítani a kódot a GeForce-okhoz. Legalábbis ez a szokás a Vulkan fejlesztéseknél, mert fejleszteni Radeonon sokkal célszerűbb az RGP+Renderdoc miatt, ez a párosítás ugye GeForce-on nem elérhető, de utólag lehet profilozni az NV hardvereire, tehát ebből nem szokott gond lenni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Xbox Series X|S
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Cyberpunk 2077
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nyaralás topik
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad 40AF docking station (DisplayLink)
- BESZÁMÍTÁS! Asrock H310CM i5 9400F 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD RTX 2060 Super 8GB Zalman Z1 700W
- Eszpresszóképes kávéfőző 15 bar nyomással
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- Bomba ár! HP EliteBook 2560P - i5-2GEN I 4GB I 320GB I 12,5" HD I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest