Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Duddi

    aktív tag

    válasz Interceptor #41 üzenetére

    Van trükk rá hogy megkerüld :)
    A legegyszerűbb az, hogy a tükreid valójában "kijelzők" és egy a tükör síkjába pozicionált fix és láthatatlan kamera szereplővel "actor" összekapcsolod. így a kamera által rögzített képet kivetíted a kijelzőre (mintha a karaktereddel a biztosáig kamerán át néznéd magad.)
    Hogy miért nem ezt használja mindenki a tükrökhöz azt csak tippelni tudom bár a sugárkövetésnél nem lehet erőforrás igényesebb :D

  • Duddi

    aktív tag

    válasz Interceptor #7 üzenetére

    Főként valósághűbb megvilágítást tudja nyújtani a sugárkövetés.
    Gondolom ismerős hogy ha egy játékban van egy tükör ami nem külön játékelem mint a falloutban a karakterkreálás akkor az általában 2 fő kategóriába esik.
    1. névelegesen tükör de nem tükröz vissza semmit
    2. egy a környezethez képest gyengébb tükörképet ad amiben a játékos karakter nem látszik.

    Ez azért van mert míg a világ fényeit relatíve jól tudják utánozni (árnyékok textúrák jól visszajönnek) ugyanakkor a tükröződést már nehéz megcsinálni. Normál esetben a tükröződéshez a jelenetet fixen le renderelik még a készítése közben (bake) és ezt látod a tükörben ha ezután mondjuk törölsz egy bútort a jelenetből az a tükörképről nem tűnik el ahhoz újra kell "sütni"
    A sugárkövetés (raytracing) ezt csinálja "valós" időben. Végigköveti egy fénynyaláb útját a forrástól az elnyelődésig beleértve a visszaverődést is. ezért lehet vele valósághűbb fényes felületeket és élethűbb megvilágítást csinálni.

    Kb ez. remélem segítettem.

Új hozzászólás Aktív témák