Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz namaste #69 üzenetére

    AZT Meg tudod mondani, hogy a geometriában, raszterizálásban és ropban korlátosság design choice, vagy limitáció?

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #59 üzenetére

    45MB vs 10MB és a leadott teljesítmény csak az órajel mértékében növekszik. Ez nem nagy pazarlás?

  • Petykemano

    veterán

    válasz con_di_B #57 üzenetére

    Az amdt nem egy optimális üzemmód érdekelte, sose volt drága tíz-száz wattokkal fizetni pár százalék többletteljesítményért.
    Valamit csinál az energiatakarékos mód.
    Csinálhatná ezt is, amit mondtál.
    Vagy le is kapcsolhatna CU-Kat...

  • Petykemano

    veterán

    válasz gbors #51 üzenetére

    És ezek az arányok nem véletlenek. Teljesen nyilvánvaló, hogy azért compute nehéz az összes AMD architektúra, hogy ugyanaz eladható legyen compute célokra is. Vagy fordítva - az hogy mi mihez képest túlsúlyos vagy szűk, relatív.

    Az világos, hogy a 980Ti is kajált rendesen, meg az 1080Ti teljesítménye sem lineáris az 1080-hoz képest - ha erre gondoltál.
    A skálázódást én úgy értettem, hogy a 980Ti és az 1080Ti között azért mégiscsak volt lehetőség növelni a CUDA magok számát és ezzel együtt növelni a frekvenciát is valamivel úgy, hogy a leadott teljesímény ezzel skálázódott, vagyis arányosan növekedett.

    Ehhez képest olyannyira compute nehéz - értsd: annyira nem érne semmit - grafikai szempontból - további CU-k hozzáadása, hogy ha a Vega 56-ot Vega 64-es biossal futtatod, akkor pont ugyanolyan gyors. Vagyis a 8 plusz CU pont semmit nem ér.
    Elnézést, mit fog ezen így gyorsítanni a Rapid Packed Math?
    (Abunak elmondtad)

    Ehhez még annyit, hogy na majd az intelnek készült vega M, ahol 24 CU van csak és mellá nagyjából az a frontend, és backend, ami a Vega 64-ben van, na ott majd ez nem kicsit számíthat.
    Ha neadjaég a saját Vega mobile is hasonló felépítésű, akkor akár sikertermék is lehet.

  • Petykemano

    veterán

    válasz con_di_B #48 üzenetére

    ez a programozható skalár ALU azért fura magyarázat mindenre, mert
    - az hogy lehet, hogy ha ez így sokmindent elvégez magában, magának, más módszer meg sokmindent átterhel a CPU-ra - és eközben a másik gyártó módszerével a teljes rendszer fogyasztása is kisebb, meg nem nagyobb a processzorterheltség sem?
    - milyen előnyt is hozott eddig ez?

    Lehet, hogy a vega egy ilyen két generáció közötti öszvér. Mármint nincs baj azzal, hogy ha beépítenek funkciókat a hardverbe, amivel kísérletezni akarnak, amit próbálgatni akarnak, fejleszteni akarnak, kipróbálni akarnak. Csak ne tessenek már egy kísérleti senki által nem adoptált és a piaci viszonyokból kiindulva várhatóan senki által nem adoptálandó megoldást - idő előtt - sikerhozó fícsörként reklámozni.

    Vagy ez úgy ment, hogy odament a marketinges a mérnökhöz, hogy megkérdezze, mit tud a gép?
    - Hát semmit, relatív nagy mértékben sikerült növelni a frekvenciát. finomítottunk pár dolgot, de semmi extra.
    - 4 év alatt, ennyi? NEmá, öregem, így hogy adjam el? nincs benne semmi újítás? Mi a szart csináltatok ennyi évig? ENnek már 1 éve kint kéne lennie!
    - Hát a főnök azt mondta, növeljük a compite teljesítményt, így bekerült a feles pontosság..
    - Feles pontosság... ez nem hangzik valami jól. Mire jó ez?
    - Matematikai műveletek. GYorsabban számol feles pontossággal. De ehhez az szükséges, hogy két műveletet egybecsomagoljon. Érted. Mert valójábnan 32 bites...
    - tehát Gyors összecsomagolt matematika. Rapid Packed Math. Ez jó! Mi van még?
    - Van ez a High Bandwidth Memory, ami most már..
    - HBM. ennek ninsc jó PR értéke... igen, figyelek
    - a fijinél problémát jelentett....
    - ez akkor egy fiji leszármazott?
    - hát... tulajdonképpen igen,
    - GCN... mennyi is? 5..
    - Igen 64 CU, mint a fiji, de megújítottuk és most már sokkal...
    - NCU - Next Compute Unit
    - Aham. Na szóval a HBM-re visszatérve, a fijinél prioblémát jelentett a memória mennyisége, és most már úgy működik ténylegesen, ahogy a fijinél szerettük volna, tehát hogy tulajdonképpena viszonylag kis mennyiségű fedélzeti memória képes amolyan Cache-ként működni. Nem kell minden adatot betölteni, hanem a rendszermemóriából tud lapozni. Ez kurva jó lesz, majd meglátod, amikor az SSD
    - High Bandwidth... Cache! Hmm. kicsit összetéveszthető a micron HMC-vel. Meg most akkor a HBC az a memória?
    - Nem, a memória az a HBM. EZ a képességet egy beépített Cache Controller csinálja, ami nem csak...
    - HIgh Bandwidth Cache Controller. HBCC. Ez az. Na mi van még?
    - Megújítottuk ezt, meg azt, megnöveltük az L2$ méretét...
    - A vásárlókat nem izgatja a cache mérete, de mindegy, figyelek, mondd tovább
    - Hát nem tudom, ez van kész.
    - EZ van kész? Mi nincs kész?
    - Figy, a főnöknek van egy terve, de ez még csak kísérleti stádium. Rájöttünk, hogy csinálta az nvidia, de még túl későn kezdtünk bele a beépítésbe. Még nem az igazi.
    - Jó, de mi?
    - Az egyik az, hogy raszterizáláshoz felosztjuk a képernyőt és hát oylan mint a Tile based rasterizer. DE még nincs kész.
    - Jó, akkor legyen valami hülye neve, valami, amit senki se ért, de jól hangzik. Majd kitalálom.
    - De ne, ezt ne írd le, ez még csak kísérletezgetés egy új technológiával. A múltkor is ,amikor a színtömörítéssel próbálkoztunk, úgy adtátok el, mint valami csodafegyver.
    - Sajnálom, már kimondtad. Na mi a másk
    - Na jó, szóval a főnök azt mondta, hogy nagy compute teljesítményű gép kell olcsón. DE a józsival kitaláltuk, hogy ha a képkockákat még a rajzolás előtt kivágjuk, akkor sokkal kevesebbet kell dolgoznia és gyorsabb lesz. Ez egy elég primitív módszer a shaderkapacitás felszabadítására, de működik...
    - Primitive shader.. aha
    - Csak hát ehhez sajnos a programot úgy kell megírni. Kiváló megoldás lenne, de nem tudom hogy fogjuk elterjeszteni
    - Nyugi, megoldjuk. MAjd azt mondjuk, hogy minden kap driveres támogatást.
    - De de az nem fog menni, vagy hát iszonyú sokat kellene dolgozni
    - NCU, HBCC, DSRB, primitive shader.... kösz, Béla, ennyi volt, ez így már talán elég lesz, hogy eladjuk a hülyéknek a nagy semmit. Csak tudnám, mit csináltatok 4 éven keresztül.... jézus, ennek a fele kamu, mi lesz itt ha kiderül.
    Mindegy, majd a bányászok úgyis megveszik.

  • Petykemano

    veterán

    válasz gbors #43 üzenetére

    AZzal sem feltétlenül lenne baj, hogyha a fejlődés skálázódással történik és nem "IPC" tekintetében. Az nvidia a maxwell-lel hozott nagy előrelépést az fps/W és fps/Gfops tekintetében. Onnantól azt látjuk, hogy skálázódik az architektúra a CUDA magok számával és a frekvenciával, miközben a fogyasztást szinten tartják.
    (Ez nem bizonyosság persze, szívesen megnéznék egy tesztet nvidia kártyák tekintetében is, hogy volt-e fps/gflops fejlődés a maxwell óta, vagyis core to cure, clock to clock)

    Ehhez képest az AMD-nél az látszik, hogy a skálázódás nagyjából a Hawaiinál megállt. A Fijibe lehet, hogy több CU-t építettek, de az alig hasznosult. Hogy most persze mi a szűk kereszmetszet, mindegy, százszor átbeszéltük, de a fijinél mégsem csinált nagyobb/szélesebb architektúrát az AMD. Itt csak frekvencia emelkedést láttunk. Ha egy ilyen 2016-ban a polarisszal együtt jön, akkor persze "rendbe" lett volna (fiji shrink) a maga módján. De úgy, hogy még egy évet kellett várni rá valamit még virítani kellett volna horizontális skálázódást, vagy "IPC" növekedést.

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #32 üzenetére

    Mi lesz a primitive shaderrel, meg az NGG-vel?

    a) lesz pár partner, aki beépíti, lesz pár villanás, de lényegében el fog halni kábé úgy, mint az Async Compute
    b) konzolba be lesz építve, vagy valami más kényszerítő módszerrel széles körben beépül a játékokba

    ?

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #28 üzenetére

    A Chill most whitelistet kapott. Mi után kell fizetni?
    Az intel azért fizet, hogy használhassa a Vega M hardverben levő Chill képességet a whitelistes játékokra. Nem?

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #25 üzenetére

    Ez legalább nem lett eldobva. (a chill)
    Képzeljük el, ha ehhez is fejleszőti támogatás kéne. Akkor ez is 100-ből 1 játékban lehetne aktiválva.
    Meg is fordíthatom: beláthatná már az AMD, hogy nem tudja kikényszeríteni a fejlesztői támogatást ezekre a fícsörökre és mire szépszóval beépülnek a játékokba addigra (1) az a hardver, amivel elindult a fícsör, az már rég kuka, (2) a konkurencia is felzárkózik tudásban és így az egész küszködéssel semmilyen előnyt nem ér el.

  • Petykemano

    veterán

    válasz BenceShearer #21 üzenetére

    Abu a múltkor direktben erre a kérdésre azt felelte:
    Az utalgatásai mögött arra vonatkozólag, hogy a túlfeszelt állapotot mi indokolja és hogy majd decemberben mi lesz, amitől megvilágosodunk, a Chill állt.
    Valóban a Chill használata a Vega esetén képes harmadára csökkenteni az átlagfogyasztást.
    Azt mondta, hogy a Chill működésének velejárója a nagymértékű váltások a működési paraméterekben és a váltások során a gpu-nak stabilnak kell maradnia, ezért muszáj túllőni a feszültséget. Valóban, a Chill lényege, hogy minél rövidebb idő alatt érzékelje, ha mozog/változik a megjelenítendő tartalom és szinte abbana szent minutumban feltekerje a paramétereket, de ha nem vagy alig történik valami a képernyőn, akkor letekerje a paramétereket (az fps-t) Ez bizonyára hirtelen nagy váltásokkal járhat.
    Cask az nem világos, hogy ha a cHill igényli ezt a tartalékot, akkor ezt miért nem lehet csak akkor aktiválni, ha megy a Chill? Minden más esetben pedig egy másik táblát használni, vagy kisebb offsetet.

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #22 üzenetére

    "beállítottam valamit és én úgy gondolom, hogy az általam használt programokban és driverbeállításokban, megfelelő eszközök híján stabilnak tartott", és "a ténylegesen stabil" között óriási a szakadék.
    Valóban, kb 100-200W

    "beállítottam valamit és én úgy gondolom, hogy az általam használt programokban és driverbeállításokban, megfelelő eszközök híján stabilnak tartott", és "a ténylegesen stabil" közötti óriás szakadék [_] AMD és Nvidia eladási adatok közötti óriási szakadék

    A megfelelő relációs jelet (<. >, =) írd be a rubrikába

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés