- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Apple iPhone SE - se vele, se nélküle
- Yettel topik
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Google Pixel topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Én valahogy úgy képzelem, hogy az egy SIMD-be tartozó MIMD-ek (vagy mind a 16, vagy csak a fele, a jó ég tudja) egyidőben ugyanazokat a VLIW-eket hajtják végre más-más adatokon (na ez egy jó mondat lett). Ez ügyesen programozva állati nagy rugalmasságot jelent - de tényleg ügyesen kell programozni. Lehet egyébként, hogy itt vannak elásva a szellőztetett performancia-gondok - új a dolog, sokat kell még hangolni a dispatch stratégián (ez biztos), ill. a shader fordítón (ez ''csak'' valószínű). Az nVidiának azért sokkal több ideje volt ezekre - abban pl. majdnem biztos vagyok, hogy az irdatlan shader órajel nem volt az eredeti design része
Btw. nem ismerem a konkrét műszaki hátteret, de az eredmény szempontjából ugyanezt játszotta el az ATI az X1-es szériával is.
Na asszem ezt sírba tettük. Már csak meg kellene jelenni a kártyának
gbors -
De jót röhögtem most - azon vitatkozunk már több lépésben, hogy másképp csoportosít a látásunk
De végre leesett.
Nekem egy SIMD azt a 2 oszlopnyi (8+8) 5-way MIMD egységet jelenti, amik 0 pixel távolsággal össze vannak zsúfolva, innen a 16 egység / SIMD, és 4 ilyen SIMD van. Nézd meg amúgy a 4-es sorszámú ábrát (azt, amin nincs belinkelve az eredeti linken a fórumba - tréfás fiúk), ezen a HD2600 és a HD2400 látszik, és ott 3 (egyenként 8 elemű) és 2 (egyenként 4 elemű) SIMD-ről beszélnek. -
asszem elvesztettem a fonalat
az ATIs (bocsánat, AMDs) prezentáció 4 unitról (SIMD Arrays) beszél, ezek mindegyike 16 feldolgozó egységet tartalmaz (ezek az 5+1-es MIMD-ek, vagy ahogy a prezentáció írja, VLIW végrehajtók). Én azt vettem ki belőle, hogy a 4 unit egy-egy SIMD egységként működik, igen hasonlóan ahhoz, ahogy a G80-ban 8 SIMD egységbe van szervezve a 128 stream processor. -
-
Persze, sokmindenhez kell szögfüggvény, csak az nem állt össze a fejemben, hogy mitől kell most hozzá hirtelen ilyen HW támogatás. De a T&L változása jó érvnek tűnik, meg az előbb említett geometry shaderek is.
A füstölésről. Egyik oka biztosan az, hogy amíg az nVidia-nál már egy ideje szempont a fogyasztás (nyilván nem utolsósorban a hűtés miatt, de ez most mindegy), addig az ATI erre nagy ívben sz**ni tűnik. De hogy ez önmagában megmagyarázza a 1.5-szeres / tranzisztor fogyasztást, azt még én sem hiszem
SIMD-ek és MIMD-ek: a cikkbe belenéztem, alkalomadtán végig elolvasom, thx. Ami még érdekes, hogy az R600 is hasonlóan van szervezve, ott a 64 processing unit van 4 SIMD-be szétpakolva, bár azt nem tudom, hogy azokon belül van-e további olyan bontási lehetőség, ami a G80-nál (logikus lenne, hogy legyen). -
A crossbar vezérlő nekem is eszembe jutott, biztosan költségesebb a ring bus-nál, de szerintem nem ez a nagyságrend.
Igen, sok mindenre lehet használni kedvenc szögfüggvényeinket, de eddig megvoltunk ilyen egységek nélkül - miért kellett pont most bedobni? (...) Egy tippem mondjuk támadt közben, a geometry shadingben lehet hasznuk.
Jót derültem a tranzisztorszámos eszmefuttatáson - végül is miért ne lehetne hamis a 730M-s adat?Tartok tőle viszont, hogy a fogyasztás tényleg annyi sok lesz...
-
Igen, a nyers lóerő összehasonlítható, kérdés, hogyan veszi ennek hasznát a vezérlés. Agyaltam a dolgon, igazából azért piszkálja a csőrömet ennyire ez a 64 transzcendens egység, mert nem látom, mi szükség van rájuk
Jawohl, csak shaderről beszélünk, részemről azért, mert az R600 memóriavezérlője annyival fejlettebb, mint a G80-é, hogy eszembe sem jutott, hogy azon a fertályon lehet szűk keresztmetszet. Azt mondod, az ATI alulkalkulálta a ROP-okat? Azzal megnyernék a 2007-es év balekja díjatMondjuk egy ilyen bakit akár egy 2950-esben tudnak korrigálni.
Itt a teszt, ill. egy prezentáció, amiben tesztadatok is vannak: [link]
És akkor már csak egy kérdés: ha az R600 nemtranszcendens MAD-jai egyenértékűek G80 stream processzoraival, akkor hogy lehet a <10% különbség a két chip tranzisztorszáma között?
gbors -
Hmmm, köszönöm a részletes magyarázatot, némileg szakszerűbb volt, mint az egyszerű meg a bonyolult unit
Viszont a magyarázatod megerősített abban, hogy a két architektúra általánosan csak nehézkesen összehasonlítható:
Bár elsőre kissé elhűltem a nyolcutas SIMD-ek láttán, igazából ennek óriási jelentősége nincsen - a feldolgozandó adatok jellege miatt megfelelő munkaszervezés esetén a 8-way SIMD a gyakorlati esetek túlnyomó részében jól fogja közelíti a 8 önálló egységet (nyilván nem 100%-osan, ellentétben az előző üzenetemben írtakkal). Feltételezem, hogy ezzel a megoldással egy rakás tranzisztort spóroltak.
Az R600 miatt azért vakarom a fejem, mert a 4+1 egység alapú szervezés mögött (ami ráadásul a fentiek alapján MIMD) makacsul valamilyen funkcionális célt sejtek, tipikusan bizonyos műveletsorok ''olcsóbb'' végrehajtását - ezért is beszéltem összetartozó műveletről. Viszont ez a megközelítés egy lényegesen nagyobb tudású feladatvégrehajtót feltételez, aminek a hatékonysága (különösen az életciklusa elején) a bemenő adatok függvényében erősen szórhat.
És igen, a számok alapján valóban 50%-kal gyorsabb kellene legyen az R600 - de nekem sincs jó érzésem. Láttam egy állítólag ATI-tól kiszivárgott tesztet, itt szélsőséges körülmények között 2x gyorsabb volt, mint az X1950XTX - pont ott, ahol már a 8800 Ultra is kb. 2x gyorsabb a volt királynál.
gbors -
Pedig tényleg nem hasonlítható direktbe össze - többek között azért sem, mert a 320-ból 256 ilyen fajta (egyszerű), 64 meg olyan (bonyolult(abb)). Célszerűbb úgy nézni az R600-at, hogy 64 általános processzora van, amelyek 1 órajel alatt több összetartozó műveletet is el tudnak végezni. Ezzel áll szemben az nVidia iszonyúan megpörgetett 128 stream processzora, 1 művelet / ciklussal. Szerintem csak konkrét esetre nézve lehet összevetni, általánosan elég nehéz.
Btw. míg a 8800 Ultráról feltételezhető, hogy GPU limitált esetben 0 stream processzor lógatja a lábát, az R600-nál a 320 unitot nézve ebben egyáltalán nem vagyok biztos.
gbors -
Hűha. 30%-os overclock? Fesz.emelés kellett hozzá? Ill. teljesítményben is hozza?
Egyébként persze, hogy számít a BIOS, abban is lehet valamennyit emelni a feszültségen - a fent említett két eVGA BIOS között is minden bizonnyal ez a fő különbség.
Btw., miért máshonnan vadászott BIOS-okkal dolgoztok, miért nem pl. NiBiTor?
gbors -
Hááááát, azért a 8600-as vonallal bizos volt meló
A 65nm-nek tudnék örülni, mert remélhetőleg tovább fogja csökkenteni a fogyasztást. Én már a 8800GTX-ét is sokalltam, de a 2900XT becsült 270W-os fogyasztása kicsapta a biztosítékot. Ez már a havi villanyszámlában észrevehető számot jelent!
RI/OS (#58): ez akkor azt jelenti, hogy az Ultra tuningban is 10-15%-ban lesz jobb (a 648 mondjuk meglepett). Ha az nVidia jól kalkulált, akkor ez pont arra elég, hogy elvegye a 2900XT élét.
gbors -
válasz
venember83 #46 üzenetére
Amit az nVidia ezzel az Ultra-val csinált, az a pofátlanság teteje - ellenben le a kalappal, hogy milyen ügyesen gazdálkodnak meglévő erőforrásokkal, ahelyett, hogy iszonyú pénzeket ölnének minden apró sz** kifejlesztésébe
Ahogy elnézem a teszteket, a 8800 Ultra annak jó, aki 25x16-as felbontásban akar játszani - itt már pár játéknál köhögcsél a GTX, és itt látszik az eredménye a 20%-os memóriatuningnak is - lejjebb inkább csak a core tuning mutatkozik meg.
Miután jól tuningolható a kártya, szerintem az ára ellenére is lesz piaca - különösen, ha egyes szívünknek kedves gyártók előállnak pre-overclockolt verziókkal, ld. Sparkle Calibre.
gbors
PS: a 8900-ast legutóbb szeptemberre csiripelték a madarak - szerintem az nVidia azon dolgozik (meg a Vista drivereken), azért a nagy csend.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BestBuy topik
- Óra topik
- Synology NAS
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A Teslákba költözik a Grok AI
- Milyen alaplapot vegyek?
- ASUS routerek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Digital Fingerprinting: Így buktat le a böngésződ a neten - Tech Percek #18
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Apple iPhone 14 Pro, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! MSI Suprim X RTX 3080 10GB Videokártya!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Dell Optiplex 5050 SFF asztali számítógép - i5 7500 8GB DDR4 256GB SSD HD630 Win10
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest