Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DcsabaS

    senior tag

    válasz Esmein #47 üzenetére

    ''Szerintem Ő mozdította arra az iparágat amerre elmozdult.''
    Én úgy emlékszem, hogy általában voltak az ID Software aktuális programjainak hype-olt, népszerű és nagy példányszámban eladott vetélytársai. Tehát elvileg ők is elmozdíthatták volna az iparágat. De nem tudták, mert az általuk alkalmazott 3D technológia több ad hoc, nehezen továbbfejleszthető megoldásra épült. Szóval nem az erő döntött itt, hanem az előrelátás.

    *************
    ''(#48) PengeeE''
    Most tényleg mindjárt abbahagyom, de egyébként az ügyfélfogadási idő rendesen: 0-24h (:).

  • DcsabaS

    senior tag

    válasz AMD Power #13 üzenetére

    Nagy felbontásoknál és magas mintaszámú FSAA-nál.

    ***********
    ''Szerinted ennek a karinak mennyi lehet az ára? Csak úgy saccra... Mert sztem nem olcsó. És ilyen sebességű memóból ennyit rárakva nem is lehet másként.''
    Szerintem valószínűleg drága lesz. Ámde a drágaság viszonylagos. Akinek van pénze rá, az miért ne vehesse?!?

    ***********
    ''Nem mind1, hogy az a textúra fel van töltve harmincszor minimális változásokkal, vagy ugyanaz a textúra van shaderekkel megváltoztatva. ''
    Világos, hogy hasonló végeredményt többféle úton is el lehet érni. De nem automatikusan ''egy rakás szerencsétlenség'' az, aki más utat választ, mint nekünk szimpatikus, főleg nem, hogy már számos alkalommal helyesen látta meg előre, hogy merre fog elmozdulni az iparág.

    Amúgy az egymástól NEM független textúrákból is lehet érdemes egyszerre többet tárolni, ha így nagyobb sebességet érhetünk el. (Független, lényegesen különböző textúráknál pedig csak ezt tehetjük.)

    ************
    ''Sőt, hjáték alatt 1600x1200nak SINCS értelme...''
    Attól függ. Egy rohanós-lövöldözős játékban tényleg nincs, viszont mondjuk egy virtuális képtár programban meg van.

    ************
    ''A baj ott kezdődik, hogy az ilyen extra ficsőrökre nincsenek előre felkészítve a játékok, vagy akár általánosságban a programok.''
    Ez igaz, de ettől még csinálhatnak ilyen kártyát, mert ez előremutató, és ha vannak akiknek van rá pénzük és meg is veszik, az is jó, mert így finanszírozzák a fejlesztést.

    ''Ugyanígy a játékok nagy része sem futna jelenleg jobban ezen a kártyán, pedig tényleg nagyon jó lenne valami ilyesmi, mint amit írtál.''
    Ez végül is a programozók elhatározásán múlik.

    ''Én - meló miatt - most tervezek egy harmadik 512MB-os modult vennni a gépembe, de zavar egy kicsit, hogy a játéko/windows alatt nam nyerek vele majd semmit.''
    Kerülő megoldást jelenthet, hogy készítünk egy hatalmas RAM Drive-ot (ehhez sajnos spéci program kell), és onnan futtatjuk a játékot.

  • DcsabaS

    senior tag

    Ha nem elfogadhatatlanul drága, akkor szerintem csináljanak csak ilyen kártyákat!
    (Az ellen sem lenne kifogásom, a több GByte RAM lenne egy 3D kártyán, és az igényes játékok összes textúrája elférne benne. Minimum azt nyernénk, hogy a pályaváltáskor/betöltéskor gyorsulna a játék, de a menet közbeni akadások is ritkulnának.)

Új hozzászólás Aktív témák