Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fecow

    aktív tag

    válasz LordX #66 üzenetére

    Bocs nem kötözködésnek szánom, de lécci mutassatok már egy linket, ahol leírják, hogy miért is lesz jobb az ati teljesítménye.Egy X1900-at még eltudnék fogadni így látatlanban is de egy X1600? Oké, hogy kisebb csíkszélesség, de hát ez még nem jelent semmit.
    Annyian írták már ezt, hogy az atinak jobb a teljesítménye, mint az ageianak.De még mindig sehol semmi konkrétum.

    üdv
    Fecow

  • Fecow

    aktív tag

    válasz CriticalHit #56 üzenetére

    Nem játszottam egyik játékkal sem, szal elnézést kérek, hogy ilyen elméletiesen beszélek. Olvastam teszteket, megnéztem az ingame videókat, megilyesmik. Ezekből építkezek, szal bocs, hogy csak így ''látatlanba'' beszélek(ez vicces, pont arról van szó, hogy csak láttam és nem játszottam vele :DD ).
    A ghost reconról nem sok jót hallottam, meg hogy csak utólag rádobtak egy két effektet. Meg hát valóban a látvány sem ragadott annyira magával, de ez érthető, ha számításba veszed, hogy a PPU és a ghost recon közel egy időben jött ki. Nem volt annyi idő fejleszteni, sőt szinte semmi idő nem volt rá.
    Én elsősorba a Cellfactorra, és az Unreal Tournament 2007-re gondoltam.
    De ha megnézed a Joint Task Force-ot, az is elég jónak ígérkezik ebből a szempontból.
    kötözködés on:
    Nem emlékszem, hogy én csak a játékok területére korlátoztam volna a hozzászólásom.
    És ha az effekteket nem veszed számításba, már pusztán a számítási teljesítmény alapján ennek kéne kijönni.


    [Szerkesztve]

  • Fecow

    aktív tag

    válasz orbano #52 üzenetére

    Nagyon nem értek ezekhez a dologkhoz, de a szoftveres üzemmód az én szóhasználatomban azt jelenti, hogy a CPU végzi a számításokat. Ha így van akkor az már létezik, mert a jelenlegi játékok is a Cpu-val végeztetik a számításokat. Vagy te arra gondolsz, hogy most lenne egy olyan ami, ha nincs hardver akkor a cpu, ha van akkor PPU vagy VGA csinálná?( Tulajdonképpen a ageia Physix-e most is ezt csinálja, csak ők kihagyták a VGA támogatást, nem értem miért :)) )
    Valóban van alternatívájuk, de azért ne felejtsd el, hogy ageia kinn van a hardveres termékével, és azt azért nem tagadhatod, hogy egy Physix+PPU bármelyik mai fizikai motor+CPU-t leáláz, effektek és szimuláció részletesség terén.
    A programozók is szeretnék eladni a cuccaikat, és mivel úgy néz ki egy évig nem lesz alternatíva kénytelen kelletlen, elkezdenek physix-re fejleszteni.

  • Fecow

    aktív tag

    válasz orbano #47 üzenetére

    Hát azt nem is gondoltam, hogy örökre szóló barátságot kötöttek. :D
    De perpillanat, addig legalábbis amíg nincs más ők szépen dolgoznak együtt az ageiaval.
    Azért azt ne mondd, ha a microsoft esetleg az ageia-t preferálná, a vásárlók rohannának linuxot venni, a programozók meg törölnék az eddigi projectjeiket, és openglre átírnák az összes játékot. :DD (Bocs kicsit kisarkítottam, csak azt akartam érzékeltetni, hogy a szoftver részét ők uralják, szal legalább akkor a szavuk van a dologban, mint a két videókártya gyártónak, ha nem nagyobb).
    Nem vagyok nagy szakértő, de egy ilyen multifunkcionális API nem lesz túl nagy feladat?
    Teljesítményben mindenképp nagy különbség lesz a második mag és a két kártya között.
    VGA vs PPU fronton még nem tudni melyik a jobb egyesek a PPU-t mondják mások VGA-t.(Jó lenne ha már erről olvashatnánk tesztet.
    Egyébként nem tetszik hogy leszarozod az Ageia-t, sztem az ATI 3 kártyás hát hogy is mondjam ... próbálkozása sokkal rosszabb :P .Természetesen ez is csak magány vélemény.

  • Fecow

    aktív tag

    válasz orbano #43 üzenetére

    Teljesen igazad van, de ez a széles körben elterjedés kicsit tyúk tojás esete, mert ugye a microsoftnak akkor éri meg támogatni, ha széleskörben elterjedt. De mikor terjed el vmi széleskörben, ha szakmailag az a legjobb, vagy ha ár/értékben a legkedvezőbb(ez azért professzionális szinten is fontos tényező, mégha nem a normál hétköznapi ember mércéjével mérve is), vagy ha a széleskörben elterjedt program azt támogatja (mondjuk a directx).
    Egyébként meg, ha igazad lesz akkor inkább esélyes a 2-3 év pont az ati 1 éves késése miatt(és lehet emiatt neki kell majd az ageia/microsofthoz alkalmazkodnia). A fejlődés nem áll meg ez a fizika dolog nagyon előtérbe került, és nagyon nagy piaca lesz, a microsoft sem várhat örökké(kivéve az operációs rendszereit Vista forever :DD ). Mert, ha megjelenik egy ''fizikai opengl'' és sikeresebb lesz mint a directx akkor már a microsoft ezen a téren nem lesz egyed uralkodó(amit ő nem szeret és már rég elszokott tőle :D ).
    Szal a microsoft egyelőre bújtatva letette a voksát az Ageia mellet(majdnem full rendszer már csak a programok hiányoznak, amik kellően kihasználják).
    Az nvidia kavarhat bele, nem tudom mire vélni a hallgatását, vagy nagyon nics ötletük, vagy titokban ők is egyezkednek az ageiaval, mert az shader modell 3-as duma, csak arra jó, hogy a sajtó ne írja le őket teljesen és róluk is beszéljen.

    Hú ez hosszú lett.

  • Fecow

    aktív tag

    válasz orbano #39 üzenetére

    Hát, ha microsofton múlik akkor szvsz professzionális felhsználás terén mindenképp az Ageia nyer, mert épp nem rég licenszelte a microsoft, a robottervező programjához.[link]
    Szal az nvidianak, és az atinak szvsz csak a játék piacon lehet esélye, és itt ugye erőteljesebben be tudják vetni piaci erejüket, de microsoft ageia ''házasság'' érdekes fejleményekkel szolgálhatna, ageia microsofttal a háta mögött elegendő erőt képviselhet az ati és az nvidia mellett, és akkor mindkét nagy felkötheti a gatyáját rendesen, mert akkor akár teljesen ki is maradhatnak a fizika buliból.

  • Fecow

    aktív tag

    válasz GeorgeBerger #33 üzenetére

    Nem játszottam az unreal 2003-mal, meg nem is olvastam, hogy ilyen dolgokat támogatna. De az Ageia honlapján új effektek, a test deformálódás( hajlik az acél), folyadékok folyása, meg a gázok terjedés(vagy nem tudom azok mit csinálnak :)) ), na is ki ne hagyjuk a szövetek szimulálását. Zászló a cellfactorból, kb a csapból is az a zászló folyt vagy 2 hétig :DDD
    pl, itt van egy két techdemo
    [link]

    [Szerkesztve]

  • Fecow

    aktív tag

    válasz GeorgeBerger #24 üzenetére

    Végülis minek akkor 3d-s ábrázolás tovább fejlődése, most az hogy 100 poligannal többöl egy test. Vagy minek akkor már 3ds ábrázolás, azért hogy ne csak beállított szögekből nézhess, hanem mondjuk a player lába közül is. Szvsz ez rossz hozzáállás sztem, ezek minden a realitás érzetet fokozzák. Látvány terén elég szép fejlődés ment végbe az évek során, már már a fotorealisztikát súrolják, de dinamikus mozgás ábrázolás terén még van mit fejlődni rendesen. És most vannak azon a szinten, hogy ezt ésszerű keretek közöt elkezdjék fejleszteni. Arról nem is beszélve, hogy a valósághűűb fizika, új problémákat, illetve teljesen újjátékélményt vihet/vihetne bele a játékba. De szvsz, erre nem sok reményt látok, mindenki az efffektekkel fog villogni. :(
    Kb minden 2. játékban köd lesz, vagy vmi nagy füst .;]

    Hopsz Yutani a mondandóm egy részével megelőzött.

    [Szerkesztve]

    [Szerkesztve]

  • Fecow

    aktív tag

    Kérdés, hogy ez a kb egy év mire lesz elég az Ageia-nak. Az Unreal tournament 2007, és annak motorja meghozza-e neki a várt sikereket.
    És az Nvidia még meddig hallgat, ők talán nem probálnak harcolni az Ageia-val, inkább megegyeznek vhogy? Az hogy a shader model 3-as kártyák támogatják elég sovány, ennél többre lesz neki szüksége.
    És az is kérdéses, hogy ez az Ati szörnyszülött mennyire lesz életképes.

    Peet: integrálni sztem csak elég nagy teljesítménybeli csökkentéssel lehetne, és fizikai szinten még sok fejlődni való van(olyan is ami látványosabbá teszi a játékot), grafikában már csak nagyon nagy erőfeszítéssel lehet látványos, vagy nem annyira látványos fejlődést elérni.
    Én szurkolok az Ageianak, hogy jöjjön össze vmi, mert a vga piac kicsit olyan mint egy hacsek és sajó paródia, egyszer az egy vág oda, máskor a másik.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés